Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Историята на една ТЛК 95

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Историята на една ТЛК 95

    С гордост мога да се присъединя и аз вече към този клуб, преди седмица си докарах сам ТЛК-то от Германия. Не бях тръгнал да търся точно това, гледах и доста Паджеро-та също но дали защото бяха в по лошо състояние или по друга причина ТЛК-то ме грабна още като се качих на него и така си оставам и до сега Всеки път като я карам тази кола откривам нещо ново в нея, което ме радва. Може да се каже че до сега не съм карал нищо по добро.

    Това което най-много ми липсва в момента е ръководство за тази кола, имам само немско а с немския съм скаран. Търсих тук и не можах да намеря. Някой знае ли къде може да има?

    Друго интересно, на 70000 км. е сменян съединител. Това ми се вижда сравнително малко при положение че машината не е ползвана за теглене. Ползвани са оригинални части в оторизиран сервиз. Сега 50000км по късно лагера на съединителя пак вие. Това леко ме изненадва, бих очаквал по голяма издържливост на тези компоненти. Какъв е вашия опит с това?

  • #2
    От: Историята на една ТЛК 95

    Заповядай:
    https://htftp.offroad-bulgaria.com/a...LK90_96-2002D/

    ТЛК 90 и ТЛК 95 се различават по броя на вратите. ТЛК 95 е с 5 врати. Здрава машина имам великолепни впечатления от нея.
    LZ1AIV

    Коментар


    • #3
      От: Историята на една ТЛК 95

      Да машината изглевда ужасно здрава.

      Мерси много за линк-а. Голяма част от него ще ми свърши чудесна работа. Проблема е че моята е бензинова, а това май е рядкост. Някаква документация за бензиновия модел да се намира на някой?

      Коментар


      • #4
        От: Историята на една ТЛК 95

        Изтегли си *.rar-a и чети. На руски. 500 мб, над 300 страници. Бензин и дизел. Явно някой трябва на глас да чете...
        LZ1AIV

        Коментар


        • #5
          От: Историята на една ТЛК 95

          На заглавната и първата страници се споменава само дизелов двигател 1KZ-TE. В съдържанието има секция за турбо компресор.

          Гледах да не би да са две книги не видях. Не видях и секция за бензинов двигател 5VZ-FE. Аз ли нещо съм се объркал съвсем?

          Коментар


          • #6
            От: Историята на една ТЛК 95

            Здрасти jja!Ако не се бъркам, този ДВГ-5VZ-FE/V6-3.4l/ е монтиран на 3-то поколение 4Рънер/1996-2002/ и 4-то Такома/1995-2004/.Повече на 4Рънера, даже и на 2х4 такива.Има много от тях в южните и западни райони на САЩ, където не падат обикновено снегове и 4х4 не е необходимо.Такъв 4Рънер се продава в момента на mobilen.bg-180к.с и автоматична кутия, без предно задвижване.Отзивите са много добри за този двигател.И ако ти трябва повече инфо за него, може да търсиш за 4Рънер.Също двата модела/4Рънер и Такома/ имат някои общи елементи по окачването, електриките, трансмисиите,трансферните кутии и подозирам, че Тойота е използвала същите и в ТLK-то.Моя 4Рънер е с малкия/2.7л/ мотор от това поколение и цялото ми инфо е за него, но мога да се опитам да намеря и за 5VZFE.Относно оригиналните части-Тойота ползва няколко производители на лагери и те покриват стандарта, но имат различна трайност.Като причината за виенето може да е друга.
            1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

            Коментар


            • #7
              От: Историята на една ТЛК 95

              Да, това с 4-runner е идея. Криво-ляво може да успея да си сглобя ръководство от това за дизела и едно за 4-runner.

              За виенето - на неутрална като натисна съединителя спира, като го пусна пак почва. Това е класически синдром за прецакан лагер. А и самия съединител не е много "стабилен". Трябва да се отпуска много,много плавно иначе зацепва рязко с тласък. Трябва и да се натиска плавно защото иначе отцепва рязко, газта не успява да върне толкова бързо въпреки че вече съм я пуснал и скачат оборотите с 500 нагоре. Като цяло това не е особено голям проблем, кара се така в момента, като позагрее спира да вие толкова. В един момент ще го сменя като влезе в бокса колата за нещо друго и така.

              Коментар


              • #8
                От: Историята на една ТЛК 95

                При НЕнатиснат съединител аксиалния лагер НЕ работи, така че проблема би бил по-скоро в него ако се проявява при натискане/доколкото разбрах е обратното/.
                Иначе и моя съединител зацепва така и е тежък /за моя вкус и сравнен с този на Патрола-а, който има серво/.
                Life is too short to drive dull cars!

