Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Cruiser GRJ79 DC - The Good, the Bad and the Ugly

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Хубаво камионче, честито.
    Тук отварям скоба да благодаря на Руси, който ми помогна с внасянето на колата, като дебело подчертавам помогна. Това, което направи беше изцяло извън добрите бизнес практики и с чиста съвест мога да кажа, че ми направи абсолютно приятелска и абсолютно не търговска услуга.
    Направо не мога да си представя как сте успели, минах през подобна процедура преди 3 години и треперих до последно (въпреки корупцията). И то с марка/модел, от европейски производител и внасян в Европа. Там и аз бях загледал интересни екземпляри, но не посмях...

    Коментар


    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Тези коли минават хомологация и първоначална регистрация в Германия и идват като тегистрирани в ЕС. Така че (за сега, едва ли завинаги ще е така) няма никаква драма с вноса. А за тази хомологация явно трябват топки, щото в цяла Европа вноса минава през немците… Сега гледам и едни поляци вкарват нови тойоти и патрули, но не им знам историята. Така или иначе за сега вноса не е приключение, даже чакането, не че не се чака, но е по-малко отколкото за Сузуки Джимни

    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      По този повод новата (2024) 70 серия излиза с 2.8 дизел автомата същия от Hilux с евро 6 и би трябвало да се продава свободно в Европа, но ще видим...

    • MFr
      MFr коментира
      Редактиране на коментар
      Това е проблемът, че без значение Евро, сертификати и каквито и да било други документи от производител, след като колата идва от страни, различни от ЕС, САЩ, Канада и Швейцария, процедурата е корупция... Която вие избягвате през Германия, за сметка на някакви допълнителни разходи. най-вероятно.
      Както и да е, радост и безпроблемно с камиончето.

  • #17
    За окачването:
    - трябваше да се подобри комфорта, особено при офроуд беше наложително
    - минимален лифт (между 2 и 3 см, спрямо нивото на празен автомобил със заводското окачване би било отлично
    - подобряване на динамичната дтабилност с товар над 5-6-700 кг
    След доста години с 4" на Патрула бях наясно с плюсовете и минусите на (средно) големия лифт, но 70-тката по принцип седи доста по-високо от стандартен Патрул и лифта трябваше да е минималният, който позволява свободна работа на 33.5" гуми и мегдан за слагане на вериги, което почти всяка зима ми се налага.

    Реших, че при тези условия мога да заложа на много добри амортисьори и запазване на оригиналните пружини и ресори, като постигна точно желаната височина с подложки отпред и удължени обеци отзад. Подложките и обеците бяха Dobinsons, цената беше доста привлекателна дори и с ясното съзнание, че е експеримент.

    С амовете се метнах в другата крайност, след четене на стотици статии, ревюта и коментари в ютюб из австралийското, африканското и американското интернет пространство реших да взема ARB OME BP-51 - двупосочно регулируеми 2" монотюб амортисьори с изнесени резервоари - нещо като ширпотреба версия на състезателните амортисьори FOX и KING. Избрах ги, защото въпреки доста високата цена (около 1900 евро за 4 бр. беше най-добрата цена в Европа...) все пак са кажи-речи два пъти по-евтини от споменатите FOX и KING. Основния конкурент бяха KONI Heavy Track Raid - пълна противоположност на новите хай-тек амове - класически железни в пряк и преносен смисъл на думата тела, калсически маслен амортисьор, единственото специално в който е, че е много голям, много як и с пословично качество. Единствения проблем с Конитата (този модел конкретно) е цената - тя е по-ниска от BP-51, но много висока като за "обикновени" амортисьори. Под 1000 евро няма как да се купят 4... И поради сравнимите цени, реших, като ще е гарга да е рошава и се метнах на BP-51.
    На кратко - мисля, че това беше грешка, без нищо лошо да казвам за амовете, но...

    Грешката беше фундаментална, за това, че ще оправя поведението само с амовете, всъщност след като ги сложих и почнах да експериментирам с регулирането и тестове на бабуни, дупки, легнали полицаи и т.н. установих, че разлика почти няма. След всичко което бях изчел за магическите амортисьори, как колата ставала лимузина, карала се в облаците и т.н. бях доста разочарован, но не и изненадан, защото обяснението си беше логично - когато камионските ресори простпо не поддават, няма какво да се очаква да променят амортисьорите, те работят, когато има някакво движение все пак...

    Отделно от това, удължените обеци май бяха понапрегнали ресорите още повече, както каза Боби (Експрес 2), като ги монтира - малко като шпренгнат Москвич се напръчи

    Т.е. освен, че височината на вид я докарахме, търсеният ефект не беше постигнат, ама хич...

    Аз отдавна вече имах теоретичната подготовка за следващата стъпка и тя се нарича параболични ресори - т.нар. малолистови пакети - такива са ресорите на много от по-новите бусове и камиони, както и например предните ресори на Патрул Y260. Идеята е, че има малко на брой, но по-дебели и индивидуално изковани с формата на лък (параболично изтъняващи, от където идва името) листове. Този подход има следните предимства: пружината реагира много по-бързо, поради липсата на триене между отделните листове, отделно и не се загрява поради същото. Масата на пакета, при сходни параметри е около 2 пъти по-ниска. И, може би, трябва да има по-добра реакция на тежки товари. Последното, още не съм проверил достатъчно систематично, от австралийските ревюта се твърди, че дори леките 3 листови пакети "клякат" по-малко от класически хеви 11 листов пакет при натоварване от 0 до 750 кг с чували в багажника.

    Такива ресори не правят много компании, най напреднали и разпространени в афтърмаркета за 4х4 са Terrain Tamer, каквито сложих и аз. Първоначално за 70-та серия (78 и 79) извадиха 3 листов пакет (2+1), маркетиран като heavy duty 300-500 kg constant load. Най-масово разпространените и именно тези, за които се твърди че носели повече от 11 листов LOVELLS пакет, но след като прочетох хяколко ревюта на хора, които са ползвали този пакет, а след това са минали на 4 листов (3+1), мненията категорично бяха в полза на 4 листовия. Той се води Extra Heavy Duty 500-700 kg constant load. И двата пакета уж са с 2" лифт. Именно този 4 листов пакет сложихме пак при Руси в Гараж 31.

    Промяната при смяната на ресорите вече беше game changer, както се изразяват младежите. Задното окачване заработи като на пружинна кола. Най-впечатляващото е, че до сега при преминаване на леглал полицай на скорост винаги се усещаше гладко преминаване с предлия мост и след това брутален удар и отскок на задния. В момента нещата са обърнати! Усеща се удар (разбира се нищо общо като сила) и подскок при преминаване на предния мост през препятствието и много по-меко преминаване на задния мост! И при пълна и при празна кола!

    Предните пружини все още са си оригиналните, както писах по-горе те са прогресивни, двузонови, но доста дебели. Обмислям замяната им или с по-леката от двата варианта Terrain Tamer Smart Coils - това също са прогресивни пружини, но различната твърдост е постигната не чрез по-гъсти навивки, а чрез изтъняваща тел на пружината. Или най-леката лифрова пружина ARB, която си е класическа линейна пружина, но предвид прогресивната работа на регулируемите амортисьори може би би била удачен вариант.

    Та по отношение на задното окачване - параболичните ресори са определено страхотно решение, но има една уловка: Уж са 500-700 кг постояненн товар и 2 инча лифт... за мен (а и общоприето) това значи че лифта е 2 инча, когато товара е в тези граници - 500-700 кг. Но това НЕ е вярно изобщо. Лифта е (почти) 2" при празна кола, при 4-500 кг. си е близо до нивото на празна кола със заводско окачване. Разбира се, това пак е над нивото на натоварена кола със заводското окачване, но НЕ е вярно, изобщо, че ще има лифт при константен товар. Иначе спор няма, че колата вози комфортно и пълна и празна... Но понеже при мен по-често е пълна, аз се целя точно на около 500 кг да е нивелирана... т.е. това да е средната зона, а 0 и 1000 кг да са в двата края... а не да е равна на 0 и фаровете да светят в небето (пропуснах ли да кажа, че няма ел. регулиране на фаровете ), когато се натовари.

    И тук решението е май ясно, но още не съм го реализирал - помощни пневматични възглавници с голям ход над ресорите - това си е изпитано решение, точно за този автомобил и точно в тази комбинация с параболичните ресори има отлични отзиви.
    Последно редактирано от icerunner; 30-08-23, 15:05.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Това ако товариш ТУК е почти задължително

      Успех,следя темата с интерес,това тук няма регистриране,а всеки точно това иска

    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Няма регистриране или няма пазар за да се занимава някой с това? Аз на вас не мога да ви хвана спатиите какво може да се регистрира, но това е мотор, който се влага в какво ли не американско от 20 години насам и все още излиза от завода за американския пазар. Друг е въпроса е колко ще са мераклиите в щатите за такава кола? Виждам по форумите, че всички там цъкат с език и реват че никога не е имало 70-тки за тях, но не мисля, че при възможен избор много клиенти биха ги купили пред местната конкуренция. Има си качества камиончето, но ако имаш сервизната мрежа и инфраструктурата в щатите какво точно ще те накара да седнеш в това?

