Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Модификации 4Runner 2000

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Модификации 4Runner 2000

    Преди смяната на огледалата с пълния пакет (https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=230201), друг мод който си направих преди известно време беше смяна на плафона над огледалото, който (за японския пазар) има вграден модул с темп датчик, компас, и барометър който играе роля и на високомер.

    Датчика за температура стой зад левия ъгъл на предната броня. Представлява едно съпротивление сметнато да работи в даден диапазон. Когато не е свързан към модула, на мястото на температурата се показва Е за грешка.

    Модъла взима сигнал от скоростомера на Рънера за да разбира кога се движи. По този начин знае как да показва правилно промените в налягането. Ако се движи, знае че е вероятно бързите промени в налягането да са в следствие на изкачване или спускане. Докато пък ако налагането се сменя без колата да се движи, знае че трябва да показва промените в налягането в kpH.

    Монтажа не беше plug n'play, но не беше и сложен. Модула който имах беше за рънер с люк, и си имаше контроли.
    Тапицерията на тавана има друга сгъвка там където стой модула и трябваше да го подпря с нещо отгоре за да се изпъне повече и да заеме форма близка до тази на модула...което стана задоволително.

    Електрическата част също не беше сложна. Модула имаше нужда от два типа захранване. Едно постоянно и едно на контакт. Останалите жици бяха за темп датчика, сигнала за скорост, и осветлението.

    Трудната част беше да се отвият болтовете на дръжката на колонката за да поставя зад нея снопа с новите проводници. Бяха захванати с много силен локтайт, но след як бой, успях да ги отвия. Хубаво е да се използва ударна отвертка или много прецизен накрайник който да застава добре на главите на болтовете.

    Единствения недостатък е когато си включа фаровете, на модула му се намалява силата на светене и през деня трудно се вижда. За това ако иска, човек може да си махне сигнала за включени фарове и ще свети със същата сила и ще се вижда през деня.

    Ако рънера е с DRL светлини (дневни), тогава може да го върже към тях и няма да има този проблем.

    Компаса трябва да се сверява след откачане на акумулатора.

    Високомера показва две височини - надморска и относителна. Относителната си я настройваш ти.

    Засега работи добре. Копчетата за люка който нямам, някой ден ще ги вържа за настройване на антената на късовълновото радио.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8w59qthk.jpg
Прегледи:1
Размер:91.1 КБ
ID:6157831Натиснете снимката за да я уголемите

Име:s3tkefcc.jpg
Прегледи:1
Размер:61.8 КБ
ID:6157832
    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

  • #2
    От: Модификации 4Runner 2000

    Колеги, извинявам се за правописа в предишния ми пост! Явно трябва да ида на опреснителни уроци.

    Значи...
    Два електрически мода които много ме изкефиха след като си ги направих, бяха монтаж на бутон за сваляне на задното стъкло на Рънера от вътре в купето без нужда от ключ, и допълнителни плафони на задната врата на багажника. Такива плафони вече се монтират на най-новите Рънери и са много удобни вечерно време за осветяване на всичко около багажника.


    Беше ясно какъв трябва да бъде бутон
    ът – оригинален за сваляне на задно стъкло на Рънер. Трябваше да измисля място за бутона. Най-удобно е докато спи човек в колата, да е на една ръка разстояние. Но също така да е достъпен когато се мотая около колата и не знам къде са ми ключовете Същевременно трябва да не може да бъде натиснат случайно.

    След малко мислене
    реших, че трябва да е до някоя от задните врати за по-лесен достъп. Прегледах корите около тях и намерих място точно под скобата, към която се заключва гърба на задната седалка. Там се оказа повече от добро място, тъй като копчето е добре прикрито от облегалката за да не се натисне от багаж. Но все пак може да се натисне умишлено, в случай че облегалката е вдигната.


    Прокарването на проводника беше трудната работа, защото трябва да стигне до задната врата къде
    то да се свърже. Трябваше да разглобя цялата врата, да разкопчая всички маншони, щипки, да разлепя оригиналния сноп, и да положа новия проводник. И понеже знам, че втори път няма да имам желание да правя същото това упражнение, взех и набутах вътре още един проводник, ей така да има. Даже мислехда бъдат два, ама викам си - я се прецака първия, я не!


