Чудех се, търсех, гледах, цъках с език и в ужас като гледах какво се предлага, но накрая намерих моят бус. T5 Multivan, 4x4 (халдекс), 2.5TDI PD 174кс, 6 степенна ръчна скоростна кутия. Беше любов от втори поглед. На прибиране виках от радост на моменти . Крайната цел е бус за да си возим децата (3 броя) и да се ходи на палатки с него.
Буса е в сравнително добро здраве. Вътре е прилично запазен. Ръжди не можах да видя никъде. Но има и прилично много неща за правене. За пример - предните спирачни дискове са 22м при стандартна дебелина 29.5мм и лимит на износване до 25.5мм. Тази сутрин за първи път го запалих студен и запали трудно. Лош симптом на тези мотори (от гумички на дюзите през тандем помпа и в най-лошият случай спукана глава).
Какво следва - леко стягане (масла, спирачки, филтри, проверка на състояние на вал и повдигачи, тампони на макферсоните, евентуално висящи лагери на кардана и разни други дреболии). После каране до края на сезона за палатки (края на август).
Началото на есента оправяне на болежките и ремонти по останалите детайли. След това профилактика на скоростите (смяна лагери, че масово обявите са за бусове със сменени или ревизирани скоростни кутии) и леко повдигане със заводски елементи (най-високият заводски вариант + евентуално леки подложки). И накрая ще се мисли за по-смислен контролер на халдекса с който 4х4-то да го управлявам аз, а не компютъра.
Качвам снимки които имам към момента. Днес му беше първото каране по черно и вече има следи по боята. Половинката мрънка малко, ама аз отвърнах, че предпочитам надрана боя и приключения.
Буса е в сравнително добро здраве. Вътре е прилично запазен. Ръжди не можах да видя никъде. Но има и прилично много неща за правене. За пример - предните спирачни дискове са 22м при стандартна дебелина 29.5мм и лимит на износване до 25.5мм. Тази сутрин за първи път го запалих студен и запали трудно. Лош симптом на тези мотори (от гумички на дюзите през тандем помпа и в най-лошият случай спукана глава).
Какво следва - леко стягане (масла, спирачки, филтри, проверка на състояние на вал и повдигачи, тампони на макферсоните, евентуално висящи лагери на кардана и разни други дреболии). После каране до края на сезона за палатки (края на август).
Началото на есента оправяне на болежките и ремонти по останалите детайли. След това профилактика на скоростите (смяна лагери, че масово обявите са за бусове със сменени или ревизирани скоростни кутии) и леко повдигане със заводски елементи (най-високият заводски вариант + евентуално леки подложки). И накрая ще се мисли за по-смислен контролер на халдекса с който 4х4-то да го управлявам аз, а не компютъра.
Качвам снимки които имам към момента. Днес му беше първото каране по черно и вече има следи по боята. Половинката мрънка малко, ама аз отвърнах, че предпочитам надрана боя и приключения.
Коментар