Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Hilux 2016 - оборудване за експедиции

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Hilux 2016 - оборудване за експедиции

    През годините лекинко вече започна Hilux-a да придобива вид - бавно се случват нещата, но гледаме да ги обмисляме добре. Имаме възможност и докато сме по средата на някой мини проект, докато караме в реални условия, да видим дали нещо работи или не. Къде чакаме доставки от далечни страни, къде спестяваме за следващото подобрение.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201107_151741.jpg
Прегледи:1511
Размер:522.9 КБ
ID:6680715

    Та, ето до сега какво сме оборудвали до сега, вкл. и снимки / видеа (в тубата пък може да видите под плейлистите по различни планини, на какво подлагаме всичко).

    1. Резервна 12V система за бивачни нужди - RedArc Electronics

    Това беше първото подобрение, което направихме. Имахме 12V помпа за вода, добавихме фризер и се разбра, че тази работи с побългарявания няма да я бъде. Даже бях писал в други теми преди около две години за самата система.

    Имаме 12V Оптима батерия, която се зарежда от DC-DC зарядно докато шофираме и докато сме разпънали едно соларно одеяло от 135W (само на одеяло сме издържали на морето около седмица с ледена бира във фризера, въпреки недоброжелатели, които бяха го разкачали).

    ВИДЕО: RedArc Зарядно с Допълнителен Акумулатор - YouTube

    Цялата инсталация на тази екстра излиза от 1500лв (със собствен труд) до над 4000лв (за топ изпълненията).

    2. Алуминиев хардтоп от ЮАР

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:122299950_3976295889066199_3912660240672322088_o.jpg
Прегледи:1570
Размер:198.4 КБ
ID:6680713Натиснете снимката за да я уголемите

Име:122417393_3976295722399549_5721801590861497119_o.jpg
Прегледи:1481
Размер:183.6 КБ
ID:6680714

    Тази година сменихме капака на легена (който в момента е за продажба), за истински хардтоп от алуминий на известна ЮАР-ска марка Rhinoman (почти всички Тойоти от self-drive туристическите агенции в Намибия и Боцвана са с такъв). За организация добавихме две странични кутии, коио лесно се префасонират от работа (закачаща се сантция за лаптоп към куничка или пространство за въжета и сапани).

    Плановете са с едни момчета от Нови Искър да доработим някои аксесоари - вътре в хардтопа на стратегически места имаме няколко нит гайки М8, които ще послужат да закачим различни рамки - примерно горе на тавана за маса, за някакъв лек багаж и т.н.

    Цената му в този му вид излиза с монтажа около 7000лв и по време на КОРОНАТА 6 месеца доставка (фабриката затваряше на няколко пъти). Аксесоарите ще се видят в последствие колко биха излезли.

    3. Експедиционен багажник с аксесоари

    Спряхме се на Front Runner Outfitters. Има голям набор от аксесоари за всякакви нужди - уж нещо дребно, но инжинерно за да се изработи, то пак би било толкова. Доста пипкави дреболийки има и аз нямам намерение да отделям твърде много време (то през това време мога да ходя някъде да карам, а не да чертая). Така се сдобихме с рамка за гориво / вода (ако тубата е с канелка, то и става за душ), както и метална стойка за крик (за бъдещите rock sliders, при нужда), байк багажник (това в случаите, когато някой все пак може да върне Hilux-a в изходна позиция и не ни се върти като алтави нагоре педали - в случая и че качването позволява без да си съсипем колелата по клони).

    Захвата на скарата е чрез разпробиване на тавана - както и при другите марки от рода на Backbone системата на Rhinorack. Ето снимка от вътрешната страна и обилно силикон да не протече.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:122890028_405324080846161_470455745039565008_n.jpg
Прегледи:1375
Размер:26.5 КБ
ID:6680717

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201121_151914.jpg
Прегледи:1424
Размер:453.1 КБ
ID:6680716

    4. Спане

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201108_080358.jpg
Прегледи:1457
Размер:461.2 КБ
ID:6680718

    Спането дълго време беше в наземна палатка, но при няколко дневни пътешествия цялото прибиране и разпъване всеки божи ден, накрая ми се идваше да е извхърля. Първо ни дадоха базов модел RodopiCamper - чудесен "входен" вариант, добър плат, подобрения по шевоете спрямо предни години, но все пак си личи ниското качество на довършителните материали.

