Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

    Здравейте колеги,

    Сдобих се с преди месец с въпросния екземпляр Toyota RJ70 2.4 EFI / 22 R-E.
    Старият изпарител замръзваше 2-3 пъти и реших да го сменя с нов директно, но се оказа, че е вързан директно през "бързата" вода на инжекциона и газаджията каза, грешно е това.. сега ще я направя като хората преди парното с троиници и нов изпарител.. и готово.
    Обаче започна да загрява и да изхвърля водата през разширителния съд.
    Ето какво направи до момента:
    1: Нова капачка 1.1 бара;
    2: Нова водна помпа;
    3: Измиване на радиатора и почистване на цялата система;
    4: Нов термостат;
    Палим и карам 30-40 км из София.. и пак същото.
    Спрях долях 3 литра вода и изолирах изпарителя, за да не би да се окаже, че са дефектни мембраните и изпускат и надуват.. и пак същия проблем след каране 20-30км из София.
    -----
    Оказа се, че главата на джипа е чисто нова и въпреки това, я свалих.
    Гарнитурата е духала между 3-4 цилиндър, за това и колата след като отвори термостата започваше да работи на 3 цилиндъра, защото в 4-ти е духала и не е имала искра.
    5: Проверка на глава - ОК не е спукана / Шлаиф / Смяна на гумички + клапани и све.. /
    ------
    Когато свалях гарнитурата ми направи впечатление, че тя запушва ето тези отвори и се чудя защо?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0260.jpg
Прегледи:1
Размер:109.0 КБ
ID:6112674
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0261.jpg
Прегледи:1
Размер:186.3 КБ
ID:6112675
    Това са снимки преди да флаифам главата и да изчистя блока с шабър и малко шкурка.
    След като изчистих блока със стар метод с масло и стъкло проверих дали е крив.. и разбира се по-закона на Мърфи се оказа "леко" между 2 и 3 цилиндър.
    Някакви микрони са и със камък и на ръка може да се заиграя.. но искам компетентно мнение преди да сглобя всичко.

    Поздрави,
    Ник
    EX: Vitara 1.6 8v / 1995
    Toyota RJ70 2.4 EFI / 1996
    O878 / 588388 - Ник

  • #2
    От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

    Замръзването на изпарителя е първи признак на проблем с охладителната уредба. Общо взето не ти е виновен той ами двигателят вече е бил духнал.

    Сигурен ли си че гарнитурата е за точно този двигател и че не е менте? Запушва ли ги напълно или просто отворите в гарнитурата са по-малки от тези в блока и главата?

    Нищо не разбирам от Тойота ама отворите изглеждат водни и запушването им е сигурен начин за осигуряване на въздушни джобове във водната риза на двигателя.

    Коментар


    • #3
      От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

      На ТЛК 95 с 3.4 бензинов двигател гарнитурата пак запушва някои от отворите. Не толкова много колкото тук обаче. Един или два. Което е по-интересно, тъй като е V образен гарнитурите са две и запушват различни отвори. Бая му се блещих и аз ама и новата и старата бяха оригинални и еднакви в това отношение така че ги сложих и още така си върви.

      Коментар


      • #4
        От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Замръзването на изпарителя е първи признак на проблем с охладителната уредба. Общо взето не ти е виновен той ами двигателят вече е бил духнал.

        Сигурен ли си че гарнитурата е за точно този двигател и че не е менте? Запушва ли ги напълно или просто отворите в гарнитурата са по-малки от тези в блока и главата?

        Нищо не разбирам от Тойота ама отворите изглеждат водни и запушването им е сигурен начин за осигуряване на въздушни джобове във водната риза на двигателя.

        И аз се чудя за отворите.. изглежда ми като да минава вода през тях, но масово това, което видях в нет-а като снимки на гарнитури.. за този модел е без дупки на тези места.
        Не знам дали гарнитурата е била за този модел или е менте или дали не е сложена на обратно, за съжаление нищо не знам като предистория.

        Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
        На ТЛК 95 с 3.4 бензинов двигател гарнитурата пак запушва някои от отворите. Не толкова много колкото тук обаче. Един или два. Което е по-интересно, тъй като е V образен гарнитурите са две и запушват различни отвори. Бая му се блещих и аз ама и новата и старата бяха оригинални и еднакви в това отношение така че ги сложих и още така си върви.
        Същата работа и аз и колеги седим и се чудим като отровени.. защо са запушени, но май такива са гарнитурите.
        Идея от къде да поръчам оригинална или заместител с високо качество?

        Поздрави,
        Ник
        ПП - Видях една от темите, че Тони - Траян Траянов е помогнал на колега с подобен проблем само, че неговата е била дизелова.
        Случайно някой да разполага с негов мобилен телефон, за да разбера дали все още е в Бояна и да го посетя за консултация и ремонт евентуално, ако се налага..
        EX: Vitara 1.6 8v / 1995
        Toyota RJ70 2.4 EFI / 1996
        O878 / 588388 - Ник

        Коментар


        • #5
          От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

          Ето старата гарнитура и старата глава под нея съм я хванал..
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0267.jpg
Прегледи:1
Размер:158.2 КБ
ID:5710712
          Някой да изкаже мнение по въпроса, ако се е сблъсквал с такъв проблем.

          Поздрави,
          Ник
          EX: Vitara 1.6 8v / 1995
          Toyota RJ70 2.4 EFI / 1996
          O878 / 588388 - Ник

          Коментар


          • #6
            От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

            Първоначално публикуван от nelenkov Преглед на мнение
            Същата работа и аз и колеги седим и се чудим като отровени.. защо са запушени, но май такива са гарнитурите.
            Идея от къде да поръчам оригинална или заместител с високо качество?

            Поздрави,
            Ник
            .
            От колегата Patrol fan, аз от него взех моята.

            Коментар


            • #7
              От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

              Оригинална гарнитура за главата от Патрол фена ще ти дойде за около 10 дни , неоригиналните варианти утре ще ти кажа
              2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
              ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

              Коментар


              • #8
                От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                Първоначално публикуван от 75 turbodelta Преглед на мнение
                Оригинална гарнитура за главата от Патрол фена ще ти дойде за около 10 дни , неоригиналните варианти утре ще ти кажа
                Проверил съм го Patrol Fen-a вече до седмица време ще са тук, но блока има кривина, съмнявам се, че гарнитура с метални детайли ще уплътни.
                Говорих със Стефчо, който прави гарнитури поръчка.. за час време и вика докарай старата, ще ти свърша работа и ще обереш луфта и съм в дилема

                Поздрави,
                Ник
                EX: Vitara 1.6 8v / 1995
                Toyota RJ70 2.4 EFI / 1996
                O878 / 588388 - Ник

                Коментар


                • #9
                  От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                  шлайфай блока

                  Коментар


                  • #10
                    От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                    Задължително шлайф на блока иначе няма да живее дълго каквато и да е гарнитура .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                      То зависи и колко е крив де.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        То зависи и колко е крив де.
                        Не е много, проверихме го със стъкло и масло - на око.. иначе как може да се провери колко е, ако блока не е изваден от коша?
                        ГОворих с един колега, който прави гарнитури и му метнах старата по нея да нарпави подсилена днес ще видим какво е сътворил.
                        Относно блока един "майстор" ми даде акъл и не знам дали да го слушам хаха каза следното:
                        Там където е потънало челото на блока малко с двукомпонентно лепило за висока температура го мацваш.. и после с камък или бруст търкаш да го изравниш с другата повърхност и си в играта..

                        Някой нещо по-горе описаните методи да каже нещо?

                        Поздрави,
                        Ник
                        EX: Vitara 1.6 8v / 1995
                        Toyota RJ70 2.4 EFI / 1996
                        O878 / 588388 - Ник

                        Коментар


                        • #13
                          От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                          Първоначално публикуван от nelenkov Преглед на мнение
                          Не е много, проверихме го със стъкло и масло - на око.. иначе как може да се провери колко е, ако блока не е изваден от коша?
                          ГОворих с един колега, който прави гарнитури и му метнах старата по нея да нарпави подсилена днес ще видим какво е сътворил.
                          Относно блока един "майстор" ми даде акъл и не знам дали да го слушам хаха каза следното:
                          Там където е потънало челото на блока малко с двукомпонентно лепило за висока температура го мацваш.. и после с камък или бруст търкаш да го изравниш с другата повърхност и си в играта..

                          Някой нещо по-горе описаните методи да каже нещо?

                          Поздрави,
                          Ник
                          Аз ще ти кажа така - ако джипа те кефи и мислиш да го караш за в бъдеще, извади ДВГ, направи една ревизия и ако всичко е ОК, смени лагери и сегменти, семеринги, гарнитури и т.н, шлайфай блока, и в близките 100 х.км. забравяш за проблеми. Тия джипове изминават по мах. 10 хил. км. на година, така, че това са ти 10г.
                          Всичко друго е закърпване на положенито и отлагане на проблемите за в близко бъдеще.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                            Има една такава схема за проверка

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0996b43f80200da7.jpg
Прегледи:2
Размер:26.7 КБ
ID:5710902

                            Правата линия е метална но нямам идея как се нарича и къде можеш да я намериш. Другото е луфтомер. Но така ще мериш на място и ще получиш размера на кривината.

                            Освен това блока има допуски за кривина, не е нужно да е абсолютно идеално равен. Ако си в допуските слагаш оригинална гарнитура и смело напред.

                            Друго леко зависи къде е кривината. Ако е на такова място че да не уплънява цилиндъра тогава лошо няма да изкара. Ако е по дупките за масло/антифриз там е по голям шанса да уплътни.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Toyota RJ70 22R-E - Изхвърля вода

                              Косъмна линия от бай стругар.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X