Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за климатик на Тойота?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за климатик на Тойота?

    Нормално ли е при включен климатик,той да се изключи след 5мин. работа и след около минута пак да се включи??Срещнах доста противоречиви отговори в интернет някои казват нормално е защитава компресора,достигната температура , а други : иска фреон,запушен филтър.
    Моята е 4-рънър 3-поколение 3000тд ако сте забелязали вашите тойотки как се държат при включен климатик ще бъда благодарен за помоща!!
    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

  • #2
    От: Въпрос за климатик на Тойота?

    Марине здрасти!Какво мисля по този въпрос е следното:
    Да приемем, че климатика е зареден с правилното количество фреон/има манометри за проверка/ и оттук натам би трябвало да реагира както всеки климатик. Тоест когато терморегулатора каже че въздуха който минава покрай него е по-топъл от настройката, съединителя на компресора зацепва последния към задвижваната от ДВГ-то ремъчна шайба и втечнения фреон започва да охлажда изпарителя в купето.В момента на зацепването на съединителя, ДВГ-то трябва да увеличи оборотите, за да компенсира съпротивлението от АС компресора.И този режим на работа зависи от положението на лостчетата за настройка на температурата и скороста на вентилатора в купето и околната температура.И щом температурата в купето спадне до зададеното с лостчетата ниво/градуси, съединителя отцепва и оборотите падат.Разбира се, ако околната t не е много висока е сравнително лесно да бъде охладено купето/или зоната откъдето вентилатора засмуква въздух/ и компресора ще изключи по-бързо. Но можеш да пробваш следното:Когато е доста топло навън, слагаш ключа за температурата на най-студено/края на синята зона/ и пускаш на най-бързо вентилатора+ бутона за климатика включен.Тоест условията да са трудни за АС-то да насмогне да охлади и тогава би трябвало климатика да работи постоянно, или поне доста по-дълго време/компресора зацепен нон стоп.
    И накрая би могло да има проблем с климатика.На моя натовски 4Рънер бутона за климатика беше с откачени клеми/както и някои други бутони и в Косово разбрах, че са го направили за да пестят от поддръжка-като не работи няма да се развали.Но ако на твоя 4Рънер климатика е бил в изправност и е ползван тези години, щото някой началник се е возил, може и да има нужда от по-обстоен преглед.За съжаление съм далече от България и засега само това ми идва наум.Преди 1-2 седмици говорих с колега batbobo от форума относно оборотите на ДВГ-то и климатика и сега иzползвах част от инфото което разменихме и го копирах тука.Надявам се, да съм ти помогнал, но ако имаш някакви въпроси, викай.
    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за климатик на Тойота?

      Абсолютно по същия начин работи и при мен,
      Не е постоянно зацепен (Включва, работи известно време изключва и после пак...)
      колата е същата. Вдигаше оборотите доста до 1100 -1200 при зацепен съединител на климатика, но вече не
      имаше намеса b

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за климатик на Тойота?

        Първоначално публикуван от batbobo Преглед на мнение
        Абсолютно по същия начин работи и при мен,
        Не е постоянно зацепен (Включва, работи известно време изключва и после пак...)
        колата е същата. Вдигаше оборотите доста до 1100 -1200 при зацепен съединител на климатика, но вече не
        имаше намеса b
        Цялата работа е,че едни казват като е пуснат постоянно работи, и не е нормално да изключва и включва.За това се шашнах и на другата такава тойота пак исключва след 5мин работа и включва след около минута.Но ще отида та премеря налягането на фреона за всеки случай.

        Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
        Марине здрасти!Какво мисля по този въпрос е следното:
        Да приемем, че климатика е зареден с правилното количество фреон/има манометри за проверка/ и оттук натам би трябвало да реагира както всеки климатик. Тоест когато терморегулатора каже че въздуха който минава покрай него е по-топъл от настройката, съединителя на компресора зацепва последния към задвижваната от ДВГ-то ремъчна шайба и втечнения фреон започва да охлажда изпарителя в купето.В момента на зацепването на съединителя, ДВГ-то трябва да увеличи оборотите, за да компенсира съпротивлението от АС компресора.И този режим на работа зависи от положението на лостчетата за настройка на температурата и скороста на вентилатора в купето и околната температура.И щом температурата в купето спадне до зададеното с лостчетата ниво/градуси, съединителя отцепва и оборотите падат.Разбира се, ако околната t не е много висока е сравнително лесно да бъде охладено купето/или зоната откъдето вентилатора засмуква въздух/ и компресора ще изключи по-бързо. Но можеш да пробваш следното:Когато е доста топло навън, слагаш ключа за температурата на най-студено/края на синята зона/ и пускаш на най-бързо вентилатора+ бутона за климатика включен.Тоест условията да са трудни за АС-то да насмогне да охлади и тогава би трябвало климатика да работи постоянно, или поне доста по-дълго време/компресора зацепен нон стоп.
        И накрая би могло да има проблем с климатика.На моя натовски 4Рънер бутона за климатика беше с откачени клеми/както и някои други бутони и в Косово разбрах, че са го направили за да пестят от поддръжка-като не работи няма да се развали.Но ако на твоя 4Рънер климатика е бил в изправност и е ползван тези години, щото някой началник се е возил, може и да има нужда от по-обстоен преглед.За съжаление съм далече от България и засега само това ми идва наум.Преди 1-2 седмици говорих с колега batbobo от форума относно оборотите на ДВГ-то и климатика и сега иzползвах част от инфото което разменихме и го копирах тука.Надявам се, да съм ти помогнал, но ако имаш някакви въпроси, викай.
        Методи това означава,че имаме някъде датчик за следене на температурата трябва да го видим къде е за да го знаем за в бъдеще!!
        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за климатик на Тойота?

          Просто отиди да проверят дали всичко е наред, и при какво налягане изключва. При температури като днешните, и моя компресор работи на пресекулки. При жегите обаче - почти постоянно. В жегите, на място, общо взето 2-3 минути работи, и после около 10-ина секунди изключва. После пак така. Като караш обикновено си почива и по-дълго. Тогава хем охлаждането е по-добро, хем оборотите на двигателя - по-високи.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за климатик на Тойота?

            Не съм сигурен в това което ще кажа сега.....
            Не е ли нормално да работи така, ако компресора е по-мощен .....
            т.е. като вдигне налягане, което докато се освободи минава малко повече време.
            Забелязал съм че през тази една минута или по-малко ДУХА ТОЛКОВА СТУДЕНО КОЛКОТО И КОГАТО Е ЗАЦЕПЕН СЪЕДИНИТЕЛЯ

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за климатик на Тойота?

              Здравейте колеги!На схемата е означен като термистор
              Прикачени файлове
              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за климатик на Тойота?

                Първоначално публикуван от batbobo Преглед на мнение
                Не съм сигурен в това което ще кажа сега.....
                Не е ли нормално да работи така, ако компресора е по-мощен .....
                т.е. като вдигне налягане, което докато се освободи минава малко повече време.
                Забелязал съм че през тази една минута или по-малко ДУХА ТОЛКОВА СТУДЕНО КОЛКОТО И КОГАТО Е ЗАЦЕПЕН СЪЕДИНИТЕЛЯ
                Нормално е. Колко е "мощен" компресора е друга тема, но си има датчици и изключва. Ако например е препълнен, моя се държеше странно - включва и изключва на пресекулки от 10-ина секунди, а вътре студено - йок. Ако е недопълнен се случва да духа прекалено студено, дори да обледенява изпарителя (вътрешния радиатор).
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за климатик на Тойота?

                  За проверка ако термистора е изваден от колата, ползвайте INSP файл, ако е монтиран ползвайте OVI - OnVehicleInspection.
                  Прикачени файлове
                  1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за климатик на Тойота?

