Привет на всички!
Имам следния проблем и тук ми е надеждата за решението му
В последно време като оставях джипката без каране за седмица-две и акумулатора падаше. В крайна сметка реших да купя нов, тъй като и без това не знаех стария на колко време е (от предишния собственик е). Купих Bosch S5 и за всеки случай отидох при Лъчо и Дани на ул. Любляна, тъй като доста ги хвалят, за да проверяват за оттечка. Оттечка нямаше, но напрежението на празен ход беше около 12.4V и с включени консуматори положението ставаше по-зле. При подаване на газ всичко си влизаше в норма. В крайна сметка момчетата там ме успокоиха, че това нещо не е такъв проблем.
Върнах се в MotoExpert, за да ми заверят гаранцията на акумулатора, но там отказаха, заради въпросното ниско напрежение на празен ход. Айде обратно при Лъчо и Дани и им обясних ситуацията. Те разгледаха по-детайлно случая и се оказа проблем в диодния блок на алтернатора. Това обаче не са го знаели (или пък са го знаели...) предишните собственици и вместо да поправят него са бъзикали въпросното реле, което регулира тоците. Така след смяна на диодния блок без включени консуматори колата вдигна над 16V и няколко крушки заминаха. В сервиза не са успяли да се справят с регулацията на релето и като цяло ми казаха, че по принцип то не се пипа. Съветът им беше да си купя ново. В момента колата трябва да се кара винаги на фарове, което очевидно не е проблем, заради закона, но не ме кефи като идея нещо да не е наред.
Въпросът ми е може ли все пак да се регулира без риск или трябва да се купува ново. Съответно някой знае ли откъде може да се намери ново/втора употреба и на каква цена евентуално?
Имам следния проблем и тук ми е надеждата за решението му
В последно време като оставях джипката без каране за седмица-две и акумулатора падаше. В крайна сметка реших да купя нов, тъй като и без това не знаех стария на колко време е (от предишния собственик е). Купих Bosch S5 и за всеки случай отидох при Лъчо и Дани на ул. Любляна, тъй като доста ги хвалят, за да проверяват за оттечка. Оттечка нямаше, но напрежението на празен ход беше около 12.4V и с включени консуматори положението ставаше по-зле. При подаване на газ всичко си влизаше в норма. В крайна сметка момчетата там ме успокоиха, че това нещо не е такъв проблем.
Върнах се в MotoExpert, за да ми заверят гаранцията на акумулатора, но там отказаха, заради въпросното ниско напрежение на празен ход. Айде обратно при Лъчо и Дани и им обясних ситуацията. Те разгледаха по-детайлно случая и се оказа проблем в диодния блок на алтернатора. Това обаче не са го знаели (или пък са го знаели...) предишните собственици и вместо да поправят него са бъзикали въпросното реле, което регулира тоците. Така след смяна на диодния блок без включени консуматори колата вдигна над 16V и няколко крушки заминаха. В сервиза не са успяли да се справят с регулацията на релето и като цяло ми казаха, че по принцип то не се пипа. Съветът им беше да си купя ново. В момента колата трябва да се кара винаги на фарове, което очевидно не е проблем, заради закона, но не ме кефи като идея нещо да не е наред.
Въпросът ми е може ли все пак да се регулира без риск или трябва да се купува ново. Съответно някой знае ли откъде може да се намери ново/втора употреба и на каква цена евентуално?
Коментар