Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за централен диференциал на ТЛК 90

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за централен диференциал на ТЛК 90

    Здравейте колеги, доста потърсих по интернет, но не можах да намеря информация за централния диф на 90ката. Интересува ме някой има ли идея, когато не е заключен, как функционира самия диференциал - отворен ли е или има все пак някакъв блокаж, който да прехвърля въттящия момент - виско или торсен /за 120 намерих, че е с торсен/ или нещо друго /примерно тракшън контрол, който да имитира блокаж/. Става въпрос за крузър 90 2000г., ако имат разлики в годинитие /и ако имат какви са разликите/.

  • #2
    Torsen диф,като не е блокиран си е нормално отворен,как искаш,хем да не е заключен,хем да има блокировка.

    Коментар


    • #3
      Торсена е самоблокиращ се диференциал, който когато усети превъртане на предна гума примерно, се самоблокира и прехвърля въртящ момент на задния мост, без нужда от намеса на водача. Като казвам незаключен, визирам ръчната твърда блокировка. Примерно на паджеро 2,при суперселекта, се използва виско централен диф, който прехвърля въртящ момент в гореописаната ситуация. Въпросът ми е при ТЛК 90 има ли нещо такова, или без ръчната блокировка си е прост отворен диференциал?

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от stefataaaa Преглед на мнение
        Торсена е самоблокиращ се диференциал, който когато усети превъртане на предна гума примерно, се самоблокира и прехвърля въртящ момент на задния мост, без нужда от намеса на водача. Като казвам незаключен, визирам ръчната твърда блокировка. Примерно на паджеро 2,при суперселекта, се използва виско централен диф, който прехвърля въртящ момент в гореописаната ситуация. Въпросът ми е при ТЛК 90 има ли нещо такова, или без ръчната блокировка си е прост отворен диференциал?
        Ако е с Torsen фабрично (доколкото ми е известно поне 120-ки има такива), има нещо такова. Осигурява на не-буксуващия мост например 5-7 пъти усилието, нужно на буксуващия да буксува. Тоест ако например предбия буксува при 100Nm, към задния отиват 700Nm. Сега, 700 може и да не са достатъчни да те изкарат, но Torsen диф действа така. Няма вискота и прочие полюции (да, именно полюции), няма умни електроники и т.н. Чиста механика.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Не съм чувал ТЛК 90 да има торсен или виско муфа. Най лесно ще провериш като вдигнеш едно предно колело при ск. кутия на свободна. Трябва да можеш да го превърташ спокойно с ръце. Ако е автомат не знам на неутрал как ще се държи. Втория вариант е ск. кутия на скорост или Р, вдигаш едно предно и едно задно колело и въртиш. Трябва да се завърти и карданите да се въртят в различни посоки
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            То има различни варианти да стане проверката, примерно някъде на лед се застава с една предна гума върху леда, другите на сухо и ако си остане там работата е ясна. Въпросът е, че нямам такъв джип и се колебая между паджеро 2 3.5 и тлк 90 3.4, и поради тази причина се интересувам как функционира самия фултайм, за да знам дали е по-добро от виското при суперделекта на паджерото, тъй като ако е просто един отворен диференциал, което малко ме съмнява, то по-добре да се спра на паджерото.

            Коментар


            • #7
              Спри се на джипката в по-добро състояние, защото доброто състояние е все по-рядко срещано.

              Точно от тия двете, паджерото (точно 3.5-цата) е по-здравата и "по-джипестата" джипка.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • stefataaaa
                stefataaaa коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря за мнението колега. До колкото четох по-форума уж Ленд Крузъра го хвалят повече, макър че твърдия заден блокаж при паджерото е още един + за него, тъй като при бензиновите Крузъри е бая рядък, повечето са с ЛСД.

            • #8
              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
              Не съм чувал ТЛК 90 да има торсен или виско муфа. Най лесно ще провериш като вдигнеш едно предно колело при ск. кутия на свободна. Трябва да можеш да го превърташ спокойно с ръце. Ако е автомат не знам на неутрал как ще се държи. Втория вариант е ск. кутия на скорост или Р, вдигаш едно предно и едно задно колело и въртиш. Трябва да се завърти и карданите да се въртят в различни посоки
              Има, с неква муфа. Познават се по лоста за двойното, ама нямам спомен кви беха обозначенията на парт тайма и на ..
              8)

              Коментар


              • #9
                Нали и двете имат блокаж на тоя диф, все тая е дали има виско. То е за хора, които не знаят от къде се включва блокажа. При нормално каране, няма никаква роля.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Нали и двете имат блокаж на тоя диф, все тая е дали има виско. То е за хора, които не знаят от къде се включва блокажа. При нормално каране, няма никаква роля.
                  Точно за нормално каране има, парт таим е наказание при зимно каране, или дъждовно дори.
                  8)

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не си ме разбрал. И 90'тката и Паджерото със Супер Селект, имат диф и фултайм, обаче при Супер Селекта има и вискомуфа в паралел, която самоблокира дифа в раздатката, преди да включиш твърдия блокаж. А в Тойотата май няма такова виско, и автора на темата затова се колебае. Аз просто казвам, че ползата и разликата от наличието на такова виско в паралел, е само в много специфични случаи, при които всеки що-годе опитен шофьор, би си включил блокажа предварително, та почти все тая с него или без.

                    ПП: Отделно, не е баш сигурно дали Тойотата го няма... Имам сигурно някъде ръководство, ама Не ми се рови сега...

