Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

    Моите стари тойоти (2 L, C-T,ТE, EFI) винаги са се мръщили и на една неизправна свещ. С нормално масло, акум, изпр. подгряване пък не ги е интересувало колко е -минус-, с тръгнали двг.
    пп под,,палене" разбирам да въртиш до първо достигане ход на цилиндър за палене
    Последно редактирано от veskov; 27-01-17, 23:13.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    Даника
    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

    Коментар


    • #47
      От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
      Дали съм карал малко ми е трудно да определя, по скоро съм вкарвал и гледал.В гаража и детаилно, от там са и тия снимки дето пускам с надеждата да помагам, па то излезна, че пиша глупости!
      Ми пускай снимки, публикувай схеми, биха помогнали разбира се. Аз пък искам да помогна от опит 200 хиляди км. с тази кола ..и така...Може пък да съм случил на читав екземпляр, но бях възхитен от тихата работа на мотора и вървежа, изобщо от състоянието на агрегатите за този пробег и тези години..Терминирах го -три салта през таван, но ме прибра 60 километра на ход. После прекупвача от Перник, който го взе за части ми звъня да ми каже, че съм превъртал километража напред, защото не може така да върви тая кола , той си я кара с главата навън до Перник ...
      0899 шест5313нула
      За всекиго по нещо

      Коментар


      • #48
        От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

        Здравейте. Имах подобен проблем с моята Тойота. Под нулата палеше, след продължително въртене. Свещите бяха здрави. Оказа се, че проблема е в релето за подгряване. То взима сигнал от няколко места и решава колко време да грее и като запали мисля че продължава да грее на 6 волта. Смених релето, на 73 се намира зад жабката в купето но проблема си остана-времето за подгряване не бе достатъчно за да запали и за това сега съм с бутон. На 14 януари, след две седмици застой и минусови температури, натиснах бутона, броих до 10 и джипката запали без проблем. Двигатела е 86 коня, 390000 км.
        LJ73, 2L-T, BFG-MT 32-11.5-15, Superwinch OX-24V,фланци 30 мм, ЕТ-10,Окачване без произход.
        E23,E36,E46,E39,E61.

        Коментар


        • #49
          От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

          Да "времето за подгрев" е важно. Обикновено хората не правят разлика между времето за "изчакване"(за стартиране), и времето за "което подгревките" топлят. В случая на първи старт ме кара да я чакам поне 8-10 секунди(тогава свети лампата вътре). А релето изключва може би след около 30-40 секунди. Това нали са неща които никой не го интересува докато му върви колата.

          Компресията е добра, мотора работи супер. Стартера се мъчи доста, та варианта за компресия отпада.

          Не намирам читава ел.схема на тоя мотор? Според мен трябва да има механизъм при старт да измества ротора на помпата на голям аванс и така да се гарантира старта.

          Коментар


          • #50
            От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

            Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
            ..... Според мен трябва да има механизъм при старт да измества ротора на помпата на голям аванс и така да се гарантира старта.
            Иване, по назад ти пуснах снимка на тоя механизъм. Ето ти и схема, от която се вижда принципа на работата му. На първата картинка е ръчно управление, тоест, жило.
            На втората картинка се вижда автоматичен ускорител - устройство, което превръща вариациите на температурата на охл. течност в линейно движение. Тоест, цилиндър с термочуствителен елемент, който при повишаване на температурата се разширява, а при понижаване се свива. Линейното движение се предава с прът.
            С прости думи:
            Студена охл. течност - елемента е свит и пръта, респективно ръчката на ускорителя са в начално положение - ранно впръскване.
            Работна температура на охл. течност - елемента е максимално разширен и пръта е избутал ръчката на ускорителя в максимално крайно положение - базово впръскване.
            Тоест, обяснил съм ти работата и може да ръчкаш принудително тоя механизъм, и да видиш дали работи.







            Рисунок 16 – Схемы привода ускорителя пуска холодного двигателя:
            а) – ручного; б) – автоматического; 1 – буфер рычага ускорителя; 2 – тяга; 3 – фиксатор; 4 – возвратная пружина ускорителя; 5 – рычаг ускорителя; 6 – автоматическое устройство включения ускорителя


            Коментар


            • #51
              От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

              Андро мерси! Аз и предишния път това нещо го погледнах! Само дето един път има термо ампула която дърпа един лост. от който се влияят оборотите на празен ход(аванса не се променя като движа този лост). Втори път на същия лост за оборотите има вакумен актуатор с управление от ел.клапан който също по желания на електрониката да модифицира оборотите на празен ход.

              А днес намерих вътре лост който отново нещо прави по помпата, но дали е ръчна газ, или мени аванса тепърва ще разбера. Също така видях че подгрева е дву режимен. Като дам на контакт докато лампата на таблото свети подгревките се управляват от големия шалтер и получават цялото възможно напрежение от акумулатора. След изгасване на лампата работят с ниско напрежение около 9-6 волта. Помислих че това е проблема! Подгрях принудително, резултат НУЛА. Поместих лоста който се управлява от запеклата термо джаджа резултат НУЛА. Сега остава да видя какво прави жилото вътре над краката на шофьора?

              Коментар


              • #52
                От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
                Сега остава да видя какво прави жилото вътре над краката на шофьора?
                Ако става въпрос за врътката долу в ляво, това е ръчна газ, дърпа се , след което се завърта по часовниковата стрелка. Поддържа обороти при студен старт, или принудително вдигаш оборотите на празен ход при необходимост. Отново прегледай/ опипай всички вакуми, за неправилно свързани или напукани маркучета.
                0899 шест5313нула
                За всекиго по нещо

                Коментар


                • #53
                  От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                  Днес не остана повече време да си играя, но като цяло стигнах до това което казах за подгрева и лостчетата.

                  Времето за подгрева според мен го определят един два температурни датчика на антифриза. Такъв датчик може да бъде повреден, дали изсъхнала термо паста или друго има опция да има повреда.

                  Чудя се дали да не мина през Тойота да купя една оригинална подгревка? Просто за модел. Бих дал помпата на стенд, но нямам доверено лице познаващо парите. Обикновено с лекота всякакво ГНП подминава суми от 300-400лв резултат нула. Нали ако някой ми гарантира че може да я провери, констатира проблема, и после резултата е налице нямам против и над 500лв да поиска! Човека на когото е 4рънера си казва аз съм много доволен 100 000км само е каран, НИЩО не е пипано. От друга страна ако 100 000км е минал без бууст компенсация, и същата вързана към вакуум...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                    Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
                    ......

                    Времето за подгрева според мен го определят един два температурни датчика на антифриза. Такъв датчик може да бъде повреден, дали изсъхнала термо паста или друго има опция да има повреда. ...
                    Айде от начало! Нали каза, че си проверил системата за подгряване!? Па сега "датчик повреден, или друго повредено"!? За какво се писаха тия глупости до сега и си тровиме нервите!?
                    Вземи един мултицет, ръгни му червената жица на шината, която захранва свещите (по назад на снимката се вижда идеално), включи на контакт, изчакай системата да си изкара пълното подгряване, запиши какво си видял (колко V, колко време) и казваш тук!
                    И пусни някоя снимка, щото никой не е длъжен да знае точно тая тойота с каква ГНП е (изпълнителните механизми накичени по ГНП зависят от оборудването - климатик, автомат и т.н.)
                    Последно редактирано от Аndro 160; 29-01-17, 08:41.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                      Андро нали за това питам? Понеже колега спомена че имало нещо с 6 волта в подгрева...Проверих и се оказа че е на два режима, явно да изкарва повече подгревките, не знам! Трябва да знаеш защо, но подгрев проверявам с пробна лампа! Вчера просто видях как светлината и стана по-слаба, но какво ще е различно ако е 9 или 6 волта след като принудително подавам 12 и пак няма старт като хората?

                      Помпата ще я снимам, не знаех че има видове за 2.4тд? Пък дано стане ясно нещо

                      Коментар


                      • #56
                        От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                        Нищо не пречи ламбата да си променя силата на светене, подгревателките (ако това са вощениците/свещите да работят) и пак да не пали в резултат на точно тази част отсистема. Ма да се не окаже, че не е тя. Отговори, направи и опиши резултата от това, което ти казва колегата, а не от това, което ти правиш
                        А тези простотии се правят от името на всички ни.
                        Даника
                        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                        Коментар


                        • #57
                          От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                          Това със светлината, че ставала по слаба говори, че пуска 6V! Предполага се (щото не казваш), че и свещите са 6. Па ти си вързал директно жица и си пуснал 12!? Да не си ги изгорил !?
                          И изобщо каква е тая работа да гледаме с каква сила свети някаква лампа, при положение, че сме сред цивилизацията и в кварталната железария има мултицет за 6лв!
                          Колега, по сериозно! Правиш някъде елементарна грешка! Сам казваш, че запали ли веднъж ДВГ работи добре. Ако това е вярно, проблема не е в ДВГ и в горивната система!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                            Андро 160 моля не толкова агресивно! Чета форума много преди регистрацията си! Имам респект от теб в техническо отношение, защото винаги казваш адекватни неща, и даваш правилни съвети! Диагностик на автомобили съм! Дори такъв не мога да знам всичко, винаги! Приключвам с личностните разговори не за това съм пуснал темата!

                            Подгряването работи в два режима! Винаги тръгва на 12 волта, обикновено около 10-20 секунди на студен мотор. След тия 10-20 секунди работи с понижено напрежение още 20-30 секунди. Не съм го срещал никога, но след като някой го спомена в темата го проверих и е така. Ако не видиш как цъка лампата, няма и да разбереш! Меря с лампа за да създавам товар по ел.веригите защото мерейки с мултицет може да виждаш напрежение на места в който заради проблем ток не протича! Понеже имам някакво количество ел.ремонти зад гърба си знам къде лампа, къде уред. Това е сефте да видя двурежимен подгрев!

                            Днес със сигурност установих че освен термо компенсиращия елемент на ГНП-то е блокирал и механизма към него! След внимателно раздвижване на лостовата система, при работа на двигателя се "чува" как в начален момент на термо компенсацията аванса се увеличава. Ако утре това чудо с почти максимален аванс(за старт и студен мотор), и възможност при нужда да погрея допълнително не запали, не знам

                            Коментар


                            • #59
                              От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                              При HJ60 инсталацията е 24V. Подгревните свещи са 14V. Алгоритъмът на подгрев е следния: При контакт на свещите се подава 24В, в зависимост от температурата, но не повече от 5 сек. при -18, при което индикаторната лампа Glow гасне. След това подгревът продължава но през навит резистор, който се намира във всмукателния колектор. Колко време - пак зависи от температурата. Преди няколко години имах подобни на твоите проблеми и се оказа, че са сложени свещи за 24В.
                              Пиша това, за да провериш дали свещите, са за твоята кола. Много вероятно е да ти трябват 6В свещи. В началото на подгрева работят на пренапрежение. Не горят.
                              Последно редактирано от Scrapheap; 29-01-17, 20:40.
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • #60
                                От: Toyota 4runner 2.4 td не пали под 0 градуса.

                                http://www.toyodiy.com/parts/q.html
                                Виж поне какъв е автомобила
                                Мери се ток, ако си сигурен какви са ти свещите, свалят се, но без да знаеш какво трябва да бъде, няма да стане. Вторичния подгрев е ок80% за различно, може и доста дълго време.Датчици бол
                                http://www.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=166
                                Тук има всичко, питаш като направиш какво ти каза колегата 160 и другите.
                                Последно редактирано от veskov; 29-01-17, 21:19.
                                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                                Даника
                                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X