Здравейте колеги, доста потърсих по интернет, но не можах да намеря информация за централния диф на 90ката. Интересува ме някой има ли идея, когато не е заключен, как функционира самия диференциал - отворен ли е или има все пак някакъв блокаж, който да прехвърля въттящия момент - виско или торсен /за 120 намерих, че е с торсен/ или нещо друго /примерно тракшън контрол, който да имитира блокаж/. Става въпрос за крузър 90 2000г., ако имат разлики в годинитие /и ако имат какви са разликите/.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въпрос за централен диференциал на ТЛК 90
Свий
X
-
Торсена е самоблокиращ се диференциал, който когато усети превъртане на предна гума примерно, се самоблокира и прехвърля въртящ момент на задния мост, без нужда от намеса на водача. Като казвам незаключен, визирам ръчната твърда блокировка. Примерно на паджеро 2,при суперселекта, се използва виско централен диф, който прехвърля въртящ момент в гореописаната ситуация. Въпросът ми е при ТЛК 90 има ли нещо такова, или без ръчната блокировка си е прост отворен диференциал?
Коментар
-
Първоначално публикуван от stefataaaa Преглед на мнениеТорсена е самоблокиращ се диференциал, който когато усети превъртане на предна гума примерно, се самоблокира и прехвърля въртящ момент на задния мост, без нужда от намеса на водача. Като казвам незаключен, визирам ръчната твърда блокировка. Примерно на паджеро 2,при суперселекта, се използва виско централен диф, който прехвърля въртящ момент в гореописаната ситуация. Въпросът ми е при ТЛК 90 има ли нещо такова, или без ръчната блокировка си е прост отворен диференциал?Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Не съм чувал ТЛК 90 да има торсен или виско муфа. Най лесно ще провериш като вдигнеш едно предно колело при ск. кутия на свободна. Трябва да можеш да го превърташ спокойно с ръце. Ако е автомат не знам на неутрал как ще се държи. Втория вариант е ск. кутия на скорост или Р, вдигаш едно предно и едно задно колело и въртиш. Трябва да се завърти и карданите да се въртят в различни посокиЗа заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
Коментар
-
То има различни варианти да стане проверката, примерно някъде на лед се застава с една предна гума върху леда, другите на сухо и ако си остане там работата е ясна. Въпросът е, че нямам такъв джип и се колебая между паджеро 2 3.5 и тлк 90 3.4, и поради тази причина се интересувам как функционира самия фултайм, за да знам дали е по-добро от виското при суперделекта на паджерото, тъй като ако е просто един отворен диференциал, което малко ме съмнява, то по-добре да се спра на паджерото.
Коментар
-
Спри се на джипката в по-добро състояние, защото доброто състояние е все по-рядко срещано.
Точно от тия двете, паджерото (точно 3.5-цата) е по-здравата и "по-джипестата" джипка.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от targa Преглед на мнениеНе съм чувал ТЛК 90 да има торсен или виско муфа. Най лесно ще провериш като вдигнеш едно предно колело при ск. кутия на свободна. Трябва да можеш да го превърташ спокойно с ръце. Ако е автомат не знам на неутрал как ще се държи. Втория вариант е ск. кутия на скорост или Р, вдигаш едно предно и едно задно колело и въртиш. Трябва да се завърти и карданите да се въртят в различни посоки
8)
Коментар
-
Нали и двете имат блокаж на тоя диф, все тая е дали има виско. То е за хора, които не знаят от къде се включва блокажа. При нормално каране, няма никаква роля.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеНали и двете имат блокаж на тоя диф, все тая е дали има виско. То е за хора, които не знаят от къде се включва блокажа. При нормално каране, няма никаква роля.8)
Коментар
-
Не си ме разбрал. И 90'тката и Паджерото със Супер Селект, имат диф и фултайм, обаче при Супер Селекта има и вискомуфа в паралел, която самоблокира дифа в раздатката, преди да включиш твърдия блокаж. А в Тойотата май няма такова виско, и автора на темата затова се колебае. Аз просто казвам, че ползата и разликата от наличието на такова виско в паралел, е само в много специфични случаи, при които всеки що-годе опитен шофьор, би си включил блокажа предварително, та почти все тая с него или без.
ПП: Отделно, не е баш сигурно дали Тойотата го няма... Имам сигурно някъде ръководство, ама Не ми се рови сега...
-
Калине, на 99% съм сигурен, щото някога някъде подробно го обсъждахме, имаше и снимки, и схеми, и то от техническа литература. Ама търсенето във Форума е Ад, може би през Гугъл може да намери по-лесно. Ще пробвам да я намеря после, и ако успея ще пусна линк.
-
-
Ролята му е огромна, ако джипа се кара само оффроуд е се тая, но аз ще го ползвам като ежедневен автомобил и в този случай значението е огромно. Както е казал и колегата над мен - при сняг, дъжд, ниски темперетури, следователно заледени пътища и т. н., едно е да караш задно, еле пък джип, напълно друго е да караш автомобил 4х4.
Коментар
-
Чупил съм три пъти диференциал на 90ка,торсен диф,разликата е ,че торсена ена 180градуса,а обикновения на90 градуса.
Коментар
-
До колегата cecoa1, да колега и в двата случая караш фул тайм, обаче едно е да има виско муфа, която да прехвърля въртящия момент там където трябва, когато се движиш с висока скорост на хлъзгав път да речем, напълно друго е да караш автомобил 4х4 с отворен централен диф, който би бил с доста по-лошо поведение и непредвидим.
Коментар
-
Единствения ягуар 4х4 - х-тайп, не говоря за нормално каране, а за каране на сняг, лед, киша, раздаване на газ и пързалки в завоите, и т. н.. То е ясно, че при каране по сух асфалт, няма какво да се усети. Примерно сега с ягуара, когато вляза рязко в завой на сняг, с нормална газ недозавива и когато дам пълна газ веднага изнася задницата, докато с отворен диф не знам дали това ще се случи и кое точно ще прехвърли въртящия момент към задните колела. То точно това е идеята и целта на тия самоблокиращи се дифове - било то торсен или виско муфа - прехвърляне на въртящия момент където трябва, докато с отворения диф по нормалната логика, когато предния мост изгуби сцепление, колкото и газ да даваш, целия въртящ момент отива в колелата без сцепление. По тая причина изобщо не мога да се съглася, че поведението на отворения диф е същото като при гореизборените.
-
7Уфф...Малко на едро ги караш нещата, не ми се пише, ама накратко.
В сняг и киша, лед и подобни, просто си включваш блокажа в раздатката. Самоблокиращия диф не може да направи нищо повече от твърдия блокаж. А на толкова хлъзгаво, диф въобще не ти трябва.
-
Няма и смисъл, доста се отклонихме от темата. Аз знам какво търся и какво ми трябва, просто въпроса е крузъра какво има в централния диф. С твърдия блокаж, поведението при по-висока скорост не мисля, че ще е по-добро, отколкото с такъв, който играе с въртящия момент. Както и да е, всеки си има мнение и необходимост, важното е да сме живи и здрави пък другото само ще си дойде.
-
-
Първоначално публикуван от Антон Пенчев Преглед на мнениеЧупил съм три пъти диференциал на 90ка,торсен диф,разликата е ,че торсена ена 180градуса,а обикновения на90 градуса.8)
Коментар
-
Аз имах 90 - ка 3.4 бензин и когато вдигнех едно предно колело във въздуха колата не тръгваше а вдигнатото колело си превърта в съответната посока.
Моята беше със отворен заден диференциал без блокаж.
Но не съм изпитвал проблеми със липса на сцепление по всякакви терени.
Забелязах че , при изкачване на заснежен не утъпкан сняг когато не е заключен междинниа диф. се чува от време на време един особен звук от раздатката като виене когато някое предно колело загуби по сериозно сцепление и започне да боксува по продължително.Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
Място и хора към които да принадлежи ...
Коментар
-
това означава, че виско муфа няма, а дали случайно ти се е случвало примерно едно колело, или един мост да е на сняг, лед примерно, а другия на сухо и дали джипа тръгва в такава ситуация?
-
Тръгва като блокираш раздатката иначе моста на хлъзгавата повърхност си върти и колата не отлепя.
-
Това ме интересуваше, значи е отворен, Благодаря за мнението колега.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар