Обява

Свий
Няма добавени обяви.

BJ70 не пали

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • BJ70 не пали

    Нещо го закъсах с джипката

    ТЛК BJ70 с 3В дизелов мотор. Джамбазов май има такъв.

    Смених подгряващите свещи, запалих я и си бръмчеше. До тук добре.
    Реших да сменя и горивния филтър-речено сторено. Лошото стана като тръгнах да обезвъздушавам горивният филтър с ръчната помпа-помпата тече и то здраво. Джипката я имам от скоро и до сега не бях правил това упражнение. Та поръчах нова ръчна помпа(това е едно цилиндърче около 10 см дълго и е монтирано към тялото на горивната помпа, а двете са върху ГНП-то), сложих я и обезвъздуших.
    Не пали
    Върнах стария филър, данеби новият да е ментак-не пали.
    По точно понякога опитва да запали, дори успява, и веднага гасне.
    При опит за палене понякога се усеща като бензинов двигател с избягала центровка или мокро делко. Рита здраво и изпуфква в ауспуха.
    Отвих тръбопровода към едната дюза за да видя дали ходи нафта до там. При завъртане на стартера изплю нафта и опита да запали на 3 цилиндъра.
    При въртене на стартера и натискане на педела на гаста, почва да пуши от ауспуха, но пак не пали.

    Двигателя е с EDIC System и се чудя дали не се бъзика нещо релето дето управлява електромотора. Доколкото разбрах, тая състема има 3 положения- стартиране, нормална работа и спиране на двигателя. Май има и връзка към налягането на маслото-няма налягане, няма палене.
    Четох, че при сваляне на ГНП след това се обезвъздушават тръбопроводите към дюзите, но аз не съм свалял ГНП и не виждам от къде ще влезе въздух там.

    Давайте идеи и съвети къде да търся проблема.

    Благодаря
    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
    Lexus LS430

  • #2
    До: BJ70 не пали

    Нищо и няма на колата. Ако има седиментен филтър го изолирай временно (намира се отпред в ляжо на купето). Обикновено той се задръства яко и после няма подкачване. Иска се обезвъздушаване. Моята след смяна на гор. филтър я обезвъздушавах половин час. Най-лесно става като единия върти на стартера и дава газ, а дрйгия през това време помпи като луд с ръчната помпичка докато запали.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      До: BJ70 не пали

      Благодаря за отговора, успокои ме.
      Ще я погна тия дни
      Toyota Land Cruiser BJ70 1985
      Lexus LS430

      Коментар


      • #4
        До: BJ70 не пали

        Май е редно да споделя финала.
        Джамбазов за пореден път се оказа прав. Нищо и нямаше на джипката. Отвих тръбопроводите откъм дюзите, врътнах няколко оборота на стартера да изкара малко нафта. Завих ги, напомпах с ръчната помпа и припали. Угасна и повторих процедурата с напомпването. При третия опит запали с подаване на гас от педала. Задържах оборотите на 2000 около минутка-две за да издуха въздух де що има и това беше играта.

        Не знам дали отвиването и обезвъздушаването на тръбопроводите е помогнало за запалването.

        Да споделя и за ръчната помпа.
        Оригиналната течеше и затова я смених с Бош . От някакъв сайт колеги бяха написали, че става и са доволни. Бяха дали и линк към ибей. Излезе ми 20$ с безплатна доставка от Хонг Конг. Очаквах нещо китайско и бях изненадан да видя че е произведена в Австрия. Това е номера ако някой реши да сменя

        Bosch Part No.: 2 447 010 038 410 (2447010038410)
        Toyota Land Cruiser BJ70 1985
        Lexus LS430

        Коментар


        • #5
          До: BJ70 не пали

          Слагай ми още едно канадско на рафта .
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            До: BJ70 не пали

            Слагам
            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
            Lexus LS430

            Коментар


            • #7
              От: BJ70 не пали

              Днес научих нещо ново за моята джипка. Оказа се, че няма тръбопровод за обратната нафта до резервоара. Излишната нафта се връща в помпата по една тръбичка и това е.

              Историята тръгна от идеята да ползвам течност Liqui Moly за почистване на инжекторите. Та за тази процедура се взимат маркучите на входящата и обратната нафта и се топват във флакона с течност. Брамчене (с промяна на оборотите) доката я изцоца( 500мл около 30 мин отнемало) и това е. И тръгнах аз да търся маркуч за обратна нафта и не го намирам . След справка с нета се оказа, че наистина няма.

              Мисля, че това също оказва влияние на проблемите с обезвъздушаването които имах при смяна на горивния филтър. Четох, че и други са обезвъздушавали тръбопроводите към инжекторите(мисля, че това помогна, освен разбира се безценния съвет на Джамбазов).

              Този уикенд ще се пробвам за я захраня с Liqui Moly бозата. Ще откача маркуча от филтъра/сепаратора за вода в горивото и ще го топна във флакона с почистваща течност.
              Трябва ли (и ако да как) да се обезвъздушава филтъра/сепаратора за вода в горивото? Така и така ще откачам единия маркуч от него, ще взема и да го източа от каквото се е събрало вътре.
              Toyota Land Cruiser BJ70 1985
              Lexus LS430

              Коментар


              • #8
                От: BJ70 не пали

                Да споделя резултата

                Вчера извърших "прочистването" успешно, без да се налага да обезвъздушавам нищо. Глътна 400-450 мл(флакона е 500 мл и остатъка отиде в резервоара ) за около 15-20 мин. Двигателя работи по-"мазно" и тихо.
                Предната седмица я палих на -8С . Палеше като на един-два цилиндъра, работеше "грапаво" първите 30-40 секунди. След вчерашния експеримент реших да я запаля днес за да видя разликата. Температурата беше -11С и джипката запали от раз. "Грапавото" работене на двигателя беше десетина секунди.

                С две думи, има ефект. Не е същото като нови разпръсквачи на дюзите, ама е доста по-добре от преди.

                Бозата която ползвах е Lubro Moly diesel purge (liqui moly е в Европа)
                Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                Lexus LS430

                Коментар


                • #9
                  От: BJ70 не пали

                  Здрасти
                  Коя година ти е возилото? Карат ли нафти при вас или е екзотика ?
                  TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                  Коментар


                  • #10
                    От: BJ70 не пали

                    Возилото ми е 1985 година. Нафта се кара, но не както бензина. Има американски дизели(тракове, СУВ чат-пат), от леките коли Мерцедес и Фолксваген, стари Ланд Круизери и май е това(не включвам вноса на употребявани дизели от Япония-всичко над 15 години може да се вкара).
                    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                    Lexus LS430

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X