миналата седмица карах пробно един 4рънер 3.0тд,при загрял двигател и обороти на празен ход уреда на таблото отчиташе първото деление след нулата , а при форсиране стигаше до средата на скалата. Някой знае ли какво налягане нормално трябва да показва уреда и евентуалното му показание белег ли е за състоянието на двигателя
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4рънър
Свий
X
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Показанията по твоето описание са нормални.Първоначално публикуван от sunday_29 Преглед на мнениеминалата седмица карах пробно един 4рънер 3.0тд,при загрял двигател и обороти на празен ход уреда на таблото отчиташе първото деление след нулата , а при форсиране стигаше до средата на скалата. Някой знае ли какво налягане нормално трябва да показва уреда и евентуалното му показание белег ли е за състоянието на двигателя
ТЛК 80 4,2ТД-95г
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Четерима, а иначе уреда показва сякаш е малко налягането .Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнениеи моя е така. Казаха ми че на около 2000 оборота трябва да ходи в средата. Така и прави. Мен също ме претеснява това показание за ниско налягане. Ама явно, след като сме трима вече, може да се е нормално
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Само иаз да питам ако има запознат да ми отговори.Има ли лампичка на 4 рънъра която да покаже ако маслото е ниско-червена лампичка която да светва.Че аз не намирам май такава.Рънъра е такъв като в подписа миToyota 4runner
3000cc V6
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
При мен проблема е същия, на празен ход показва ниско налягане на маслото. В началото много ме притесняваше това, но след като видях и при други как е се успокоих. Иначе при 2000-2500 оборота стига до средата. Незнам това на какво се дължи, дали на датчика или на самия уред... става въпрос за мотор 2ЛТ.Там където свършва асфалта, започва моят път!! тел: 0886763494
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
това е много разпространен проблем. дължи се в повечето случаи на по-старичък датчик за налягането. при положение ,че караме джипки по на 15 и нагоре годинки не е странно. и аз се бях подплашил навремето. най-сигурния начин да се провери е с механичен манометър,който се навива на местото на електромеханичния датчик.TЛК 80-4.2ТД
ТЛК 73-2.4ТД
...................
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
И моят така отчита може да е нормално щом сме толкова колеги с рънъри.
Само спомените остават да греят в нашите сърца. 0887 51 80 51
На човек му трябват ум,сърце и две ръце всичко останало е прах,пепел и валерианови капки!
Като не можеш да помогнеш на някой не пречи!
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Проверка със щеката за маслото е най истинска колега лампа няма.А даже и да имаше не чакай да светне щото тез колички си дърпат масълце.Първоначално публикуван от andon1980 Преглед на мнениеСамо иаз да питам ако има запознат да ми отговори.Има ли лампичка на 4 рънъра която да покаже ако маслото е ниско-червена лампичка която да светва.Че аз не намирам май такава.Рънъра е такъв като в подписа ми
Само спомените остават да греят в нашите сърца. 0887 51 80 51
На човек му трябват ум,сърце и две ръце всичко останало е прах,пепел и валерианови капки!
Като не можеш да помогнеш на някой не пречи!
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Не е само на Рънър а на всички Хай-Лукс, ТЛК 80-90-100-без120 и 200.При студен двигател е 4ерта НАД средата ,при топъл-4ерта ПОД средата на свободен ход.А тия машини обикновено НЕ горят масло,просто такива са им датчиците и са ЕДНАКВИ.
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Колеги, датчиците за налягане на маслото са си обикновени манометри.Когато има лампа (обикновено червена) - просто имат дискретно действие.Принципа е грубо такъв- съчма, пружинка и накрая ел. контакт. Ако има необходимото налягане (калибрирано с пружинката) ел. контакта е прекъснат и лампата не свети. Когато няма налягане контакта е затворен и лампата свети.Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнениеНе е само на Рънър а на всички Хай-Лукс, ТЛК 80-90-100-без120 и 200.При студен двигател е 4ерта НАД средата ,при топъл-4ерта ПОД средата на свободен ход.А тия машини обикновено НЕ горят масло,просто такива са им датчиците и са ЕДНАКВИ.
В случая датчиците си работят нормално.Връзката която трябва да се отбележи е между температурата и вискозитета на маслото.За илюстраця ви предлагам един прост тест.
При студен двигател палите и гасите когато лампичката загасне, или стрелката достигне максимума си.Оставяте колата на контакт и броите секундите докато лампичката светне отново, или стрелката падне до нулата.
Същото "упражнение" направете и при топъл двигател, после сравнете времената
По този начин може до някаква степен да се съди и за износването на един двигател.При студен двигател колкото по-бързо светне лампата , респективно пада стрелката - толкова по-износен е двигателят.Имам предвид, че хлабините (примерно на лагерите) са станали по-големи и маслото се отича по-бързо.
Норнално е когато въртиш една маслена помпа с 800 или с 2000 оборота да има разлика в налягането.Оптималното налягане (средата на скалата)се изчислява при работни обороти не при празен ход.От друга страна налягането на маслото е ограничено и "отгоре".[IMG]http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg[/IMG]TLC LJ70 - първата любов
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Мерси за отзивите колеги, мисля че нещата се поизясниха. Добри машини изглеждат като цяло тези 4рънъри. В моя случай колебанията идват от факта, 4е парите май ще ми стигнат само за такъв с десен волан(94г.), а и един господ знае какви чаши студена вода ще трябва да пия при евентуалната поддръжка
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Никаква студена вода няма да пиеш-бира,бяло вино-да.Това е Тойота,boy не е салата от нива и газ69+уаз.Единствено ако е 2.4ТД покарай я да загрее добре-от малките двигатели продават доста коли с прегрети мотори-гарнитурите са аут-ако почне да грее,да меси маслото с вода-забравяш я,иначе ще береш ядове по Европа.Има с ръчни хъбове-гледай да не са заключени,че един приятел се прощава в момента с предния диф-през половин Европа минал като пич.Първоначално публикуван от sunday_29 Преглед на мнениеМерси за отзивите колеги, мисля че нещата се поизясниха. Добри машини изглеждат като цяло тези 4рънъри. В моя случай колебанията идват от факта, 4е парите май ще ми стигнат само за такъв с десен волан(94г.), а и един господ знае какви чаши студена вода ще трябва да пия при евентуалната поддръжка
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Това е така наречения Жигулски тест от времето на супер маслото Диона Супер.През 1980 година напуснах за първи път нещастната комспарторгска държавица с един Фолксваген-Транспортер-2.0л Боксер с норвежка регистрация-тогава имахме право само на 6 месеца да държим чужда кола в БГ и тая беше на колегите с които тръгнах на работа-вече печени в занаята.Преди това ми го няха оставили да му сменя маслата като новобранец да подредя багажа и др.Слоних му Диона Супер,щото друго нямаше.Като пристигнахме на следващата сутрин беше малко подн -20 града-всичко беше блокирано по "прахосмукачката"(диф,скорости а на тях им бях хакнал нигрол като за Москвич-да не тече ),двигател.Преди да получа първата си надница ни СУРВАКАХА в един сервиз за смяна на всички масла със зимни-синтетика.При зимните масла Жигулския тест НЕ върви.Иначе си е ОКИПървоначално публикуван от tna_bg Преглед на мнениеКолеги, датчиците за налягане на маслото са си обикновени манометри.Когато има лампа (обикновено червена) - просто имат дискретно действие.Принципа е грубо такъв- съчма, пружинка и накрая ел. контакт. Ако има необходимото налягане (калибрирано с пружинката) ел. контакта е прекъснат и лампата не свети. Когато няма налягане контакта е затворен и лампата свети.
В случая датчиците си работят нормално.Връзката която трябва да се отбележи е между температурата и вискозитета на маслото.За илюстраця ви предлагам един прост тест.
При студен двигател палите и гасите когато лампичката загасне, или стрелката достигне максимума си.Оставяте колата на контакт и броите секундите докато лампичката светне отново, или стрелката падне до нулата.
Същото "упражнение" направете и при топъл двигател, после сравнете времената
По този начин може до някаква степен да се съди и за износването на един двигател.При студен двигател колкото по-бързо светне лампата , респективно пада стрелката - толкова по-износен е двигателят.Имам предвид, че хлабините (примерно на лагерите) са станали по-големи и маслото се отича по-бързо.
Норнално е когато въртиш една маслена помпа с 800 или с 2000 оборота да има разлика в налягането.Оптималното налягане (средата на скалата)се изчислява при работни обороти не при празен ход.От друга страна налягането на маслото е ограничено и "отгоре".
Коментар
-
До: какво трябва да е показанието на уреда за отчитане на налягането на маслото на 4р
Незнаех, че си има име
Иначе, си е чиста физика - при едно и също налягане, едно и също количество флуид преминава през по-големия отвор по-бързо; през един и същ отвор по-бързо преминава по-ливкия флуид.И това винаги се случва така - и лятоска и зимъска
Поздрави![IMG]http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg[/IMG]TLC LJ70 - първата любов
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар