Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за централен диференциал на ТЛК 90

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    80, 90 и 100 са с отворен диференциал с принудително заключване. 80 има версии с виско, не всички са с отворен. Торсен - 120 и 200, предполагам и 150.
    https://www.awdwiki.com/en/toyota/#Land_Cruiser_90 може да е добра отправна точка, има и хубаво обяснение за Super Select, но понякога данните им не са 100% верни или пък липсват за модели.

    Коментар


    • stefataaaa
      stefataaaa коментира
      Редактиране на коментар
      гледах в този сайт колега, но за 90ката пише просто фултайм, няма пояснение дали е отворен диф, за това и питам тук, дали някой има достоверна информация как точно функционира този фултайм.

  • #17
    90та няма отворен среден диф. Айде пак се почва Субарута, Ягуари, абе мани, па празни приказки, ако някой знае принципа на фулл тайма при 90 серия да каже. На мен при каране ми се струваше, че е като бавно сработващ он-деманд, може и да бъркам, но мен не ме кефи спрямо другите фул тайм.
    8)

    Коментар


    • stefataaaa
      stefataaaa коментира
      Редактиране на коментар
      Почва се, защото съм ги карал всички и няма как някой да ме убеди, че дали е отворен, дали е виско и т. н. е същото и няма значение за пътното поведение на автомобила. И аз това казах по-горе, да не се отклоняваме от темата, ако някой знае принципа на действие при 90ката, моля нека го сподели.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Отворен е при 90-ката. Не намирам по каталози друго. Виско няма.

  • #18
    https://youtu.be/W_yPUEL7ZFA

    Коментар


    • #19
      Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
      ...Забелязах че , при изкачване на заснежен не утъпкан сняг когато не е заключен междинниа диф. се чува от време на време един особен звук от раздатката като виене когато някое предно колело загуби по сериозно сцепление и започне да боксува по продължително.
      Еми, централния диференциал е с прави зъби. От там и виенето.

      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #20
        Аз централен диф не виждам. Това е планетарен редуктор за бавните.. На РР раздатката е конструктивно същата+виско муфа.
        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

        Коментар


        • #21
          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
          Аз централен диф не виждам. Това е планетарен редуктор за бавните.. На РР раздатката е конструктивно същата+виско муфа.
          Гледай на клипа 7.35м ,там е планетарния редуктор на бавните. Това дето го разглобява с по двете малки зъбчатки е централния диф и блокировката му.

          Коментар


          • #22
            Благодаря. Видях го.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • #23
              Тоест, в заключение разнищихме, че фултайма на ТЛК 90 е с отворен централен диференциал. Благодаря на всички колеги, които се включиха в темата, надявам се да е полезна и за други хора.

              Коментар


              • #24
                Абе то и други работи разнищихме в тая тема ама си докачлив гледам Опитваш се да си обясниш пътно поведение на джип от гледна точка на ползвател на лек автомобил. Различни неща са. Фултайма на Тойотата си е доста добър за това за което е направен,скорости до 140км/ч . На киша,лед,утъпкан сняг и тн. заключения централен диф е доста по добре от разни торсени и вискомуфи.
                Аааа и още нещо всички тия дето имат претенции да са джип са със задно ,предния мост е опция,на него прехвърлят при нужда!

                Коментар


                • stefataaaa
                  stefataaaa коментира
                  Редактиране на коментар
                  На мен ми трябва джип, който да не е само джип, а да ползвам и като ежедневен автомобил. Карал съм доста време Паджеро, въпроса беше дали си заслужава да взема Ленд Крузър 90, вместо пак да си взема паджеро. От всичко изчетено, стигнах до извода, че за мен не си, така че, аз съм доволен от разнищеното.То и паджерото е със задно, ма е хубаво да имаш повечко опции

              • #25
                Здравейте колеги,

                Пиша по темата за дифа в трансфера на 90ките. ТЛК 90 е с трансфер, в който има вграден обикновен диференциал, на принципа на заден диф, който може да бъде заключен, като се премести малкия лост от H към НL. Lто е за locked, демек заключен. (Не става въпрос за Lто - Low - бавни, обозначено в другата крайна позиция на дръжката на лоста - LL.)
                Когато е отключен, работи както обикновен диф v заден мост на същия Крузер - предава движението към оста с най малко съпротивление.

