Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Плюсове и минуси на TLC 80 4.2 d/td

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

    Съединителя за 80-тката е скъп, особено ако се купува истински, от ТМ-Ауто или подобно място. В ТМ Ауто над 1000лв., навън читави 800-900лв., намират се и по 500-600лв. но са малко съмнителни (мое мнение). Това е най-скъпия съединител на Тойота, всички останали (за 6Х, 7Х и т.н. серии) са доста под тази цена, т.е. на нормалните 350 до 500лв. за пълен комплект. Хубав Японски съединител за Патрол 4.2Д е малко над 400лв.

    В това отношение, автоматика при Тойотата излиза доста по-рентабилен от потребителска гледка точка. Доста здрав, а и дори и да се налага ремонт, пълен такъв е около 2000лв. с частите... Аз лично предпочитам ръчните скорости...

    Коментар


    • #32
      До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

      така е подръжката на 80-ката е доста скъпа,но все пак ,който си я купува си прави сметките оригинален съединител ми струва в Англия около 350паунда...кам 950лв по сегашния курс,действително има и по-евтини ,ама са съмнителнииии.мой приятел се пари от такива! на 73-ката е към 150паунда( и във двата случея говорим за комплект притискателен&триещ дискове+лагера ) тук при нас вав UK никой не сменя само феродото,както е широкоприета практика във БГ . аз също предпочитам ръчните предавки заради тръпката и двете ми Тойоти са със ръчни.бих купил автомат за баща ми,че е вече на годинки и му умалява крака на съединителя на 73-ката.
      Не желая да засегна собственниците на патрули,но 80-ката е по за предпочитане .подочух тук и там за модификации на 73-ки и доста се понастървих,дори си купих още един 4.2 td резерва ,който мисля да поставя вместо 2.4 на 73-ката .Някои може и да ме помисли за откачен,ама за мене невъзможни неща няма,особенно що се отнася до Тойота .Що се отнася за смяна на волана,голям таралеж във гащите ще е . Аз ще си карам 80-та така със десния за мен не е проблем,след толкова шофиране във Англия.най-неприятното ще е само,че ще трябва да изпъшкам със 4 бона за акциза и да я регистрирам ,че току виж,ония бавноразвиващи малоумници от парламента приели някой закон и да увисна (ама това е друга тема )!
      8777203908

      Коментар


      • #33
        До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

        Двигателя 3.0ТД е попринцип доста по-модерен от 2.4 и 2.5,но е по-често срещан при Хай Лукс Сърф.Всички по-малки от 4.2 дизели са с 4 цилиндъра и назъмен ангренажен ремък.Ползват се и при някои разновидности на Хай Ейс(вана-буса)както и в камиончето Дина(Дайна).На 4.2Д,ТД моторите само ГНП-то се куплира с ремък и не можа да стане гаф с удар по клапаните при скъсване.Никога не съм попадал на 3.5Д или ТД,мо определено мисля,че 3.0ТД е отличен мотор-имаме един хай-лукс сърф на 480К км и досега не е правил гафове по никакъв начин,като остарее маслото малко понамалява,но при тази доста жестока експлоатация-вози горски резачи и се мота по коловозите на трупарките-просто машина за пример си е.

        Коментар


        • #34
          До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

          хммм...тъка ще си позволя да те поправя! Явно си наясно със по-малките мотори,ама 4.2 също удря клапани и става голям гювеч!!!
          Ако си отварял такъв мотор ,то ремъка който си видял между ГНП-то и разпределителния вал е именно за да върти разпределителния вал...доста странно решение,ама японска му работа . ГНП-то взема движение от коляновия вал посредством зъбна предавка и паразитно колело,по същия начин се задвижват и сервото за волана и вакуум помпата за спирачната уредба .директно от коляновия вал посредством зъбни колела ,смазват се от двигателното масло и са теоретично вечни( странно е да отбележа ,колко тих е този двигател въпреки многото въртящи елементи и агрегати) . Разглобил съм два такива мотора и ако някой има нужда от съвет съм гитов да се отзова.
          8777203908

          Коментар


          • #35
            До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

            Ега ти,точно това карам в момента HDJ-81VX Limited,4.2ТД 1HD-T.Значо трябва да се мисли за този ремък като за ангренажен??Наистина нямах ни най-малка представа-мислех,че е само за ГНП-то,но пък няма логика наистина да се изписва върху бакелитовия капак на ремъка километрите на смяната.Добре ,че ми светна лампата.Има още ресурс моя ремък,но ще броя 60 хиляди,по принцип имам и лампа-символ(T-belt) на 80-десетицата,ама много не и вярвам-може и да не светне.Благодаря ти много,можех да се издъня като нищо.Ама и аз не съм виновен много,понеже един"професор"по автомобилите ми каза,че вероятно ангренажа е с верига или долен вал с тижи(повтигачи)

            Коментар


            • #36
              До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

              Радвам се че съм помогнал,но ще те посъветвам да не чакаш,ами да сменяш ремъка!!! виждъл съм много такива ,дето уж имат още живот,ама скорооо........Смяната отнема 20 минути,поне аз го правя за толкова ,не вярвам ремъка да е много скъп,аз платих тука в Лондон 20 паунда (good year)най доброто на пазара тук.Бих те посъветвал да смениш и ролката обтегач,но все пак първо я поразгледай,ако не е много зле и не хърка,може само да и инжектираш малко течна грес със спринцовка и е готова.Все пак не е много евтина (оригинална от Тойота е 143паунда) и може да спестиш някой лев! Още един полезен съвет: незнам на колко километра пробег е твоята Тойота ,но ако е минала 150-170 000км е добре да помислиш за смяна на биелни лагери.това е скрита бомба със закаснител,някакъв пропуск от инжинерите на Тойота и се случва 1 на 1000,ама не е приятно.ГОВОРЯ САМО В СЛУЧАЯ,АКО ДВИГАРЕЛЯ ТИ Е 1HD-T 12клапана.смяната не е особенно трудна ,отнема около 4-5 часа,зависи от майстора и мерака.отвиваш подгряващите свещи да не те мъчи компресията ,лягаш на нещо меко под двигатела ,сваляш картера(може да те поозори,ама със здрава стъргалка от лист на механична ножовка ,отверка и чук става),след това биела по биела и си готов.картера няма гарнитура ,така че и да го понащърбиш малко не е фатално,изчукваш го после със чукчето ,после хубав силикон и работата е готова.ВАЖНО обаче е да проследиш номерацията на лагерите ,защото ония малките мозъци са слагали лагерите според размера на съответната шийка на коляновия вал. От външната страна на лагера ще видиш номера и букви,важен е последния номер отдолу.може да варира от 3до5 ! например може да имаш 3 шийки със номер 3 и 3 със номер 4 ,може и всички да са еднакви .Та мисълта ми е ,като поръчваш лагерите от Тойота имаи в предвид тия номера .И гледай да попаднеш на някой кадърен продавач,4е някои те гледат като телета ,като почнеш да им обясняваш нещо такова........айде стига съм дрънкал глупости,ако мога да съм полезен с друго пишете. Късмет и успех на всички собственици на Тойота.
              8777203908

              Коментар


              • #37
                До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                Didoskin,

                Защо не публикуваш нещо повече за твоите Тойоти? Чета те няколко дни с интерес и мисля, че ще е интересно и за останалите...

                П.П. Добре дошъл в Портала!

                Коментар


                • #38
                  До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                  ...ами мога да пиша много,но зависи,кой какво точно го интересува.Най много опит имам със 80-ките,но и по 73-ката доста съм се ровил.имал съм и 4-runner автомат(но тая кола е за шофьори със по-къси крака,много е неудобна седалката за по-дълъг път.като мина 200-300км и 2 дена гърба ме боли) това си е лично мнение и нямам намерение да влизам в спорове.иначе машинката си вървеше добре.относно двете ми Тойоти,ще пробвам по-късно някоя снимка да кача,стига да разбера как,че със компютрите не съм както със Тойотите и ще понапиша още това онова ,което мисля може да е полезно
                  8777203908

                  Коментар


                  • #39
                    До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                    Как се прикачват снимки към пост Пепи много добре е обяснил тук. Ако все пак не успееш, можеш да напишеш и да ми пратиш снимките на yaro точка atanasov маймуна abv точка bg и аз ще ги прикрепя към публикацията ти.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                      Първоначално публикуван от DIDOSKIN Преглед на мнение
                      ...ами мога да пиша много,но зависи,кой какво точно го интересува.Най много опит имам със 80-ките,но и по 73-ката доста съм се ровил.
                      Дидо,интересува ме какви са недостатъците на 80-ките,понеже съм решил да купувам такава.Имам ЛК 70 но я обърнах в балкана и не ми се занимава с ремонти,пък и 2лт ми се вижда слабичък,та ако може малко информация.
                      Последно редактирано от Yaro; 06-04-08, 20:34.
                      ТЛК 80 4,2ТД-95г

                      Коментар


                      • #41
                        До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                        ...а ето какво ми се случи,като не слушам ,да не влизам в блатото
                        http://www.vbox7.com/play:fff4c3da
                        8777203908

                        Коментар


                        • #42
                          До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                          Здравей Краси-Крос. По мое мнение 80-ките много недостатъци нямат,но всичко зависи с каква цел ще я купуваш:
                          за пресечена гориста месност не е много подходяща,тъй като е доста голяма!
                          по асфалт няма да отстъпи на доста серийни автомобили от среден клас.казано по-точно: стабилна е като 40 тонен Т.И.Р,а и мотора 4.2 дърпа яко...вярвай ми! аз се прибирам след една седмица до България и ако си мераклия може да се видим и да завъртиш едно кръгче със моята
                          наи-добре (поне според мен) би се изявявала на пясък,кал и сняг но на открит терен без много дървета.лично за сняг съм много впечатлен .тая зима газих 70-80см сняг като булдозер!
                          Обърни внимание дали модела има блокажи на преден и заден диференциал и дали работят,че има доста такива дето са занемарени( и собствениците на такива Тойоти ми идва да ги....незнам какво)!
                          не на последно място всичко зависи от цената и състоянието на колата.ако е на повечко километри неминуемо ще се обади туй онуй,но не големи работи.
                          Има нещо ВАЖНО ,което споменах в предишни цитати ,във връзка със биелните лагери,ако си го пропуснал върни назад и прочети!
                          още нещо: никога не слагай само чиста вода във охладителната система,без значение зиме или лете.блока и главата са чугунени и ще отделят доста ръжда,която ще ти създаде други нежелани проблеми за в бъдеще.
                          мисля това е достатъчно за сега,ако те интересъва нещо по-конкретно ,просто драсни 2,3 реда и ще видя как да съм полезен.
                          8777203908

                          Коментар


                          • #43
                            До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                            Първоначално публикуван от DIDOSKIN Преглед на мнение
                            Радвам се че съм помогнал,но ще те посъветвам да не чакаш,ами да сменяш ремъка!!! виждъл съм много такива ,дето уж имат още живот,ама скорооо........Смяната отнема 20 минути,поне аз го правя за толкова ,не вярвам ремъка да е много скъп,аз платих тука в Лондон 20 паунда (good year)най доброто на пазара тук.Бих те посъветвал да смениш и ролката обтегач,но все пак първо я поразгледай,ако не е много зле и не хърка,може само да и инжектираш малко течна грес със спринцовка и е готова.Все пак не е много евтина (оригинална от Тойота е 143паунда) и може да спестиш някой лев! Още един полезен съвет: незнам на колко километра пробег е твоята Тойота ,но ако е минала 150-170 000км е добре да помислиш за смяна на биелни лагери.това е скрита бомба със закаснител,някакъв пропуск от инжинерите на Тойота и се случва 1 на 1000,ама не е приятно.ГОВОРЯ САМО В СЛУЧАЯ,АКО ДВИГАРЕЛЯ ТИ Е 1HD-T 12клапана.смяната не е особенно трудна ,отнема около 4-5 часа,зависи от майстора и мерака.отвиваш подгряващите свещи да не те мъчи компресията ,лягаш на нещо меко под двигатела ,сваляш картера(може да те поозори,ама със здрава стъргалка от лист на механична ножовка ,отверка и чук става),след това биела по биела и си готов.картера няма гарнитура ,така че и да го понащърбиш малко не е фатално,изчукваш го после със чукчето ,после хубав силикон и работата е готова.ВАЖНО обаче е да проследиш номерацията на лагерите ,защото ония малките мозъци са слагали лагерите според размера на съответната шийка на коляновия вал. От външната страна на лагера ще видиш номера и букви,важен е последния номер отдолу.може да варира от 3до5 ! например може да имаш 3 шийки със номер 3 и 3 със номер 4 ,може и всички да са еднакви .Та мисълта ми е ,като поръчваш лагерите от Тойота имаи в предвид тия номера .И гледай да попаднеш на някой кадърен продавач,4е някои те гледат като телета ,като почнеш да им обясняваш нещо такова........айде стига съм дрънкал глупости,ако мога да съм полезен с друго пишете. Късмет и успех на всички собственици на Тойота.
                            Привет отново,лендкруизъра ми е на 186 хил.км и е с точно този мотор
                            1HD-T с 12 клапана,но не знам да има подгревателни свещи,доколкото ми е известно,това е пълен дизел и няма предкамерно палене и съотвтно подгряване.Има една единствена свещ на смукателния колектор,която се задейства при -7 градуса целзий(подобно на бусовете Форд Транзит).Също така когато отворихме предпазителя на зъбния ремък между помпата и разпределителния вал-ами там няма обтяжна ролка????-има една единствена на климатика,но тя е вън и се вижда .Не зная какво правим от тук насетне,смятам,че някой,който е правил такъв двигател трябва да се включи незабавно,все пак и девиза на форума и сайта е в този смисъл-да не премълчаваме неща,които знаем,вярно,не е добро решение за сервизите и майсторите.Ако ти се намират някои принципни схеми на този мотор можеш да ги публикуваш да погледнем и ние.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                              Здравейте отново.Ами аз нищо не премълчавам,но явно твоя двигател е по-различен. Много странно,защото 1HD-T ,който аз претендирам да познавам добре не изглежда по начина описан от теб. Най добре бих помогнал,ако качиш някоя снимка за да преценя! Така бихме спечелили време ,защото аз се прибирам до Бг само за седмица и програмата ми ще е доста натоварена. Но ще се постарая да помогна колкото мога. Знам как е защото съм го изпитал на гърба си,никй нищо не ти казва ...уж не знаели...
                              8777203908

                              Коментар


                              • #45
                                До: Кой двигател на ЛК70 е по-подходящ.......

                                Дидо здравей,благодаря ти за предложението като си дойдеш,ако намериш малко време обади се да се видим и да поговорим.Тел.0878624921
                                ТЛК 80 4,2ТД-95г

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X