    Идеята за такъв бутон ми дойде, след като вече ми беше писнало да си търся ключовете за колата в ранна просъница за да дам ток на контролера да се събуди и той, та да ми свали задното стъкло, за да може Слънчо да ни нагрее петите преди закуска!



    И какво се оказа...
    Ето едно кадро през отворения прозорец на първи Юли на Крапец. Това
    беше най-мързеливия ми изгрев който бях снимал.



    И така...



    Двата плафона са оригинални от Рънер и са хубави, защото се монтират на плоско, какъвто е задния пластмасов панел
    .



    Изрязах отворите приблизително в двата края на кората (между оребрението отвътре), и с помощта на две ламаринки и оригиналните им винтове, хванах плафоните на място. Проводника дето бях монтирал при монтажа на бутона за задното стъкло, ми спести доста време да не повтарям упражнението с маншоните и щипките...

    На мястото на крушките, сложих два LEDa и сега светят като
    осветлението в новите тунели на магистрала Струма.
    Плафоните ги свързах към захранването през датчика на вратата, така че да се изключват при затварянето на вратата.






    На един къмпинг на Широка Поляна, осъзнах колко полезно се оказа допълнителното осветление.
    Последно редактирано от KPV; 02-06-19, 09:57.
    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

    Коментар


    • #3
      От: Модификации 4Runner 2000

      Снимките не ми се показваха в началото. Сега виждам че ги има...
      Последно редактирано от KPV; 02-06-19, 20:40.
      X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
      https://www.taharateq.com
      FB - Toyota 4Runner Bulgaria
      https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

      Коментар


      • #4
        От: Модификации 4Runner 2000

        И бутона който така и не разбрах защо не се ъплоудна от първия път...
        X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
        https://www.taharateq.com
        FB - Toyota 4Runner Bulgaria
        https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

        Коментар


        • #5
          От: Модификации 4Runner 2000

          Павка, прекрасни доработки по най-добрият Рънър 3-то поколение (твоя) в тази част на галактиката. Чакаме продължението с останалите доработки, не бъди пестелив в описанието и снимките.
          Последно редактирано от Yaro; 03-06-19, 15:32.

          Коментар


          • #6
            От: Модификации 4Runner 2000

            Хитрец си ти Павка
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • #7
              От: Модификации 4Runner 2000

              Браво Павле! Сложи и на моя един плафон на врата докато е при теб.

              Коментар


              • #8
                От: Модификации 4Runner 2000

                Понеже мина известно време и не малко поводи, в които сме използвали екстрите, описани по-горе, гласувахме с гаджето, че трябва да се направят още промени за лукса в кабината.

                От една морга изкормих две допълнителни "запалки", които след мъдруване къде да ги монтирам, им намерих място до оригиналните. И сега може да се каже, че има предостатъчно портове към Енергото!

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:^8EDA370310213B124216ECBAD05345B3B023676F34A1B7BC97^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
Прегледи:1
Размер:176.3 КБ
ID:5816005

                Друго място, където си мислех да пробвам да ги закрепя, беше отзад на средната конзола между седалките. Хем да има ток за пътниците на задната седалка, хем да ми е достъпно докато спя в багажника. Обаче се отказах, защото там има вероятност някой да го ритне и да счупи нещо, да стане късо, пожар, жертви... абе грозно!

                Между другото, на няколко пъти ми се случва да чупя зарядни, които стърчат от 'запалката' в багажника. Не е на хубаво място и затова я скрих зад кората.

                Втората екстра за лукса в купето е да може да се включва радиото без нужда от ключ на аксесоари. Впоследствие открих, че бутона ECT за автомата на Рънерите от втория фейслифт (от 99 натам), е преместен от при ръчната спирачка над контролите за парното.

