Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръчни хъбове на 4 рънър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Ръчни хъбове на 4 рънър

    Здравеи Бат Ради, здравейте колеги!Попаднах на твоята тема , Бат Ради и понеже в момента работя по монтирането на ръчни хъбове/главини на Т4R/3Gen, който имам , всякаква информация за други версии на Т4R ми е много интересна.Мисля, че на 2 поколение 4 рънер може да се монтират ръчни главини независимо с каква система за зацепване на предните колела е излязъл от завода.Едната е Автоматично Отцепващ Диференциал/ADD/ и втората е автоматични главини , дизаин на Тойота-не са много надеждни, а третата възможност е да е с две задвижващи колела -2WD.При първата е достатъчно да се махнат зацепващите фланци и на тяхно миясто да монтират ръчни главини/бих ти препоръчал Aisin/.Като при това не се нуждаеш от никакви допълнителни елементи, а използваш болтовете ,шайбите и коничните втулки/8мм –по 6 броя на главина/ от оригиналните фланци.Проблема е малко по сложен , но не безнадеждно ако имаш автоматични главини от Тойота/за които трябва да спреш и да задвижиш колата на заден ход/около ¼ оборот/ за да изключат/което доколкото разбрах от описанието ти не е твоя Т4R.Щом имаш мембрана отдолу на ръкава на диференциала си екипиран със ADD.Който би могъл да запазиш и той да си изпълнява функцията си-т.е. при преместване на скоростния лост на 4H или 4L/ при ръчни главини включени/ да ти зацепва или отцепва предните полуоски.За цялата информация относно тези модификации ако се интересуваш мога да ти изпратя снимки и преведен текст.Т4R на който правя тази модификация е 3 поколение/предните полуоски са наистина зацепени в главините и трябва да се сменят със полуоски и главини от Такома/Хайлукс които имат възможността да им се монтират ръчни главини.Освен горното бих искал да дам адреса на страница на която при наличие на VIN номера или номера на рамата на Тойота може да се намери номера на част по каталога за резервни части.После този номер може да се ползва да провери колко струва такава част в други държави и така да си направи човек сметката.Адреса е:
    http://www.toyodiy.com/parts/ - за оригиналния номер по Тойота
    http://www.1sttoyotaparts.com/partscat.html за проверка на цените
    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

    Коментар


    • #17
      До: Ръчни хъбове на 4 рънър

      Колега "metotem",би ли обяснил какво точно представлява мембраната отдолу на ръкава на дифа и ADD?Днес след като прочетох мнението ти погледнах на моя 4рънър и забелязах,че в лявата част на предния диф има нещо като присадка с някакви проводници в клема.?За едно и също нещо ли говорим или имам нещо на дифа,което и аз самия не знам какво е ???
      Предварително благодаря...
      А това са два модела на хъбове за 4рънър..
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #18
        До: Ръчни хъбове на 4 рънър

        Здрасти Стеф!Ако гледаш от мястото на шофера на десния/удължения/ ръкав на дифа, отзад има монтирана грубо казано кръгла кутия в която трябва да влизат ел. конектор-за сензора/щото процесора на 4WD-то трябва да знае/ и две маркучета/около 8мм/ които чрез вакуум включват и изключват ADD-то.На прикачената схема/от Такома, но принципно е същото на Т4R/ се вижда добре.Също другият прикачен лист е инструкция за проверка на ел. част.Ако твоя 4Рънер има ABS, на левия и десния шенкел, между предпазителя на спирачния диск и външния маншон на полуоската има отвор в който трябва да влиза ел. конектор с две жички към сензора, който взима сигнал от едно малко роторче със зъбчета/прилича на зъбно колелце/и изпраща импулс/на всеки 40см път/ на ABS процесора,който пък сравнява сигналите от 4-те колела и евентуално взема меркиПрикачените схеми са за по нови модели, но Тойота не са променили нищо,защото работи добре, предполагам.Имам и схеми за 4Рънер, но ти пиша от работния ми комп, а той не много опресняван.Цялoto това, а друго инфо дето имам е от
        https://techinfo.toyota.com/techInfoPortal/
        На третата схема са показани два вида главини-ръчно управляемите са Aisin, които са оригиналните монтирани от Тойота, и другия постоянно зацепените към полуоската/които работят с ADD/Схемите са принципни/няма точни размери/Разликата от 4Рънер/2-ро поколение и 4Рънер/3 поколение е, че на 2-рото пок. на оригиналните му главини/със шпилките за гумата/ могат да се монтират двата типа състеми-ръчно управляеми главини/Aisin,Warn,AVM,.../и даже да се запази съществуващия ADD, или просто да се оставят заводските фланци/отвътре имат муфа със шлици към полуоската, а по външния диаметър се закрепват към 6-те броя 8мм шпилки към главината на колелото.Третия случай е ако 4Рънера има автоматични главини /дизайн на Тойота, които приличат на Aisin, но нямат тяхната надеждност и които,се включват автоматично, но за да се изключат трябва да се спре и върне малко назад- което всъщност е и главният им недостатък -особено на Offroading. А на Т4R/3-то трябва да се сменят и полуоските и главините за колелата, отделно има разлики в размерите на полуоските и в броя на шлиците-3-то е с27 шлици, а 2-ро е ако не бъркам с 30 /но в къщи имам Аisin от 2-ро, така че трябва да преброя шлиците само.Ако имаш въпроси питай.
        Прикачени файлове
        1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

