Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Rav4 III скорости, съединител или нещо друго?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Rav4 III скорости, съединител или нещо друго?

    Здравей, нов съм във форума, за това здравейте на всички първо. Колата е рав4 d-cat 2.2 177hp 2006. Нов внос е, карал съм я 600км до сега, сменени масла и филтри, тези на кутията и не диференцияла не са пипани. Приблема се състои в следните неща: При подаване на гас по време на каране и после пускането му една идея по-силно, под колата се чува едно “туп” като за миг ми се струва, че колата забива. Натискането на съединителя по време на движение и после пускането му е придружено с леко чукване - чук, пукане, като от метал, но в никакъв случай не е блъскане. Като цялото при една идея по рязкото пускане на съединителя се чува и леко тупване под краката ми. Скоростите влизат добре, но не мога да разбера от къде идват тези нетипични звуци. На празен ход, на неутрална се чува и едно шумолене, румолене, докато не натисна съединителя, тогава изчезва, казаха ми че е аксиален лагер и мога да карам така, докато не почне да се чува силно, но останалите неща са мистерия. Дадох 10 бона и ми е леко филм, ама какъвто ми късмета. Притеснявам се че мога да имам проблем, които може да се влоши карайки колата. Помощ или насока за новака са добре дошли.

  • #2
    Здравей и добре дошъл !

    Това което описваш на мен ми прилича на тампон на скоростна кутия или тампон на носач .
    Провери ги , така или инъче няма да е излишна проверката .
    А за звука който се чува от на свободна , не е притеснително . Нормално за автомобил на годинки , имай на предвид , че няма да е на по-малко от 250-300 хил.км .
    Обслужи я и ако не си на Ти с колите , я закарай за обстоен преглед в доверен сервиз.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Проверка на тампони. Може би каре/карета. За шума на свободна, съединителя може да е сменян и то не с оригинален, от там шума. Предполагам е демферен маховик а на феродото може и да има, а може и не демферни пружини. От тия неща може да идва шум. Аксиален лагер се чува при натиснат съединител, тоест когато лагера работи.

      Коментар


      • #4
        Благодаря за насоките, поне в сервиза да не гледам като теле в железница.

        Коментар


        • #5
          Демпферен маховик е първият заподоздрян, ако е той и съединител ще е за смяна.

          Коментар


          • #6
            Може да се окаже, че всичко ( и двата описани проблема) е от комплект съединител. Или оригинален почти на края на живота си, или е сменян ама с менте.

            Коментар


            • #7
              Не, че съм голям специалист ама шума от умиращ демфеиен съединител не е точно румолене(какъвто шум е описал автора). Като натиснеш съединитела спира да се върти първичния вал на СК, та има и това в предвид.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от mikivt Преглед на мнение
                Демпферен маховик е първият заподоздрян, ако е той и съединител ще е за смяна.
                Познал си
                Другите мнения могат да търсят окачване и тмпони
                Последно редактирано от jeko47; 13-11-19, 20:29.
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #9
                  Колега , не забравяй да пишеш в темата когато решиш проблема .
                  Със сигурност ще е в помощ на някой за в бъдеще.
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                    Колега , не забравяй да пишеш в темата когато решиш проблема .
                    Със сигурност ще е в помощ на някой за в бъдеще.
                    Разбира се, понеделник ще я карам да я видият, и ще пиша

                    Коментар


                    • #11
                      Колега някакво развитие ?
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • #12
                        Колеги, карах колата на няколко места. Общото мнение е, че този тип 6 степенна скоростна кутия е просто шумна. Съединителя зацепва добре, за демпферния маховик, не стана дори въпрос. Смениха ми тампон на двигателя, който се беше разбил, върнаха ми го, та го видях, та поне отпадна тупването при пускане на педала за гаста. Та на този етап я карам, и свикнах с тия неща, ако има нещо да става, явно трябва да става с гръм и трясък. Както казах, старата ми лагуна 1 превключва по-тихо, но...джипчето върви.
                        Последно редактирано от ravvv; 06-01-20, 15:55.

