През годините лекинко вече започна Hilux-a да придобива вид - бавно се случват нещата, но гледаме да ги обмисляме добре. Имаме възможност и докато сме по средата на някой мини проект, докато караме в реални условия, да видим дали нещо работи или не. Къде чакаме доставки от далечни страни, къде спестяваме за следващото подобрение.

Та, ето до сега какво сме оборудвали до сега, вкл. и снимки / видеа (в тубата пък може да видите под плейлистите по различни планини, на какво подлагаме всичко).
1. Резервна 12V система за бивачни нужди - RedArc Electronics
Това беше първото подобрение, което направихме. Имахме 12V помпа за вода, добавихме фризер и се разбра, че тази работи с побългарявания няма да я бъде. Даже бях писал в други теми преди около две години за самата система.
Имаме 12V Оптима батерия, която се зарежда от DC-DC зарядно докато шофираме и докато сме разпънали едно соларно одеяло от 135W (само на одеяло сме издържали на морето около седмица с ледена бира във фризера, въпреки недоброжелатели, които бяха го разкачали).
ВИДЕО: RedArc Зарядно с Допълнителен Акумулатор - YouTube
Цялата инсталация на тази екстра излиза от 1500лв (със собствен труд) до над 4000лв (за топ изпълненията).
2. Алуминиев хардтоп от ЮАР


Тази година сменихме капака на легена (който в момента е за продажба), за истински хардтоп от алуминий на известна ЮАР-ска марка Rhinoman (почти всички Тойоти от self-drive туристическите агенции в Намибия и Боцвана са с такъв). За организация добавихме две странични кутии, коио лесно се префасонират от работа (закачаща се сантция за лаптоп към куничка или пространство за въжета и сапани).
Плановете са с едни момчета от Нови Искър да доработим някои аксесоари - вътре в хардтопа на стратегически места имаме няколко нит гайки М8, които ще послужат да закачим различни рамки - примерно горе на тавана за маса, за някакъв лек багаж и т.н.
Цената му в този му вид излиза с монтажа около 7000лв и по време на КОРОНАТА 6 месеца доставка (фабриката затваряше на няколко пъти). Аксесоарите ще се видят в последствие колко биха излезли.
3. Експедиционен багажник с аксесоари
Спряхме се на Front Runner Outfitters. Има голям набор от аксесоари за всякакви нужди - уж нещо дребно, но инжинерно за да се изработи, то пак би било толкова. Доста пипкави дреболийки има и аз нямам намерение да отделям твърде много време (то през това време мога да ходя някъде да карам, а не да чертая). Така се сдобихме с рамка за гориво / вода (ако тубата е с канелка, то и става за душ), както и метална стойка за крик (за бъдещите rock sliders, при нужда), байк багажник (това в случаите, когато някой все пак може да върне Hilux-a в изходна позиция и не ни се върти като алтави нагоре педали - в случая и че качването позволява без да си съсипем колелата по клони).
Захвата на скарата е чрез разпробиване на тавана - както и при другите марки от рода на Backbone системата на Rhinorack. Ето снимка от вътрешната страна и обилно силикон да не протече.


4. Спане

Спането дълго време беше в наземна палатка, но при няколко дневни пътешествия цялото прибиране и разпъване всеки божи ден, накрая ми се идваше да е извхърля. Първо ни дадоха базов модел RodopiCamper - чудесен "входен" вариант, добър плат, подобрения по шевоете спрямо предни години, но все пак си личи ниското качество на довършителните материали.
Имахме наша си Howling Moon 180, но стоя дълго време в Германия на "изложение". Взехме, че я продадохме там, докато чакахме хардтопа, та си взехме и нова.
Директно "ляга" на интегрираните релси на хардропа, като допълнително сме я "занитили" и със секретни гайки и няколко тайни чалъма против хора с "лепкави" пръстчета (разбира се няма да ги кажа тук).
Всеки може да гуугълне да види колко излизат тези модели в България актуално.
Бъдещи подобрения
Сега някои ще кажат, че съм започнал грешно - няма окачване. Ами не точно - правя го по модел в Африка (може би и австралийците така работят), т.е. първо оборудвам, за да видя приблизителното крайно тегло и след това слагам ресьори, пружини и амортисьори. Не го правя предварително, за да не ни бъде твърдо и да скапаме нещо повече, докато сме леки.
Стоковото окачване разбрахме, че няма да го бъде още преди година, но приятел, който инсталира някакво за около 1800лв каза, че освен лифта друго не е видял като подобрение - даже било по-зле като отзивчивост. За това ние решихме, че ще си пълнем свине-касичката за нещо истинксо като Dobinsons MRA или OME BP-51.
Отзад сме в планиране на един шкаф и един слайдър за фризера и евентуално някаква друга екипировка (примерно като допълнителен соларен генератор).
Усилени брони - със сигурност ще дойдат, но ще има известно чакане. Ще трябва предната да поддържа 12 000 LBS лебедка, както и да има защита около фаровете. Задната стокова вече е посмачкана от гората, та и видяхме къде трябва да се наблегне със защитата отзад. Трябва да има 2" американски теглич, защото планираме вертикален байк багажник от САЩ за до 6 колела.
Та, в планирам вбъдеще да актуализирам темата и да допълвам всяко подобрение колко ми е излязло.
Та, ето до сега какво сме оборудвали до сега, вкл. и снимки / видеа (в тубата пък може да видите под плейлистите по различни планини, на какво подлагаме всичко).
1. Резервна 12V система за бивачни нужди - RedArc Electronics
Това беше първото подобрение, което направихме. Имахме 12V помпа за вода, добавихме фризер и се разбра, че тази работи с побългарявания няма да я бъде. Даже бях писал в други теми преди около две години за самата система.
Имаме 12V Оптима батерия, която се зарежда от DC-DC зарядно докато шофираме и докато сме разпънали едно соларно одеяло от 135W (само на одеяло сме издържали на морето около седмица с ледена бира във фризера, въпреки недоброжелатели, които бяха го разкачали).
ВИДЕО: RedArc Зарядно с Допълнителен Акумулатор - YouTube
Цялата инсталация на тази екстра излиза от 1500лв (със собствен труд) до над 4000лв (за топ изпълненията).
2. Алуминиев хардтоп от ЮАР
Тази година сменихме капака на легена (който в момента е за продажба), за истински хардтоп от алуминий на известна ЮАР-ска марка Rhinoman (почти всички Тойоти от self-drive туристическите агенции в Намибия и Боцвана са с такъв). За организация добавихме две странични кутии, коио лесно се префасонират от работа (закачаща се сантция за лаптоп към куничка или пространство за въжета и сапани).
Плановете са с едни момчета от Нови Искър да доработим някои аксесоари - вътре в хардтопа на стратегически места имаме няколко нит гайки М8, които ще послужат да закачим различни рамки - примерно горе на тавана за маса, за някакъв лек багаж и т.н.
Цената му в този му вид излиза с монтажа около 7000лв и по време на КОРОНАТА 6 месеца доставка (фабриката затваряше на няколко пъти). Аксесоарите ще се видят в последствие колко биха излезли.

3. Експедиционен багажник с аксесоари
Спряхме се на Front Runner Outfitters. Има голям набор от аксесоари за всякакви нужди - уж нещо дребно, но инжинерно за да се изработи, то пак би било толкова. Доста пипкави дреболийки има и аз нямам намерение да отделям твърде много време (то през това време мога да ходя някъде да карам, а не да чертая). Така се сдобихме с рамка за гориво / вода (ако тубата е с канелка, то и става за душ), както и метална стойка за крик (за бъдещите rock sliders, при нужда), байк багажник (това в случаите, когато някой все пак може да върне Hilux-a в изходна позиция и не ни се върти като алтави нагоре педали - в случая и че качването позволява без да си съсипем колелата по клони).
Захвата на скарата е чрез разпробиване на тавана - както и при другите марки от рода на Backbone системата на Rhinorack. Ето снимка от вътрешната страна и обилно силикон да не протече.
4. Спане
Спането дълго време беше в наземна палатка, но при няколко дневни пътешествия цялото прибиране и разпъване всеки божи ден, накрая ми се идваше да е извхърля. Първо ни дадоха базов модел RodopiCamper - чудесен "входен" вариант, добър плат, подобрения по шевоете спрямо предни години, но все пак си личи ниското качество на довършителните материали.
Имахме наша си Howling Moon 180, но стоя дълго време в Германия на "изложение". Взехме, че я продадохме там, докато чакахме хардтопа, та си взехме и нова.
Директно "ляга" на интегрираните релси на хардропа, като допълнително сме я "занитили" и със секретни гайки и няколко тайни чалъма против хора с "лепкави" пръстчета (разбира се няма да ги кажа тук).
Всеки може да гуугълне да види колко излизат тези модели в България актуално.

Бъдещи подобрения
Сега някои ще кажат, че съм започнал грешно - няма окачване. Ами не точно - правя го по модел в Африка (може би и австралийците така работят), т.е. първо оборудвам, за да видя приблизителното крайно тегло и след това слагам ресьори, пружини и амортисьори. Не го правя предварително, за да не ни бъде твърдо и да скапаме нещо повече, докато сме леки.
Стоковото окачване разбрахме, че няма да го бъде още преди година, но приятел, който инсталира някакво за около 1800лв каза, че освен лифта друго не е видял като подобрение - даже било по-зле като отзивчивост. За това ние решихме, че ще си пълнем свине-касичката за нещо истинксо като Dobinsons MRA или OME BP-51.
Отзад сме в планиране на един шкаф и един слайдър за фризера и евентуално някаква друга екипировка (примерно като допълнителен соларен генератор).
Усилени брони - със сигурност ще дойдат, но ще има известно чакане. Ще трябва предната да поддържа 12 000 LBS лебедка, както и да има защита около фаровете. Задната стокова вече е посмачкана от гората, та и видяхме къде трябва да се наблегне със защитата отзад. Трябва да има 2" американски теглич, защото планираме вертикален байк багажник от САЩ за до 6 колела.
Та, в планирам вбъдеще да актуализирам темата и да допълвам всяко подобрение колко ми е излязло.
Коментар