Здравейте,
Одавна се каня да пусна темата с идеята, че някой, някой ден може да се изправи пред избора да закупи такъв автомобил и това да му бъде от полза.
За избора:
Закупих Роки преди малко повече от година, в началото на така наречената пандемия. Тъй като използвах за лични и служебни цели LC95, който и до днес сърце не ми дава да го продам или заменя с нещо друго, реших, че един нов автомобил с по-нисък разход ще ми върши работа в 90% от времето. Гледах автомобили от различни марки, с различни големина, но твърдо бях решил да лимитирам бюджета, тъй като ако бе съществено по-голям щях да търся Hilux или LandCruiser. В крайна сметка година по-късно същия модел със същото оборудване е 5к по-скъп там от където го взех. Положениоето беше такова, че освен промоционалната цена успях да договоря допълнителна отстъпка, което не беше зле, като се има предвид, че не съм използвал връзки или познати във VW.
За автомобила:
Аз лично няма представа това SUV ли е, кола ли е или изобщо какво представлява, само знам, че ми хареса на външен вид и никак не е лошо, както ще се опитам да се аргументирам по-нататък. Колата е с предно предаване и на мен лично ми се стува адски ниска. Уж нямало разлика в просвета при 2х4 и 4х4 моделите, но чисто визуално 4х4 ми изглеждат една идея по-високи, но може и от гумите и джантите да е нещо. Освен климатроника, не бих казал, че има някаква друга екстра, що се отнася до комфорт. Имаше една единствена налична черна бройка, която беше конфигурирана с оборудването на което се бях спрял и в крайна сметка я изтеглихме от Бургас. За своите 116 к.с. колата върви учудващо добре. Удобна ми е на дълг път, като се има предвид, че е с ръчни скорости и няма cruise control/темпомат. Скоростни лост идва мало дълъг и ме дразни чисто визуално, но иначе е удобен за превключване - не знам защо са направили такова сърчило, но предполагам, че е стандарттен като на други модели с разликата, че скоростната кутия се монтира по-високо на този модел. Всъщност едиствените неща, които ми липсват са рейлинг на покрива и темпомата. Колата седи добре на пътя, като задното окачване е на цял мост в тази най-ниска версия. С багажнот пространство нещата седят по следния начин: този модел за разлика от 4х4 версията има възможност кората в багажника да заеме по-ниско ниво, в този случай, иначе смешно малкия багажник става съвсем поносим. Първоначално се набих и взех някаква иначе много готина стелка за багажника, оригинална от VW и т.н., но за съжаление не ставаше да се ползва когато кората е на по-ниското ниво, в крайна сметка взех едан от Amazon, която е изрязана по формата на долното ниво. Естествения въпрос, който може би повечето хора ще зададат е: "Колко е икономичен тоя миксер и защо не съм взел поне 1.5TSI мотора?" Ами не взех по-мощния най-вече поради причината, която споменах по-горе - лимитиране на бюджета, а що се касае до разхода то за една година навъртяхе само 12к км и колата е карна доста градско, да речем, че средния разход е около 8л/100км. Градско може да иде и 10/100, а магистрално да е над 8/100, но при нормално каране се върти около 7/100, а при спокойно 6/100. Причината за този малък пробег е, че с пандемията, нещата доста се объркаха, първо планираните пътувания намаляха драстично, второ аз самия изкарах тежко Ковида и отделно имах други здравословни проблеми. Надявам се тази година нещата да започнат да се нормализират и да свършим повечко работа, а и да се разходим повечко. За съжаление и този автомобил е много трудно да го опазиш от другите шофьори - не знам дали има детайл отстрани на колата, където да не се е забила вратата на съседната кола до която седиш, отделно предния капак улучи камъче някъде по магистралите и успя да направи вдлъбнатина точно на ръбчето, здраве да е, както се казва!
В крайна сметка съм доста доволен от избора си, поне за сега и смятам, че това е чудесен автомобил. Може би в основата да съм доволен е, че надмина очакванията ми.
Одавна се каня да пусна темата с идеята, че някой, някой ден може да се изправи пред избора да закупи такъв автомобил и това да му бъде от полза.
За избора:
Закупих Роки преди малко повече от година, в началото на така наречената пандемия. Тъй като използвах за лични и служебни цели LC95, който и до днес сърце не ми дава да го продам или заменя с нещо друго, реших, че един нов автомобил с по-нисък разход ще ми върши работа в 90% от времето. Гледах автомобили от различни марки, с различни големина, но твърдо бях решил да лимитирам бюджета, тъй като ако бе съществено по-голям щях да търся Hilux или LandCruiser. В крайна сметка година по-късно същия модел със същото оборудване е 5к по-скъп там от където го взех. Положениоето беше такова, че освен промоционалната цена успях да договоря допълнителна отстъпка, което не беше зле, като се има предвид, че не съм използвал връзки или познати във VW.
За автомобила:
Аз лично няма представа това SUV ли е, кола ли е или изобщо какво представлява, само знам, че ми хареса на външен вид и никак не е лошо, както ще се опитам да се аргументирам по-нататък. Колата е с предно предаване и на мен лично ми се стува адски ниска. Уж нямало разлика в просвета при 2х4 и 4х4 моделите, но чисто визуално 4х4 ми изглеждат една идея по-високи, но може и от гумите и джантите да е нещо. Освен климатроника, не бих казал, че има някаква друга екстра, що се отнася до комфорт. Имаше една единствена налична черна бройка, която беше конфигурирана с оборудването на което се бях спрял и в крайна сметка я изтеглихме от Бургас. За своите 116 к.с. колата върви учудващо добре. Удобна ми е на дълг път, като се има предвид, че е с ръчни скорости и няма cruise control/темпомат. Скоростни лост идва мало дълъг и ме дразни чисто визуално, но иначе е удобен за превключване - не знам защо са направили такова сърчило, но предполагам, че е стандарттен като на други модели с разликата, че скоростната кутия се монтира по-високо на този модел. Всъщност едиствените неща, които ми липсват са рейлинг на покрива и темпомата. Колата седи добре на пътя, като задното окачване е на цял мост в тази най-ниска версия. С багажнот пространство нещата седят по следния начин: този модел за разлика от 4х4 версията има възможност кората в багажника да заеме по-ниско ниво, в този случай, иначе смешно малкия багажник става съвсем поносим. Първоначално се набих и взех някаква иначе много готина стелка за багажника, оригинална от VW и т.н., но за съжаление не ставаше да се ползва когато кората е на по-ниското ниво, в крайна сметка взех едан от Amazon, която е изрязана по формата на долното ниво. Естествения въпрос, който може би повечето хора ще зададат е: "Колко е икономичен тоя миксер и защо не съм взел поне 1.5TSI мотора?" Ами не взех по-мощния най-вече поради причината, която споменах по-горе - лимитиране на бюджета, а що се касае до разхода то за една година навъртяхе само 12к км и колата е карна доста градско, да речем, че средния разход е около 8л/100км. Градско може да иде и 10/100, а магистрално да е над 8/100, но при нормално каране се върти около 7/100, а при спокойно 6/100. Причината за този малък пробег е, че с пандемията, нещата доста се объркаха, първо планираните пътувания намаляха драстично, второ аз самия изкарах тежко Ковида и отделно имах други здравословни проблеми. Надявам се тази година нещата да започнат да се нормализират и да свършим повечко работа, а и да се разходим повечко. За съжаление и този автомобил е много трудно да го опазиш от другите шофьори - не знам дали има детайл отстрани на колата, където да не се е забила вратата на съседната кола до която седиш, отделно предния капак улучи камъче някъде по магистралите и успя да направи вдлъбнатина точно на ръбчето, здраве да е, както се казва!
В крайна сметка съм доста доволен от избора си, поне за сега и смятам, че това е чудесен автомобил. Може би в основата да съм доволен е, че надмина очакванията ми.
Коментар