Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Cruiser GRJ79 DC - The Good, the Bad and the Ugly

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Cruiser GRJ79 DC - The Good, the Bad and the Ugly

    Още не съм пуснал тема за този автомобил, а и няма много писано из форума по принцип за новите 7х серия...
    Темата е продължение на един много дълъг избор, койото е дискутиран във форума от зараждането на идеята да правя стария Patrol Y60 TD42 на double cab ute

    https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B5%D0%BA%D1%82

    и завършила с дискусия на тема избор на двигатели в новите 7х серия...

    https://offroad-bulgaria.com/forum/%...0%B8-hzj/page9

    В крайна сметка, още в първата от горните теми - тази за Патрула, гледам че съм си знаел отговора, защото първата снимка за илюстрация на целта на начинанието е именно Land Cruiser 79 двойна кабина.

    Няколко години по-късно чуденето приключи с покупката на точно такъв автомобил. През последните година-две се появиха още доста такива по пътищата, а тук във форума все още няма кой знае колко информация, та се надявам да се включат и други колеги и да се споделя полезна информация.

    Вече карам колата година и половина, навъртял съм едни 30-40 хил. км., така че мога поне да споделя малко лични впечатления, с което и ще започна.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    Тъй като личните впечатления винаги са субективни - да започна с това защо се отказах от правенето на Патрула - тривиално, защоте не открих нито на теория нито на практика разумен начин това да се случи. Подчертавам разумен, защото иначе, разбира се сигурен съм че начини има. Но на теория - проста сметка на човекочасовете и материалите за да бъде първо реставриран основно и второ - превърнат в камион с двойна кабина и товарен отсек излизаха над половината от цената на чисто нов аналогичен автомобил от завода... без да броя неговата себестойност (на Патрула), без да калкулирам никакви грешки и рискове нещата да не станат от първия път и т.н. Накрая излиза, че най-евтиното място за правене на коли е завода... сигурно не е изненадващо, но на мен малко време ми трябваше да приема тези факти... Това на теория, на практика, не намерих никой, който да се съгласи да изпълни проекта... без дори да стигаме до цени или въпроса дали бих имал доверие, че ще се свърши работата, както очаквам... не стигнах до тези детайли защото нямаше с кой...

    Следващата мисъл с която трябваше да свикна, е че цените на старите автомобили, тези за които става дума тук, се бяха променили драстично през последните 10 години. Патрула (4.2 дизел в отлично състояние, на 14-15 години и 155 хил. км.) бяк купил през 2011г. от галерия за класически и спортни автомобили в Холандия за около 7 хил. Евро или да кажем по онова време за около 15-20% от цената на нов аналогичен автомобил... преди това бях купил и карал 4.2 бензин от Швейцария за около 10 к. лв... през 2021 след ковида, Патрул, Ленд крузър или дори Дифендър 130 с тези параметри и състояние (и с правилните мотори, разбира се) в Европа за под 25-30 евра не се намираше (и още е така), а когато (по 1-2 пъти в годината) някъде излезе наистина запазена 70тка, 80тка или патрул 4.2, на 10-15 години и под 150 к км (и ако обявата не е фишек), то цените често превишават в абсолютна стойност чисто новите... И така за има няма 2-3 години се реших да купувам нова, докато още ги има, че и това няма да е вечно...
    Последно редактирано от icerunner; 18-08-23, 23:32.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #3
      Тук отварям скоба да благодаря на Руси, който ми помогна с внасянето на колата, като дебело подчертавам помогна. Това, което направи беше изцяло извън добрите бизнес практики и с чиста съвест мога да кажа, че ми направи абсолютно приятелска и абсолютно не търговска услуга. Разбира се, ние отдавна си имахме приказка за тези Тойоти, даже по едно време за докарване от Япония си говорихме, но в крайна сметка, когато той вече имаше възможност да ги внася за мен направи, както казах чисто приятелска услуга. Но никое добро дело не остава ненаказано и след това продължих да го тормозя систематично с това-онова за правене по колата в https://garage31.eu , но за това по нататък...
      Последно редактирано от icerunner; 20-08-23, 22:21.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #4
        Та какво представлява самата кола:

        Пикап, пълноразмерна (по японските разбирания) кабина с 4 врати и 5+1 места (двойна предна предна пасажерска седалка)


        два цели моста
        предно качачване: пружини
        задно окачване: ресори
        парт тайм раздатка с бавни 2.5:1
        принудителен блокаж на заден мост или заден и преден мост едновременно
        осбствена маса 2200кг.
        полезен товар по талон 900 кг, по заводска спецификация 1300 кг. (извън европа същия автомобил със същото окачване и комплектация има максимална маса по талон 3500 кг., при промяна на окачване има одобрение и за 4250 кг...)
        заводска електрическа лебедка AISIN
        оригинален размер гуми/джанти 265/70R16, 16x7 ET-0, 5x150

        двигател: 1GR-FE - 4.0 V6 бензин, 330 нМ, 230-270 к.с.
        скоростна кутия: H151

        нещо още, ако някой се интерсува да пита
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #5
          какво е направено до сега (на кратко)
          LPG Landi Renzo, 100/85 l
          Alu-Cab Canopy
          гуми BGF KM3 255/85R16
          Амортисьори OME BP-51
          ресори Terrain Tamer Parabolic EHDP 500-700 kg
          подложки предни пружини 3 см
          задна броня AFN със стройка за гума и туба
          предна палатка James Baroud Evasion M 140x200cm - черупка
          задна палатка Thule Tepui 140x220 cm - сгъваема
          соларен панел 250 W - монтиран стационарно върху черупката на предната палатка
          контролер: MPPT 15А Victron
          тягов акумулатор: 12V/150 Ah Lead-carbon
          инвертор Xantrex 1000W
          Последно редактирано от icerunner; 20-08-23, 12:32.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #6
            Land Cruiser GRJ79 DC - The Good, the Bad and the Ugly


            Да почна с доброто: В днешни дни няма друг такъв автомобил - всички конкуренти се отказаха от тази надпревара, Нисан приключи с 61 поколението и не продължи тази концепция, Ленд ровър са ясни, Мерцедес оставиха производство на Г с цял преден мост само за военните... Появи се INEOS, крайно интересен и привлекателен автомобил, но едно че си е с хубави, но модерни с всички плюсове и минуси двигатели и второ, докато почнат да продават части за INEOS в африканските бакалии ще мине време (и едва ли някога ще се случи, защото времето върви и каквото е било последните 50 години в автомобилостроенето няма да се върне, независимо от моите и на някой британски милиардер мечти...). 70-тката, за добро или лошо 90% от механиката и е непроменена през последните... 30-40 години, двигателите разпространени в много, много, много други автомобили от десетилетия... И най-вече супер функционален автомобил.

            Не съм австралийски фермер, но оправдания защо карам такъв камион не трябва да търся дълго - живея на място, където зимата на 33ките се слагат вериги (и на четирите ), а работата ми е свързана с ежедневно разкарване на доста багаж - от строителни материали, въжета и скелета, до медицинска апаратура. Разбира се, това не значи, че баничарка, бус и нормален джип също не могат да се справят с тези задачи, използвам всичките постоянно, но функционалността на пикапа с алуминивата, отваряема от три страни надстройка е фантастична. Когато е без палатки, обема който превозвам в бакажника и на покрива е 2 пъти! по-голям от това което влиза във Форд транзита...

            Т.е. след като вече имам наблюдения върху колата, има много неща които яко ме дразнят в нея... мога да кажа, че пак няма алтернатива и днес, вероятно бих взел същото решение за същия автомобил. Ако живеех в Щатите - вероятно не...
            Последно редактирано от icerunner; 27-09-23, 19:14.
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #7
              Лошото... ще обърна внимание в детайли, но на кратко през последните 15-20 години съм карал постоянно няколко патрула и за малко една 80-тка... е няма такова дърво като 79
              Последния Патрул (4.2 дизел) нямаше чистачка на задното стъкло... мислех, че това е дъното за произведена в края на 90-те кола... но Тойотата ме изненада, няма импулсен режим на чистачките - ако вали ги включваш, ако не вали не ги включваш... има 2 степени - бърза и бавна... но пауза няма... няма бе, няма! За отопление на стъкла или огледала няма нужда да повдигам въпроса, колата е от близкия изток, няма чуденка.

              Возията (беше) като в камион, ама не от новите. Карал съм си шофьорския курс в ЗИЛ, абе по-добре е от Зила, но малко по-добре Обезшумяването не е било приоритет и за да не го претупват просто са го пропуснали изцяло, между ламарината и корите, ако беше космически кораб щеше да е вакуум... тука си е добре изпълнен обема с въздух с атмосферно налягане

              Мотора... за него малко по-обстойно в следващия пост


              За
              Последно редактирано от icerunner; 20-08-23, 15:45.
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #8
                Сашо благодаря, че отделяш от времето си да опишеш в такива детайли какво представлява уникалната машина
                Дела трябват, а не думи.

                Коментар


                • icerunner
                  icerunner коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми дай да пишем за интересни машини, Пламка! Имаш ти за какво да разказваш, да не кажа значително по-интересно от 70-такта… Нищо против, като си обсъждаме пералните и микровълновите във форума, но не пречи и за джипките си да си говорим понякога

              • #9
                Като чета мненията ти icerunner, се убеждавам, че по скоро си за серия 150, или 200... За да си щастлив, не за друго.

                Коментар


                • icerunner
                  icerunner коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пълно щастие няма, ако видиш някоя от работните снимки с Тойотата, завинаги ще ти се отще да ми даваш 200 в ръцете…

                  Иначе, в един измислен свят определено 200 дабъл каб, каквито правят в Австралия, бих взел веднага. Там обаче, пак стигаме до разбиранията за разумни или не решения. Не са малко хората, които се чудят защо слагам газ на нова кола, също защо я карам ежедневно, защо я товаря като работен кон и защо влизам с нея в гората. Аз за себе си имам отговорите и ги намирам за разумни… 200 сама по себе си струва колкото две 70-тки, конверсията в товарен камион още половин… иначе е страхотен автомобил, в много отношения, дори и като здравина превъзхождащ 70-та серия…
                  Последно редактирано от icerunner; 20-08-23, 22:22.

                • icerunner
                  icerunner коментира
                  Редактиране на коментар
                  Иначе 200 в оригинален вид също ми харесва, но изобщо джип вагон ми идва малък от години, затова и се насочих към 79. Полезния обем на багажника на на 70-тката (затворения под канопито) е точно 2 пъти повече от този в Патрул дълга база, след като извадя обема зает от 100 л. LPG бутилка. В този ред на мисли, разумният въпрос би бил дали нямаше да е по добро решение Hilux и отговор на този въпрос нямам, защото не съм имал възможност да ги сравня. Продължавам да харесвам 70-тката повече, но не твърдя че е обективно.
                  Последно редактирано от icerunner; 20-08-23, 22:27.

              • #10
                Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                ...Тойотата ме изненада, няма импулсен режим на чистачките - ако вали ги включваш, ако не вали не ги включваш... има 2 степени - бърза и бавна... но пауза няма... няма бе, няма...
                Дразнещ проблем, но би трябвало да е сравнително лесно решим. Лостче с още една или колкото трябва позиции, реле за пауза, малко жици и ще стане бонбон.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • piron45
                  piron45 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Преди много години за Москвича си бях правил една проста импулсна схемичка за безстепенно регулиране на чистачките с един потенциометър. Получи се чудесно.Схемичката я има в тази книжка, както и много други подобрения за соц автомобили.
                  https://knizhen-pazar.net/products/b...-za-avtomobila
                  Последно редактирано от piron45; 22-08-23, 14:08.

              • #11
                А снимков материал няма ли да има тази тема.

                Аз лично забравих да снимам като видях натоварено със скелето от моята къща. А като беше натоварено с 2 палета сухо лепило направо си поплаках.

                Коментар


                • icerunner
                  icerunner коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ще има, Венци. Обаче повечко време ще ми трябва за това. И не стряскай така хората, по 1 пале качвам, не по две. Няма тон и половина това и 2 ще носи сигурно, ама имам приятели, които трудно понасят такива гледки та внимавам заради тях
                  Последно редактирано от icerunner; 23-08-23, 23:00.

