Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Налягане на масло-от какво зависи?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Налягане на масло-от какво зависи?

    Интересува ме от какво зависи налягането на моторното масло,и доколко е показател за износването на двигателя?Сещам се за някои неща,като:
    -вискозитет(и качество) на маслото
    -състояние на маслената помпа
    -състояние(качество)на масления филтър
    -състояние на датчика(при някои марки същия с времето доста променя показанията си надолу!)
    Питането ми е при равни други условия от какво зависи това налягане?Чувал съм,че много зависело от луфта м/у лагерите и коляновия вал...?Така ли е,и какво друго е от значение?
    Мойто "магаре"-LJ-70 при загрял двигател държи налягане(държи,като умрял свещ!)1/5 от скалата!Маслото е Мобил 10/40.Инак няма никакви картерни газове!
    Темата е обща,и принципна,но не вдянах къде точно да я пусна,затова ако се прецени-преместете я.
    много автомати-слаби резултати!

  • #2
    До: налягане на масло-от какво зависи?

    Ами, проста работа.

    Масленият поток се създава от помпата, минава през филтъра, а се оттича през лагери на коляновия вал, на разпределителния вал, през хидравлични повдигачи (който ги има), през пръскалки към буталата (който ги има), през хидравличен обтегач на агренажната верига (който го има), през лагер на турбината (който го има). Известно оттичане има и в помпата, обратно през нейните хлабини. Най-общо казано, през множество дупки.

    Ако двигателят е нов и дупките (хлабините) са малки, повечето от маслото минава през клапана за максимално налягане. Този клапан е измислен, за да разтоварва помпата, защото заедно с покачване на налягането расте и въртящият момент, необходим за работа на помпата. Включително, до счупване на привода на помпата, ако клапанът се повреди.

    Колкото са по-големи дупките, толкова по-лесно ще е оттичането и толкова по-ниско - налягането. При износване на двигателя, дупките растат, а потокът остава същия. Спадащото налягане може да бъде донякъде върнато с по-вискозно масло. То, обаче, води до по-големи сили на триене, затова прилагането му се отлага максимално.

    Филтърът има нужда от определена разлика (спадане) в налягането, за да минава маслото през него. Тази разлика е малка за качествени филтри и расте при напълването на филтъра с твърди частици.

    Ей това е цялата философия в налягането на маслото. Ако с 10W40 налягането е ниско и това не е от лъжовно показание на контролния прибор, може би е време да се мине към 15W50.

    Коментар


    • #3
      До: налягане на масло-от какво зависи?

      Зависи от нещата, които си изброил, плюс разпределителен вал и (евентуално) хидравлични повдигачи плюс прецакан байпас на маслената помпа.

      Маслената помпа се скапва крайно рядко - ако тя издъхне, смятай, че мотора е заминал доста преди нея.
      Датчика - някъде из сервизните ръководства има дадено какво трябва да показва датчика при определено налягане, може да се провери с уред. Друг вариант е да се закачи направо манометър (за пробата само). Ако обаче на студен двигател показва високо налягане, едва ли ще е от датчика.
      Маслото - мистика, ако е на калпав производител като загрее става на вода.
      Лагери на валовете - повишените лифтове оказват много сериозно влияние. При прекомерно износване (или ако вала е минавал на некадърен майстор) освен рязко занижаване на налягането при висока температура, се чува и отчетливо "чукане", но това вече е при съвсем умрели лагери.
      "Пипан" регулатор на налягането (байпас) или пък заседнала стружка в клапана - Ако на студен двигател държи налягане, значи не е от това. Ако не - картера долу и почваш да плачеш
      Филтър: не знам на твоя мотор къде е байпаса на филтъра. Ако е в самия филтър и ако производителя е пропуснал да го сложи, лошо. Ама едва ли.
      Съвсем никакви картерни газове няма как да нямаш, а и там е въпрос на сегменти - от тях ти зависи разхода на масло(и на гориво де), но не и налягането на маслото.

      За друго не се сещам, освен може би да ти тече гориво в маслото и да го разрежда, което си е гаден номер, но би трябвало да можеш да го усетиш.

      П.П. Сега виждам, че колегата Ясен вече го е обяснил
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        До: налягане на масло-от какво зависи?

        Благодаря на Ясен,и на Tef4o за отговорите-започва да ми се прояснява...малко,и полека...!
        Маслото не е менте.Наистина няма картерни газове-при отворена капачка на капака на клапаните при работещ двигател не духа грам!!!Всички други,които гледах бяха направо компресори!Това направо ме грабна-трети дизел виждам такъв-сегашното "магаре",предишната ми кола(МВ124/Е 250D,20V-400 000km.),и червеното "Г" 290ТД,което продаваше(и продаде) Голди!На студено налягането на Тойота-та е мааалко под средата на скалата.
        Всякак се опитвам да разбера състоянието на мАтората,и ако трябва нещо да се прави-да се прави...че зима иде...!
        Няма чукане,тракане,тресене,чадене,пали от четвърт(на-6С)...като я купих оборотите и на празен ход бяха 800об/мин,което ми се видя множко,та ги намалих на 750 с механичния ограничител на помпата...
        Ама не може да не е пипан двигателя за 21,5 години!Ама какво е,как е пипнато...е,тва не ми дава мира!Това последното за разтоварване,ама си е истина!Та някой,ако може да каже до какво налягане се счита за нормално от производителя...?
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • #5
          До: Налягане на масло-от какво зависи?

          Възможно е и да не е пипан двигателяАко е подържан добре и не е напъван много

          Коментар


          • #6
            До: Налягане на масло-от какво зависи?

            Първоначално публикуван от joro-g Преглед на мнение
            Възможно е и да не е пипан двигателяАко е подържан добре и не е напъван много
            Абе пипан е,май-единия болт на главата е наранен леко...!Не се е "дал" лесно явно!Оттук въпроса сменят ли се задължително болтовете при сваляне на главата,кво-що и как е правено...?!Е-зорлем няма да го разглобявам,де ама може и това да стане...шЪ видим...!Ама всичко по реда си-има и други неща за оправяне...!
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #7
              До: Налягане на масло-от какво зависи?

              Мисля, че съм описал и в друга тема как стоят нещата при мен. Налягането на маслото на моята Тота при студен двигател е почти до средата, казвам почти защото не е на средата, при загрял двигате пада ниско долу, на около 2-3мм от делението. маслото е 15/40. Чувам че и при други е така, затова не се стряскам особено.!!
              Там където свършва асфалта, започва моят път!! тел: 0886763494

              Коментар


              • #8
                До: налягане на масло-от какво зависи?

                Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                Благодаря на Ясен,и на Tef4o за отговорите-започва да ми се прояснява...малко,и полека...!
                Маслото не е менте.Наистина няма картерни газове-при отворена капачка на капака на клапаните при работещ двигател не духа грам!!!Всички други,които гледах бяха направо компресори!Това направо ме грабна-трети дизел виждам такъв-сегашното "магаре",предишната ми кола(МВ124/Е 250D,20V-400 000km.),и червеното "Г" 290ТД,което продаваше(и продаде) Голди!На студено налягането на Тойота-та е мааалко под средата на скалата.
                Всякак се опитвам да разбера състоянието на мАтората,и ако трябва нещо да се прави-да се прави...че зима иде...!
                Няма чукане,тракане,тресене,чадене,пали от четвърт(на-6С)...като я купих оборотите и на празен ход бяха 800об/мин,което ми се видя множко,та ги намалих на 750 с механичния ограничител на помпата...
                Ама не може да не е пипан двигателя за 21,5 години!Ама какво е,как е пипнато...е,тва не ми дава мира!Това последното за разтоварване,ама си е истина!Та някой,ако може да каже до какво налягане се счита за нормално от производителя...?
                Забелязвам , че хората които нямат проблеми с двигателите си - си ги търсят сами да си ги създадат ?
                Като ти е добър двигателя- за какво си мислиш ........глава , масло ... и какво ли още не . Карай си и си гледай .....ремонтите на другите .
                Иначе за ограмотяване е добре да знаеш всичко за твоята кола .
                Ако маслото ти създава проблеми - първо ще започне да ти присветва ЧЕРВЕНАТА лампичка на таблото . Е -....... тогава вече се замисляй .
                Иначе - и това е начин да си похвалиш добрият двигател на Тойотката . Браво !

                Коментар


                • #9
                  До: налягане на масло-от какво зависи?

                  Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                  Забелязвам , че хората които нямат проблеми с двигателите си - си ги търсят сами да си ги създадат ?
                  Като ти е добър двигателя- за какво си мислиш ........глава , масло ... и какво ли още не . Карай си и си гледай .....ремонтите на другите .
                  Иначе за ограмотяване е добре да знаеш всичко за твоята кола .
                  Ако маслото ти създава проблеми - първо ще започне да ти присветва ЧЕРВЕНАТА лампичка на таблото . Е -....... тогава вече се замисляй .
                  Иначе - и това е начин да си похвалиш добрият двигател на Тойотката . Браво !
                  ...!
                  Много истина има в казаното от теб-не отричам!
                  Но не съм искал да се хваля-шегата настрана!
                  Не,че нещо създава проблеми(засега,де)-просто се опитвам да си създам мнение за състоянието на абсолютно непознат за мен двигател по различни признаци...поне да знаех разграфяванията за налягането на маслото на колко отговарят деленията...?
                  Например за Мерцедес(дизелов) се знае,че до 0.7атм. налягане е възможно да се кара,но това е минимума,а при 2-ЛТ колко е...?
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #10
                    До: налягане на масло-от какво зависи?