                        Коментар


                        • #13
                          Никой производител не прави целенасочено " шумна кутия" изключая правозъбите!
                          Кутия става шумна или от заминали лагери или от липса на масло . А Тойота и дериватите дето ползват нейни възли си патят от един еднореден съчмен лагер на първичния вал дето май целенасочено е сложен за да гърми след определен пробег.

                          Коментар


                          • #14
                            Здравей
                            Минах през две РАВ 4 от втора серия , предполагам третата серия няма да е по-различна . И на двете сменях съединител, като признаците за износен демпферен , бяха два : Вибрации на арматурното табло и въобще на цялата предница при работа на мотора на място и нехарактерен шум на малкаВ скорост по инерция без газ . Скоростите и в двата случая си включваха без проблем и не е имало т.н. приплъзване и др.
                            За "тупкането" при подаване на газ или приВ пущане на газта , виновника се оказа задния тампон на задния диференциал.Относно, маслото в скороститеВ и двете при първоначалнотоВ сервизиране имаха не-повече от 300 мл.литра течност но скоростите не шумяха .В В 
                            За подмяната на съединителите ползвах обикновени едномасови комплекти ( 350 лева) С едната навих над 60000 км щадящи , с другата над 40000 км , вероятно половината от които по лов и риби. И двете се карат още от други хора и няма оплаквания от съединител.
                            Пак да повторя , че това е за втора серия, която еВ с по малък мотор .
                            :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от ravvv Преглед на мнение
                              Здравей, нов съм във форума, за това здравейте на всички първо. Колата е рав4 d-cat 2.2 177hp 2006. Нов внос е, карал съм я 600км до сега, сменени масла и филтри, тези на кутията и не диференцияла не са пипани. Приблема се състои в следните неща: При подаване на гас по време на каране и после пускането му една идея по-силно, под колата се чува едно “туп” като за миг ми се струва, че колата забива. Натискането на съединителя по време на движение и после пускането му е придружено с леко чукване - чук, пукане, като от метал, но в никакъв случай не е блъскане. Като цялото при една идея по рязкото пускане на съединителя се чува и леко тупване под краката ми. Скоростите влизат добре, но не мога да разбера от къде идват тези нетипични звуци. На празен ход, на неутрална се чува и едно шумолене, румолене, докато не натисна съединителя, тогава изчезва, казаха ми че е аксиален лагер и мога да карам така, докато не почне да се чува силно, но останалите неща са мистерия. Дадох 10 бона и ми е леко филм, ама какъвто ми късмета. Притеснявам се че мога да имам проблем, които може да се влоши карайки колата. Помощ или насока за новака са добре дошли.
                              Пробвай при гасене на студен и топъл двигател дали има леко тересене и пробвай същото с натиснат съединител.Ако при натиснат съединител тресенето намалява значително, много вероятно е маховика да си заминава.Иначе нищо не пречи да смениш маслата на скоростната кутия и диференциала, по това което изтече майсторите могат да направят някаква преценка какво се случва вътре и дали е сменяно въобще маслото.

                              Коментар


                              • ravvv
                                ravvv коментира
                                Редактиране на коментар
                                При последната визита при моя майстор, да смени накладките, му казах, да види нивото на маслото в кутията. Каза, че при отварянето на пропката не е потекло, но не беше сигурен дали от тези кутии тече масло като се отвори, или се ползва пръчка, проверил с една пръчка за тази цел и каза, че за него маслото е малко, на диференциала било добре. Разбрахме се да ги смени, така или иначе не ясно кога е била последната смяна, и да видим как е. Ще опитам номера със съединителя довечера, за момента не карам колата, тъй като часовете за сервизите се записват напред, а гледам да не стане беля. Ще докладвам при развитие. Едно по-едно се отхвърлят нещата. Идеята е да не се мятам на диагноза маховик веднага, че е цифромания, аз лично смятам, че той е фира, но явно за момента никой не иска да ми прибере парите.
                                Последно редактирано от ravvv; 20-01-20, 17:15.

                              • Kirilpm
                                Kirilpm коментира
                                Редактиране на коментар
                                Прав е майстора, че е малко, трябва да текне през контролната пробка.Може и да долеете, но ако питаш мен направо го смени.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X