    Имахме наша си Howling Moon 180, но стоя дълго време в Германия на "изложение". Взехме, че я продадохме там, докато чакахме хардтопа, та си взехме и нова.

    Директно "ляга" на интегрираните релси на хардропа, като допълнително сме я "занитили" и със секретни гайки и няколко тайни чалъма против хора с "лепкави" пръстчета (разбира се няма да ги кажа тук).

    Всеки може да гуугълне да види колко излизат тези модели в България актуално.

    Бъдещи подобрения

    Сега някои ще кажат, че съм започнал грешно - няма окачване. Ами не точно - правя го по модел в Африка (може би и австралийците така работят), т.е. първо оборудвам, за да видя приблизителното крайно тегло и след това слагам ресьори, пружини и амортисьори. Не го правя предварително, за да не ни бъде твърдо и да скапаме нещо повече, докато сме леки.

    Стоковото окачване разбрахме, че няма да го бъде още преди година, но приятел, който инсталира някакво за около 1800лв каза, че освен лифта друго не е видял като подобрение - даже било по-зле като отзивчивост. За това ние решихме, че ще си пълнем свине-касичката за нещо истинксо като Dobinsons MRA или OME BP-51.

    Отзад сме в планиране на един шкаф и един слайдър за фризера и евентуално някаква друга екипировка (примерно като допълнителен соларен генератор).

    Усилени брони - със сигурност ще дойдат, но ще има известно чакане. Ще трябва предната да поддържа 12 000 LBS лебедка, както и да има защита около фаровете. Задната стокова вече е посмачкана от гората, та и видяхме къде трябва да се наблегне със защитата отзад. Трябва да има 2" американски теглич, защото планираме вертикален байк багажник от САЩ за до 6 колела.

    Та, в планирам вбъдеще да актуализирам темата и да допълвам всяко подобрение колко ми е излязло.
    Прикачени файлове
    Тел / Viber: +359 889 396 793

  • #2
    Браво!

    Да вметна, че май има местенце над кабината да лепнете меки соларни панели, може би два, доста ще помагат на акумулаторите и една идея по-хладно лятоска на слънцето.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      Благодаря за съвета, но няма никакво място отгоре за соларен панел. При това вече няколко човека, които го пробваха това начинание не останаха доволни - ако се кара само по изчистени пътища, да супер, но на Балканите такива неща не са много... е, има, но все ще попаднеш на участък (90% от пътищата), който е силно обрасал или с ниски клони и ще ти откъсне жиците или най-малкото ще надере покритието на панела (вече има няколко човека, за които знам лично). За ЮАР и Австралия е екстра, въпреки че губиш много пространство отгоре - някои се сетиха и започнаха да слагат панелите на предния капак. Като е с хубаво покритие и не отразява светлината да те заслепява.

      Също така от опит с други международни приключенци, тънките соларни панели не са практични - нямат охлаждане (като загреят не произвеждат ток), а и отгоре като си натоварил багажника, не се огряват от светлината. Принципно някои от багажниците на Front Runner имат плъзгаща се рамка, на която може да се сложи лека маса - това адски много улеснява достъпа при бързи почивки. Такава рамка може да е практична и за разкачащ се соларен панел - при движение, помага през RedArc BCDC-то двойния вход, а при почивка - джипа на сянка, соларния панел с по-дълъг кабел се изнася на слънце (RedArc-a първо взима колкото може повече ток от солара и след това от стартерната батерия - това му е едно от предимствата пред някои като Victron / CTEK например).
      Тел / Viber: +359 889 396 793

      Коментар


      • #4
        Имом въпрос - защо мека палатка вместо такава с черупка?
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #5
          Семейство с три деца сме и такава с твърда черупка не би ни свършила работа освен, ако не е RodopiCamper Innova (пак ще сме доста натъпкани) или iKamper (която си е цифра). Освен това тази е 50кг, а твърдата черупка е над 70кг - огромна разлика в офроуд при обратни наклони (усеща се осезаемо и трябва да преценяваш доста добре линия). В нашата група имаме няколко човека с меки палатки и са къртили клони - само съм виждал една Yakima ставала на самарското знаме (нейния плат е много по-тънък), а RodopiCamper доста лесно се дере покривалото, но не се е скъсвало до сега. В силно обрасли пътища, имаме един дебел брезент (на палатката покривалото е по-добро).

          Ако е за 1-2 човека и едно дете, тогава за условията на балканите е по-добре с твърда черупка.
          Тел / Viber: +359 889 396 793

          Коментар


          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            Коментарът ми беше във връзка това, че децата растат и става тясно. По някаква причина аз не съм особен фен на меките покривни палатки. Не съм ползвал такава, но ми се струва голяма хамалогия да я сгъваш и разгъваш в сравнение с твърдата. Може и да греша.

          • MoridinBG
            MoridinBG коментира
            Редактиране на коментар
            И аз харесвам повече твърдите, но при нужди от толкова голяма палатка за такова голямо семейство сгъваемата е много по-практична, точно защото се разгъва. Твърдата винаги заема цялата си дължина и широчина. Няма как 2.40х2.40м на покрива на кола, която е широка <2м

          • Sartor
            Sartor коментира
            Редактиране на коментар
            Голяма хамалогия е сгъването на меката - определено повече подпъхване и нареждане ти трябва, но все пак е по-добре от наземната в пъти (пък и веднъж в проливен дъжд, хората си събираха палатките, защото буквално плуваха, а ние просто си прибрахме обувките горе).

            Както писах и по-горе, има вариант две от децата да спят в предверието под разпънатата част на покривната палатка (просто ще трябва да се закача всеки път).
            Последно редактирано от Sartor; 11-12-20, 09:15.

        • #6
          Аз нямам никакъв опит с експедиционни машини,но пък имам идеи и питанки.

          1 Соларни панели.Гледам предния ти капак е по-плосък от на който комби и би събрал 80 или 100 ватов панел на Ленсун примерно,охлаждането може да е проблем,но цвета на колата,климата в който я ползвате,моторчето вътре.......ще позволят тоя панел да работи след час,ако не е много жега и веднага след спиране ше работи.Аз съм намислил за проба да го монтирам с магнитни панели,това предстои.Ше се наложи да го миеш,няма как.Ленсуна 100 вата е около 200 долара,магнитните листове около 15 кинта за 20 бройки. Аз съм с монтиран Виктрон до крачната спирачка и група 31 АГМ батерия вместо нормалната,проблеми да пали нямам,имам 220 вата панели ако се заиграя в пустинята.

          2 Място за багаж - моите деца са среден размер вече,багажника ми и той такъв та съм им опьнал една карго мрежа от военния размер между дрьжките вътре в купето,събира 4 спални чувала и якетата,едно одеало и оше леки неща.Не си търсят якето постоянно и винаги си стои там,като натовариш и ти пречи на вътрешното огледало ма това да е проблема,25 кинта или нещо такова беше.
          На релсите горе съм качил кутия за пушки на Плано,мислех да е Пеликан ма тройно на парите,а тия дни Пеликан вади кутии специално за целта,но модела който ми харесва е едни 500 долара пък мойта все оше събира вьжето за теглене,един трион,малка лопатка,4 меки шегела,колани за връзване на мотори,едно покривало,малка брадвичка........струваше 80 кинта,с монтажа 100,идеална е.

          3 Фарове - е тука е въпроса
          Как намираш оригиналните фарове и какво виждаш в тъмни та ако/като се вреш по гадни места с това?Комбито ми е мноооого кьораво с оригиналните си фарове,за нормално комби си свети,но като се набутам някъде и е кьорава работата.Планове за допълнителни фарове имаш ли? Аз съм с 2 Аурора на тавана по 12 диода / по спомени сега,не ми се рови и няма значение / 2 зад предната броня и 2 XL80 Баха Дизайн на предните колони като тия са леко разчекнати та да ми покрива и завоите и канавките и близките камъни.На задна съм с 5 ЛЕДа,а 20 на задна се вижда всичко,алтернатора ми е 250 ампера ако не се лъжа,може и 200 да е,няма значение,набива яко.Мислил ли си монтажа на по-як алтернатор,имаш батериите,нещо трябва да ги зарежда?

