Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кормилна рейка за Прадо 120 4.0 ( TLC j120 ) - замяна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кормилна рейка за Прадо 120 4.0 ( TLC j120 ) - замяна

    Работата е следната - рейката прокапва от време на време. В останалото време тече .
    За година експлоатация съм налял 500мл Dexron 3, ама и сумарните километри не са много, но ми се ще да реша проблема кардинално.

    Според майстора, да не се занимавам с рециклиране, а направо да пазарувам "работеща" рейка . Май не каза "здрава".. или се бъркам.

    Та, въпросите са 2.

    - еднакви ли са рейките на всички 120ки - бензин, дизел, къси, дълги...?
    - има ли как да разбера дали една рейка е здрава, докато е още на колата?

    Гледам има доста дизели и за части, ама как да не взема нещо, дето да не протече?

    Първи признак трябва да е че има течност в казанчето, а маншоните не са мокри....
    Има ли друг критериий? Щото луфртове, на тоз добитък не знам как ще усетя, като по презумпция колата няма да е запалена и с активно серво... нито пък ще мога д я вдигам на крик...


  • #2
    2 бинки за нова. Другото - тото. Каквото и да вземеш от стара кола ще е на 13+ години. А като е от моргата - ще е и отвъд края на живота си.

    Коментар


    • #3
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:рейка1.jpg
Прегледи:317
Размер:180.8 КБ
ID:6654717 Това е от ,,рециклирана " рейка на Хайлукс .Зависи какво и е за смяна и в какво състояние е .Това е разпределителя на маслото и за мен е тотална щета .Има и по-евтини варианти и в БГ и в ибея и Турция,ама качеството не знам какво е . . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:рейка2.jpg
Прегледи:307
Размер:176.8 КБ
ID:6654718

      Коментар


      • #4
        Поправете ме ако греша ама си мисля че нови рейки няма. Всичките дето се продават са рециклирани. Въпроса е от кого.

        За ТЛК90 имаше оригинални комплекти от Тойота за рециклиране на рейка. Сега метала ясно че ако е увреден нещата стават сложни.

        Коментар


        • gy6ter
          gy6ter коментира
          Редактиране на коментар
          Такива са приказките навсякъде .

      • #5
        Рейки има чисто нови - https://toyota-europe.epc-data.com/l...is/4505/44200/
        Има и ремонтни комплекти - О-пръстените и няколко втулки - https://toyota-europe.epc-data.com/l...s/4505/04445A/
        Това са за след 2004та, но от навигацията отгоре може да се избере и друга KDJ120L. При Люцкан цените са ~ х2-2.5 в лева.
        Аз в момента съм на това дередже със 100. Ще измъча първо теч с ремонтен комплект, ако не стане - нова. Лошото е, че рециклирането точно на тия рейки е 300-400лв+ на повечето места.

        Коментар


        • gy6ter
          gy6ter коментира
          Редактиране на коментар
          Разглоби я напълно ,като внимаваш когато вадиш разпределителя (на втората снимка горе ) че явно така са надрали корпуса .Моята течеше точно от там ,от големия семеринг и най вероятно налягането му беше извадило пружината ?! Каналите по вътрешния диаметър са от уплътненията и според мен не трябва да ги има .Понатъртени са контактните повърхности на червяка и зъбите на пръта на рейката .Не съм мерил пръта за износване ( хонинга си личи още ) и кривина (по инструкцията на Тойота ) .Мислих сам да си я рециклирам ,но при тези поражения почти съм се отказал .

      • #6
        Не става само с тия ремонтни комплекти. Грамотно ще се получи ,само , ако ви се струговат втулки с много голяма точност , точно за вашата износена рейка. Не е обречена кауза ремонта . Търсете да го направят с гаранция . Бабата ,дето ми я правиха е с хебел ,не рейка , но вече 2г и 40 000кара
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • #7
          Те гаранция уж всички дават, после само разправии. Последно писах на https://automechanicgroup.bg Там ми отговориха същото за втулките, което ми дава някаква надежда, че може да го направят кадърно.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot 2020-10-09 at 11.39.42.png
Прегледи:250
Размер:155.3 КБ
ID:6654891

          Коментар


          • gy6ter
            gy6ter коментира
            Редактиране на коментар
            И ,аз мисля да ги питам тях ,като им пратя снимки и ако имам път към Казанлък ,ще питам и там .А шлайфа ли се и бутнат закаления горен слой води до по-бързо износване ?

          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            Ъъм, искате да кажете че в Казанлък има фирма, която кадърно възстановява рейки?
            Щото аз по принцип съм тамошен... въпреки че не вивея там.
            Даже на Галанта ми оправяха рейката някъде из К-к, ама не знам къде точно.

            Както и да е, получих нова оферта за стара рейка от къса база, "с гаранция" и мисля да се хвърлям.
            Ако механика, също в К-к, каже че не става, и двете отиват във фирмата за "циклене".

          • gy6ter
            gy6ter коментира
            Редактиране на коментар
            Казанлък е с традиции в хидравликата .Съвсем успешно съм ремонтирал 250 мм. цилиндри с уплътнения изработени на място и работят вече десетина години( цикъла напред ,назад е 40 секунди ) .

        • #8
          Работата е че за момента правя по 5к на година, тоест, за 2 години, почти, не съм навъртял 10к.
          Плана ми е да опитам да спася положението с рейка 2ра ръка, но се чудя дали липсата на теч е надежден показател че е наред.
          Евентууално, на място, бих пробвал дали се движи волана, до колко е възможно гладко, и дали маншоните изглеждат здрави и оригинални (стари).
          Излиза че за всички 120ки са еднакви рейките, моята е 2005г?

          От 4 запитвания в сайт за продажба на вехтории, двама ми отговориха с еднаква сума 500лв, та почвам да се чудя.
          Взимам стара за 500, трябва някой да и види състоянието, и да сравни дали е по-добре от моята и резултата варира според доработките > 500-1000лв някъде с неясен резултат.

          Другия вариант е 4-2 пъти по-скъп и също толкова по-надежден - да питам при Люцкан за нова.

          Коментар


          • #9
            Правилно са ти отговорили . +това , че пръта ти се е износил (дано само износил , а не ръждив с язви) , само на едно място . Замисли се ,че като караме 99% от времето волана е направо и леко го клатиме за микро завойчета . Та пръта на рейката контактува с тези втулки/пръстени все на едно място И съответно там е изтънял и той , освем износените втулки . За мен няма начин трайно да се отстрани теча , без шлайф и на рейката . Подобно бе положението и с хебела ми , въпреки , че там е мн по-камионско изпълнението . П.П. наличието на як демпфер сериозно намалява износването и въобще натоварването там ,още повече при грамадни гуми . 100 ,ако нямат , се замисли где да закачиш
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • #10
              И пак да повдигна темата и да попитам:

              Има ли разлика в рейките на бензинова, дизелова, дълга къса и т.н. тойота 120?
              Вчера поднових търсенето и джамбазина ме пита за снимка на моята рейка, хидравлична или електрическа, с моторче и ли без....
              Предполагам просто си говори на изуст, ама да не се окажа с нещо, не за моята кола.
              Има ли онлайн ресурси, където да проверя по VIN?

              ... ще постна вина, тук, след час-два.

              Коментар


              • #11
                www.epc-data.com, която съм линкнал и по-горе. Еднакви са парт номерата между бензин и дизел.

                Коментар


                • #12
                  При 500гр масло за 2години .....що се занимаваш Отделно ,свалянето на рейката не е супер сгодно , като на хебел , отделно реглаж за сходимост ...............и след 200км , ако пак протече -нищо че е в гаранция?
                  TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                  Коментар


                  • #13
                    Здравейте колеги,

                    Много изчерпателна тема.
                    Моята също леко прокава, колко леко предстои да го установя, като си нося вече с мен течност.

                    Първо искам да попитам, може ли да очаквам, да аварирам насред път от внезапно изтичане, при положение, че съм долял около 50мл.

                    Проучих пазара. Оригиналната е ясна.

                    Искам да попитам някой има ли впечатления дали може да се разчита на Polcar, NTY за около 650-700лв с 2г. гаранция?

                    Благодаря ви предварително за споделения опит.
                    TOYOTA LAND CRUISER 120
                    OPEL FRONTERA B 2.2 DTI
                    YAMAHA TDM 850 4TX

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X