Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Hilux 2016 - оборудване за експедиции

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    LED осветление в товарното: омръзна ми да отлагам, а последните 10 дни да правиш кафе и вечеря на LED фенерче просто преля чашата

    Използвах и хубавото време да отида до "работилницата" на баща ми за да инсталирам финалното осветление - ето и резултата: имаме три LED ленти IP69 модел SMD5050 в профили вързани на "късо" в разпределителна кутия. Разпределителната кутия е вързана към захранването на ел.таблото, което вече имаме в легена. Кабелите ги прокарах през жлеповете в хардтопа и само на едно място под една подсилка се наложи да сложа битумна лепенка. За финес съм запоил и по един сензорен бутон светещ в синьо, който регулира интензитета на светлината (през лятото, когато гадните комари налазят, ще се използва по-слаба светлина). Всички накрайници съм ги запоил с допълнителни връзки (щифтовидни, на който му е интересно), за да е по-прибрано, а не да стърчат разпърпани проводници като в нещо сглобявано в някои балкански фабрики на една анлийска марка.

    Ел. захранването към осветлението минава през бушон и 10А бутон от ел. разпределителната кутия, т.е. мога да изключа всичко накуп, вместо да обикалям като гламав покрай пикапа. На същия бушон съм закачил и дисплей за консумацията на енергията и състоянието на батерията (волтаж и state of charge).

    Материалие ми излязоха около 100лв (като се има предвид, че имам вече ел. кутията с изводите и бушонното табло), време около 3-4 часа с прокарването на кабелите в хардтопа и подсигуряването.

    Видео на системата, базирана на RedArc BCDC










    image widget
    Тел / Viber: +359 889 396 793

    Коментар


    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Мда, с това синьо/бяло, както писах и във ФБ, ще обереш всичките пеперуди и комари. Едно време бяха много популярни електрическите лампи за пържене на комари - не случайно светеха в синьо (:
      В един от последните епизоди 4WD 24/7 (4WD Action) коментираха точно това в кемпа.
      Последно редактирано от MoridinBG; 03-01-21, 21:03.

    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Не само те. Рони Дал, мисля и Андрю Ст. Пиер Уайт също ползват червена/ жълта светлина.

    • Sartor
      Sartor коментира
      Редактиране на коментар
      Да, така е. Както ти отговорих и във фейсбуук групата, търсех двойна с 5500к и 6500к, но се оказа, че само някаква китайска фабрика ги прави и искат количество, с което да засипеш Европа.
      За сега нямам място в профила за втора лента.

      Да се надяваме, че регулируемия интензитет на светлината ще има някакъв ефект.

  • #17
    Ще кача малко снимки скоро. Имам и 16-ки брайд и оригиналните 18”. Ежедневно ползвам колата и 275/65/18 са ми много добре в олтерена на Тойо. Ходя по улуците, на работа, по горите, в Гърция дори имам едно приключение в Тунис из Сахара. В 16” са ми зимните и офроуд гумите. На 18” ми харесва, защото високата гума е с по-нисък борд и дори на 1,8-2,0 бара си стой добре по завоите. Нямал съм нужда от по- голям балон дори и по дюните и фешфеша в Сахара. За сметка на това още на 2,2 бара на макадама “спи”.
    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

    Коментар


    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Беше обещал снимки...

  • #18
    Дойде време на окачването. След проучване на OME BP-51, Terrain Tamer и Dobinsons MRA серията се спряхме на Dobinsons. Монтажа го извършихме в Стара Загора в официалния вносител на марката, като така подпомогнахме и местния бизнес.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P1001160.JPG Прегледи:2 Размер:471.1 КБ ID:6723630

    Отзад ресьорите са параболични за големи натоварвания. Представят се много добре след тегавите тестове в Средна Гора цял уикенд.

    Отпред е с най-твърдите пружини, но се очаква да стане по-добре след монтаж на усилената броня.

    Направихме и видео с инсталирането, като даже и подосаждахме на хората в сервиза, които споделиха кое и защо се прави - един вид образоване на хора, които се опитват да правят цигании и мизерии (пример: дай да сложим пружини от едно, ама амортисьори от друго и защо не се получава).

    Важно уточнение е, че след като направихме едни 600км и не затегнахме всички болтове наново, пак ще трябва да минаваме реглаж - силно биене в вляво се получи. По предписание трябваше да го направим на 100 до 500км.

    Старото окачване ще отиде за продажба - на точно 70 000км е, ресьори за 75кг константен товар, задни амортисьори, горни носачи, предни амортисьори с пружини (без капачките - нови капачки са около 120лв). Ако някой иска тези железа случайно, да се обажда да каже да ни отърве от тях
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Sartor; 23-03-21, 15:22.
    Тел / Viber: +359 889 396 793

    Коментар


    • #19
      На колко години е пикапа и защо има толкова ръжда ?
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Антикорозионната защита по тойотите се нанася от второкласници с водни боички в час по труд и техника. Пикапът е 2016.

      • Sartor
        Sartor коментира
        Редактиране на коментар
        Производство 2016 година, закупен от България 2017 като втори собственици. Мазан е с Raptor от нас след като имаше някои по-сериозни казуси.

      • I.Stoyanov
        I.Stoyanov коментира
        Редактиране на коментар
        Адаш, спорно е! На някой тойоти покритието не е мръднало, на други е леш като споменатата по-горе. Явно има значение за кой пазар е колата или просто до партида и някаква експлоатация.

    • #20
      Поздравления за окачването .
      Споменахте ли на представителите на Тойота , от които е купена , за ръждата ? И имате ли отговор ?
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • Sartor
        Sartor коментира
        Редактиране на коментар
        Ще го направим и е вероятно да се заядат, че сме слагали RAPTOR. Ще държа инфото в темата ъпдейтнато.

    • #21
      Служебната Тойота на навършени 5 години през миналия месец и 130 000 км. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210324_104035.jpg
Прегледи:504
Размер:217.2 КБ
ID:6723973 ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210324_104030.jpg
Прегледи:480
Размер:199.8 КБ
ID:6723974 ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210324_104011.jpg
Прегледи:480
Размер:223.9 КБ
ID:6723975 ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210324_104005.jpg
Прегледи:478
Размер:224.7 КБ
ID:6723976
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • #22
        Освен кал, друго няма.
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #23
          Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
          Освен кал, друго няма.
          Именно де! Аз имам преки наблюдения на сходни години Хайлукси на горските, около нас. Ами мога да кажа, че ми е супер жал за тези добичета, тъй като се карат като за последно, постоянно са в кал и одраскани/очукани като войнишки канчета, а още нямат и по 100к. км. Специално съм правил оглед за ръжди, тъй като съм чувал страшни твърдения за новите тойоти, които гниели като 20годишен австрийски спринтер . Но уви - перфектни са, въпреки експлоатацията.

          Коментар


          • #24
            Гният, и тук гният и са сменяни шасита в гаранция,и на предния модел и на тоя модел
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              При американците е друго и си е за такомите или тундрите ли беше. Кофти боя още във фабриката.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              25 години вече,не си намериха кацата с цинка

          • #25
            Знаят я мн добре где им е кацата , ама приблизително преди баш 25години я прибраха , заради вас . Щото искате по повече от 5 години да ги карате тия дрънгели
            Оспамихме яко , сорри
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • #26
              Леле, голям спам в темата... Ще се опитам да я върна обратно.

              Добавихме усилени точки марка IRON Man 4x4 - закупени от официалниа дилър в България (Вашимура Тунинг). За изработката на такива ни искаха почти колкото купежки и нямаше нужда да си играем да се проектират. Паснаха идеално и само една долна пластмаса трябваше да се оформи леко с макетно ножче.

              От тук следва ъпгрейд на предна и задни брони - предната е спукана от една "безобидна брезичка", задната при изкачвания е доста очукана и крива, а допълнително и едно 20 годишно волво без спирачки спря в нея преди време.

              Първо мислехме за правени варианти, но в крайна сметка гравитимираме към една европейска марка, чийто цени ще излязат, колкото направени брони и подкартерни защити. По този начин за мен се обезмисля да се проектира нещо и да трябва да оставям джипа за Х време да се замерва. Да не говорим и че колкото и добър да е проектанта, от опит знам (понеже съм се занимавал навремето в индустриалното инжинерство), то винаги първите бройки са някакъв прототип.