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Простотата на изделието,марката,цената,лесната подръжка…..всичко на което може да се радва един на който му липсва яка каруца за из пътя или извън него.

      Няма регистриране това,може да го вкараш,но ще ти го унищожат и плащаш за процеса,трябва да минава проверка изгорели газове,а това го няма в списъка,номер няма да ти дадат,директно на пресата го карат гадовете

  • #18
    Като почнах да чета темата ти , първото , дето ми мина през акъла бе , че си именно за допълнителни възглавници . С регулируемите амове , и с тях , ще имаш регулиране и в двете посоки , иначе си свършил нещо , ама наполовина .
    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

    Коментар


    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      Аз по едно време се колебаех дали да не оставя оригиналното окачwане и да сложа само възглавници и отпред и отзад, като ги използвам да повдигна малко колата и реално да оставя да работят пружините и ресорите 3-4 см в горната част на диапазона, където трябва да са по-меки... Но не мисля че щеше да стане така. Към момента, с параболичните ресори определено очаквам с възглавниците нещата да заспят. Но не съм започнал още с това. Иначе AIRBAG Man си имат готов кит за модела - plug and play...
      Последно редактирано от icerunner; 29-08-23, 21:45.

  • #19
    Нещо за мотора,или толкоз беше...

    Коментар


    • #20
      Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
      Нещо за мотора,или толкоз беше...
      Е, чак пък толкоз да беше... здрав си е мотора и си върви още

      За мотора... нямам самочувствието да давам оценка на мотор, който е вграждан в милиони автомобили повече от 20 години. Мога само да споделя, какво съм попрочел за него и какви са ми личните впечатления.

      На теория, това е най-мощния мотор слаган някога в 70-та серия. Мотора излиза от завода нещо като 240 к.с. и 360 н.м. (@4000rpm), после, ако вярваме на немците, дето го правят Евро 6, уж става 270 к.с. - тяхната версия е, че записват нова карта, от друг автомобил със същия двигател - FJ Cruiser. Тук отварям скоба, има два подхода, които прилагат различните вносители в Европа (всичките в Германия) - накои, като NESTLE GMBH слагат още някой катализатор и така постигат Евро 6 нормите, други, като TOM's и Dinig Autohaus слагат нов софтуер (горивна карта) и така докарват числата. Моята е от втория тип - с новия компютър. Обаче... тея 270 коня, аз и повечето немци, дето съм им чел с гугъл транслатора коментарите в bush taxi , нещо са много съмнителни. Май за да се появят наистина, трябва още в завода да има някои конструктивни детайли, като например двоен, а не сингъл VVTI... Но къде 240, къде 270... не му е това проблема на мотора. Проблемът му е, че никакъв го няма въртящия момент в low end диапазона. Като казвам това, е редно да спомена, че съм си дизел фен по душа и 10 години карам TD42... така, че не съм много справедлив в оценката си... Да кажем, че съм свикнал при потегляне да започна да отпускам съединителя и едва когато усетя тягата да започна да я контролирам с подаване на газ... е така се гаси 70-тка на паркинга на мола За офроуд, дълбок сняг и др. да не говорим. Това определено понякога дразни... от друга страна, когато свалиш на 3-та на стръмното на магистралата в Гърция и в диапазона 3-4 500 оборота можеш да правиш кръгчета около пъплещите в дясната лента "леки" коли, определено е приятно... т.е пълно щастие няма. И тук стигаме до баланса и субективното усещане за добра комбинация. Ако трябва да съм честен, патрула (4.2 дизел) с неговите 120 к.с. с чиста съвест мога да поставя на кантар със 70-тката с двойно повече. Патрула печели недвусмислено при офроуд, както и при маневриране на място, Тойотата печели недвусмислено при шофиране както извънградско така и в града. Обаче, преди време имах щастието да карам около година Патрул 4.2 бензин (инжекцион). Еми с ръка на сърцето мога да кажа, че този двигател съчетаваше най-хубавото от всичко. От празен ход до 3000 оборота се усещаше като аналочичен по обем дизел... от 3000 нагоре, без никакви сътресения просто се превръщаше в бензинов двигател. Който е карал такъв ще ме разбере, другите може би ще си кажат, че преувеличавам...