                  • kalin09
                    kalin09 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Супер селекта НЯМА виско муфа.

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Калине, на 99% съм сигурен, щото някога някъде подробно го обсъждахме, имаше и снимки, и схеми, и то от техническа литература. Ама търсенето във Форума е Ад, може би през Гугъл може да намери по-лесно. Ще пробвам да я намеря после, и ако успея ще пусна линк.

                • #11
                  Ролята му е огромна, ако джипа се кара само оффроуд е се тая, но аз ще го ползвам като ежедневен автомобил и в този случай значението е огромно. Както е казал и колегата над мен - при сняг, дъжд, ниски темперетури, следователно заледени пътища и т. н., едно е да караш задно, еле пък джип, напълно друго е да караш автомобил 4х4.

                  Коментар


                  • #12
                    Чупил съм три пъти диференциал на 90ка,торсен диф,разликата е ,че торсена ена 180градуса,а обикновения на90 градуса.

                    Коментар


                    • stefataaaa
                      stefataaaa коментира
                      Редактиране на коментар
                      Колега, ако те разбирам правилно, 90ката е със замозаключващ се торсен диф и когато не е пуснат блокажа дифа не е отворен, а при нужда се самозаключва?

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не са самозаключва. Горе ти обясних как работи Torsen. Нищо общо с пълен блокаж, и при едно предно колело във въздуха не винаги ще е в състояние да помогне.

                    • stefataaaa
                      stefataaaa коментира
                      Редактиране на коментар
                      така де, исках да кажа, че при нужда прехвърля част от въртящия момент на моста без сцепление

                  • #13
                    До колегата cecoa1, да колега и в двата случая караш фул тайм, обаче едно е да има виско муфа, която да прехвърля въртящия момент там където трябва, когато се движиш с висока скорост на хлъзгав път да речем, напълно друго е да караш автомобил 4х4 с отворен централен диф, който би бил с доста по-лошо поведение и непредвидим.
                    ​​​​​​

                    Коментар


                    • stefataaaa
                      stefataaaa коментира
                      Редактиране на коментар
                      Единствения ягуар 4х4 - х-тайп, не говоря за нормално каране, а за каране на сняг, лед, киша, раздаване на газ и пързалки в завоите, и т. н.. То е ясно, че при каране по сух асфалт, няма какво да се усети. Примерно сега с ягуара, когато вляза рязко в завой на сняг, с нормална газ недозавива и когато дам пълна газ веднага изнася задницата, докато с отворен диф не знам дали това ще се случи и кое точно ще прехвърли въртящия момент към задните колела. То точно това е идеята и целта на тия самоблокиращи се дифове - било то торсен или виско муфа - прехвърляне на въртящия момент където трябва, докато с отворения диф по нормалната логика, когато предния мост изгуби сцепление, колкото и газ да даваш, целия въртящ момент отива в колелата без сцепление. По тая причина изобщо не мога да се съглася, че поведението на отворения диф е същото като при гореизборените.

                    • cecoa1
                      cecoa1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      7Уфф...Малко на едро ги караш нещата, не ми се пише, ама накратко.
                      В сняг и киша, лед и подобни, просто си включваш блокажа в раздатката. Самоблокиращия диф не може да направи нищо повече от твърдия блокаж. А на толкова хлъзгаво, диф въобще не ти трябва.

                    • stefataaaa
                      stefataaaa коментира
                      Редактиране на коментар
                      Няма и смисъл, доста се отклонихме от темата. Аз знам какво търся и какво ми трябва, просто въпроса е крузъра какво има в централния диф. С твърдия блокаж, поведението при по-висока скорост не мисля, че ще е по-добро, отколкото с такъв, който играе с въртящия момент. Както и да е, всеки си има мнение и необходимост, важното е да сме живи и здрави пък другото само ще си дойде.

                  • #14
                    Първоначално публикуван от Антон Пенчев Преглед на мнение
                    Чупил съм три пъти диференциал на 90ка,торсен диф,разликата е ,че торсена ена 180градуса,а обикновения на90 градуса.
                    90та не е с торсен.
                    8)

                    Коментар


                    • #15
                      Аз имах 90 - ка 3.4 бензин и когато вдигнех едно предно колело във въздуха колата не тръгваше а вдигнатото колело си превърта в съответната посока.
                      Моята беше със отворен заден диференциал без блокаж.
                      Но не съм изпитвал проблеми със липса на сцепление по всякакви терени.

                      Забелязах че , при изкачване на заснежен не утъпкан сняг когато не е заключен междинниа диф. се чува от време на време един особен звук от раздатката като виене когато някое предно колело загуби по сериозно сцепление и започне да боксува по продължително.
                      Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                      Място и хора към които да принадлежи ...

                      Коментар


                      • stefataaaa
                        stefataaaa коментира
                        Редактиране на коментар
                        това означава, че виско муфа няма, а дали случайно ти се е случвало примерно едно колело, или един мост да е на сняг, лед примерно, а другия на сухо и дали джипа тръгва в такава ситуация?

                      • Николай Колев
                        Николай Колев коментира
                        Редактиране на коментар
                        Тръгва като блокираш раздатката иначе моста на хлъзгавата повърхност си върти и колата не отлепя.

                      • stefataaaa
                        stefataaaa коментира
                        Редактиране на коментар
                        Това ме интересуваше, значи е отворен, Благодаря за мнението колега.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X