          4 Компресор за въздух,пак питанка - монтирал ли си и ако ДА какво си монтирал,че аз влача един малък с мен постоянно и отделно един Виар 450 за разходки като знам на 100%,че ще спадам гуми? Идея ми трябва за сравнително евтин и много добър компресор,че ми писна да влача големия.Спрял съм се на Виар 450 с 2 галона бутилка под колата ма да видим ти какво ще кажеш,идеи приемам всякакви.

          5 Брони под колицата,питанка и тук - какво си сложил и до къде си я брониран,че аз имам само под мотора и скоростите,резервоара не съм го мислил все още,че мислех да го сменям с по-голям пък то място там за по-голям няма та съм с тубите.Мойто харчи малко повечко и ми се налага,ти гориво къде и в какво носиш?

          6 Отдушници на скорости,дифове и раздатка пипал ли си?Моите еле на задния диф бяха майтап,набили една пишка на дифа горе и айде бягай,тя влиза под вода първа.......та съм изкарал всичките към задния десен стоп на нивото на дрьжките на вратите,стигне ли вода до там ще плува та не го мисля това.

          7 Вода - И Аш си резервоар за водата или влачиш туби? Експедиционен багажник нямам,мойто е градско комби та съм си взел еднин Water Port с почти 4 галона,нося си го забит на теглича или ако катеря каманаци някакви или влача ремарке стои или в комбито или в ремаркето.Хубавото е,че се монтира много лесно на багажник като твоя,може да се върже към компресор за да имаш налягане на водата,черно е и грее добре и имат нов модел 8 галона което са си половин комунистически бойлер.Моя се мъчих 6 минути да го монтирам на релсите ма ми идват къси болтовете,като ме налази мерака пак ще се пробвам.


          Имам и още питанки,че съм монтирал и други глупости по мойто комби и ми трябват от твоите идеи,но за сега само това.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • Sartor
            Sartor коментира
            Редактиране на коментар
            1. Дам, точно това съм споменал като опция. За сега не усещам тази нужда, понеже тук си караме на високи обороти - над 2000 и алтернатора пълни стартовата и съотвено RedArc-a - тяговата. Ако се застояваме, 135W разгъващ се панел-чанта, успява да зареди батериите дори и при лошо време.

            2. Това за мрежата и аз съм го гледал - видях го за Такова от Blueridge Overland (някакви американци), но търся някаква мрежа на нормална цена и добър ластик. За сега по-добрата част от семейството не одобри моите намерени такива

            3. Фаровете са full led и за сега доста добре се справят, но съм планирал след като сложа предната броня да допълня с 2 броя Stedi Type-X PRO - ще послужат при бързо каране по някои по-равни черни пътища, на които сме попадали.

            4. Имаме един обикновен ViAir 420P, който за сега се справя добре. Ще допълним за един аксесоар - indeflate, който уравновесяв налагянето в до 2 или 4 гуми и служи за отпускане или помпане.

            5. Не съм слагал - оригиналните са метални и бяха доста очукани. Изправихме ги след като шасито го минахме с Raptor (и от вътре), но пак са посмачкани. Ще се сменят заедно със слагането на предна и задна брони и rock sliders. Плана е да е нещо леко и дебело като алуминий около 6мм. Оригинално резервоара е 60л, като в така натоварен и според наклона и камънаците стига от 300 до 700 км. Имаме и резервна туба за гориво 20л - държим я на стойка на покрива между байк багажниците и пътеките за кал. Като започнем да караме на по-дълги разстояние, може да обмислим резервоар за дълги разстояния - за нашия модел са около 130-152л (според модела и колко клирънс си готов да жертваш).

            6. Все още нямаме, то и нямаме толкова газене на реки тук.

            7. Имаме резервоар с помпа и допълнително туби. Помпата не я използваме зимата, защото водата в нея замръзва и може да "гръмне". Наскоро ни се прецака и не можех да я отремонтирам в полеви условия, та от тогава винаги и поне една 20л туба с ръчна водна помпа.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            1 Батерии - от моя скромен опит с различни видове на различни превозни средства знам,че даже най-добрите батерии вадят двойно повече живот ако ги сваля; на 80% вместо на 50,хубавото на стационарния солар е,че винаги работи даже и като се мързи да разпъваш другите.Аз имам 2 камери в колата които работят постоянно та за ВА сЪ намислил един на капака ма капака лев е е като твоя.
            2 Мрежата е чудо,малко грозна,но пък върши чудесна работа,военна карго мрежа си е моята,3-4 кутии цигари,зелена,ластици няма.
            3 Аз имах фарове монтирани на едни тръби пред предната броня,добре светеха.Сега съм ги качил на тавана над моята глава с магнити,като ми е крив пътя ги разчеквам малко,настройват се за 15 секунди,зад решетката имам втори комплект светещ само направо.Всичко това е вързано през реле с копче за дьлгите или си имам нормални дълги без допълнителни,а като включа копчето дългите се включват с другите 4 броя,не ми се налага да търся копче постоянно.Най-много работа обаче вършат тия на колоните,разкикерини на 35 градуса долу горе и осветяват както напред така и в страни и долу над 90 градуса спрямо колата.Аз бавничко карам и тия са адски полезни в тъмна пустиня а с камъни и коловози,ония горе светят на магистрала или ако на някой му е скучно и му трябва слънце в очите,но тия жълтите на снимката / капаци с това,може да се махната / са си фаровете които аз бих препоръчал за джипка при разходки.За задни светлини имам допълнителни 3 ЛЕд тела,че аз карам малко и на задна.
            4 Виара като компресор и на мен ми върши работа,мислех да взема и аз един такъв уравновесител,но на ниска скорост дали ми е различно налягането с малко при някоя гума или не е все тая,като помпя обикновенно време ми се намира и с 2 манометьра лесно меря налягане.Засякох си колко секунди отнема да ги сваля от 50 на 20 psi с ножа и обикновенно работи.
            5 Препоръчвам WaterPort 8 галона модела,ако ти изпадне си грабни един,много лесно ще се монтира на твоя багажник.

            Ще следя темата,пикапа кефи,кефете си е вие,сега е момента.

        • #7
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:B453DCD7-FC5B-4515-9013-4F0EFBDF0D27.jpeg
Прегледи:1168
Размер:703.0 КБ
ID:6681911

          Е тук се виждат някои неща и защо питам...........и да им дърпаш ушите на твоите като пишат по джипката,може ли да ми напишат Офроуд Дядка на калника......... майка им е виновна
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #8
            Босе,тъй кат гледам,за ваште къмпинги даже и жип не требва.Що е тва дет стърчи на тойотата?

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Да не му отнесем темата на човека,май имаше тема за комбито,е сега ще я намеря,да си драскаме там.

              https://offroad-bulgaria.com/forum/о...e4#post6681940


              Повдигната темата,питай там за стърчащите неща,че знам ли кое имаш в предвид,то стърчи къде какво ли не вече.Снимано е пред вила някаква,питай в другата тема за стърчащи неща.
              Последно редактирано от BENZBOSS; 10-12-20, 17:07.

            • Sartor
              Sartor коментира
              Редактиране на коментар
              Ако е това на теглича, прилича ми на резервоар за пиейна вода

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Точно - резервоар почти 4 галона с извод за градински маркуч и душ,извод за компресор като можеш да го надуваш до 40 psi както и капачка с помпа ако те мързи да вадиш компресора.
              Идеално да си измиеш каквото имаш за миене - зъби,седалката на мотора,калния задник на кучето,мрьсните ботуши на децата........или да си вземеш един бърз душ в пустинята

          • #9
            Аз пак да се иза_ам в темата.

            Според мен пикап е крайно малка база за по големи преходи, освен ако не са по хотели а пикапа/джипа за през деня.

            Минимума е кемпер 4х4 примерно Спринтер.

            То сигурно и с полско фиатче може ама комфорта къде е?

            Спираш за бивак и към 3-4 часа разпъваш и подреждаш, сутринта наобратно....
            Land Rover Discovery II, V8 4.0
            VW Golf VI variant
            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Става той става,вече ако мен и теб питат ние ше тръгнем с рейс поне,от тия училищните с Къминс 3208 дизела

              Хората го правят с Вранглерчета и ги товарят над тавана,това поне има 4 врати и леген,става си и още как.
              Последно редактирано от BENZBOSS; 12-12-20, 17:02.

            • NovemberCharlie
              NovemberCharlie коментира
              Редактиране на коментар
              #rosen_offroad Южна Африка и Австралия не са съгласни с теб.

          • #10
            https://armysurpluswarehouse.com/mil...-net-securing/

            мрежата на тавана,2 кутии цигари,няма ластици и се осигурява с военно изпълнение щипки

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3FA7F4E1-EE42-49E2-BA50-4745D3C0E169.jpeg
Прегледи:1106
Размер:526.4 КБ
ID:6682701
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Какви чисти мотори!
              След каране моя не мога да му вдигна задницата, за да го преместя.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Абсолютно правилно - това му е първата снимка след като го купих и натоварих,да се радват децата,че влиза в багажника

          • #11
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:MRA_vs_BP51.png Прегледи:0 Размер:545.2 КБ ID:6687006
            Следва избор на окачване. Докато събираме средствата, то правим анализ, кое би било най-добре като цена-качество-поддръжка.

            Първо започваме от това какви са нашите нужди и нашия тип каране. Караме доста асфалт в съотношение с черно 2:3=черно:асфалт, имаме доста товар отзад около 300кг (усеща се добре при хлъзгави изкачвания или спускания - задницата започва да "играе" и рита встрани), на моменти имаме и доста сериозни rock crawling-и, където ни трябва контрол, както и бързи черни пътища (Мургаш - Ябланица има участък, където се кара с 80 км / ч примерно). Отпред се очаква да сложим броня, светлини и лебедка, което са едни 100кг.

            В момента правим анализ на две окачвания: Dobinsons MRA и OME BP-51. Ето до сега какво знаем:
            Dobinsons MRA OME BP-51
            Настройка на rebound, бърза и бавна компресии Настройка на бърза и бавна компресии
            По-качествени пружини, доказани с времето ОК качество на пружини
            Ресьорите (отзад) имат повече опции за товари Някои специфики против "спояване" на листовете
            Цена на амортисьор от 750лв, ресьори около 900лв, горни носачи 1000лв, други дреболии като diff drop kit - 150лв Цена на амортисьор от 1600лв, ресьори около 1000лв, горни носачи (няма цена в БГ, но в САЩ са около 800лв), други дреболии като diff drop kit - 200-300лв
            Ребилдват се на 40-50 000 км, по-универсални части и уплътнения Ребилдват се на около 120 000 км, специфични части и уплътнения
            Имат доказани горни носачи Те първа пуснаха техни носачи
            Лифт до 3" с горни носачи Лифт до 40мм (под 2")
            Няма много обратна връзка в България за тези. В САЩ и Австралия са предпочитани като за цена-качество Много хора карат с такива в България и са доволни. Поддържат ги при Гладиаторите
            Най-вече като цена и по-лесна поддръжка (даже в софийски байка магазини, които поддържат някои FOX-ове на ATV-та и джипове), повече гравитираме към Dobinsons.

            Ще се радваме, ако някой допълни с негови мисли и опит таблицата - в момента повечето при нас е теория, като имаме само лек тест с BP-51.
            Тел / Viber: +359 889 396 793

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Тук ценят Добинсон за товарене

          • #12
            Случайно да знаеш кой е най-големият размер гума, който става за този Хайлукс със стоково окачване?
            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

            Коментар


            • Sartor
              Sartor коментира
              Редактиране на коментар
              265/70R17. Стоково по документи е с 265/65R17.

              16" не стават, защото има много малко отстояние между спирачния апарат и джантата. Като се напълни с кал и гняс може да има доста ощърбване.

              Пробвал съм с джанти -10ЕТ и в пълен завой или компресия опираше в калобраните и болтовете, които ги държат. За мен това не е ОК - даже още по-зле да махна и калобраните отпред. В момента е с джанти с ЕТ25 (от Land Cruiser 100).

            • NovemberCharlie
              NovemberCharlie коментира
              Редактиране на коментар
              Мерси. При ET25 джанти си със 265/70R17?