                На 90 серия, не може да се изключва предния мост, за разлика от Рънерите от същите години. 90ките са постоянно с 4 задвижващи колела - от там и израза full-time - през цялото време. Такава кола, за да бъде годна на пътя при многото различни ПЪТНИ условия, а не трактор за нивата, Тойота логично монтира диференциал в трансфера, който в зависимост от модела, е без опция за блокиране, или с блокировка, както е при самите Ланд Крузер 90. Part time 4х4 (от време на време 4х4) е предходна система, при която предния мост може да се изключва и задвижването отива само към единия мост - задния. Има 90ки, които са парт тайм и може да им се изключва предния мост (като Рънерите за ООН примерно), но те са много редки и са предвидени за други пазари или цели. В Европа са предимно full-time с блокаж на дифа.

                Изключвам възможните Torsen LSDта, виско муфи, и тем подобни при другите модели... те по-ефективно спомагат мотора/контролера за да се предава нужното количество въртене към различните оси/колела... иначе принципа е един и същ- да компенсира разликите в разминаването между въртенето в осите, което прави джипа по-стабилен в лоши условия на скоростен път.

                Правилото за блокажа при 90ките е същото, както и за другите блокажи - да се използва извън пътя или пътища с не 100%во сцепление, и при сравнително по-бавни скорости от асфалтовия път. Човек може да си го използва когато му скимне разбира се, но предимството на отключения диф не само при 90ките, е на пътя и при по-високите скорости. Поведението на пътя е значително подобрено, без сложна електроника, а само с механика. (Въведените електрони системи са следващото ниво на усъвършенстване на контрола на пътя при потегляне (TRAC), спиране (ABS + EBD), и по време на движение (VSC).

                (Факт - при Тойота, един и същи компютър контролира тези 4 основни електронни системи предназначени предимно или само за асфалтовия път с всичките му условия.)

                Когато се заключи без значение кой от дифовете, някои или всичките от тези системи се изключват частично или напълно, защото не могат да бъдат полезни и по-скоро биха пречили при офроуд. Във форумите из Щатите, постоянно мислят как да ги изключат или премахнат, защото им пречат извън пътя.

                Иначе на ТЛК 90, при заключен център диф, си е обикновеното 4х4, познато на всички - не 50 на 50, а със 100%во или твърдо предаване на движението (не въртящ момент) от двигателя до преден и заден мост, както при първоначалните конфигурации на Рънер 3ка или 90ка с обикновенния трансфер без диф, където 4х4то включва само предния мост и е предназначено за офроуд за терен с не 100% сцепление. Такова понятие 50/50 няма. Само електронно може да бъде постигнато 50/50 от въртящия момент при отключени дифове, а то обикновено варира между 100 и 0% към всеки мост или колело, зависимост дали са блокирани или не дифове.

                Специално на 90ките, дифа в трансфера е обикновен, без виско муфа. Не е както на някои 80ки fultime. Виско муфата е като LSDто в задния диф, само че в трансфера, предназначена хем да компенсира разликите в разминаването в осите, но и в един момент да възстанови движение към оста с по-голямото сцепление, която е спряла да се върти. В трансфера на 90ките такива екстри нямааа.

                По книга, 90ката се кара с отключени блокажи на диференциалите по пътищата и, в зависимост от условията извън пътя, с блокирани дифове там където е нужно... ИЗВЪН пътя.

                Ако 90ката се кара със заключен център диф на сух път, освен че става тромаво придвижването при завиване, след НЕизвестно време, нещо ще се износи или прецака... дифове трансфер трансмисия, може и нищо да не се прецака(шот е тойота), а само гумите да се износят по-бързо.

                Ако се кара със заключен център диф (или без значение кой диф) при мокро и хлъзгаво време на асфалтов път, при по-високите скорости може да поднесе и да доведе до загуба на контрол и да стане инцидент. Няма минимална скорост нужна за да се загуби контрол.Птосто трябва да се подредят космическите тела!

                Най-добре е да се тества на паркинг с лед и сняг, за да се разбере разликата между различните конфигурации.

                Рънер 3ка с multi-mode раздатка, е най-добрия вариант за тест, защото техния трансфер, има всички варианти на задвижване - 1 само задно задвижване, 2 обикновено 4х4 (с блокиран диф в трансфера/твърдо задвижване към двете оси), 3 AWD(с отключен диф в трансфера). А ако е оборудван и с VSC, най-добре ще се усетят разликите в поведението при включване на всяка една система поетапно

                При 90ката, би трябвало, когато се дръпне лоста към HL, да светне лампата на VSC OFF, или ако няма VSC система, да светне лампата за ABSa. И двете лампи показват, че електронната система няма да работи в HL режим.

                И все пак не мога да разбера, защо в Щатите се борят да ги изключват тези системи с разни хакове, при положение че, Тойота си е предвидила изключването им, за различните условия на каране. Да де, ама някой спец от форума иска да кара колата с отключени дифове офроуд и започва една караница между юзъра и контролера! нема лошу емоции да има

                Поради лек инцидент, без щета, реших да заменя траснфера в Рънера ми с подобен на 90ката - от такъв без диф, с такъв с диф и блокаж на него. Ще пиша малко по-натам в моята тема във форума. Накратко - направих смяната преди време защото на лек наклон при тръгване надолу всичко беше ок, до момент в който бавно натиснах спирачките да намаля (от 15 на 5км) и започнах да се нося с ключалките напред и надолу, до момент в който излязох настрани в главна улица, където нямаше движение за щастие и спрях по средата на пътя. С новия трансфер, този проблем е почти отстранен. Почти, защото ако имах и VSC, напълно нямаше да се случи! Ама това е проект за по-натам!

                https://offroad-bulgaria.com/forum/%...8-4runner-2000

                С други думи, 90ката има 3 дифа и когато трите са отключени (за предния оригинално няма блокаж), спомагат за по-стабилно държане на мокър хлъзгав път при по-високи скорости. Спор няма.

                Разликите в години се единствено в поетапното добавяне на различните електронни системи (ABS, TRAC, VSC), иначе раздатките са им едни и същи за Европа.

                Техническите данни на трансферите на 90ките, са описани в следната таблица:

                Като цяло гледайте само за VF3B и VF3BM. VF4B и VF4BM предимно се монтират в новите 120ки и 150ки и са с торсен LSDта, както беше вече упоменато. Мто в името на модела мисля че беше мотор - електрическо заключване на блокажа на дифа, не чрез лоста.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tlc90 120 150 transfers .jpg
Прегледи:368
Размер:76.9 КБ
ID:6582899


                Дано се изясни малко повече системата вградена в 4х4то на 90ките.

                Поздрави








                X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                https://www.taharateq.com
                FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Евала за труда, само ще те коригирам - 50/50 има, и това е при обикновен симетричен диф, без никаква електроника. Това е принципа на диференциала.

                • rusev
                  rusev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Браво! Кратко и ясно.

                • KPV
                  KPV коментира
                  Редактиране на коментар
                  Офф! cecoa1 прав си! Оплетох се вече ! Въртящият момент се разпределя еднакво на двете оси! Оборотите варират! Абе зачерквам горе целия параграф за 50/50!
                  Русев:хаха кратко!

              • #26
                Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                Абе то и други работи разнищихме в тая тема ама си докачлив гледам Опитваш се да си обясниш пътно поведение на джип от гледна точка на ползвател на лек автомобил. Различни неща са. Фултайма на Тойотата си е доста добър за това за което е направен,скорости до 140км/ч . На киша,лед,утъпкан сняг и тн. заключения централен диф е доста по добре от разни торсени и вискомуфи.
                Аааа и още нещо всички тия дето имат претенции да са джип са със задно ,предния мост е опция,на него прехвърлят при нужда!
                Тук не съм съгласен. На киша,лед,утъпкан сняг ако не изкачваш стръмен баир с отключен централен диф или торсен автомобила е много по контролируем от колкото със заключен централен. С 50/50 преден и заден просто изправяш завоите.

                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #27
                  Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение

                  Тук не съм съгласен. На киша,лед,утъпкан сняг ако не изкачваш стръмен баир с отключен централен диф или торсен автомобила е много по контролируем от колкото със заключен централен. С 50/50 преден и заден просто изправяш завоите.
                  Сигурно си прав. Аз с торсен освен кола с предно не съм карал,но тоя Ондемънд дето търкалям в момента ама хич не ме кефи . Чистия Парт тайм дето търкалях преди хем с кални гуми на такива условия някак си по стабилно вървеше.

                  Коментар


                  • #28
                    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение

                    Тук не съм съгласен. На киша,лед,утъпкан сняг ако не изкачваш стръмен баир с отключен централен диф или торсен автомобила е много по контролируем от колкото със заключен централен. С 50/50 преден и заден просто изправяш завоите.
                    И аз съм на същото мнение.
                    8)

                    Коментар


                    • #29
                      Аз пък не съм на това мнение. С парт-тайм или блокиран диф, поведението е по-предвидимо, а с недозавиването се свиква лесно и се компенсира от водача. При отворения диф, има много влияещи фактори, и нещата са по-сложни, особено ако и без това всички колела боксуват, щото се кара с много газ.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #30
                        За да караш с много газ парт тайм на сняг и лед, трябва определено да знаеш какви ги вършиш. Приемам че ние знаем. Карах серия 3 12 години парт тайм, после още 12 фул тайм. Няма грижи. Ама редови шофьор на лед и сняг не дава газ. Тогава фул тайма е много по предвидим.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X