                Този бутон го направих да контролира едно реле, което да прескача ключа на позиция аксесоари и директно да подава фаза на всички аксесоари. Сега работят и радиото и запалките. Супер удобно е, защото може лесно да се зареди телефон или друга джаджа, или да си пуснеш новините или музика за отскок, докато се излежаваш рано сутрин в трюма.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20170603_IMG_0702_2.jpg
Прегледи:1
Размер:578.5 КБ
ID:5816006

                Не мина много време преди да разбера, че главната функция на бутона ECT всъщносте е да източва акумулаторите! За този проблем решението беше да инсталирам един модул, който да изключва релето, в случаите когато волтажа на акумулаторите падне под зададения. Намират се в нета за по 15лв...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:na-control.jpg
Прегледи:1
Размер:13.2 КБ
ID:5816007

                ...още не съм го монтирал!
                Последно редактирано от KPV; 12-06-19, 15:49.
                X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                https://www.taharateq.com
                FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                Коментар


                • #9
                  От: Модификации 4Runner 2000

                  Тия дни се чудех кой е най-безсмисления мод който съм правил досега на Рънера, и мисля, че на първо място е смяната на облегалките на задната седалка. Досега не съм успял да се накефя на удобството да си регулирам наклона на гръба на задната седалка...докато карам!

                  На Hilux Surfовете, може би защото по-често се возят хора на задната седалка, Тойота монтира такъв механизъм, който, в максимално задно положение, стига точно до щората за багажника без да се допира в нея. Макар и на пръв поглед да изглежда незначителен, наклона се променя толкова, че в задно положение се усеща разликата и човек може да се унесе на по-дълъг път.

                  На един-два излета (до хижа Мазалат и яз. Калин), открихме, че Рънера е тесен за 3ма души на задната седалка. Мястото в средата е по-скоро като пейка - на нея се седи по-повдигнат от страничните места и не е удобна за дълъг път, особено ако и в комбинация с офроуд.

                  Ако пък човека в средата е и по-висок, а и ако Рънера е с шибидах, то наистина си става тясно като в танк.

                  Иначе 2ма отзад, се возят най-добре, като всеки може да си регулира гърба. Между тях може да има хладилна чанта и не пречи.

                  При максимално изправен гръб, обема в багажника става малко по-голям, достатъчно да набуташ някой голям кулер или висок кашон по-напред, без да остава много неоползотворено място между него и седалката. Щората може да пречи, ако багажа е значително по-висок.

                  Отначало си мислех, че щората и регулируемия гръб на седалката не са екстри, които се монтират в комбинация. При монтажа на пердето, открих, че всъщност отзад на корите има пунктир, по който може да се изрежат слотовете за монтаж на скобите за пердето. Тогава разбрах, че всъщност е възможно и двете екстри да присъстват едновременно, тъй като разстоянието между облегалка без реглаж и щората е около 10тина см.

                  (Ровейки се в нета, открих че Тойота предлага и трети ред двуместна седалка за това купе, която влиза между калниците, макар и само за пазарите в Южна Америка. Предполагам, че причината е по-многодетни семейства от тези в Щатите. Голям човек трудно ще се набута в нея...)

                  За смяна на облегалката с регулируема, се наложи да сваля тапицерията и дунапрените от оригиналната, да грундирам регулируемата рамка и да я набутам в оригиналните дунапрени, макар и да не са правилните за екстрата. Причината беше, че дунапрените от облегалката с реглаж, бяха смачкани още от моргата.

                  Не се занимавах да изрязвам оригиналните дунапрени покрай механизмите за реглажа. Просто ги сплесках повечко, за да може тапицерията, след като я изпрах и светна, да ги стисне, когато я опъвам по рамката. И горе долу стана...

                  Все пак се оказа не чак толкова безмислен мод...

