Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Toyota Land Cruiser 90 (Prado) 3.4 (5vzfe) на ГАЗ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Toyota Land Cruiser 90 (Prado) 3.4 (5vzfe) на ГАЗ?

    Здравейте!

    Взех този двигател, направих му основен ремонт и ще го слагам в коша. Дойде с една газова уредба - EasyGas Green Ultimate. С предишния ми двигател 3.0 си патих достатъчно с газовото и след ремонта двигателя изкара към 10 хил. км преди да почнат да чукат, най-вероятно клапаните. Изкара 65 хил. км и изкиха. Така и не разбрахме защо, може би маслената помпа се е сдухала, и с пистолет не можеш да развиеш болта на коляновия вал.

    Така де, отплеснах се. В момента оправям окабеляването и съм в голяма дилема дали да не разкача газовото нацяло, за постоянно или поне на първо време. Четох стари теми тук, че този двигател е бил зле за газ и тн. Мнения, ъпдейт от някой, който кара на газ?

  • #2
    Здравей. Тези, които са карали този мотор на газ, ще ти кажат, че "няма страшно" от газификацията. Аз лично съм виждал три броя такива мотори газифицирани, едновременно попаднали в сервиз за ремонт на глави, следствие на пропадане на клапани. Бяха карани около 80к.км. Ще ти кажат, че причината е бедна смес. Не знам дали е било така, но не ми се вярва и при трите да е сходна ситуацията. Ако колата е с ръчна скоростна кутия, на дълго каране с около 100км/ч би следвало да харчи към 13 на сто бензин, ако всичко е в ред, това за фултайм..
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Dilomski Преглед на мнение
      ...и с пистолет не можеш да развиеш болта на коляновия вал...
      Има едни таквиа гайковерти, дето или развиват или трошат квото не иска да се развие.

      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        В семейството дълго време имаше 4рънър десняк с тоя мотор, през цялото време е каран само на газ. Много къртене в гората (малко километри, много часове) е видял милия, с мотора и газта 0 проблеми до ден днешен.

        Коментар


        • #5
          С колегата sonda я водихме тази дискусия за газта на този мотор тук - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B7%D0%B8%D0%BD

          Аз след това ги докарах до 220 000км на газ с този мотор и проблем с клапаните не съм имал докато я продадох. Самите клапани са доста масивни не е като на малолитражните мотори така че на теория не би трябвало да ги топи газта. Освен тези 3-те с проблеми дето ги споменава колегата аз за други не съм чувал.

          Иначе за развиването на болта, ключ върху него подпрян на рамата и да се чукне стартера не става ли?

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
            С колегата sonda я водихме тази дискусия за газта на този мотор тук - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B7%D0%B8%D0%BD

            Аз след това ги докарах до 220 000км на газ с този мотор и проблем с клапаните не съм имал докато я продадох. Самите клапани са доста масивни не е като на малолитражните мотори така че на теория не би трябвало да ги топи газта. Освен тези 3-те с проблеми дето ги споменава колегата аз за други не съм чувал.

            Иначе за развиването на болта, ключ върху него подпрян на рамата и да се чукне стартера не става ли?
            Интересни наблюдения. Иначе 3.0 срещу 3.4 - клапаните на 3.0 са по-големи, все пак 2 срещу 4 на цилиндър. Може и моя мотор да е бил скапан, той винаги си беше скапан. Блокът е навън на въздух вече, а главите са ги дал за надуване - нямат пукнатини. Всичко се продава, понеже ще сложа този 3.4 в коша.

            Коментар


            • #7
              Dilomski, здрасти!Според мен две са причините за прецакване на клапани на Тойоти в България, но и на други марки.Скапано гориво(газ) и в резултат прегряване на клапаните над нормата.Но ще почна малко отдалеч.Понеже се разправях с 3RZFE-то на първия ми Рънер по причина на дефект от Тойота(за което те имат сервизен бюлетин) и тогава поразсъждавах за проблема.Дефектът на този мотор е, че ОЕМ чугуненият изпускателен колектор се пука между 2-3 цилиндри, а понеже двг-то е 4 цилиндров, в изпускателните секции на колектора налягането пулсира между тактовете. Тези пулсации водят до засмукване на външен въздух и кислорода от тези порции лъже долната сонда(след катализатора), която казва на ЕКУ-то, че има неизползван кислород/да пусне повече бензин.ЕКУ-то пуска повече бензин, но в цилиндрите той не може да изгори на момента защото няма въздух за него, а изгаря със закъснение на излизане, което довежда до повишване на температурата на изпускателните клапани и като резултат тяхното прекомерно удължаване.Т.е. те не се затварят напълно при такта на сгъстяване и при работния ход стоят подпрени на вала, което довежда до изтичане на горящи газове покрай конусите им и в крайна сметка издухването им.Като цяло по ред технологични причини, клапаните на 5VZ и 3RZ, а сигурно и доста други мотори, са със сравнително тънки стебла, което намалява възможността за охлаждане сравнено с клапани с по дебели стебла(примерно 8мм).Решението на този проблем за 3RZFE-то е нов еластичен неръждаем колектор от Тойота, който поема големите линейни разширения на главата без да се пука.
              В България газта която се продава за коли не е добре пречистена и съдържа бутан, а и други смеси, което води до по- бавно горене и с по висока температура.И резултатът е като по-горе при много богата бензиново-въздушна смес-забавено изгаряне и прегряване на клапаните, удължаването им над нормата, което води до подпирането им на вала, влошаващо допълнително охлаждането им(защото не опират в леглата си с външната част на конуса) и особено ако са регулирани стегнато(в долната граница на допуска).Което в крайна сметка води до прогарянето им.От ремонта на 3RZ-то заради спукания колектор си пазя 2 от най-издуханите клапани и конусите им са квадратни :–)
              Ако ще го карам на газ, аз бих добавил 0.05 до 0,1мм над стойността препоръчана от Тойота за изпускателните клапани за този мотор на бензин, за да е сигурно, че няма да се опрат на вала при прегряване.
              В допълнение ще добавя,че и бензинът в България също е магерен яко.Тук в САЩ карам само 87 октана(с деклариран 10% етанол) на Рънера ми с този мотор(5VZ) и натоварен средно с около150кг инструменти, разходът ми е около 22 мили за галон, като съм основно по магистрали и средна скорост около 75м/ч.Същият такъв Рънер в такова състояние го пратихме в България и с бензина там пробегът му се влоши значително.Синът ми предстои да го засече на по голямо разстояние, но вече е видно , че изкарва значително по-малко.Със същото тегло 3RZ-то ми даваше по добър разход-около 24-25 мили за галон.При пълно догоре и стрелката стигне средата на уреда на 3RZ-то ще съм на около 220-230 мили, а на 5VZ-то съм на 200-210 мили.
              За следващите брички(5VZ+3RZ+1FZ) дето мисля да пратя и кaрам в България, ще направя едно добро засичане на разхода им с тукашен бензин, а също ще поискам поне от два пункта за прегледи да ми изкарат протокол за емисиите(макар, че понеже са над 15г не подлежат на тест за емисии по закон) и ще сравня какви локуми ще ми разтягат в България.
              Накратко, направи си изпускателните клапани по-хлабави и в критични условия(товар, жеги и др) го карай на бензин.Може би датчик за температура на изгорелите газове ще ти помогне за по-добър контрол и ще ти спести едни главоболия със сваляне на главите.
              Със здраве и успех!
              Мето
              Последно редактирано от metotem; 15-03-25, 02:02.
              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

              Коментар


              • sonda
                sonda коментира
                Редактиране на коментар
                Така е, Мето, много пълно и научно обяснено. А иначе руснаците споделят за доста сериозен бензинов разход при 5vz, но там, на изток -30 градуса и надолу не са рядкост. А и московчани споделят за 25 градско и 17 навън. Верно, че и там горивата са кофти, те си го казват. Упорито отказват да газифицират, обаче!
                Последно редактирано от sonda; 15-03-25, 05:58.

              • metotem
                metotem коментира
                Редактиране на коментар
                Това за студа пропуснах да го спомена, напълно прав си, че като се окостят маслата в цялата тази железария и разходът отива надолу.
                В допълнение за газта-тук в индустрията най-надеждните и дълго работещи мотокари са Тойота и са с мотори само на пропан.Но икономията от едно ниво нататък се превръща в мизерия.

              • metotem
                metotem коментира
                Редактиране на коментар
                След колко дена си препрочетох писанията и видях че съм се изразил по американски относно влошаването на разхода-less miles per gallon-т.е. разходът от мили за галон се влошава като станат по малко милите.A би трябвало да напиша, че разхода на гориво отива нагоре при замръзването на маслата в дифове, мостове и кутии.Какво да се прави, настъпват някои видоизменения след толкова години в странство.Извинете ме колеги относно грешката в горния ми коментар, отговор на колегата Sonda.

            • #8
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240717_124643_524.jpg
Прегледи:159
Размер:607.0 КБ
ID:6992493 Тук малко снимки на колектора на 3RZ-то

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20240717_120442_987.jpg Прегледи:0 Размер:815.8 КБ ID:6992490 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20240717_123057_686.jpg Прегледи:0 Размер:836.6 КБ ID:6992491 IMG_20240717_124643_524.jpg
              Последно редактирано от metotem; 15-03-25, 02:22.
              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

              Коментар


              • #9
                Здравейте колеги и ще помоля Dilomski да ме извини, че му хакнах малко темата!Но като съм почнал по-горе, ще добавя и още едно обяснение за тези които се чудят как става това влизане на въздух през пукнатина в колектора.Във физиката има едно явление-ventury effect, ползвам чуждицата, защото ще отнеме много да го опиша на български.Но накратко, ако газ преминава със скорост покрай отвор, в отвора възниква разреждане-вакуум(принцип използван в бояджийските пистолети с долно резервоарче за боята)А понеже на въпросния колектор секциите за отделните цилиндри са изолирани една от друга с прегради и това е чак до тръбата, когато не изтичат газовете да речем от 2-ри цилиндър, изтичащите газове от друг цилиндър създават вакуум в секцията на 2-ри и така през пукнатината се засмуква външен въдух.Съответно за всяка пукната секция се случва по същия начин.
                Последно редактирано от metotem; 15-03-25, 15:02.
                1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                Коментар


                • #10
                  Привет, Мето! Благодаря за сериозните разяснения, много добро включване. След като затегнах шлайфаните глави, замерих хлабините. Движеха се почти до горната граница или на самата граница. Окей са, но наистина на първо време ще си я подкарам на бензин. После - зависи. В идеалния случай - никаква газ. Честно казано, сега съм на окабеляването и една система по-малко ми идва перфектно. По-семпло - по-добре!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X