Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за климатик на Тойота?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за климатик на Тойота?

    Първоначално публикуван от iliikata Преглед на мнение
    Да ви отговоря набързо на всички.Първото пускане на климатика е хубаво да е на минимални обороти,в компресора има масло което се е стекло в долния край и при първоначално пускане на компресора при 3000 и нагоре обороти той тръгва със същите от роз и не му е много добре.Но колите са си ваши и можете да правите каквото искате.
    Да отговоря и на Марин щом компресора изключва периодично значи постига вътрешна температура на изпарителля и термистора го изкл. за да не се обледени,напълно нормално е
    За първото пускане съм съгласен.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за климатик на Тойота?

      Добре де, ако ползващия МПС-то реши, че желае да му е охладено купето за по-дълго време ... защо компресора ще определя кога ще работи и кога ще изключва за определено време т/ст да обдухва по топло ... докато отново реши да си промени мнението?
      Според мен всичко е от липсата или недостатъчно количество фреон!
      Ами, на какви обороти трябва или не трябва да включваме климатика ... това къде го пише в ръковдството на автомобила.Ми, то има хора без каквито и да е технически познания ... те какво правят като им стане горещо - виждат копче и прас ... на климатик с 5000 оборота начален старт на компресора?!
      Спарки го каза точно "Та тъй. Всеки прави своя избор. А моя е - при неналичие на симптоми за нещо, хич не го и мисля. Просто си карам машината според това, дето би прочел ако имаш "ръководство на потребителя", и толкоз. Затова и има приказка "невежеството е блаженство" - защото ако същия автомобил се кара от човек, дето хич хабер си няма от това "какво може да стане, ако....", той просто ще се наслаждава на другите емоции покрай пътуването, вместо постоянно да мисли как да спести някой грам гориво, или как да съхрани някоя част за по-дълго."

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за климатик на Тойота?

        Като иде реч за климатик никак няма да е излишно да се спомене и trv-клапана,който поддържа постоянно налягане в изпарителя,независимо от оборотите на двигателя!
        Също така климатика да се обслужва само с машина,която източва фреона,отделя маслото и измерва всичко-в никакъв случай не ходете при климатикаджия,който няма машина и работи мерейки с манометри!
        Сменявайте си маслото,като гледайте да не е китайско(50-100 грама е)
        Присъствайте на проверката с климатикаджийска машина и гледайте при какво налягане се включва вентилатора на климатика,и какво налягане се поддържа-после споделете тук!
        Месец след проверката пак се набутайте с лев и проверете има ли загуба на фреон-няма да е излишно!
        Не съм съгласен със Спарки,че при недостиг на фреон климатика охлаждал повече-точно обратното е!
        Оглеждайте за омасляване около шайбата на компресора на климатика-оттам най-често избива семеринга.
        Изобщо климатика е много натоварен и прецизен агрегат,който си иска грижи и внимание-инак набутвацията от безхаберие излиза задължително скъпо!
        В спокойно състояние,когато компресора не работи налягането е 4-6 атм.,а при работа се поддържа налягане 16-22атм.,което никак не е малко!
        Най-вредно е препълването на климатичната инсталация-тогава вероятността да се получи свръх-налягане и гръмване(най-често на изпарителя)е огромна!
        ТакЪви ми ти работи...на първо четене тВа се сещам...
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за климатик на Тойота?

          Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
          Като иде реч за климатик никак няма да е излишно да се спомене и trv-клапана,който поддържа постоянно налягане в изпарителя,независимо от оборотите на двигателя!
          Също така климатика да се обслужва само с машина,която източва фреона,отделя маслото и измерва всичко-в никакъв случай не ходете при климатикаджия,който няма машина и работи мерейки с манометри!
          Сменявайте си маслото,като гледайте да не е китайско(50-100 грама е)
          Присъствайте на проверката с климатикаджийска машина и гледайте при какво налягане се включва вентилатора на климатика,и какво налягане се поддържа-после споделете тук!
          Месец след проверката пак се набутайте с лев и проверете има ли загуба на фреон-няма да е излишно!
          Не съм съгласен със Спарки,че при недостиг на фреон климатика охлаждал повече-точно обратното е!
          Оглеждайте за омасляване около шайбата на компресора на климатика-оттам най-често избива семеринга.
          Изобщо климатика е много натоварен и прецизен агрегат,който си иска грижи и внимание-инак набутвацията от безхаберие излиза задължително скъпо!
          В спокойно състояние,когато компресора не работи налягането е 4-6 атм.,а при работа се поддържа налягане 16-22атм.,което никак не е малко!
          Най-вредно е препълването на климатичната инсталация-тогава вероятността да се получи свръх-налягане и гръмване(най-често на изпарителя)е огромна!
          ТакЪви ми ти работи...на първо четене тВа се сещам...
          Че от къде се сменя това масло??????
          OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за климатик на Тойота?

            Първоначално публикуван от MARINHAKER Преглед на мнение
            Че от къде се сменя това масло??????
            Климатикаджийската машина ти вкарва,колкото фреон и масло и се зададе,а като заработи климатика маслото бързо се омешва с фреона-що,какво те учудва толкова....?!))))))))
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за климатик на Тойота?

              Здравейте колеги!Благодаря на mbenz за разяснението.Та като служех 1980г в Грудово на БТР-ите нямаше климатици и затова Наздраве на всички, По Машините и напред!!!
              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за климатик на Тойота?

                Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                Здравейте колеги!Благодаря на mbenz за разяснението.Та като служех 1980г в Грудово на БТР-ите нямаше климатици и затова Наздраве на всички, По Машините и напред!!!
                То всичко може, ама:
                1. Не караме БТР-и, за добро или за лошо.
                2. А представи си пък да имаше в тях климатици - в жегите нямаше да слизате от тях.
                3. Карат се жена, деца, и прочие.

                ...и въпреки това, тръгването за морето в 4:00 сутринта си е за предпочитане отвсякъде. Хем още е свежарско и хладно, хем почти няма движение. Лошото е че поне в мойто семейство трудно се организираме да тръгнем в тия часове.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за климатик на Тойота?

                  Първоначално публикуван от STEF BMW Преглед на мнение
                  Добре де, ако ползващия МПС-то реши, че желае да му е охладено купето за по-дълго време ... защо компресора ще определя кога ще работи и кога ще изключва за определено време т/ст да обдухва по топло ... докато отново реши да си промени мнението?
                  Според мен всичко е от липсата или недостатъчно количество фреон!
                  Ами, на какви обороти трябва или не трябва да включваме климатика ... това къде го пише в ръковдството на автомобила.Ми, то има хора без каквито и да е технически познания ... те какво правят като им стане горещо - виждат копче и прас ... на климатик с 5000 оборота начален старт на компресора?!
                  Спарки го каза точно "Та тъй. Всеки прави своя избор. А моя е - при неналичие на симптоми за нещо, хич не го и мисля. Просто си карам машината според това, дето би прочел ако имаш "ръководство на потребителя", и толкоз. Затова и има приказка "невежеството е блаженство" - защото ако същия автомобил се кара от човек, дето хич хабер си няма от това "какво може да стане, ако....", той просто ще се наслаждава на другите емоции покрай пътуването, вместо постоянно да мисли как да спести някой грам гориво, или как да съхрани някоя част за по-дълго."
                  Термистора или термостата който са на изпарителя решават кога да изключат компресора,в противен случай изпарителя става целия в лед и няма да може да преминава въздух през него което значи нямаш обдухване ,няма и студено.Другото нещо е че фреона ще започне да преминава в течна фаза ,и компресора засмуквайки го ще бъде пагубно за него.
                  Ако някой е любопитен да заповяда при мен да му покажа какво става при пускане на високи обороти,от препълнени системи и от какви ли не проблеми имам цяла стая със счупени компресори.
                  FORD MAVERIK 2.7TD
                  Тел.0898662817
                  LZ1IID

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за климатик на Тойота?

                    Аз отдавна исках да видя точнотази тема и неколкократно съм отварял дума за климатроника на 80-тката,която притежавам.Първо е модел 1992 г.1ХД-Т ВИ-ЕКС Лимитед,десен волан.Климатика е с агрегат Нипон Денсо 15 ,петцилиндров за фреон Р-12.Когато докарах колата я заредихме с 850 гр. фреон Р-134 и съответното масло.Изкара около 3 месеца лятото и компресора блокира-започна да му свири ремъчната шайба.След няколко дни го развъртяхме с водопроводен ключ и си тръгна,сякаш нищо не се е случило.След месец обаче-пак блокаж-свалиха го ,разглобиха го-позачистиха някакви петна от конденз по цилиндрите-качване -зареждане и пак в боя срещу редовните 90-100 лева на сеанс(при всяко влизане в сервиза за климатици)Не го пусках редовно,понеже дойде зимата,но сега през май отново ми стана топло и се възползвах от екстрата-блокаж след около седмица-намерих същия компресор -втора употреба от Бе-Ем-Ве само размениха ремъчната шайба и плочката на маркучите-високо-ниско налягане,качиха го,но този път заредиха 1200 гр. фреон Р-134,понеже успях да ги убедя,че ТЛК -то има хладилна жабка с фризер и в дебелите книги фреона дори е около 1500 гр.Капнаха и ултравиолетов индикатор за евентуален теч на фреон и жежките дни ги изкарах доста комфортно-работи си климатроника с 0.5 градуса разлика от зададената на реостата температура...кефец,ам не!!Вчера тръгвам от един паркинг и отново познатия писък на компресорния ремък,тоя път придружен от вонята на изгоряло-спирам мотора-не съм пускал климатика-хладно,хм..паразитната шайба за обтягане и блокирало лагерчето и така загряла,че ми направи пришка на пръста като я пипнах,при демонтажа се счупи осевия болт и резбовата шпилка за реглажа на ремъка.В моя град няма друга подобна кола,обиколих магазините за "японски"чаркове-оказа се ,че не е внасяна според тях'НИКОГА"такава шайба,.Занесох я днес на един набор -стругар,ще се опита да я възстанови-разкапселоване,смяна на лагерчето,нови болтова ос и шпилка.Щв Ви държа в течение,колеги,но наистина старата машина си иска своето,най-вече отношение.Няма вечни неща,само непереходни.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X