        Коментар


        • #19
          До: Ръчни хъбове на 4 рънър

          Страшен си metotem! Много ти благодаря за това обяснение.Аз също се рових тук там и да ти кажа нещо се отказах от тия хъбове.По принцип ако ги сложа ще облекча предния мост нали?Но когато вкл. предния мост трябва да сляза и да ги заключа.При мене и моята работа често се налага да прекосявам разни черни пътища до трафовете/моята фирма се занимава с поддръжка на улични осв./ та не ми се слиза в калта да ги вкл.Пък и да ти кажа съм доволен от проходимоста на 4р.Между другото 4р-то го взех за работа обаче нещо взе да ме влече калта и през уикендите качваме джиповете и ходим да обикаляме/имаме един Нисан Кинг Каб пикап и едно Паджеро/за кеф.Може ли да ми дадеш твоя телефон на мейла ми etratina@Gmail.com да се чуем ако нямаш нищо против разбира се.Благодаря

          Коментар


          • #20
            До: Ръчни хъбове на 4 рънър

            С две думи,бих ли могъл да монтирам ръчни хъбове на моята 4Рънър -95г.3000сс.бензин?Питам защото при отварянето на капачката на главината открих един болт завит в полуоската,какъв е този вид на зацепване ... идея нямам!
            Ще си купувам ръчни хъбове с една единствена цел .... да разтоваря предния диф и естестествено за по нисък разход на гориво?Та за това питам?
            Чета, че колегата си е купил ръчни но не могат да бъдат монтират,а при мен дали е същото?
            Как да разбера преди да съм дал парите за хъбовете,дали ще позволи такъв монтаж?

            Коментар


            • #21
              До: Ръчни хъбове на 4 рънър

              Може и да използваш единия хъб , кото го монтираш от страната на дифа без "мембраната" . По този начин ще изключваш предния мост напълно . В оригиналния вариант се изключва само едната "полуоска", а зацепената предава движение към дифа . При това положение корона и пиньон не се въртят , тъй като с по малко съпротивление е сработване на касетата на дифа и на практика планетните колела на касетата се въртят в различни посоки , което не е много полезно . При монтиран един хъб ще слизаш да отключваш или заключваш само него . Ако джантите са с капачка сам предценяваш струва ли си това упражнение хъб за сметка на хубава джанта , слизане за манипулиране с хъб и т.н. При проба пък ще разбереш отразява ли се на разхода и струва ли си .
              MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

              Коментар


              • #22
                До: Ръчни хъбове на 4 рънър

                Първоначално публикуван от STEF BMW Преглед на мнение
                С две думи,бих ли могъл да монтирам ръчни хъбове на моята 4Рънър -95г.3000сс.бензин?Питам защото при отварянето на капачката на главината открих един болт завит в полуоската,какъв е този вид на зацепване ... идея нямам!
                Ще си купувам ръчни хъбове с една единствена цел .... да разтоваря предния диф и естестествено за по нисък разход на гориво?Та за това питам?
                Чета, че колегата си е купил ръчни но не могат да бъдат монтират,а при мен дали е същото?
                Как да разбера преди да съм дал парите за хъбовете,дали ще позволи такъв монтаж?
                Аз мисля че ще можеш да монтираш хъбове без проблем. Ако искаш ще ти пратя един комплект и ако станат ще ми ги платиш ако не, ми ги връщаш. Само трябва запазиш търговския им вид

                Коментар


                • #23
                  До: Ръчни хъбове на 4 рънър

                  Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                  Аз мисля че ще можеш да монтираш хъбове без проблем. Ако искаш ще ти пратя един комплект и ако станат ще ми ги платиш ако не, ми ги връщаш. Само трябва запазиш търговския им вид
                  Благодаря предварително!
                  Дай марка и цена.Иначе това с пробването е добре дошло за мен.Относно запазването на търговския вид - гарантирано.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Ръчни хъбове на 4 рънър

                    Първоначално публикуван от STEF BMW Преглед на мнение
                    Благодаря предварително!
                    Дай марка и цена.Иначе това с пробването е добре дошло за мен.Относно запазването на търговския вид - гарантирано.
                    Марка VROMOS цена 280лв комплекта.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Ръчни хъбове на 4 рънър

                      Колега извинявай за късния отговор ама отдавна не не съм влизал във форумаКупих си ATV HONDA FOREMAN 450ES 4X4 и една седмица не мога да му се нарадвамТа малко се отплеснах и моите полуоски имат болт в средата влез в сайта на AVM и ще видиш точно номера който ти трябва.Другия вариант влез във milneroffroad пишеш им VIN-а и ти пращат точно каквото ти трябва.Аз си поръчах доста неща и ми излезе много евтино Успех

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X