                    Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                    Например за Мерцедес(дизелов) се знае,че до 0.7атм. налягане е възможно да се кара,но това е минимума,а при 2-ЛТ колко е...?
                    На колкото светва червената лампа с нарисувана масленица на таблото.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Налягане на масло-от какво зависи?

                      Карай и се не бой!Датчиците се прецакват-слабо място са!Ако налягането е ниско,досега да си го усетил болезнено!
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар


                      • #12
                        До: налягане на масло-от какво зависи?

                        Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                        ...!
                        Много истина има в казаното от теб-не отричам!
                        Но не съм искал да се хваля-шегата настрана!
                        Не,че нещо създава проблеми(засега,де)-просто се опитвам да си създам мнение за състоянието на абсолютно непознат за мен двигател по различни признаци...поне да знаех разграфяванията за налягането на маслото на колко отговарят деленията...?
                        Например за Мерцедес(дизелов) се знае,че до 0.7атм. налягане е възможно да се кара,но това е минимума,а при 2-ЛТ колко е...?
                        Колегите много добре са ти обяснили за отворите за маслото - маслените магистрали .
                        Освен отворите , по-важни са лагерите - основни ( където коляновия вал ляга в блока ) и биелни ( където буталото посредством биелата се захваща за коляновия вал)
                        Те представляват само пластини огънати ( лагерни черупки ), но всъщност в комбинация с маслото стават лагери - маслени лагери .
                        Колкото и тънко да е маслото - то не позволява лагерните черупки да се допират до вала , т.е няма контактуване на метал с метал .
                        Ето за това налягането в системата на маслото е важно - за да поддържа тези маслени лагери .
                        Ако се появи проблем - хлабина в основните и биелните лагери - маслото се оттича и тези маслени лагери вече не са ефективни .
                        Започва лек шум ( трудно доловим ) , започва позагряване на двигателя и най-важното - започва да присветва лампата на маслото .
                        При повишаване на оборотите ( като натиснеш газ ) - примигването на лампата престава .
                        Но вече има сигнал за проблем от лампичката .
                        Дано вече си по-наясно за маслото и неговото налягане .
                        А уреда манометър - той е само за ориентир . Дори повече е , за да не изгърмиш с по-високо налягане - особено при спортните коли. За по-ниско от нормалното си има вграден датчик свързан с лампичката на таблото . Ако погледнеш такъв датчик ( оригинален ) - на него пише какво е работното налягане на твоята Тойота . Е - това е !
                        Карай си и ..... дано скоро не стигаш до нагледен урок за гореописаното !
                        Успех !
                        Последно редактирано от bgbul; 24-06-09, 16:29.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Налягане на масло-от какво зависи?

                          Н-да,ако не е стигнало налягането до критичните минимални стойности,няма смисъл да се минава към по-висок работен вискозитет.На мерцедеса налягането на празен ход започнало да "пада" до 1,5 атм.(ужас,при 0,5...0,7min.допустими ),собственикът паникьосан слага Хw-50 !Че откъде-накъде?Друг пък,BMW-ист или алфист чул,че за резачките на любимата марка препоръчват 10w-60,и-"двигателят сега мърка,о,радост!"Мъркал,зер... SAE Xw-140 в диференциала "за всеки случай" и т.н. дивотии...Обаче,парадокс, са особено мнителни към експерименти с нискотемпературния вискозитет(?).
                          П.С.байпасният изглежда да е във самия филтър,отваря на 1бар разлика.
                          http://www.mann-hummel.com/mf_prodka...tlg_subpage=02

                          Коментар


                          • #14
                            До: Налягане на масло-от какво зависи?

                            Първоначално публикуван от Torque Преглед на мнение
                            П.С.байпасният изглежда да е във самия филтър,отваря на 1бар разлика.
                            Байпасните клапани на филтъра и на помпата са различни неща.

                            Коментар


                            • #15
                              До: налягане на масло-от какво зависи?

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Филтър: не знам на твоя мотор къде е байпаса на филтъра. Ако е в самия филтър и ако производителя е пропуснал да го сложи, лошо. Ама едва ли.
                              Е този имах предвид.Пък и клапанът за високо налягане,знаем, не е задължително да е на помпата..нито пък байпасният-във филтъра...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X