                    Първоначално публикуван от batbobo Преглед на мнение
                    Не съм сигурен в това което ще кажа сега.....
                    Не е ли нормално да работи така, ако компресора е по-мощен .....
                    т.е. като вдигне налягане, което докато се освободи минава малко повече време.
                    Забелязал съм че през тази една минута или по-малко ДУХА ТОЛКОВА СТУДЕНО КОЛКОТО И КОГАТО Е ЗАЦЕПЕН СЪЕДИНИТЕЛЯ
                    И аз забелязах това нещо,духа по топло като изключи за 10-20 секунди.
                    Другото нещо което получих като информация:Не трябва да се включва климатика на високи обороти заради съеденителя на компресора.Да но като включва и изключва от датчика автоматично а аз карам примерно с 3000 об/мин,какво се получава?
                    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за климатик на Тойота?

                      Значи минава известно време след като компресора отцепи, докато се охлади фреона в изпарителя, през което време ще продължава да духа студено.Относно пускането на климатика, проблема е колко е остаряла гумата която свързва външната част на ремъчната шайба с вътрешната.Ако е нова, нямаш грижи.Но ако е на 10 години, даже и да не е ползвана,но е стояла в близост до двигателя, със сигурност е загубила способността си да поема ударите при включването, когато караш с 3000об/мин и няма да изтрае дълго.Вупреки че се продава като резервна част/отделно от компресора/струва прилични пари.Така че за препоръчване е да се пуска АС-то само когато е наистина горещо и движението с добра скорост не би помогнало за да се разхлади човек.Защото би минало доста повече време преди АС-то да насмогне да охлади купето и да стигне до изключване.По този начин ще се избегне излишното включ/изключ натоварване на шайбата със съединителя.
                      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за климатик на Тойота?

                        Няма такова нещо. Климатика така или иначе си зацепва и отцепва постоянно, докато караш. Предвиден си е да се включва при такива обороти. При това трите хиляди на дизела съвсем не са страшни, сравнени с двойно по-големите при бензинов. (да, знам че шайбите са с друг диаметър, но разликата не е 2 пъти).

                        Компютъра (ако има такъв) си преценява. Той има постоянен достъп до информация за оборотите.

                        Ако съединителя на климатика сдаде, то ще е защото не е бил в ред. Ако е в ред, не трябва да се притесняваш за това при колко оборота ще включи. Никой, никога няма да си играе, карайки лятото в жегите със 130 по магистралата, постоянно да включва и изключва климатика, и за тая цел да намалява оборотите на двигателя, или да дебне кога аджеба да го цъкне. Просто е смешно. А при 40 градуса външна температура, и с 200 да караш, и прозорци да отваряш, все тая - няма да охладиш купето.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за климатик на Тойота?

                          Здравейте колеги!Sparkybg, принципно си прав за повечето от гореизброените работи.Само дето/обяснявам за мене си/ колите дето ги караме са с проектиран живот и той/технически погледнато/ е 10 години.Което лично мен ме кара да се замислям/без да се притеснявам/ кога какво става из цялата тази машинария.Не се притеснявам, защото знаейки какво става, съм сигурен, че мога да разчитам на нея или да я оправя ако се наложи.Което всъщност им е хубавото на много продукти произведени преди 10-20г-че са ремонто пригодни.За разлика от произведените напоследък с трайност само 5г. и почти никаква възможност за частично или напълно ремонтируеми агрегати.Повечето са капсуловани/болтчетата са много скъпо съединение и дава възможност за разглобяване/ремонтиране/и дизайна им е да бъде изхвърлено, а не подновено.Направено е за масовия вкус-на бързо омръзващи и износващи се неща, създадени да бъдат подменяни по-често.Често колеги тук в САЩ ме питат защо не си купя нова Корола, ами карам 19 годишна.Защото и Тойота не е подмината от това развитие на индустрията.Няма сметка от коли които траят без да бъдат пипани по 7-10г, а с грижи да изкарват по 15-25, че и с лекота повече.Купихме нова 2010 Корола, като види човек как е направена, му става ясно че старата ми 91г Корола ще я надживее и нея.За 4-то поколение4Рънер-ами че то нямаше опция с ръчна кутия.Е, няма да си купя.Та за 4Рънерите, Ланд Круизерите и други хубави от миналото продукти ще трябва да се полагат повечко грижи.За да имаме повече приятни изживявания и спомени от тях, които да греят нашите сърца!Не е от носталгия по-миналото или от любов към вещите, а от желание за повече емоции!
                          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за климатик на Тойота?

                            Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                            Здравейте колеги!Sparkybg, принципно си прав за повечето от гореизброените работи.Само дето/обяснявам за мене си/ колите дето ги караме са с проектиран живот и той/технически погледнато/ е 10 години.Което лично мен ме кара да се замислям/без да се притеснявам/ кога какво става из цялата тази машинария.Не се притеснявам, защото знаейки какво става, съм сигурен, че мога да разчитам на нея или да я оправя ако се наложи.Което всъщност им е хубавото на много продукти произведени преди 10-20г-че са ремонто пригодни.За разлика от произведените напоследък с трайност само 5г. и почти никаква възможност за частично или напълно ремонтируеми агрегати.Повечето са капсуловани/болтчетата са много скъпо съединение и дава възможност за разглобяване/ремонтиране/и дизайна им е да бъде изхвърлено, а не подновено.Направено е за масовия вкус-на бързо омръзващи и износващи се неща, създадени да бъдат подменяни по-често.Често колеги тук в САЩ ме питат защо не си купя нова Корола, ами карам 19 годишна.Защото и Тойота не е подмината от това развитие на индустрията.Няма сметка от коли които траят без да бъдат пипани по 7-10г, а с грижи да изкарват по 15-25, че и с лекота повече.Купихме нова 2010 Корола, като види човек как е направена, му става ясно че старата ми 91г Корола ще я надживее и нея.За 4-то поколение4Рънер-ами че то нямаше опция с ръчна кутия.Е, няма да си купя.Та за 4Рънерите, Ланд Круизерите и други хубави от миналото продукти ще трябва да се полагат повечко грижи.За да имаме повече приятни изживявания и спомени от тях, които да греят нашите сърца!Не е от носталгия по-миналото или от любов към вещите, а от желание за повече емоции!
                            Именно. Приятните моменти са важни. Колко би ми било приятно едно пътуване, ако трябва аз да се съобразявам с всяко копче в колата и да му мисля кое с какъв ресурс е. Като му дойде времето, просто се сменя. Ако искаш да не сменяш - разглобяваш, оглеждаш и разбираш какво му е реалното състояние.

                            Мисълта ми е - тоя детайл е проектиран да издържа на това. Като не издържи, най-много да останеш без климатик. Да, ще се попържиш в собствен сос, но ще се прибереш без особени перипетии. Поне моя принцип е че не трябва да се става роб на едно МПС, понеже то е точно това - просто средство. Да, бъди технически грамотен и спазвай каквото е нужно за нормалната поддръжка, но ако трябва постоянно да треперя и да мисля 1000 неща, вместо да си гледам пътя, поне аз бих се замислил за друго возило, или най-малкото бих го разколачил на "кванти" (израза е на един колега от форума), и бих му проверил всичко.

                            Та тъй. Всеки прави своя избор. А моя е - при неналичие на симптоми за нещо, хич не го и мисля. Просто си карам машината според това, дето би прочел ако имаш "ръководство на потребителя", и толкоз. Затова и има приказка "невежеството е блаженство" - защото ако същия автомобил се кара от човек, дето хич хабер си няма от това "какво може да стане, ако....", той просто ще се наслаждава на другите емоции покрай пътуването, вместо постоянно да мисли как да спести някой грам гориво, или как да съхрани някоя част за по-дълго.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за климатик на Тойота?

                              Да ви отговоря набързо на всички.Първото пускане на климатика е хубаво да е на минимални обороти,в компресора има масло което се е стекло в долния край и при първоначално пускане на компресора при 3000 и нагоре обороти той тръгва със същите от роз и не му е много добре.Но колите са си ваши и можете да правите каквото искате.
                              Да отговоря и на Марин щом компресора изключва периодично значи постига вътрешна температура на изпарителля и термистора го изкл. за да не се обледени,напълно нормално е
                              FORD MAVERIK 2.7TD
                              Тел.0898662817
                              LZ1IID

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X