                  Ето как изглежда механизма и резултата:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:backseat.jpg~original.jpg
Прегледи:1
Размер:90.6 КБ
ID:5816229
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20171216_162606.jpg
Прегледи:1
Размер:48.2 КБ
ID:5816226
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20180918_172441.jpg
Прегледи:1
Размер:82.3 КБ
ID:5816225
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20180919_100722.jpg
Прегледи:1
Размер:37.3 КБ
ID:5816227
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20180919_100654.jpg
Прегледи:1
Размер:39.8 КБ
ID:5816228
                  X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                  https://www.taharateq.com
                  FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                  https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                  Коментар


                  • #10
                    От: Модификации 4Runner 2000

                    Още една екстра за рънера...
                    На трето поколение, втория фейслифт (99-2002), Тойота ги оборудва с фарове за мъгла. Да, ама за United Nations друг път! Там където ги "продават" пътища няма, камо ли мъгла!




                    Та, направих списък какво ми трябва за тая опция, и ровейки по 4рънера, разбрах, че бая са спестили Джапанците по 4Омиротворителите. Даже не са инсталирали проводници в общия сноп. Сигурно на 100,000 броя си е цял тон и половина мед. А иначе за Щатския пазар, може и да нямат фарове някои бройки, но инсталация има.

                    Както и да е, инсталирах всички проводници по местата им по схема. Много е удобно, защото не търся да снаждам проводници за други, а по конекторите си има свободни места за съответните щифтове. Релето за включване монтирах в коша, където си му е мястото.



                    Първоначално мислех да си сложа директно копче за фарове за мъгла, на празно място отляво на таблото.
                    Впоследствие разбрах, чe Тойота има куп разновидни и съвместими лостове за мигачи и за чистачките. В случая, ми трябваше лоста за мигачите...на него има въртящ пръстен, който включва фог лампите.



                    Свързах щифта на правилната позиция в лоста за мигачите, и нищо не светва. Открих че, оригинално Тойота са направили фаровете за мъгла, да се включват заедно с нормалните светлини.

                    След известно време каране из българските мъгли, особено по тия из Шумен, реших да си ги направя да се включват независимо от главните. Прехвърлих контролиращата верига на релето на отделен плюс.. и не мина много време преди да разбера, че копчето за включване на фаровете за мъгла има по важна роля - да източва акумулатора до дупка..тоя номер го играх вече с бутона за радиото!
                    При изключване на двигателя и отварянето на вратата, всички фарове би трябвало да се изключат... На таблото има транзистор, който точно това регулира, при сигнал от отворена шофьорска врата. Да де, ама релето не е през тоя транзистор...

                    Както и да е... открих нов начин да ги вържа - хем да са независими от главните светлини, хем да не ги забравя...когато карам денем с тях

                    В коша има отделно реле и за габарити. Та от неговата силова верига, изведох плюс за релето за релето на мъгливите фаровете.
                    По същото време си направих, в празно място за крушка, индикация на таблото да знам кога светят. Иконката си я нарисувах с маркер! Поне има полза от спестяването на компоненти.



                    Видимостта значително се подобрява, когато светят само фаровете за мъгла... предполагам защото са доста по ниско до пътя, спрямо шофьора.

                    Съвет - има разлика в лостовете за мигачите и чистачките. Разликата е в ухото за завинтване на лоста за белия пластмасов държач. Промяната при Рънерите е от 2000г. натам. Редно е да се види с кое ухо е оригиналния, преди да се купува лоста с допълнителния ключ за фарове за мъгла.

                    Последно редактирано от KPV; 18-09-19, 13:51.
                    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                    https://www.taharateq.com
                    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Модификации 4Runner 2000

                      През реле за габарита става,моите съм им теглил един мост в таблото та да светят сами на габарит,а не само с кьсите / това на друга Тойота /.

                      Най-добре там пасват Баха Дизайн скуадрон Про които с реостат се намаляват от 0 до 100% светкавица,реостата беше 25 кинта,Скуадрона 350,монтажа му 50 грубо........и свети на дзвЕр.
                      Става и с по-яки крушки,аз все още съм така,че ме мързи да монтирам другите.

                      Готина Тойотката,следя с интерес
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        Мина известно време преди да се сетим с гаджето, че затъмнени стъкла биха свършили идеална работа за спане над плажа на Синеморец или някъде другаде. Някак си да се събудиш и да виждаш чужди хора, които те гледат през прозорците, не ни беше много приятно... след 10тия път!

