Каране по асвалт с 90 - 100 км стрелката на температурата на водата стои по средата, каране по черно, с много кал и доста зор, на бавни - стрелката слиза надолу и стои малко над нулата. Тоя датчик го сменям за втори път. Става дума за ТЛК 70 2,5 ТД. Оказа се, че има един модел на Фолксваген с такъв мотор /без турбо/ и същият датчик за него струва 2 - 2,5 пъти по евтино от този за Тойота. Има ли някакъв проблем с охлаждането или с нещо друго?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Нормално ли е? (Toyota темп. датчик)
Свий
X
-
защо не си провериш термостата. А един съвет не по темата, ако някога ти започне да прегрява не гаси мотора, а го остави да работи на обороти докато падне температурата, дизела по принцип се самоохлажда. На мен помогна при 2.3 td на мицубиши, беше ми заминал термостата.Bertone freeclimber 1.8 115hp
-
и моя бивш ТЛК73 беше горе-долу така...
на асфалт с 90-100 двигателя се товари повече... на мен дори ми се качваше и до горния край на скалата, ако го настъпя на магистралата... на офроуд НИКОГА не ми е загрявалпомогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от superMAXE за това искам един цифров термометър и да дублирам датчика , ама никои не ми помага с инфо.
иначе може направо и ел. вентилатор да сложиш/управляваш с едно такова: http://www.smplus.org/devices/term_BG.htmlпомогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от superMAXА бе готини са ама не стават..диапазона им е от 0 до 50 градуса. За тази работа трябва поне до 120 гр.това е за дисплея, който стои в колата, колега, иначе най-малкият обхват на датчика RTD Pt100 е -20 ÷ 350 °C
помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/Първоначално публикуван от superMAXА бе готини са ама не стават..диапазона им е от 0 до 50 градуса. За тази работа трябва поне до 120 гр.това е за дисплея, който стои в колата, колега, иначе най-малкият обхват на датчика RTD Pt100 е -20 ÷ 350 °C
Коментар
-
Те дизелите са си така. Греят повече от оборотите на шосето.
Дублиращ термометър може да вземеш от някой химически магазин. Има гледам разни. Примерно кибритена кутия, от нея дълга жица с датчика. Трябва само да видиш колко му е диапазона.
Ако искаш да показва това, което и щатния, трябва да го сложиш на същото място. Но е проблем да го прекалибрираш - като стои отвънка на корпуса на термостата винаги ще е по-студен от щатния. Освен това на различни места по мотора правилната температура е различна ...
Не знам какъв е датчикът. Платина 100 е резистор, термодвойката си е термодвойка. И двете си вървят с тяхна си електроника. Сигурно е най-добре да вземеш магазински за десетина - двайсе лева и да му избереш правилно място.
Коментар
-
Досега съм имал подобни наблюдения на ТЛК73 с 2LT двигател. След голяма борба и подмяна на какво ли не (датчик, виско, термостат, антифриз и т.н.) се оказа че радиатора е неоригинален и не задържа достатъчно водата в себе си за да се охлади на високи обороти, и аз се смях ама като смених радиатора колата си заспа, между другото мисля че от УАЗ пасна.
Коментар
-
Значи колега за дизелите е нормално да греят повече на шосе и на висока скорост! Стефан е прав! Проверил съм го на много бусове и камиони. Загрявт и минаваш една предавка надолу а иначе има мощност за пета , шеста...Сега сложих цифров датчик на черокито 2.5 ДИЗЕЛ, схемата е същата : лек оффроуд 70' а извънградско до 90' . При това е зима , значи лятото с клима и на Витиня ще изхвърли водата гаранция. Просто трябва да си знае човек и да има едно на ум. М/у другото не съм чул за мотор на фолкваген 2.5 без турбо да не се бъркаш? За бусовия петак ли имаш предвид?
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар