Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предавателни числа и размер на диференциалите на всички модели тойота?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предавателни числа и размер на диференциалите на всички модели тойота?

    Здравейте приятели! От доста време не съм писал във форума, но напоследък в пространството не намирам много информация относно размери и предавателни числа на дифовете по моделите тойота. Реших да си слагам цял преден мост на моята, и в момента събирам инфо, кой вариант ще ми е по удачен! Моята е със 3.91, като предният ми е 7.5 инча, а задният ми е 9 инча (ако не се лъжа). Проблема, е че предният диф ми е от лявата страна, смяна на радатки и тн. не искам да правя. Скоро Яро, беше писал във фейса, че новите бензинови модели и те са с бързи дифове но и те не са с цял мост. мислих да взема на 70-ка преден като го обърна, но моят диф няма как да стане в кожуха. Имам и заден диф с блокаж, по спомен 4.33, та имали 70, 80-ки с 4.33??
    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

  • #2
    KZJ 70 , демек 3000 кубика дизел 4.3/1. Код по табелата G284.
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

    Коментар


    • rusev
      rusev коментира
      Редактиране на коментар
      43/10 = 4,10 го има на 80. На 70 е 4,11.

    • metotem
      metotem коментира
      Редактиране на коментар
      Руси, здрасти!43/10 =4.10? Не би ли трябвало да е 41/10=4.1 за 80-ките?

  • #3
    4,33 няма как да имаш.
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #4
      Марине, здрасти!Ако имаш заден диф с блокаж който искаш да монтираш, преброй короната и пиньона, за да си сигурен какво търсиш.Ако е в кожух и не искаш да го разглобяваш, го преброй с въртене.Аз мисля, че може да е 4.30, щото при 3-то поколение Рънери няма 4.33, мисля, че при 80-ките също няма 4.33 както казва Руси, може би има 4.30, но повечето са 4.10.Кодът на табелките като буква за размера на короната на 3-то, а мисля и на всички Тойоти е винаги за размера на коронота на задния диф, понеже той е основния.Т.е. предния диф може и да е с по-малка корона, умишлено е проектиран по слаб.Същото важи и за полуоските-отзад винаги са по дебели.
      А 9 инчови са дифовете на 80-ка, на Рънерите са 7.5 и 8.Ако първата буква в кода на табелката е А, е 7.5(190.5) ако В е 8(203).А втората буква от кода ако е А е с два сателита, ако е В е с 4 сателита.Т.е. кодът може да изглежда така А03А или А03В или В02А или В03В примерно.На 3-то Рънери код 01 е 3.7-в САЩ е само със задно, код 02 е 3.91-има и само задно и 4х4, код 03 е 4.10, код 04 е 4.30 и код 05 е 4.56.Тойота има и 4.88, но заради дебелината на коронота пиньона е изместен в корубата и не може да се монтира друго предавателно в тези коруби.Но примерно на 4-то на Такома кодът за 3.91 е 06., а и другите кодове нямат нищо общо с кодовете на 3-то Рънери, макар че са от едни години.
      Та най-сигурно е броенето на това което е на дадена кола, защото дифа/дифовете може да са били сменени.
      Последно редактирано от metotem; 04-02-21, 02:09.
      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

      Коментар


      • #5

        Доколкото схващам питащият иска да прави 90 или рънър. Разумно е при това положение да мине на 4,88. Но при присаждане на преден цял мост на такава кола ПЧ на ГП е последния проблем...
        Последно редактирано от rusev; 05-02-21, 22:05.
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • #6

          "Но при присаждане на преден цял мост на такава кола ПЧ на ГП е последния проблем" Напълно съгласен . Ако ще се кара само офф , ще го излъжеш някак си , но ако искаш и да се кара с цели 50км/ч и повече дори , по асфалта.....че и да не те дразни много............... т'ва е една друга бира .
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #7
            Благодаря, за бързите отговори! Да на рънър 3-поколение е идеята да се монтира!

            Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
            Марине, здрасти!Ако имаш заден диф с блокаж който искаш да монтираш, преброй короната и пиньона, за да си сигурен какво търсиш.Ако е в кожух и не искаш да го разглобяваш, го преброй с въртене.Аз мисля, че може да е 4.30, щото при 3-то поколение Рънери няма 4.33, мисля, че при 80-ките също няма 4.33 както казва Руси, може би има 4.30, но повечето са 4.10.Кодът на табелките като буква за размера на короната на 3-то, а мисля и на всички Тойоти е винаги за размера на коронота на задния диф, понеже той е основния.Т.е. предния диф може и да е с по-малка корона, умишлено е проектиран по слаб.Същото важи и за полуоските-отзад винаги са по дебели.
            А 9 инчови са дифовете на 80-ка, на Рънерите са 7.5 и 8.Ако първата буква в кода на табелката е А, е 7.5(190.5) ако В е 8(203).А втората буква от кода ако е А е с два сателита, ако е В е с 4 сателита.Т.е. кодът може да изглежда така А03А или А03В или В02А или В03В примерно.На 3-то Рънери код 01 е 3.7-в САЩ е само със задно, код 02 е 3.91-има и само задно и 4х4, код 03 е 4.10, код 04 е 4.30 и код 05 е 4.56.Тойота има и 4.88, но заради дебелината на коронота пиньона е изместен в корубата и не може да се монтира друго предавателно в тези коруби.Но примерно на 4-то на Такома кодът за 3.91 е 06., а и другите кодове нямат нищо общо с кодовете на 3-то Рънери, макар че са от едни години.
            Та най-сигурно е броенето на това което е на дадена кола, защото дифа/дифовете може да са били сменени.
            Методи, да разбирам, че нашите задни дифове които са с 3.91 и 8-инча. не могат да се монтира пиньона и короната, на касетата с блокажа на 90-95-ца, понеже са 9-инча? -Мислех, че са еднакви дифовете с разлика в касетите заради блокажа и по бавните предавателни числа? Защото имам такъв от 90-ка с 4.30 (по горе съм сбъркал).

            Относно предавателните числа, искам да си запазя по бързите дифове, поради доста причини, и най-вече, че са по здрави. Идеята ми е да взема такъв от 70, или 80 и да го обърна. Снощи си мислих, понеже имам и резервен заден диф с 3.91, дали не мога да го приспособя за преден или от два (70 и моят) да направя един... Относно захващането му към шасито, не ми е проблем, както и кормилната уредба-вече всичко има, унибали кормилни цилиндри и тн... От преобладаващите мнения разбирам, че е по лесно да си взема джип с цял мост, от колкото да пипам този, но и рънара си има добрите страни! Най-вече малкото му тегло съчетан с 3.0 дизел, и бавна раздатка (за НАТО модела).
            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

            Коментар


            • metotem
              metotem коментира
              Редактиране на коментар
              Марине, здравей!Понеже спасявам пациент, нямам време да пиша сега, може би довечера повече.Накратко ако слагаш заден диф отпред, му обръщаш посоката на въртене и натоварването на зъбите се обръща от другата страна.При пиньона това не е фатално в такава степен като при короната.На зъбита на короната нормално е натоварена вертикалната му страна, наклонената служи за упор.Като обърнеш, се натоварва силно наклонената която при товар оказва силен изхвърлящ ефект на короната довеждащ до разрушаване/счупване на зъби и т.н.
              Относно дифовете на 90-а, не съм сигурен,че са 9инчови, мисля че са 8.В този смисъл би трябвало да можеш да монтираш заден от 90-ка като заден на Рънер, блокажа няма значение.Най добре е питай Павел(КПВ), а аз може да напиша повече довечера.

          • #8
            Марине, пак здравей!На мен ми е интересно първо какво искаш да постигнеш с Рънера, което да налага цял мост отпред.Можеш и да го пуснаш на лични, ако мисията е секретна:-).
            Затова ти предложих да се свържеш със сина ми, защото той е карал Рънера си по разни места из България, повече или по-малко трудно достъпни и на него блокаж отзад на 3.91, мултимод трансфер и независимото окачване отпред му вършат идеална работа досега.Е, не го гонят разни амбиции за траяли, състезания и т.н.Може би защото нашите кефове са повече свързани с планините, а не с това как се представя дадена бричка на състезания за такива.Т.е Рънерите ни са средство за придвижване, а не средство за представяне:-))
            Сега за дифовете на Рънерите.Багодарение на избора който имам, не се е налагало да правя разни фокуси, за да си карам бричките.В този смисъл даже и от любопитство не съм се хванал да премеря двата варианта за размер на короната(задната) на 3-то Рънери дали влизат в един и същи кожух, какво да се прави, професионална деформация.
            Та ако искаш да монтираш заден диф с блокаж на Рънера ти, смятам, че от 90-ка ще стане.Но тъй като моста на 90-ката е различен, ще трябва да си преправиш твоя оргиналния на Рънера или да си намериш кожух за диф с блокаж от Рънер, които се различават по това дали имат сензори за АБС, т.е. ако намериш такъв със сензори за АБС, то гледай да е с полуоските, защото ти нямаш АБС на твоя Рънер и твоите полуоски не могат да станат на кожух с АБС. Т.е. кожусите за дифове без блокажи се различават и не са съвместими за дифове с блокажи.
            А преправянето се състои от 1. изрязване на слот във фланеца на дифа за вилицата местещата шлицовата втулка на блокажа,2.пробиване и нарязване на 4 бр М8 резби в този фланец според разположението на шпилките на диф с блокаж 3.увеличаване на изрезите отгоре и отдолу през които короната влиза в кожуха и 4.наваряване и впоследствие фрезоване(някои го зачистват с флекса и пилата) на участъка около изрязания слот за вилицата, за да се възстанови ширината на контактната повърхност на фланец, което е условие за добро уплътняване.После следва монтаж на дифа със силиконова паста, полуоските ти са използваеми в него, две от шпилките се изполват на нови места , а две по-дълги шпилки трябва да си намериш/направиш(мисля, че бяха по 110мм).Аз имам цялата информация и снимков материал за тази модификация, Павел е добър със тоците и механиката ако ти се наложи.Механичната част от преработката е за един ден, а жиците няколко часа.Системата е напълно самостоятелна, а самата електроника може да се модифицира спрямо оригиналната идея на Тойота в частта си за включването на блокажа само при 4х4-т.е. да можеш да си вкл блокажа и само на задно.Не бих препоръчал другата модификация- ограничението по скорост-вкл само под 8км/ч да бъде премахнато.
            Относно това, което пишеш за нашите дифове, смятам, че са 3.91, но понеже на табелката е буквата А преди кода, мисля, че са 7.5 инча.В предишния ми пост дадох примери за размерите на задната корона, но не обясних за логиката на Тойота.А тя е, че ако за дадена конфигурация монтират по малка корона-А пред кода (190мм),то тя надали ще е комбинирана с 4 сателита-В след кода и обратното, за по големите корони (В-203мм),надали ще бъдат комбинирани с 2 сателита в касетата-А след кода.На ООН-ските брички е А02А.
            За преден цял мост на 3-то Рънери.Тук в Щатите го правят главно занимаващите се със скалолазене и не е сложно относно преработката на закрепването към рамата.Мисля, че имам цялата информация, но никога не съм се заинтересувал сериозно, затова по памет няма да пиша.Единствено пак ще кажа, че не е правилно да се монтира заден диф който ще се върти наобратно на оригинално проектираната му посока, поради натоварването на зъбите от неправилната им страна.Виж репликата ми по-горе.Ако се интересуваш, ще ти пратя всичко каквото имам за цял преден мост на 3-то рънери
            Та това е накратко засега.
            Със здраве!
            Мето
            Последно редактирано от metotem; 05-02-21, 22:19.
            1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

            Коментар


            • #9
              Колеги, здравейте!Ще спомена още нещо във връзка с неправилното натоварване на диф, водещо до разрушаването му, извинявам се на колегата, че спамя темата му.
              Ако при офроуд се налага да помогнете на колега, който е закъсал с колата си и трябва да го издърпате,направете всичко възможно да го дърпате при движение напред, т.е да е закачен отзад на теглича/куките ви.
              И другото е, ако ще го дърпате с предно разположена лебедка, вземете мерки колата ви да е на ръчна И подпряна, а не само на скорост и на бавни.
              Тези двете условия са, за да предотвратите повреди по вашите дифове.
              Здраве и успех на всички колеги!
              Мето
              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                Марине, пак здравей!На мен ми е интересно първо какво искаш да постигнеш с Рънера, което да налага цял мост отпред.Можеш и да го пуснаш на лични, ако мисията е секретна:-).
                Затова ти предложих да се свържеш със сина ми, защото той е карал Рънера си по разни места из България, повече или по-малко трудно достъпни и на него блокаж отзад на 3.91, мултимод трансфер и независимото окачване отпред му вършат идеална работа досега.Е, не го гонят разни амбиции за траяли, състезания и т.н.Може би защото нашите кефове са повече свързани с планините, а не с това как се представя дадена бричка на състезания за такива.Т.е Рънерите ни са средство за придвижване, а не средство за представяне:-))
                Сега за дифовете на Рънерите.Багодарение на избора който имам, не се е налагало да правя разни фокуси, за да си карам бричките.В този смисъл даже и от любопитство не съм се хванал да премеря двата варианта за размер на короната(задната) на 3-то Рънери дали влизат в един и същи кожух, какво да се прави, професионална деформация.
                Та ако искаш да монтираш заден диф с блокаж на Рънера ти, смятам, че от 90-ка ще стане.Но тъй като моста на 90-ката е различен, ще трябва да си преправиш твоя оргиналния на Рънера или да си намериш кожух за диф с блокаж от Рънер, които се различават по това дали имат сензори за АБС, т.е. ако намериш такъв със сензори за АБС, то гледай да е с полуоските, защото ти нямаш АБС на твоя Рънер и твоите полуоски не могат да станат на кожух с АБС. Т.е. кожусите за дифове без блокажи се различават и не са съвместими за дифове с блокажи.
                А преправянето се състои от 1. изрязване на слот във фланеца на дифа за вилицата местещата шлицовата втулка на блокажа,2.пробиване и нарязване на 4 бр М8 резби в този фланец според разположението на шпилките на диф с блокаж 3.увеличаване на изрезите отгоре и отдолу през които короната влиза в кожуха и 4.наваряване и впоследствие фрезоване(някои го зачистват с флекса и пилата) на участъка около изрязания слот за вилицата, за да се възстанови ширината на контактната повърхност на фланец, което е условие за добро уплътняване.После следва монтаж на дифа със силиконова паста, полуоските ти са използваеми в него, две от шпилките се изполват на нови места , а две по-дълги шпилки трябва да си намериш/направиш(мисля, че бяха по 110мм).Аз имам цялата информация и снимков материал за тази модификация, Павел е добър със тоците и механиката ако ти се наложи.Механичната част от преработката е за един ден, а жиците няколко часа.Системата е напълно самостоятелна, а самата електроника може да се модифицира спрямо оригиналната идея на Тойота в частта си за включването на блокажа само при 4х4-т.е. да можеш да си вкл блокажа и само на задно.Не бих препоръчал другата модификация- ограничението по скорост-вкл само под 8км/ч да бъде премахнато.
                Относно това, което пишеш за нашите дифове, смятам, че са 3.91, но понеже на табелката е буквата А преди кода, мисля, че са 7.5 инча.В предишния ми пост дадох примери за размерите на задната корона, но не обясних за логиката на Тойота.А тя е, че ако за дадена конфигурация монтират по малка корона-А пред кода (190мм),то тя надали ще е комбинирана с 4 сателита-В след кода и обратното, за по големите корони (В-203мм),надали ще бъдат комбинирани с 2 сателита в касетата-А след кода.На ООН-ските брички е А02А.
                За преден цял мост на 3-то Рънери.Тук в Щатите го правят главно занимаващите се със скалолазене и не е сложно относно преработката на закрепването към рамата.Мисля, че имам цялата информация, но никога не съм се заинтересувал сериозно, затова по памет няма да пиша.Единствено пак ще кажа, че не е правилно да се монтира заден диф който ще се върти наобратно на оригинално проектираната му посока, поради натоварването на зъбите от неправилната им страна.Виж репликата ми по-горе.Ако се интересуваш, ще ти пратя всичко каквото имам за цял преден мост на 3-то рънери
                Та това е накратко засега.
                Със здраве!
                Мето
                Привет Мето!
                Мисията не е секретна, а причините са много. Първо: поради голямият ъгъл се протриват маншоните на вътрешните карета и ми писна да ги сменям постоянно (в момента правя разработка на голям маншон който да навра в малкия); Второ: Горните шарнири се удрят в пружините поради увеличеният ход на главината, макар, че съм монтирал ограничаващи колани. Има тунинговани горни носачи, но в БГ-не се намират, а от чужбина са доста скъпи. Трето: при леко нараняване на семеринга (без значение на коя от двете си заминава лагера). Четвърто: с независимо окачване ходовете са ограничени, за разлика от целият мост. И не на последно място, подръжка е доста по евтина на целият мост, от колкото на независимото окачване, както и по дурако устойчив. Относно Въртеливото движение на предният дисф ми е ясно, че трябва да е в посока която е предвиден да работи дифа в максимално натоварване-за това имам и резервна раздатка на която мисля вместо верига да се придава със зъбно колело (там посоката се обръща, но е в процес на мислене още). За задният диф, проблема ми е, че искам да прихвърля моят пиньон и корона на касетата с блокажа, а не знам кой може да ги напасне (да регулира дифа). Гледам, че в Щатите масово монтират мостове от чероки Дана 60, но не знам те с какви числа са. Тукашните се славят, че са много чупливи. Скоро видях, че 105-ците са с цели мостове за разлика от 100-ците, но и там не знам какво е положението. Все си задавам въпроса защо са завъртели дифа от ляво на 3-поколение и 90,95-ците....... (мислех, че е до натоварването на тампоните на трансмисията и двигателя, но не съм лягал да гледам усилията в коя посока са)
                Последно редактирано от Marin Stoyanov; 09-02-21, 15:01.
                OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                Коментар


                • #11
                  Здравей Марине!Да разбирам, че искаш да направиш Рънера си да може да прави неща, като това по-долу на снимката.Сега няма да влизам в продробности в тази посока, само ще поразсъждавам за това с обръщането на посоката на въртене на раздатката.Значи гледано назад от мястото на шофьора задния диф се върти по часовника за да движи колата напред.Ако го преместим отпред и го въртим по часовника колелата на предния мост ще движат колата назад.Значи трябва да въртим задния диф сложен отпред срещу часовника за да движим колата напред, което е в неблагоприятен режим за натоварване на зъбите му.Но пък ако сложиш паразитно колело в раздатка от Рънер(лява) и обърнеш посоката на предния кардан да върти по часовника, предния мост ще движи колата назад.
                  Освен това, за да сложиш заден диф отпред той трябва да е high pinion, за да мине кардана над кормилната ти рейка.Заден диф от Рънер е low pinion.Тези категории означават не само разликите в разположението на пиньона в корубата, а и начините на мазане на лагерите и зъбните колела-т.е. трябва да се съобразят и потоците на мазане при скорост.Ако просто вземеш заден диф и го монтираш отпред с долната страна нагоре, за да стане high pinion в някакъв мост, трябва да мислиш и за правилното мазане на карантиите, иначе първо лагерите, а после и зъбчатките ще си заминат скоропостижно.
                  Значи стигаме до правилната комбинация- заден диф, сложен отпред с долната страна нагоре, с правилно насочени маслени потоци и с монтирани в него корона и пиньон с обратно нарязване(виж снимките) и който диф се върти по часовника от раздатка с обърната чрез паразитно колело посока на въртене на предния кардан.
                  Или търсиш раздатка от 2-ро поколение, която може да се върже към R150 кутия(които са стандартни на 2-ро Рънери), каквато е твоята и която раздатка е с дясно изведен кардан, който го връзваш към някакъв цял мост с дясно разположен high pinion диф.Все пак имай предвид и това, че 3-то Рънери в САЩ направени с цял преден мост са с 3.4л 5VZ, който откъм нютони в ниските не е като 1KZT, значи ще трябва да измислиш кое да се къса ако го натовариш като това на снимката.
                  Разбира се, ще добавя и това, което знаеш, че при тези амплитуди, рейка не може да се ползва, а ще ти трябва кормилна кутия с паразитен хебел и т.н и т.н. И после още едни промени, а след тях други:-)
                  Ако греша някъде в таз цялата фантасмагория, ще съм благодарен на всички ви за поправки :-))
                  Мето
                  P.S. Заради идеята, ще добавя и още едно пояснение.Зъбите на короната в дифовете са проектирани да носят по добре товар откъм изпъкналата страна по дължината на зъба.Т.е. зъбът напомня на язовирна стена на дълбок язовир, като изпъкналата част на дъгата по дължината и вертикалната стена са срещу напора на водата.Ударно или по-голямо натоварване срещу вдлъбнатата част и срещу наклонената стена обикновенно водят до разрушаване на зъб.Доколкото си спомням колегата MoridinBG имаше наскоро подобна неприятност.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Extreme.JPG Прегледи:0 Размер:309.3 КБ ID:6706686Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Straight Cut.JPG Прегледи:0 Размер:255.5 КБ ID:6706687Натиснете снимката за да я уголемите  Име:ARB FR Rev Cut.jpg Прегледи:0 Размер:146.0 КБ ID:6706688
                  Последно редактирано от metotem; 09-02-21, 17:42.
                  1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                  Коментар


                  • #12
                    Да, за съжаление заден няма вариант. Просто разположението на зъбите на короната са за натоварване в обратна посока на която на мен ми трябва. Мислих вариант и с раздатъчна кутия от 2-ра генерация, която е с десен привод, но там бягам от предавателните числа (мисля, че е по бърза раздатката) а и ми трябва ск. кутия от 2-ра, защото захващането е друго!-както си го описал по горе! П.С. Даже имам една налична раздатъчна кутия оставена с тази цел, но мисля да я продам! Проблема, че че със запазването на бързите дифове този филм при мен няма как да стане. Ако е 4.30 или 4.88 мисля, че може по лесно да се постигне желаната цел с цял мост от друга тойтота, като само се обърне моста с леки корекции (https://offroad-bulgaria.com/forum/%...%D1%80%D0%BE-2). Относно кормилната кутия, съм го помисли с кормилен хидравличен цилиндър, като на траялните машини, вече доста достъпен и то на добри цени (колкото кормилният стержен на нашите).
                    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                    Коментар


                    • metotem
                      metotem коментира
                      Редактиране на коментар
                      Виж все пак колко е предавателното число на бавни на раздатка от 2-ро, нещо ми се върти за 2.25, но нямам никакво инфо. На 2002 Рънер е 2.566 според спесификация която имам, а мисля, че е същото на всички 3-то Рънери-1996-2002.Ако ще го правиш само за да изглежда добре, дето се казва за пред кафето, тогава това, че дифът ще върти наобратно, не трябва да те притеснява, защото ще издържи без проблем.Но иначе се троши и тръгват едни приказки за слабите дифове на Тойота:-))

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X