            • Sartor
              Sartor коментира
              Редактиране на коментар
              NovemberCharlie, не със стоковия размер сме с ET25 - 265/65/R17

          • #13
            Old Man Emu a.k.a. EME имат пружини + амове с повишена товароносимост, аз си взех такива 2-3" лифт за Сахарата, добри цени и признати навсякъде като добър баланс цена/качество.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Sartor
              Sartor коментира
              Редактиране на коментар
              Ами говоря за BP-51, които където и да гледам отиват над 1400лв / бр. а пълно окачване без горните носачи вече е над 7000лв, което ми се види много за нашите нужди. Един пример: sahara4x4 сайта (испански) за пълен компелкт искат 2450 EU БЕЗ ДДС (само амортисьори, пружини и ресьори). Местния дилър в България, цената му не би била много по-различна.

          • #14
            Не знам точно колко е еднакво предното окачване на хайлукса с такомата, но предполагам доста. Та ако сте мераклии на нещо повече от пружини и амортисьори може да разгледаш опциите за такома - там няма граници.
            Ккаво очаквате като резултат от амовете с допълнителен резервоар? Бързо каране по лош път или друго?
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • Sartor
              Sartor коментира
              Редактиране на коментар
              От новото окачване се очаква:

              1. Да няма толкова голямо усукване в завои с висока скорост (60-120км / ч), както и в някои технични терени да има повече поддръжка - да не потъва отведнъж при спускане на някоя гума от камък или коловоз.
              2. Да не прегряват при продължително каране - даже с ниски скорости и повече камънак предното окачване толкова омеква и в най-малката дупка bottom-out-ва (компресира се до стоперите - bump stops), което води до дизбаланс и удар по двигателната кора.
              3. Възможност за настройка на компресията. От байковете доста често използвам според терена, който се кара - скорост, техничност, при Hilux-a очаквам и според товара, който сме взели допълнително (примерно резервоара за вода вдига едни 50-60кг).
              4. Разбира се някакво елементарно повдигане, понеже винаги минаваме на едни 2см на някои елементарни места... или даже вече сме си "оформили" задната броня според терена (примерно това лято на два пъти минахме пътя Мугла-Чамла и на някои скали там шегелчето на теглича "облиза" камъните)

          • #15
            При моя пикап окачването е BP-51, комбинирано отзад с регулируеми въздушни възглавници. Отпред е с 2,5” височина амортесьорите са с възможност за настройване на ребаунд и компресия. Резервоар 150 л. Пълен комплект защити по рамата. Багажник над кабината с тента и стая. АРБ. Имам твърд капак над товарния отсек с товароносимост 300+ кг. За по добра експлоатация в багажника има издърпващ се двоен товарен под. Теглич. Гуми с размер 275/65/18.
            ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

            Коментар


            • Sartor
              Sartor коментира
              Редактиране на коментар
              icerunner, ето това е Hilux-a на Пламен Тенев - същия като нашия, но с маалко по-различно оборудване. Като цяло от негови коментари във фейсбуук съм си изградил мнение и съм сложил OME като валидна опция, стига бюджета да го побере.

              https://off-road.bg/wp-content/uploa...enix-rally.jpg

            • ПЛАМЕН ТЕНЕВ
              ПЛАМЕН ТЕНЕВ коментира
              Редактиране на коментар
              Всъщност е малко по-сложно. Амортисьорите имат байпаси и когаро се движиш "спокойно" колата вози доста меко. В момента, когато започнат да се сгъват повече разкриват способността си на чист спортен амортисьор с възможност предварително да настроиш компресията и ребаунда. Между всеки две съседни деления се усеща разликата и най-важното, местенето не е на кликове, а е изометрично.
              С оригиналното окачване купих пикапа от Тойота на 2 км. Така го карах 35000 км. За периода единственото подобрение бяха теглича, капака на товарното и едни въздушни възглавници отзад. Ама после се започна една...Между другото, въздушните възглавници са най-смисленото нещо за тези пикапи.

            • NovemberCharlie
              NovemberCharlie коментира
              Редактиране на коментар
              Пламене, малко подробности за пикапа и снимки може ли да дадеш? И основно каква е идеята/ предназначението? Защо остана на 18 цола джанти?

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X