Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Специалист по двигатели - V6 Бензин?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Специалист по двигатели - V6 Бензин?

    Dilomski, здравей!Не ми се ще да те отчайвам, ама накрая отива до пари и потрошено време.
    Според мен, ако купето и рамата са в добро състояние, по-добре помисли за един 5VZ-FE от 90/95 серия на ЛК и 96-02 на Рънер.
    Аз не съм правил такова присаждане, но гледах и говорих с човек, направил такова и според него не е било трудно.Може би да имам и снимки от Рънера му.Ходих по обява да купя няколко чарка от 3-то поколение, и така разбрах, че той има 2-ро в много добро състояние на купе и рама, но със сдухан мотор.Човекът беше купил ръждясал 1998 4Рънер за мотора и снопа с процесора и го беше насадил сам, като гаража му не беше нещо супер оборудван.Мисля, че също беше сменил радиатора и термостата с такива от 3-то. тъй като на 2-ро(все едно дизел или бензин) нещата с охлаждането не са съвсем добри.Отделно конструкциите на главите на 3VZ, 2LT и първите KZT в охладителните им канали, не са изпипани откъм ефективност.
    Мето
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:02152012822_1.jpg
Прегледи:1
Размер:771.9 КБ
ID:5816066
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:02152012821_1.jpg
Прегледи:1
Размер:725.4 КБ
ID:5816067
    Последно редактирано от metotem; 13-06-19, 18:22.
    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

    Коментар


    • #17
      От: Специалист по двигатели - V6 Бензин?

      Дам, и аз съм чел, че е добра идея, но незнам още какво да избера накрая.
      А как стои въпроса с пререгистрацията на такава кола със сменен двигател, който не е същия модел, като оригиналния и?
      Последно редактирано от Dilomski; 13-06-19, 21:08.

      Коментар


      • #18
        От: Специалист по двигатели - V6 Бензин?

        Мисля, че сега не е чак толкова сложно в България.Но най-добре ще е ако споменат колеги минали вече по пътя.
        Тук в САЩ, в щатите които се придържат към нормите на CARB(California Air Resource Board)правилото е двигателят да е по-нов модел от модела на купето в което се слага при такав модификация.Т.е. ти на 2-ро можеш да сложиш от 3-то, но на 3-то не може да се сложи от второ по нормите на Масачузетс, където живея.Идеята е, че с всяко ново поколение двигателите са по-ефективни и с по-малко емисии.
        Разбира се, поради глупостта на някои чиновници винаги може да се създадат трудности.Все пак администрацията нали затова живее-да трови живота на хората
        Друг въпрос в България е цената на такъв двигател и кой го вади, също инсталацията и процесора.Щото в автоморгите не бачкат най-добрите от занаята, което важи и за САЩ.Търсех заден диф 3.91 с блокаж за Рънерите ни в България.Тук продават обикновенно целия мост.10 броя дойдоха и ги върнах, така и не дойде правилният.Даже идваха и някои изобщо без блокаж, а те се опитваха да ме убедят, че блокажа бил в кожуха и не му трябвали моторче и жици за да работи.И някои от тези доставки бяха от западния бряг.А два от мостовете бяха толкова ръждясали, че като чуха, че искам да ги върна, направо рекоха:Ами изхвърлете ги в някоя морга!Ама ми ги продават за 700-950$.Все пак всичките ми върнаха парите. Но е факт че не знаят да преброят диф ако е скрит в кожуха, а не знаят и как изглежда диф с блокаж.
        5VZ-FE тук в повечето случай докарани от Япония са между 750-1000$, най-често без жици и процесор, макар че има и изключения.
        Специално по твоя случай, главата е спукана, щото е прегрята.А като прегрее, тя измята и валът затяга, и не шпонка ще скъса, ами валът ще изкокне и ще падне под колата.
        Както каза по-горе Sonda, тези двигатели страдат от глави и гарнитури, а и двете неща са следствие от лошо проектирано охлаждане. Може би да се оправят нещата с коригирана версия глава(китайска най-вероятно).Не знам дали има за 3VZ,знам, че има за ранните 1KZT.Но не забравяй, че това е двуглавата ламя Спаска, демек трябва да сменяш две.
        Та успех с което и да се захванеш!И здрави нерви най-вече!
        Последно редактирано от metotem; 13-06-19, 22:34. Причина: правопис
        1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

        Коментар


        • #19
          Понеже не е яко да се оставят такива теми без продължение, хайде да напиша какво се случи с двигателя.

          През един познат намерих майстор в Бургас, който се нае да направи основен ремонт на двигателя. Това продължи близо 4 месеца (всички сте наясно как се работи - по-изгодно е да се работят малки ремонти и да падат пари, отколкото да се затвориш да правиш двигател няколко седмици). Нямах избор и чаках. В началото на октомври 2019-та взех колата работеща. Като цяло безпроблемно карах до февруари, когато заминах за чужбина, там ме хвана карантината и успях да се прибера чак през май. Колата поднових да я карам тогава, но през юни започна да ми харчи антифриз, и то без да виждам теч. Пукна няколко водни маркуча, които смених (пукаше по 1 на път, не всичките накуп, разбира се). В Тойота ми направиха тест за газове в охладителната система, който излезе че имам издухана гарнитура на главата, поне според тях. Не бях на място, когато слагаха тестера, само на готова ситуация ме викнаха да ми покажат.

          С майстора ми коментирахме, че може да е от издухани мембрани на изпарителя на газовото. Смених изпарителя, стария беше леш ръждясал. Смених и 3 капачки на радиатора, като в момента съм с оригиналната. Е, пак харчи антифриз, но поне вече смуче и от разширителния съд. Преди нивото там седеше еднакво, докато нивото на радиатора падаше. Няма масло в антифриза и обратно. Последните дни започна на газ да работи доста зле, щом загрее. Ниски обороти, нестабилни, колата тресе на газ. На бензин засега е окей. И с ел-а явно има нещо, включа фаровете на газ и почне да гасне направо.

          Незнам дали е пак за ремонт самия двигател, и ако издъхне дали да не пробвам 5vz-fe. На старо има оферти за 3vze за по 600 лв, но на какво дередже са? За 5vz намерих само една опция от бг и джамбазина иска 3к за необорудван двигател. А после - технотест как? Или да карам във вечен страх да не ми проверят двигателя? Малоумни закони....

          Незнам дали всички 4runner-и са така, или просто моя е черна котка. Иначе съм му голям фен. Онзи ден бях на Маслен нос и беше удоволствие да разцъкам лежерния офроуд, който за колата беше елементарен. И нелоша спалня става за къмпинг, жената вече одобри. Има хляб в колата, но иска и много лев и занимавки докато се стегне....

          Коментар


          • #20
            Много кофти история колега , моите съболезнования . НО живота продължава и разбира се решение винаги има!!!
            Аз бих си потърсил нещо като отговорност за направения "основен" ремонт и никаквия пробег който е направил автомобила преди да се повреди мотора пак. А след това задължително бих си търсил друг мотор. Както вече сам си стигнал до възможните варианти:

            - друг мотор от крузър примерно.
            В твоя случай преминаването на такъв от 3-то поколение откъм механика не би следвало да е проблем, ако грамотно си свалиш мотор и инсталация от донора! Друг е въпроса с узаконяването - в България е близко до невъзможното . Най-добре е разбира се да попиташ там където правят технотестове, но задължително някой реално запознат служител, а не някоя лелка, която стои като оператор на ксероС . От там на сетне ако е "да" само финанси да подсигуриш. Дали си заслужава инвестираните средства и пари - ти сам може да решиш. Ако както вече споменаха колегите - шасито и купето са много добри - аз бих се метнал на другия мАтор и бих си карал жИпарата с кеф. А накрая колко ще струва - все си мисля, че при що годе грамотна експлУатация и най-вече поддръжка машината ще те надживее, че и внуците ще вози. Но все пак това си е моето мнение и аз съм от типа хора дето биха ползвали един автомобил до края на света и обратно, после бих го рециклирал из основи и пак от начало

            - несравнимо най-лесният вариант е мотор донор от рънър като твоя. Факт е, че има нещо недоизкусорено в охладителната система на тия мАтори, но и е факт, че ако всичко е изправно и по книжка ще си работи безгрижно дъълги километри. Как да разбереш дали мотора от донора е ОК - ами най-често никак . Аз бих процедирал така - тръгвам из моргите, търся катастрофирал донор или мноого изгнил такъв от швейцария/австрия. После Фнимателно оглеждам възела дали радиатора е "окалян" и ръждив около капачката/термостатното тяло. Маслото да не е пресечено. Ако има някаква възможност да се запали, поне компресията мериш, ако не съобразяваш цената . Ако си харесаш мотор ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го отваряш, сменяш ВСИЧКИ гарнитури с ОРИГИНАЛНИ, проверка и шлайф на главите. Важно е да се направят от грамотен маЙстор. Пускаш му и едни сегменти. След това въпрос на вкус, аз бих проверил блока за кривини също. Поинтересувай се и дали е възможно да се направи някакъв тунинг на главите примерно за подобряване на топлопредаването. Сглобяваш, меткаш го на колата и ГАЗ
            Ако колата има газова Куредба, отново ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си купуваш една широколентова ламбда сонда или така наречените AFR уреди и си я настройваш така, че във всички режими да е богата.

            Уфф, отплеснах се. Аз съм малко маняк, така че не взимай всяка моя идея за добро решение

            Коментар


            • #21
              Dilomski, пак здравей!Аз лично не бих се занимавал с 3VZ, в никакъв случай.По мои пресмятания на 100бр, 2-3 са улучени по някакъв начин и не са имали проблеми.Което не значи, че няма да им се случи.Мисля, че в Технотест имат ценоразпис, някъде съм го виждал, може и да е на страницата им.Най-вероятно има и някакви правила относно подмяната с двг неоригинален за модела кола.Проучи ги тези неща и после решавай.Най-добре според мен е 5VZ с инсталацията и процесора от Рънер 3-то, понеже по размери, дължини на кабели и донякъде разположение ще са близки до 2-ро.Или от ЛК95.Всичкото това са кинти, но така се получава, ако си купил този Рънер и си се поддал на примамливия добър външен вид, без да проучиш от какво всъщност страда този модел.
              А при наличието на толкова много информация, това е пропуск, който ще ти струва доста нерви и пари.Рънерите 2-ро са известни с проблемите по двг-тата и на дизела(2LT) и на бензина(3VZ), а и с недодяланата задна врата и утежненото им окачване.Другите им неща що годе се понасят.
              Та моето лично мнение е, че ако трябва да избирам, ще взема Рънер 3-то с ръжда отвън и с който и да е от 3-те двг-та за модела и знам, че ще изкарам безпроблемни поне 200 000км само след едно просто техническо обслужване на гуменяци по окачването и ремъци+семеринги по двигателите.Толкова съм сигурен в модела.Разбира се, тука има предистория, а тя е че съм проучил всичко още преди да купя даже първия ми Рънер.Това включва четене на всички достъпни форуми за да знам за възможните проблеми, проучих всички възможни места за купуване на части-в Щатите за бензиновите е лесно, ама за дизеловия от Косово си беше тегаво.Щото аз искам оригинални, понеже съм се убедил в разликата.А в допълнение и абонамент в Тойота за да си сваля цялата информация от тях за ТО на 3-то поколение.С две думи-сериозна подготовка!И чак после на пазар с голям лист за какви признаци за евентуални проблеми да се гледа и ако ги има, да не се купува.
              Като решиш, казвай тука, та ако не друго, поне съвети да даваме!Успех!
              Мето

              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

              Коментар


              • #22
                Благодаря за коментарите!

                Стоянов, напълно съм съгласен с казаното. И то стигаме до тъй наречената "тертиплийска" работа, която за съжаление все по-малко се среща по нашите земи. На майсторите не им се занимава със сложни работи, а явно и толкова си могат. Динамометрични ключове и затягане по книга за модела - няма нужда бате, аз ги усещам на ръка като са идеални... Ей такива са повечето, или гумаджии. Както и да е.

                Двигателя най-често прецаква 6-ти цилиндър и то защото изпускателните тръби се срещат зад двигателя точно там, преди да поемат надолу. Получава се твърде гореща точка. Американците сменят тези тръби и ги преправят да се пускат надолу първо и после да се срещат на вече голямо разстояние от двигателя. Има си и китове за цялата процедура.

                Мето, съгласен съм че 5VZ e по-добрия двигател, но трудно се среща в бг. Онзи ден имаше обява от автокъща (то и дотук мога да спра да пиша) и джамбазина му обяви 3,5к лв. за оборудван двигател. Ама нали е от Land Cruiser.... голямата работа. В САЩ да си намериш такъв сигурно е лесна работа, но тук е зле. В UK гледах по обяви - ами то всичкото Land Cruiser Colorado е дизеляци.

                Иначе не съм съгласен, че 3VZE е най-смотания двигател на света. Просто като го купиш от човек, който нямаш идея как го е юркал и поддържал и то се навързват нещата. И най-прекрасния двигател, като го караш на вода примерно, или не му сменяш масло и обслужваш - и той ще се скапе. А в БГ и в други държави с тоя манталитет - "кво ще му сменям бе, фърлям го и вземам друг" няма как да стане друго. То и затова като се върнеш обърни внимание на паркингите на големите магазини - ВСЯКО паркомясто е осято с мазни петна от масло. ВСЯКО, абсолютно всяко, и то от двете страни (спрямо стила на паркиране). В Норвегия например, такова нещо да се види на 1-2 от 100 паркоместа, примерно. Всичко това говори.

                И последно - обожовам си тейлгейта на 2-ра генерация. Проблема със стъклоповдигащия пак опира до занемарена подръжка от страна на собственика. Но тейлгейта ти дава много повече функционалност, отколкото вратата тип "хечбек", поне според мен.

                Коментар


                • metotem
                  metotem коментира
                  Редактиране на коментар
                  Напълно си прав за значението на поддръжката.както виждам си проучил и кое би премахнало риска от прегряване.Остава да намериш читав 3VZ.
                  А за вратата със свалящото се стъкло, много добре знам каква екстра е и всъщност е едно от нещата заради които си харесвам рънера.Отделно, че е изключително практична за работата ми, тъй като мога да отворя и да си извадя инструмент, без някой по паркинга да види какво карам в багажника.Освен това за 12-те години през които ползвах първия ми рънер, това стъкло е сваляно и вдигано минимум 1 път всеки ден, обикновенно 2-3 пъти.Единствено на 10-тата година от моето му ползване, се пречупи кабела за нагревателя, та си играх да го запоявам.Супер екстра е и здраво направена. Този ми рънер го купих на 90К мили и го бракувах заради ръжда миналата есен на 290К мили.Компресията на двигателя(2.7Л) беше 12-12.5 бара
                  Но на 2-ро задната врата е малко пикапско изпълнение както на 1-во поколение и не ми харесва, че за да отвориш вратата, трябва да свалиш стъклото.Но се преживява де, стига да работи.Значи пак опира до поддръжката.

              • #23
                Здравей, колега!
                Аз имам двигател 5VZ оборудван, абе цяла кола е ударена със всичко инсталация компютър всичко седи.
                Обади се ако искаш. Не съм търговец на коли и частни.
                О8 седем 8 737901.
                Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                Място и хора към които да принадлежи ...

                Коментар


                • #24
                  Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
                  Здравей, колега!
                  Аз имам двигател 5VZ оборудван, абе цяла кола е ударена със всичко инсталация компютър всичко седи.
                  Обади се ако искаш. Не съм търговец на коли и частни.
                  О8 седем 8 737901.
                  Dilomski - ето го твоето решение

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X