Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VW T5 Multivan 4x4 - за детевоз и диво къмпингуване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • VW T5 Multivan 4x4 - за детевоз и диво къмпингуване

    Чудех се, търсех, гледах, цъках с език и в ужас като гледах какво се предлага, но накрая намерих моят бус. T5 Multivan, 4x4 (халдекс), 2.5TDI PD 174кс, 6 степенна ръчна скоростна кутия. Беше любов от втори поглед. На прибиране виках от радост на моменти . Крайната цел е бус за да си возим децата (3 броя) и да се ходи на палатки с него.

    Буса е в сравнително добро здраве. Вътре е прилично запазен. Ръжди не можах да видя никъде. Но има и прилично много неща за правене. За пример - предните спирачни дискове са 22м при стандартна дебелина 29.5мм и лимит на износване до 25.5мм. Тази сутрин за първи път го запалих студен и запали трудно. Лош симптом на тези мотори (от гумички на дюзите през тандем помпа и в най-лошият случай спукана глава).

    Какво следва - леко стягане (масла, спирачки, филтри, проверка на състояние на вал и повдигачи, тампони на макферсоните, евентуално висящи лагери на кардана и разни други дреболии). После каране до края на сезона за палатки (края на август).

    Началото на есента оправяне на болежките и ремонти по останалите детайли. След това профилактика на скоростите (смяна лагери, че масово обявите са за бусове със сменени или ревизирани скоростни кутии) и леко повдигане със заводски елементи (най-високият заводски вариант + евентуално леки подложки). И накрая ще се мисли за по-смислен контролер на халдекса с който 4х4-то да го управлявам аз, а не компютъра.

    Качвам снимки които имам към момента. Днес му беше първото каране по черно и вече има следи по боята. Половинката мрънка малко, ама аз отвърнах, че предпочитам надрана боя и приключения.
    Прикачени файлове

  • #2
    Честито.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      За съжаление ФВ съсипаха напълно репутацията си при бусовете в тия години и немалка роля за това изигра масовото вграждане на ужасно проблемни мотори. Този 2,5 насаден от Туарег, е типичен пример. Малък ресурс, невъзможност за ремонт на блока поради липса на ризи, сложен, ненужно надут (за какво са точно тия 174 коня в бус не е ясно) и черешката на тортата...да направиш алтернатора, хидравликата и климатика на директен привод от мотора през зъбна предавка.
      Резулатът е едно разкошно купе, много премислено, много читаво...оборудвано със серия от кошмарно проблемни мотори.
      Навремето и аз бях харесал един такъв, със същия мотор, но 130 коня и като прочетох отзивите за него, повече изобщо зачеркнах ФВ от възможностите за избор.
      Дано да си случил ня някой читав и под 100-150 хиляди...че на тия гоната граница на преживяемост я дават около 200. Нагоре всеки ден му бил подарък.
      Проблемите със скоростите са серийни, но там не е много ясно за какво става въпрос. Още един сериен проблем при транспортерите, дето си се влачи от 80-те години и няма решение. На други бусове скоростите надживяват мотора, отиват втора употреба на друг бус и там надживяват още един мотор... а ВАГ-овите на 100 хиляди са вече за смяна на лагери. Нещо не могат да ги докарат.
      Последно редактирано от santaclash; 17-05-21, 00:41.
      Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Разчитал съм хората в България дето имат вземане-даване с такива. Мотора всъщност е читав, но капризен към поддръжка. Ресурса му е голям. А ако се стигне до проблем с блока - 2ра ръка от Германия на малко километри.

        И аз така реагирах в началото. Помпа-дюза, никасилово покритие - НЕ! Ама след много четене и разговори обърнах на ДА .

        Следващата седмица ще влезе в сервиз и ще кажа какво е състоянието на мотора.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        22 mm дискове = 300000+ на дълъг път или буквално хиляди приключения в градове и паланки.

      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Знам. Готов съм за неприятни изненади. Иначе е на 250 000 според таблото, ама не го вярвам. И е каран на къси разстояния уж. Ама и на това не вярвам .

        Салона е в добро здраве. Купето също. Другото се прави. Маса гробници видях, та скачам с двата крака и каквото такова.

        Който е търсил мултиван знае какви са офертите.

    • #4
      Честито!Безаварийно!Комшията има такъв,много ме кефи!И не слушай Черногледци!
      Дизелов Jeep, не е Jeep.

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря . Черногледци бол. То и аз бях в началото на въпреки за този мотор. Но при липса на алтернативи развитието с буса беше логично. Иначе ако беше изскочил бензинов мултиван 4х4 имаше голяма вероятност да скоча към него .

        Между другото имаше 1 такъв в mobile.de - бензинов, 4х4. Уж на 212 000км, а таблото му изглеждаше в пъти по-зле. Скъсана кожа на скоростният лост, яко олющена гумена боя по таблото. Та не му се навих.

    • #5
      Честито и много приключения,

      По принцип колкото по-нов модел е колата толкова е по-кекава, ама дай тогава да си караме москвичите и да си държим по една жаба и стария чоропогащник на жената в багажника. Един клиент с много бусове в автопарка скоро се оплакваше от един спринтер , купен нов на 70 к смени скорости на 200 мотор . В същото време дърт спринтер на незнайни километри си дъни при същата душманска употреба. Аз когато вземах аудито 2.0 ТДИ BKD , всичките луд ли си тея мотори не ги бива , добре че моя не го знае
      088455338две
      "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
      Джамбазов 2010г..

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Гледан мотор служи вярно . А за да е гледан един мотор не е достатъчно да му сменяш маслото. Трябва да го сменяш с правилното. Особено важно за PD моторите, че иначе напуква повдигачи и изяжда вала. И после - ох майко, ужасен мотор.

    • #6
      Виж за стружки в горивния филтър, ако има тандем помпата е чао. Скоро сменяхме на един служебен пасат тандем помпата 400 и нещо беше , не е болка за умиране.
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        500 или 700лв е цена клиент спред модела . Имам доверен човек който ще прецени дали е за смяна. Но това за стружките не го знаех. Благодаря !

    • #7
      Прилича на такси на външен вид. Безименни таксита има по курорти, летища и големите градове.
      ​​​​​​

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        И по какво прилича на такси, а не на семеен бус?

        Само да вметна - такситата по хотелите не са Multivan-и, защото са доста по-скъпо от Caravelle-тата. А и Caravelle-то има поне 1 място в повече. Ако е бил каран като такси по хотелите ще да е било по някой лъскав хотел.

        И по сервизната история (много постна) не прилича да е скъсан от каране. Има 2-3 записа които показват, че първите години не е навъртял много километри. Иначе докато е гаранционен щеше да има достатъчно записи за смяна на масла по официалните сервизи.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Забелязах, че видът му е еднакъв с такситата. Не с уличните, а с тези без отличителни знаци. По хотели и курорти се ползват. 100 евро минимална цена. И са с безупречен вид.

    • #8
      Дано да си късметлия,аз с предишният модел Т4 Каравел Синхро не случих хич,иначе като дизайн много ме кефеше.За качеството на марката,цената е над два пъти над реалната,голяма излагация

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Алтернатива нямам. Гледах Viano-тата, ама никак не ме грабна.

        Та дано да съм случил. Ще се разбере в следващите няколко месеца.

        А Т4 много исках, ама толкова ръжда на едно място не бях виждал. Само един имаше от белите лястовици с поцинковано купе, но не беше 4х4...
        Последно редактирано от brum; 17-05-21, 19:11.

    • #9
      Честито!
      Какъвто и да е пътнически бус на повече от 10г или е смазан от каране или с меганадута цена, камо ли 4х4.
      За много малко време имах Туарег 2.5TDI и вървеше много хубаво. Колата беше на релани 250к км с ясна история от както е излезнал от магазина, градско харчеше 15л/100км, но сутрин запалеше ли правеше облак от пушек с всички нюанси от бяло до черно. Като цяло обаче имам и съм имал няколко автомобила от VW групата и съм доволен. Т5 съм карал преди 16г рентакар и събрахме вътре почти цялата фамилия, аз лично много му се изкефих! Приятни приключения!

      Коментар


      • #10
        Честито ! И не им се връзвай на ,,експертите" . Във фирмата имаме едно Т5 Мултиван '06,взето чисто ново. Яздиха го най-големите душмани- първо Шефа, после други. Спукаха го от каране, ама зверско каране. И още е жив.
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря!

          От хора дето ги поддържат знам как карат по милион без сериозни драми ако се гледат. Та им се връзвам само малко .

      • #11
        Малко информация за това което събрах за повдигане на буса. Всичко е на теория и нулева практика към момента. Заводски го дават 165мм просвет в натоварено състояние. Неприемливо малко за бус за палатки. Повдигат ги с по 45мм максимум, че нагоре имало проблеми. Сменят пружини и амортисьори с някакви тунингови.

        Целта ми е хем да събера някакви по-смислени гуми, хем съвсем леко да повдигна окачването. Затова ще се опитам да докарам 30-35мм от повдигане на окачването и общо около 50-60мм лифт. Ще се стремя да ползвам заводски части.

        Повдигането го разделям на две - окачване и гуми.

        Окачване

        Предницата е на макферсони, задницата е на пружини и отделни амортисьори. Отзад е на независимо окачване.

        Заводски има два вида. Нормални и ниски. Аз се надявам да съм с нормалните, но за да съм сигурен ще трябва да им видя номерата. Та нормалните се слагат и на товарният Т5 който ненатоварен е с 22см просвет. Аз целя 20, та хода на амортисьорите няма да е проблем и ще карам с фабричните.

        Пружините са 5-6 вида с дължини от 355мм до 370мм и не е ясно за какви точно товари са предназначени. Там ще се чете, ще се пробва и ще се мисли. Има вариант и с леки подложки, но това е ако не успея да наместя някои от заводските пружини или ако започне много да друса.

        Гумите

        Чудех се за кратко между 16ки и 17ки и 16ките имат доста предимства. Не се търси поведение на асфалт, а някаква приемлива проходимост. Заводските размери са 235/55/R17 или 215/65/R16. По това което чета абсолютно максималният размер при повдигнато окачване който не опира е 235/65/R17. Или 29" високи гуми (съвпадение, с точно толкова си карах Vitara-та).

        Един вариант със малко повдигане от гумите е 215/70 R16. Има прилични АТ гуми на много прилични пари. Явно е някой от масовите размери. Това са почти 28ци. Повдигането е с 9мм от гумите.

        Средният вариант е 225/70 R16 или 28.4". Повдигането тук е 15мм.

        Големият вариант е 235/70/R16. Пак масов размер с предложения за прилични пари. Пак има АТ-та. Това са 29ки. Повдигането е 23мм.

        Така като го мисля май съм за средният вариант. С него евентуално ще мога да сложа и вериги ако се наложи да издрапам от някоя кал. Но за да реша ще трябва първо да повдигна окачването и после да помисля кой размер гуми ще е удачен.

        Коментар


        • #12
          225/70/R16 залепнаха идеално. Cooper Discoverer AT3 sport 2. Сигурно следващият модел ще има още 3-4 думи в името. 103Т са. И на маса, и на скорост са малко над минимума за буса. Не опират никъде. Има място за още малко по-големи (2-3 см до подкалника при крайно положение на волана), но предпочитам да остане разстояние между калниците вместо престъргване на гумата в тях.

          Имаше проблем със студеното палене, но се размина се със смяна на тандем помпата. Един вид минах метър до тук. Има още някакъв проблем, че някой клапан тупа леко във филтърната кутия. Но това ще е на следващото влизане в бокса.

          За повдигането почвам да мисля за максимално лесен вариант - подложки. И отпред, и отзад могат да се сложат над пружините. При все, че мисля да повдигна с 2-3 сантиметра няма да пипам амортисьорите и ще си стоят заводските. Иначе има T28, T30 и T32 - с 2800, 3000 и 3200кг максимална маса. Но на Т32 пружините били по-твърди и не толкова по-високи. Разбира се, че ще са и по-високи, ама по-твърдото не го искам.

          Халдекса е gen 2. Има един клапан който се управлява с 2 жици. Този клапан определя колко да е стегнат халдекса. Би трябвало да е сравнително просто (седмица работа) да се издяла "контролер" и да се монтира. С по-малка резервна ще карам към момента. Оказа се, че при вдигната ръчна халдекса изключва. Т.е. ако се наложи да карам с по-малка гума вдигам на 1 зъб ръчната и не го мисля.

          Междувременно загледах релсите на покрива дето са за греди. Имам 3х4 метра тента която искам да закача за покрива на буса. Ще издялам на 3D принтера няколко водача които да влезнат в релсата и да имат халки накрая за закачане на тентата към покрива. От другият край ще е на рейки и въжета.

          И като последен детайл - почвам работа по пейката която да позволи задните седалки да се ползват като легло. Пейката ще се опитам да я направя с повдигане на таблата. Само да намеря правилните мебелни механизми за тази цел. Матрака дето е ползван доста години по палатките мисля да го преработя за буса. Той е 7см мемори пяна с калъф от чаршаф. Това нещо беше най-удобното легло за палатка. Няколко класи над надуваемите легла . Та ще го разделя на 3 равни части и ще се ушие нов калъф.
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от brum; 03-06-21, 06:40.

          Коментар


          • push
            push коментира
            Редактиране на коментар
            "Има още някакъв проблем, че някой клапан тупа леко във филтърната кутия." По скоро разпределителният вал е заминал , а той се сменя с нови повдигачи . Повдигането с подложки ще ти промени страничният наклон и пътното поведението .

          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Надявам се да е вала и да не трябва да се сваля главата. Оригинален е малко под 1000лв. С него повдигачи и малко карантия около тях, и се надявам с мотора да приключа за няколко години напред. Освен мотора и кутията ще се ревизира, че заминават лагерите на 250-350 хиляди километра според хората дето поддържат такива. А при мен по всичко изглежда, че съм на 255 хиляди истински, та тамън им идва времето.