      Та така с мотора - чудесен двигател, но не идеално пасващ на този автомобил (според мен). Тук има още някои детайли. Първия е ръчната скоростна кутия, а имнно H151. Тук пак ще си позволя сравнение с Патрула - и двата автомобила са оборудвани с "тежките" кутии на съответния производител. При Тойотата, това следва да е голямо предимство, защото оплаквания от счупени (фатално) R кутии има колкото щеш. Дори за мен е неразбираемо, че ги слагат на дизеловите (4.2), които уж трябва да са най-надеждното в пустинята. Но да се върна на тежката кутия - ами малко е дървена за каране... не че нещо, но на Патрула се вкарват скоростите с един пръсти с едно движение.. При Тойотата има един момент на освобождаване от скорост, неутрална позиция и после вкарване. С бързо и гладко движение не се получава - ни нагоре, ни надолу. Отделно 5-та е с доста яка пружина и също не се вкарва с един пръст... та това може би също допринася за субективното усещане за не идеално паснат двигател. Също диференциалите са с предавателно число 3.9... сериозно обмислям да премина на 4.3...

      Да не пропусна - няма разлика в поведението на мотора на газ и на бензин - играл съм си в много случаи да превключвам по време на типично натоварване за да видя има ли разлика... до сега не съм усетил такава. Разход на бензин с оригиналните гуми (265/70R16) беше окол 15-16. Със 33,5" - 255/85R16 стана на около 18, на газ е около 20. Всичко това е съвсем в рамките на нормалното и определено е от най-рентабилните варианти за подобен автомобил.

      Преглеждайки горното, може да се направи погрешния извод, че се оплаквам от качествата на мотора, което не е вярно. Напротив, ако днес отново трябва да избера само един автомобил, без значение от цената, но такъв, какъвто се произвежда серийно, а не някакви фантасмагории, вероятно ще избера отново 79 с 1GR-FE... просто си споделям впечатленията такива, каквито са...
      Последно редактирано от icerunner; 20-09-23, 22:51.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • didooo
        didooo коментира
        Редактиране на коментар
        "най-мощния мотор слаган някога в 70-та серия" , надали . Може би имаш предвид "най-мощния Бензинов" . Щото V8 Diesel има в 70ки . Питай Руси , надали някога ще се раздели с неговата .

        И аз се учудвам от тва , дето разправяш и бих се насочил ,също , към "ремапа" на немците .

        Няма връзка , че видиш ли бил V и има сила от некъде си . Има и 4 и 5 Vцил двг , дето едва носят тенекиите си . Отделно 6цил редови има безброй предимства пред V , aма от сто години избягват да ги правят (над 4литра) ,по икономически съображения ,предполагам .

      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        Слабост при потегляне не е точно… Ако дам газ и пусна съединителя мога да превъртя 33ките на сух асфалт… Но ако не си в обороти… никой няма.
        Немците да са осрали, не мисля… по скоро има някои глупости, но те са си японски, не са немски. Друг е въпроса разбира се, че са продиктувани от европейските изисквания. Бързо се сещам за две неща…

        Ти като си караш ръчката, на скорост по надолнище, използвайки моторна спирачка, колко гориво се инжектира? …. Ааа, ядец, не е нула и то изобщо не е нула… вкарваме си доволно количество гориво, щото катализаторите трябва да са топли през цялото време за да работят добре, иначе Евро 6 нанайци

        Следващия хит са оборотите на празен ход… нормални са си… там 750 ли са, колкото пише… обаче не и когато си по инерция над 6 км/ч. Тогава сме на 1300, щото нали помниш, че трябва да са ни топли катализаторите…

        Та тези глупости заради еко нормите дразнят малко… не че от това ще дигне разхода двойно, но по принцип да горя гориво, когато не е необходимо с обяснението, че така съм по-полезен за природата… но това е положението. Поне не е хибрид 1.2 с 4 турбини и два компресора

        Ако се върна на въртящия момент в ниските, не е нещо скандално, но се усеща. Да кажем, че съм го гасил без да искам повече пъти от пръстите на едната ми ръка…

        За съжаление същия мотор на ръчка няма къде да пробвам, но и да има това са субективни оценки… друга кола, с друга маса, други предавателни числа и други гуми… няма как да сравня. Затова и казвам, не че е слаб двг, а че не е идеално балансиран в тази кола… а Патрул с TB42E примерно бих казал, че е именно такъв пример.
        Последно редактирано от icerunner; 20-09-23, 18:02.