              Та така... следва предна броня с булбар, която ще приюти лебедката и светлини (светлините са австралийска марка, но не е ARB), подкартерни защити, rock slider-и и задна броня-тръба с интегриран 2" теглич (в момента имаме правен при майстор на тегличи за трактори, който ще отиде за продажба). Ще ги боядисаме с керамична боя в цвета на автомобила, която била здрава като RAPTOR-a, ако не е са ми обещали да ми ги раптаросат за тяхна сметка.

              Защо не се спираме на австралийска марка брони? Ами цените им са като за IT специалисти, висш менъджмент, ние сме от mid-level-ите
              Прикачени файлове
              Тел / Viber: +359 889 396 793

              Коментар


              • Sartor
                Sartor коментира
                Редактиране на коментар
                Основно тегло: 1715
                Предна броня, светлини и лебедка: 100кг
                Втори акумулатор / окабеляване / 12V система REDARC: 30кг
                Задна броня: 40кг
                Подкартерни защити: 40кг
                Експедиционен багажник с аксесоари: 50кг
                Хардтоп: 50кг
                Покривна палатка: 55кг
                Резервоар за вода и водна помпа за хигиена: 20кг (без водата)
                Шкафове за експедиция: 100кг

                Общо: 2200кг

                Фризер: 30кг
                Куфар с инструменти: 20кг
                Сапани, шегели и други: 30кг
                Кухненски принадлежности и резервна храна: 40кг

                Общо: 2320кг

                За сега други подобрения не мисля да правя освен може би един пре-филтър (от Terrain Tamer или от Parker като вторите са по-разпространени в Европа) да сложа като тръгнем из Мароко. Потенциално с двигателя може да се наложи да се направи някакъв тунинг - но не искам "гаражен", а изпитан, понеже като тръгнем нанякъде при евнтуален проблем, да мога да върна фабричните настройки безпроблемно (тунинга предполага и евентуална смяна на ауспуха, както и на турбото от новия 2.8 модел - на 2.4 Hilux-a са много чупливи при минимални подобрения).

                За задните спирачки, ако ни спонсорират - Terrain Tamer, Pedders, ще сложим conversion kit към дискови такива. Актуално излизат 3000лв, имаме вече няколко направени в България такива модела.

                Разбира се за прашните пътища на Балканите и пустинните терени - задължително шнорхел (вероятно ще да е SAFARI ARMAX, за максимално много въздух). След разходка в Родопите миналата година и чистене всеки ден на филтъра, в крайна сметка трябваше да го сменя.
                Последно редактирано от Sartor; 26-03-21, 10:30.

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                От европейските марки се сещам единство за Rival и там цените са много далече нагоре, спрямо правена тук. Я разкажи малко повече.

              • Sartor
                Sartor коментира
                Редактиране на коментар
                Rival 4x4 са руски, но реално са европейски с ужн някакви сертификати (вече не отговарят според последни изисквания). Другата европейска марка я ползваше Греъм в канала 4WD 24/7 на червения D-MAX и е португалска. Имат вече в България официален дилър в лицето на Пикап Център София, като има няколко оборудвани Hilux-a на софийска община с техни брони (без булбара).

                Виж този линк, че не ми дава да качвам в коментарите медия.

                https://offroad-bulgaria.com/filedat...hotoid=6725886

                Цената излиза 1500лв с ДДС и за около още 200-300лв излиза монтажа (но някои си го правят сами при нужната налична техника и инфраструктура).
                Последно редактирано от Sartor; 29-03-21, 08:28. Причина: Добавена цена:

            • #27
              Шнорхела с филтър е абсолютно задължителен за твоята дестинация . Виж дисковите спирачки отзад са спорни , в моите виждания . Не веднъж са ми се пълнели с кал и след това са се спичали автоматите на дисковите спирачки , до като на барабанните никога нищо .
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • #28
                Здравей. Колко км навъртяхте за изминалата година с новото окачване. Какви са впечатленията от MRR-ите?
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X