            За вдигането - да, но ще вдигам малко. Т5 със същите компоненти и база, но товарен вариант (празно купе и малко по-твърди пружини) има просвет 22см празен със заводски гуми. Ще гледам да съм под това ниво с повдигането.

            И отделно от гумите ще взема още около 1.5см за 21-23см просвет.
            Последно редактирано от brum; 03-06-21, 10:50.

          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            ТОзи купър ако имаш въхзможност го обърни с бялото навътре към калника, вярно че ще се сваля от джантата ,но каучука над белият слой е много тънък и бързо се изпича. Със наследника 4S този проблем го няма. Аз имам 15к км на моите и не са мръднали, карах ги и зимата и бяха много добре.

        • #13
          Чудесна тема се заформя. Не спирай да дерзаеш, не са лоши бусчетата, просто искат малко повече грижа, но пък си струва

          Следя темата с интерес, успех с начинанията и не се пести да качваш снимки

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Поддържал съм едно Grand Cherokee WJ и буса не може да ме уплаши .

            Снимки задължително. Без тези от сервизите, а само с доработките и излетите.

        • #14
          Първа авария днес. Буса изгасна на един черен път докато бавничко кретах на първа предавка. Чух го как за секунда смени звука и веднага загасих. Последващ опит за палене неуспешен.

          Нафтата беше малко преди резервата и първата мисъл беше, че заради този дълъг резервоар и наклоните по които карах е глътнал въздух. Сипахме 20 литра нафта, въртяхме със затворена дросел клапа (че по-лесно върти) и в един момент почна да качва оборотите. Отворихме клапата и запали. Държи високи обороти докато държиш натиснат педала на газта, ама ако пуснеш не успява да закрепи празният ход и гасне. Така 3 пъти. Звучи малко по-странно като паднат оборотите. Нито на 4, нито на 5 цилиндъра. Но при високите работи равномерно и с нормалния звук за PD...

          После го дръпнахме до асфалта, качихме го на пътна помощ и утре пътува за София. Тая цялата работа се случва в село до Хасково. Пътната помощ обаче ще пътува за Австрия и ще ме закара до София тънко. Тук (Хасково) няма кой да го прави този мотор.

          След консултация звучи на скъсан О пръстен на дюза. При ниски обороти пада налягането на към дюзите и гасне. Повече ме притеснява, че уж дюзите са били правени преди едно 10 000км и буса е бил продаден. Та няма да се учудя да се окаже, че са подбити леглата на дюзите и О пръстените не могат да уплътнят добре. И причината за продажбата е била пробелмите по главата. Настройвам за най-лошото - глава, вал, повдигачи и карантията около тях. Пък ако мине по-леко само ще се радвам .

          Коментар


          • #15
            Така, буса се оказа, че е изгаснал, защото помпата в резервоара се е запушила. Явно като съм го вкарал по черно съм разплискал нафтата която беше малко над резерва и се е вдигнала цялата мътилка от резервоара. Помпата е сменена и резервоара е изчистен.

            Свалиха капака на клапаните за да се види вала. Този мотор има слабост и напуква повдигачи. Ако се изтърве и се кара с напукани повдигачи заминават гърбиците на вала. Вала е в добро здраве - гърбиците нямат следи от износване. На едното място където лагерува в черупките в глават (има лагери на PD моторите при разпределителните валове) беше опитал да повлече, но има само леко натрупване върху вала и според хората работещи по буса във вала има още много живот.

            Обаче като дойде ред за зацепване на вала се видя нещо неприятно. Свалят се едни капаци за да се стигне до фиксиращите отвори за коляновият вал и там се видя как се е наслоило метал по лагера. Другата седмица ще се сваля вала за да се види дали има щети по него. Силно се надявам мотора да няма други драми, че нов мотор е 26 хиляди лева, а мотор втора ръка си имам и работеше добре. Т.е. няма как да се прецени това дето ще взема от морга дали не е по-зле от това което е в момента...

            Та така. Иначе чертая кухня/пейка за зад задната седалка и дялам детайли за монтиране на тента на 3D принтера. Ама след тази изненада от днес тия неща остават на трупчета. Има бол друга работа и това ще се гледа когато буса навърти едни 2-3 хиляди километра без драми.

            Междувременно свалих и печката (Webasto), че не работеше. Занесена е при човек дето съм го виждал как работи по тези печки и ако каже, че ще живее ще заръчам един Telestart T91 с модификация специално за буса. Че печката е голяма благина. С малко преправяне може да се направи да поддържа температура в купето или да върти вода през топлообменник за портативен душ. Ама това като гледам как бързо отлита лятото може би ще остане за следващата година.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X