                        Отворих браузъра и почнах да ровя из нета. Открих, че затъмнени стъкла има за цялото купе, без предното и за предните врати. Супер.

                        Зареждам мобилето и намерих за двете задни врати от една жертва в Дупница, от която изкормих и други карантии, ама за тях ще пиша по натам.
                        До тук добре, ама задните 3/4 стъкла на багажника, вече бяха свалени.

                        Прибрах се, измих ги и подготвих всичко за монтаж и... замразих проекта. Трябваше да реша какво да правя със стъклата на багажника.

                        Пак влизам в нета и намерих фольо за затъмняване. Викам си - що пък не!

                        Нов таб - отварям ютубата, пиша как се монтира фолио - показаха ми се 2 милиона клипа. Букмаркнах половината в браузъра. Супер!
                        На другия ден взех два квадрата от малко по-тъмното фолио. Трябваше да взема от същата тъмнота като стъклата от Дупница, ама продавача ме посъветва да си взема малко по-тъмно, че след време изсветляват. Ами 8 години по-късно, са си все същите.

                        За около час и половина, с пръскачката със сапун и лаптопа, успях да изрежа и залепя фолиото. Имаше малко мехурчета, но като за първи път стана добре.

                        Оказа се много по-лесно от презалепването на оригинални стъкла.

                        Така...багажника беше готов. Ред дойде на вратите. Разглобих ги и махнах щитовете против влага (демек разни найлони там). Отвинтих прозрачните стъкла от рамките, които ги водят нагоре надолу. Махнах и уплътненията, които ги водят във вратите.

                        За сваляне на триъгълните стъкла, има едно винтче, което е завито отдолу в горната част на вратата, в канала за прозореца, което държи профила, който седи между двете стъкла...може да се достъпи смотаното винтче, като се свали п-образното гумено уплътнение...

                        При сглабяне, хубаво е да се сложи малко грес на каналите на механизма за вдигане на стъклата, че оригиналната е доста оскъдна, изсъхнала и пълна с Еритрейски прахоляк. Разбрах че Чрънчо бил на мисия в Етиопия от стотинките, които намерих докато чистех мокета. Снимката не мога да я намеря

                        Сега, след ъпгрейда, купето даже и не се нагрява толкова през лятото. А иначе 3/4тите на багажника са леко по-тъмни и трябва допълнително внимание да не прегазя някого, когато карам назад.

                        Преди смяната...


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140915_122440.jpg
Прегледи:692
Размер:374.5 КБ
ID:6541577
                        След...
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1519286064328_3.jpg
Прегледи:778
Размер:127.3 КБ
ID:6541575



                        Комбинирам този пост с още една модификациика.

                        Когато карам с някаква скорост между 25 до към 100км и съм отворил прозореца на задната врата на багажника повече от 30мм, в определен момент се получава някакво завихряне, което вкарва газовете от ауспуха в купето. На 4Рънерите за щатите, ауспусите завършват настрани зад задна дясна гума. На по-старите Сърфове за Япония, има модели с ауспуха сочещ право назад в дясната страна на купето. Не знам дали на тях се получава същото завихряне.


                        Мисля, че в един момент Японците са се сетили да закривят ауспуха встрани, за да не цапа крачолите при отворен багажник и работещ двигател, докато стой човек зад Рънера... де да знам всъщност.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:178854_.JPG
Прегледи:718
Размер:24.7 КБ
ID:6541570
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:178854_2.JPG
Прегледи:734
Размер:37.5 КБ
ID:6541571


                        Та за спойлера: монтажа му в горната част на задната врата, частично или напълно премахва този д[ефект]. Когато е заводски монтиран, такъв спойлер дава най-добър резултат. Но когато се слага впоследствие, трябва да се монтира с правилния ъгъл спрямо купето.
                        Диапазона в който може да се монтира е около 25мм напред и назад. Ако се завинти по-напред, ще насочва потока въздух по-назад. Ако се монтира по-близо до отвора на прозореца, може да стигне да духа навътре в купето. Целта, мисля, е да насочва въздуха да пада надолу пред прозореца като завеса.

                        Измерих къде да пробия отворите за скобите, които държат спойлера, като ги използвах за шаблон. Използвах нит-гайки за монтажа, които се захванаха доста здраво. Преди за завинтя всичко, грундирах отворите на вратата и залепих двойно-лепяща лепенка на самите скоби, така че като ги затегна на място, да уплътнят отворите да не влиза влага.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1577713019080.JPEG
Прегледи:702
Размер:89.3 КБ
ID:6541572
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1577713034126.JPEG
Прегледи:708
Размер:47.8 КБ
ID:6541573

                        И още една по която гледах как се хващат нит гайките
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:rearspoilermid.jpg
Прегледи:689
Размер:24.0 КБ
ID:6541579

                        Сега дефекта се превърна в ефект. Значително по-малко се усеща мириса на сажди. Може би ако една идея по-напред го бях монтирал, напълно щеше да премахне влизането на изгорелите газове...имайте предвид.

                        За Сърфовете има разни спойлери - едни по големи, други с огледало за задно виждане. Сигурно и те работят по подобен начин да насочват въздуха.

                        Тука една скорошна снимка с малкия голям племенник на Чрънера
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20190703_175810.jpg
Прегледи:704
Размер:343.3 КБ
ID:6541580
                        Прикачени файлове
                        X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                        https://www.taharateq.com
                        FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                        https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                        Коментар


                        • #13
                          Преди известно време си направих стъпенки за 4Рънера, които може би сте виждали вече на някои от снимките.
                          На вид изглеждат обикновени, но всъщност най-готиното за тях е, че не са заварени за рамата. Мога да ги демонтирам по всяко време и повод...за пребоядисване, за ремонт, за смяна, като ги прецакам, или за по-елегантните - сватби, балове, погребения. Както дойде...

                          Направени са от квадратен профил и тръба заварена успоредно на профила. Нищо особено. Сложих им тапи отпред и отзад, за да не влиза кал, вода, сол.

                          Относно конструкцията, малко май прекалих с дебелината на тръбите. 4мм е твърде здрава тръба за защита от камъни, дувари, кладенци, бордюри,... При много силен удар челно, биха изкривили рамата. Но това само при удар от кола. Иначе за всичко останало вършат идеааална работа.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140725_141837my new sliders off unpainted2.jpg
Прегледи:620
Размер:570.4 КБ
ID:6550207

                          Един минус за тях е, че не им направих повърхността за стъпване грапава. С нова боя се пързалят толкова много, че разследващите няма да мога да разберат как си загинал, когато те намерят под колата! Трябваше да им направя пъпки отгоре по цялата дължина. При следващото сваляне за боя/поцинковане, сигурно ще се погрижа.

                          Друг минус е, че тежат по 18кг всяка...може би да не дават много отражение на разхода, но в комбинация със задна и предна броня, сигурно ще ме удари по джоба да мъкна толкоа ноо джелезо.. От по-тънка тръба може би щеше да е по-добре.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140721_185610.jpg
Прегледи:659
Размер:514.7 КБ
ID:6550206

                          Много са удобни за вдигане на рънера с крик, защото има повече места да застопориш крика. При повдигане, не се огъват спрямо рамата. Съдя по 5те мм отстояние от купето. Абе яка работа.

                          Имам няколко подобрения и за тях, но засега са ОК. Ако някой се интересува, да пишe.

                          -----------------------------------------------------

                          За някои пазари Рънерите имат фабричен багажник на покрива. Натовските Рънери нямат нищо фабрично, камо ли багажник на покрива.
                          И за това реших да си монтирам един.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:roofrack.jpg
Прегледи:666
Размер:279.6 КБ
ID:6550208

                          Оригиналните релси са изчислени до 150 паунда, демек 75 кг равномерно разпределени. Има и едни тънки напречни кредички, които стоят отгоре върху самата ламарина и я пазят да не се слага товар директно върху нея.
                          Покривните релси са захванати с болтове през ламарината за подпокривни релси, които са точковани за покриваната ламарина.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-01-19_12-16-58.jpg
Прегледи:600
Размер:249.1 КБ
ID:6550209

                          Като цяло ОЕМ багажника за модела не е мега здрав, но 75кг е доста полезен товар. Виждал съм да закрепят доста по-здрави греди от други Тойоти, но самият покрив на Рънера не е направен да носи супер много, както при Land Cruizer.

                          В щатите четох, че се оплакват от закъсване на ламарината на покрива, когато го подкарат по черни пътища със захванати за оригиналните релси неоригинални багажници (или по-точно кошници), произведени за Рънер.

                          Мисля, че това е единствения голям минус на Рънер 2000. На 70 80 90 и 100ците, им е предвиден улеят за закрепване на хубав и здрав покривен багажник, който може да носи почти цял Рънер.

                          И все пак при последното поколение, Тойота значително са подобрили дизайна и този проблем не съществува.

                          Но положението за 3ките Рънери не е безнадеждно. Thule произвеждат релси за 3ка Рънер. Дизайна им на закрепване към купето е малко смотан, но вършат много работа.

                          Тука сме на път към Широка Поляна да тестваме SAL-a (STEALTH АTTACK LIТE-RAFT ), който направихме през летните военни обучения същото лято. Теглото му е около 80кг без екипаж. Не мисля, че оригиналния багажник би издържал 80кг динамичен товар. Тулето се справи отлично из офроуда до язовира, а SAL-а отлично във водата.

                          4Катюша!
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-01-19_12-38-15.jpg
Прегледи:638
Размер:177.3 КБ
ID:6550210

                          Корабоносача...

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67404227_357578951583181_2572600644829446144_n.jpg
Прегледи:624
Размер:575.2 КБ
ID:6550211

                          С гаджето на сала, а Емо кара Рънера...
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:67464826_369885667058961_2666668344236572672_n.jpg
Прегледи:622
Размер:159.0 КБ
ID:6550213

                          За сала ще трябва да пиша в друга тема... и там имам да правя модификации!
                          Платна, мотор...

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-a20a18d5cb757b7992b328f970df8d6a32e07e4b3717c55bfe349a4b2321aade_ed38ac7c.jpg
Прегледи:618
Размер:169.7 КБ
ID:6550212
                          X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                          https://www.taharateq.com
                          FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                          https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                          Коментар


                          • #14
                            А би ли снимал самите релси и захватите им? Напречни ли са? Шумят ли при движение?

                            Моето Терано няма покривен багажник. Оригинални надлъжни рейки ще намеря, но ме е страх да дупча, за да не тръгне ръжда. Освен това, и да сложа надлъжни, към тях ще трябва да монтирам пак напречни.
                            Nissan Terrano 2,7 TDI

                            Коментар


                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              Свяляш тавана, предвиждаш къде да са дупките за да хванат гредичките отдолу, правиш си подходящи лапи, дето да лягат що-годе плътно към тавана и уплътняваш с полиуретан за автостъкла. НИКОГА няма да влезе вода и да тръгне ръжда, особено ако спазиш процедурата със съответния праймер за това лепило. Единствения недостатък - ако решиш да ги махаш, е че се махат с теслата. Държат се като монолитен детайл с тавана.

                          • #15
                            http://www.whispbar.com/product/specifications/hd-bar/

                            Да се включа пак в темата - търси е тия,на гол таван се закрепват напречни плоски релси които ме издържат мен / 75 кила / или Кутия Якима пълна с около 50 кила багаж с над 160 км.ч скорост.
                            Захващането е със скоби един вид към купето на колата,не се дупчи,не оставя след след демонтажа,не шуми,предлагат и прикачен кит за тия ако ти дойде на акьла да монтираш нещо там.Имат за какви ли не модели и марки - реално напречните греди са универсални за много коли,само скобите са специфични за модела и марката на колата.

                            До тук доброто,лошото е,че са малко скъпи ако ги търсиш на нормалната им цена.

                            Това показаното на снимката ако не се лъжа не носи колкото тия,квадратен профил е,но пък се намира лесно и не е майка си и баща си.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X