              • #12
                И едно пале е добре.На навара съм качвал едно пале лепило ли да беше,цимент ли...абе към тон и... хем с лифт...и бая се беше склекавила...
                Ама навара...не очаквам чудеса от нея....
                Няма страшно в умирачката...
                Страшното е да си жив!...

                Коментар


                • icerunner
                  icerunner коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тойотата с 48*25 кг, плюс надстройка, 100 л газ и разни други щатни неща “кляка” 4-5 см спрямо празно, което е почти незабележимо без ролетка… това с оригиналните 11 листови ресори… но за окачването ще разкажа също…

              • #13
                За окачването стана дума. Колата идва с два цели моста, отпред на спирални пружини, отзад на листови. Предните пружини са прогресивни, двузонови. По принцип има поне 4-5 заводски преди пружини за този автомобил. Познават се, като на всички останали, по три цветни петна боя мацнати на пружината. Две от разновидностите са прогресивни, тази е по-дебелата. Парт номера е 48131-6B380, височина 41.5 см, дебелина на телта 17.2 см, 12 навивки... Посъбрал съм таблична информация за доста пружини за модела, така че на някой, ако му трябва мога да пиша.
                Отварям тук скоба относно комплектацията - колата е с 1GR-FE мотора, който е нещо като 160-170 кг с течностите или повече от 2 пъти по-лек от V8 дизела... И с предна електрическа лебедка, която пряко сили е качила едни 35-40 кг. Казвам това, защото тази пружина, макар и двузонова е бая дебела...
                Та отпред е това, отзад има пакет 11 листа (7+4)! Е там е heavy duty - проектирали са тоя пакет преди ковида и новите цени на желязото
                Който види под колата цъка и вика - баси камиона! Докато не се качи да се повози на задната седалка

                Първите ми впечатления от асфалтово каране бяха за нереално добра стабилност в завои. Колата е с доста тясна следа, особено задния мост, който е с 10 см по-тесен от предния ?!? но в завой стои отлично, особено след патрул на 4" окачване... Дойде първия черен път (не офроуд, а черен път) и вътре стана страшно. Аз усещах че се държа повдигнат на волана, но за пасажерите беше болезнено, без преувеличение. Все пак беше чисто ново окачването и очаквах, че ще поолегне. Слагането на 100л газ бутилка и 60 кг алуминиево канопи не промениха нищо. Първия път когато натоварих над 300 кг цимент и колата стана съвсем адекватна за каване. Не комфортна, но адеватна. И почнах тези експерименти с товаренето и меренето на оригиналното окачване...
                следва
                Последно редактирано от icerunner; 25-08-23, 18:07.
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #14
                  И понеже при мен има матр’ял за експериментиране направих следните наблюдения:

                  - ресорите носят до 1300-400 кг без да клекнат
                  - между 300 и 6-700 кг се чувстваше доста прилично при каране
                  - над 8-900 кг возеше като лодка, но амортисьорите омекваха и почваше да клати осезаемо… като лодка

                  Всичко това с оригиналното окачване и гуми 255/85R16

                  Целта ми беше да подобря возията, особено при офроуд или лош път с минимален лифт. 33ките влизаха и така, но при определени ъгли на завиване и спускане едновременно опираха леко в едни доста глупаво измислени пластмасови защити на халогените за мъгла…

                  Тук пак е време за скоба - по Тойотата, всичко над 20 годишно е перфектно като дизайн и функционалност. Обаче каквото са решили да барнат ново е направо смешно… например тези защити, които не мога с думи да опиша, както и например т.нар. Задна броня, която от самолет си личи, че е турена на изпроводяк, защото някой е мернал в последния момент че има някакви нови изисквания за максимална височина на задната броня и са стъкмили някаква хромирана тръба, от която всеки 6 годишен китаец би се засрамил…

                  Но да се върнем ма окачването…
                  Последно редактирано от icerunner; 25-08-23, 17:56.
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #15
                    Очаквам с интерес...и пиша числата от тотото...
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • KingofROAD
                      KingofROAD коментира
                      Редактиране на коментар
                      Дай рибо, дай ....

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X