      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        "най-мощния мотор слаган някога в 70-та серия" , надали . Може би имаш предвид "най-мощния Бензинов" . Щото V8 Diesel има в 70ки . Питай Руси…

        Няма какво да питам… 1VD-FTV е версията със single turbo в 70та серия и е 200 коня. Съществено по-малко от всяка версия на 1GR-FE. Това, че Руси си е барнал неговия е съвсем отделна тема. За V6 също има привлекателни after market решения, но аз споменах, че е най мощния Сток мотор, не тунингован. Дори влагания преди години 4.5 бензин е с няколко коня повече от V8 дизела.

        Всичко това не променя факта, че (вероятно) 1VD-FTV е по-добре пасващ на този автомобил, баш заради лоу енд торка… но пък значително по сложен, по-тежък, и по скъп за каране и подръжка.
        Последно редактирано от icerunner; 20-09-23, 22:53.

    • #21
      Много торк в ниските имат големите в8 американци от 60те насам.
      Например 5.9ката в гранд черок.Удоволствие за каране с никакви обороти...просто локомотив...с разход 30 на 100 на моменти...за 240 заводски коня...и 500Нм.
      Няма страшно в умирачката...
      Страшното е да си жив!...

      Коментар


      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        Не думай

    • #22
      Е може ли сега такава работа...


      Честита!

      За рязането на джип в UTE стигал ли си до там как седи работата документално? Моите впечатления са, че технотест би трябвало да откажат да имат каквото и да е общо. Че имам и аз (още) тъпи идеи.

      Коментар


      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        А добре си дошъл!
        За технотест гарантирам, че си прав… Ако държиш да го узакониш, подозирам, че в България трудно ще стане. Аз, ако бях стигнал до там, вероятно щях да го оставя както си е по документи на мой риск. Особено, ако не сменяш брой места иди разбери тоя патрул от 97 година, дали не си е бил така… те да не са със снимки в талона. Разбира се, това е уязвимо и никого не съветвам, само споделям.

    • #23
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_938771.jpg Прегледи:4 Размер:211.6 КБ ID:6938695
      Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнение
      Е може ли сега такава работа...

      Те това е… Другата снимка, която имам на телефона е как вадя с Тойотата натоварен ТИР от калта… но не е за хора със слаби нерви
      Последно редактирано от icerunner; 28-09-23, 15:23.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #24
        Една и от мен.



        пу-пу пу.. да ти не е уруки

        Коментар


        • icerunner
          icerunner коментира
          Редактиране на коментар
          Не посмя да сложиш тази със скелето

        • Венци- малкия
          Венци- малкия коментира
          Редактиране на коментар
          Не, ще дойдат от Тойота да си я вземат.

      • #25
        Некои идеи за задното окачване
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • icerunner
          icerunner коментира
          Редактиране на коментар
          Задното окачване с параболичните ресори е фантастично. Единственият “кусур” е, както писах по горе, че не е лифт с константен товар. Което, към момента продължавам да мисля да реша с възглавници… Или да върна предното окачване в Сток вид и ще заспи. Но 2-3 см лифт ми трябват за да ми е широко около врата с 33”…

        • icerunner
          icerunner коментира
          Редактиране на коментар
          Иначе, някои съвременни пикапи на ресори имат допълнителни листове не само отдолу, като Тойотата, а и отгоре също, подобно като идея на двата пакета от картинката.

      • #26
        Направо онемявам от тези пикапи.!!! Обработвате ли купето и шасито преди да стъпят на пътя?
        Не си спомянм дали във фейса или тук от Garage31 бяха барнали една шреди да иде при новия собственик, което според мен е и едиственото правилоно решение в случай, че искаш да я експлоатираш дълги години!

        Коментар


        • #27
          Има нужда от обработка, категорично! Дали да е веднага или след година, две - въпрос на индивидуален подход. Аз след много, много чудене и проби го направих с комбинация от Motip hollow section и Motip wax, като по разни причини използвах и известно количество Dintrol ML в началото. Динитрола и hollow section на практика се препокриват като приложение, с тях всичко от вътре много обилно минах, а отвън вузможно най-тънко, защото там, като позасъхна минах плътно с Motip wax, догодина ще вида резултата, като покритие изглежда отлично!
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #28
            2 блокажа и 4 вериги… priceless
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #29
              Да попитам какви вериги се използват? Препоръка за качествена марка и модел, които да са в съответния размер като за LC?
              Спрете Земята, искам да сляза!

              Коментар


              • #30
                Препоръка за марка и модел е лесно, но неприятно като цена. Примерно RUD Supergreifsteg, или аналогичен Кьониг. Аз не съм се прежалил и съм купил истински и хубави, но не толкова маркови камионски вериги, но в момента не мога да дам контакт на търговец
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X