Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Toyota FJ Cruiser допълнителен вентилатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Toyota FJ Cruiser допълнителен вентилатор

    Здравейте,
    Искам да сложа допълнителен вентилатор за охлаждане на радиатора който да се пуска принудително с копче. Има място отпред между радиатора и решетката, трябва да се сложи пред радиатора и да духа назад. Някой да е правил такова нещо?

  • #2
    Аз съм слагал и на лека кола и на джипа .
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • #3
      Може ли инфо от къде да взема вентилатор, трябва да е около 23/24 см. диаметър

      Коментар


      • #4
        Пишеш примерно в google . Вентилатор SPAL 12V и си харесваш сайт с цена и си поръчваш .

        Коментар


        • #5
          От коя да е морга за коли ако не ти се купува нов.

          Сложи му и маслен радиатор,така или иначе ще си играеш
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #6
            Здравей колега!А каква е причината да слагаш допълнителен вентилатор?
            1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
              Здравей колега!А каква е причината да слагаш допълнителен вентилатор?
              Както всички продължително катерене на ниска скорост.
              Маслен радиатор и вентилатор са хубаво нещо, но пак си трябват почивки, Последния път към хижа Мургаш, гърнетата бяха прегрели

              Коментар


              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Предполагам, дори съм убеден, че колата е автомат, щото FJ cuiser ръчка си е доста голяма рядкост в нашите ширини. Карай я в ръчен режим и по-високи обороти, за да може да има по-добро обдухване на двигателя и по-добра циркулация на охладителната течност. АКо пак не е достатъчно ревизия на последната, термостат на 82* градуса и перка с повече лопатки (като за арабските държави, африка и тнт). СПоред мен поставянето на вентилато (още един) е крайна мярка. А и както казаха колегите, ако не надупчиш капака да излиза тоя обем от въздух, напрактика почти нищо няма да направиш.

            • #8
              Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
              Здравей колега!А каква е причината да слагаш допълнителен вентилатор?
              Причината се казва Тойота. Не е първия не е и последния и не само този модел.
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • #9
                И на мен и ми е интересно, ако всичко по охладителната и горивната уредба е наред, какво налага монтаж на допълнителен вентилатор. Или ще се работи в някакви много тежки условия/режими?

                Коментар


                • #10
                  За да има ефект от допълнителен вентилатор , трябва да се осигури циркулация на въздуха. Ако няма от къде да излиза горещия въздух , ефекта ще е минимален.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #11
                    Колата е автомат. Нищо не налага монтирането на допълнителен вентилатор, просто ми каза приятел монтьор, че е хубаво да се пуска лятото при ниски скорости, катерене и т.н. допълнителен вентилатор да помага. А какви негативи виждате в това изпълнение?

                    Коментар


                    • BENZBOSS
                      BENZBOSS коментира
                      Редактиране на коментар
                      Никакви,само малко повече ток дърпа

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не е като да няма. На висока скорост пречи.

                  • #12
                    Bikerbul, здрасти и благодаря за изчерпателния отговор!Не ставаше дума дали има негативи, а дали колата ти има някакъв проблем, който се опитваш да премахнеш като следствие, а не да му излекуваш причините.Доста хора слагат допълнителен вентилатор, опитвайки се да лекуват следствие на проблем с охладителната система или със състоянието на двигателя.Понеже не знам коя година е и с какъв двг е FJ Cruiser-a ти, ще съм благодарен ако споменеш, както и ако е оригинално с механичен вентилатор с виско съединител, дали е обслужван/подменян някога този съединител.А както и ако е бензинов двг, дали е и на газ и ако да, на какъв-пропан или метан.
                    Както казаха колегите, дебита на въздух е сметнат като поток и добавянето на повече дебит, не е гарантирано, че ще е успешно, ако няма откъде да се изнася допълнителния обем.
                    По ефективно би било както каза I.Stoyanov за перка с повече лопатки, а според мен и регулируем и нагласен на по ниска t* клапан за зацепване на виско съединителя и/или подмяна на силиконовото масло с такова с по-висок вискозитет.Тази цялата галимация иска доста четене, може би имам някъде материал за настройките, отнасящ се за ЛК80 серия.
                    Със здраве и успех!
                    Мето
                    Последно редактирано от metotem; 16-04-24, 01:16.
                    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                    Коментар


                    • #13
                      Здравей Мето! Не колата няма проблем, 2007 г. е, двигателя на този модел е само един (с модификация след 2010 г.) затова не съм писал данните подробно, 4000 куб, 240 к.с. бензин с газ пропан бутан сложен в БГ преди около 1000 км. Оригинално е с механичен вентилатор с виско, но не знам дали и какво някога нещо е правено по него, взех я миналата година от Канада. Както казах нищо не налага слагането на допълнителен вентилатор колат ас и работи идеално сега, просто ако в някакъв горещ момент ми се наложи и мога да и помогна с охлаждането да го имам като опция, това ми е замисъла. А и ако няма негативи бих го направил.
                      Със здраве!

                      Коментар


                      • I.Stoyanov
                        I.Stoyanov коментира
                        Редактиране на коментар
                        Странно... Карах едно Прадо (десняк) с тази трансмисия и съм почти убеден, че си локваше на всички предваки. Но все пак е минало време от тогава и може да съм позабравил или да е били пипана в Английско, щото имаше и добинсън 2" оТкачване и разни други доработки. Въпреки това, си остават валидни другите преимущества.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Всички автомати, за които по някаква причина съм чел (броят се на пръстите на едната ръка), на ръчен режим локват на първа, понякога и само под определена скорост, и после чак на последните 2 или 3 предавки, както си локват по принцип. Моята (американско 545RFE върху GC) също. Има си спирачно усилие и на 2-ра и на трета, но извън високите скорости на последните предавки, локъп при ръчен режм има само на първа. То при мен ръчния режим е де-факто ограничение до коя скорост да вдига, а не избор на скорост.

                        А към автора на темата - не се занимавай с глупости, ами си карай колата. Колкото повече побългаряваш безпроблемно работещи системи, толкова по-малко ще са безпроблемни.

                      • Двигателист
                        Двигателист коментира
                        Редактиране на коментар
                        Тази кутия няма ръчен режим. Има само ограничаване (забрана) на превкючване отгоре. Демек положение 3 изрежда 1-ва, 2-ра, 3-та, но нагоре не. Използва се основно при спускане, или просто когато не искаш да отива над определена предавка във възходящ ред. И както пише MoridinBG, заключване на хидротрансформатора има само на 4-та и 5-та предавки. На другите заключване без тунинг не става.

                    • #14
                      Автомобилните производители са кръгли идиоти и квадратни олигофрени. Един вентилайзер не могат да завинтят като хората.
                      И съвсем закономерно всеки байчо от гаража знае повече от тях. При това, много повече...
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #15
                        Щатски и Канадски идват без радиатор на трансмисията,Австралийките и други си идват заводско с такъв…….та ако ще купувам такова ‘е му сложа и на трансмисия и на маслото и на хидравликата,за антифриза няма и да се замислям даже.

                        Тая Канадка няма да има радиатори,те тия в Аризонската пустиня нямат та там около боровете и белите мечки съвсем
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X