                Fight global warming !
                ... turn on your A/С !

                Коментар


                • #9
                  От: Историята на една ТЛК 95

                  Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
                  При НЕнатиснат съединител аксиалния лагер НЕ работи, така че проблема би бил по-скоро в него ако се проявява при натискане/доколкото разбрах е обратното/.
                  Иначе и моя съединител зацепва така и е тежък /за моя вкус и сравнен с този на Патрола-а, който има серво/.
                  Щом при НЕнатиснат съединител аксиалния лагер не работи(а,тогава шуми) каква е логиката проблема да е от него щом при натискане на педала на съединителя шума изчезва?Ако съм вдянал правилно симптомите,де...!
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Историята на една ТЛК 95

                    При тераното лагера се държи към вилката с метална телена "скобопружина". Случва се тя да се откачи и да падне, и лагера се мандахерца и хлопа лекичко по диафрагмата. Друга причина може да е спъхналти или счупени пружини на феродовия диск, ако има такива. Трета причина може да е скапан лагер между прървичния вал на скоростите и киоляновия вал. Четвърта причина може да е поразбит лагер на първичен вал, и пета причина може да е накякви други луфтове покрай първичния вал, и изобщо скоростите. Може да са и разбити втулки на вилката, ако има такива.

                    Та тъй. Лагера не работи при отпуснат педал, ама ако всичко е в ред. Ако не е (проклетата пружинка), то се получават луфтове в един или няколко детайла там, и всеки от тях си потропва, когато му дойде кефът.

                    Тераното ми също хлопа, макар съединителя му да си се държи съвсем добре.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Историята на една ТЛК 95

                      Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                      Щом при НЕнатиснат съединител аксиалния лагер не работи(а,тогава шуми) каква е логиката проблема да е от него щом при натискане на педала на съединителя шума изчезва?Ако съм вдянал правилно симптомите,де...!
                      Точно това имах пред вид ...
                      Изглежда ми, че проблема е другаде, или просто Спарки е прав, че се е откачил лагера от захвата.
                      Имах такъв случай преди 25 години при Москвич, където си играх да присадя лагер от Вартбург/оригиналните са с графитна втулка, която се изронва/ и се беше счупила стоманизираната ламаринка, която го държи към вилката.
                      Преди да го разглобя бях готов да се закълна, че се е разконтрил от оригиналната черупка, но се оказа далеч по-банално и не по моя вина.
                      Life is too short to drive dull cars!

                      Fight global warming !
                      ... turn on your A/С !

                      Коментар


                      • #12
                        От: Историята на една ТЛК 95

                        Хм, това което казвате е вярно. Амбицирате ме да разглобявам. Ще докладвам резултата.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Историята на една ТЛК 95

                          Здрасти jja!Ако твойта Тойота е произведена за САЩ или е същата като произведените за там, можеш да опиташ да свалиш цялото инфо от
                          https://techinfo.toyota.com/techInfo....toyota.com%2F
                          Но се иска кредитна карта и мисля, че имат и абонамент за ден, месец, година.Но не знам дали системата им работи с европейски кредитни карти.Аз имах преди време абонамент за 1 месец, щото за един ден не можеш да свалиш много и успях да си сваля доста инфо за 4Рънера ми, но не всичко.Та май ще трябва да го подновявам.Като се запишеш имаш достъп до всички модели, произвеждани от Тойота за Северна Америка.Ако нещо е неясно, пиши.Успех!
                          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Историята на една ТЛК 95

                            metotem, мерси за линк-а. В САЩ 90-ките мисля се продават като Лексус и не са точно същите но ще се пробвам на този портал да видим какво ще излезе.

                            Що се отнася до виенето на лагера - по всичко личи че е лагер на първичен вал на скоростната кутия. Ще се прави в недалечно бъдеще че дразни много. Чудя се какво е правил предишния собственик че да го скапе така за 120 000км (за километрите със сигурен, имам цялата сервизна история на колата по дати като на всяко влизане в сервиза е записван километража). Та препоръчайте добър сервиз за скоростни кутии, до сега не съм правил такова нещо и нямам опит.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Историята на една ТЛК 95

                              В първия си пост пишеш,че не е теглено нищо със джипа.Как позна?И смяната на съединителя на70000 км и шума на първичния вал на скоростната кутия , са характерни белези за кола влачила ремарке!
                              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                              Враца

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X