Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TLC 70 проблем с напрежение

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • TLC 70 проблем с напрежение

    Привет на всички!

    Имам следния проблем и тук ми е надеждата за решението му

    В последно време като оставях джипката без каране за седмица-две и акумулатора падаше. В крайна сметка реших да купя нов, тъй като и без това не знаех стария на колко време е (от предишния собственик е). Купих Bosch S5 и за всеки случай отидох при Лъчо и Дани на ул. Любляна, тъй като доста ги хвалят, за да проверяват за оттечка. Оттечка нямаше, но напрежението на празен ход беше около 12.4V и с включени консуматори положението ставаше по-зле. При подаване на газ всичко си влизаше в норма. В крайна сметка момчетата там ме успокоиха, че това нещо не е такъв проблем.
    Върнах се в MotoExpert, за да ми заверят гаранцията на акумулатора, но там отказаха, заради въпросното ниско напрежение на празен ход. Айде обратно при Лъчо и Дани и им обясних ситуацията. Те разгледаха по-детайлно случая и се оказа проблем в диодния блок на алтернатора. Това обаче не са го знаели (или пък са го знаели...) предишните собственици и вместо да поправят него са бъзикали въпросното реле, което регулира тоците. Така след смяна на диодния блок без включени консуматори колата вдигна над 16V и няколко крушки заминаха. В сервиза не са успяли да се справят с регулацията на релето и като цяло ми казаха, че по принцип то не се пипа. Съветът им беше да си купя ново. В момента колата трябва да се кара винаги на фарове, което очевидно не е проблем, заради закона, но не ме кефи като идея нещо да не е наред.

    Въпросът ми е може ли все пак да се регулира без риск или трябва да се купува ново. Съответно някой знае ли откъде може да се намери ново/втора употреба и на каква цена евентуално?

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:photo-1.jpg
Прегледи:1
Размер:99.7 КБ
ID:6030588Натиснете снимката за да я уголемите

Име:photo-2.jpg
Прегледи:1
Размер:126.2 КБ
ID:6030589

  • #2
    От: TLC 70 проблем с напрежение

    Колко жици влизат в това реле?Ако са 2, имам електронно излишно, за проба.
    Това електромеханично ли е?

    Коментар


    • #3
      От: TLC 70 проблем с напрежение

      Не са две, а цяло снопче - на първата снимка се вижда точно под него. Иначе не знам дали е електромеханично

      Коментар


      • #4
        От: TLC 70 проблем с напрежение

        Първоначално публикуван от Sorrow Преглед на мнение
        ... Айде обратно при Лъчо и Дани и им обясних ситуацията. Те разгледаха по-детайлно случая и се оказа проблем в диодния блок на алтернатора. Това обаче не са го знаели (или пък са го знаели...) предишните собственици и вместо да поправят него са бъзикали въпросното реле, което регулира тоците. Така след смяна на диодния блок без включени консуматори колата вдигна над 16V и няколко крушки заминаха. В сервиза не са успяли да се справят с регулацията на релето и като цяло ми казаха, че по принцип то не се пипа. Съветът им беше да си купя ново...
        Този проблем го имах и аз на предишна тойота (80та серия), в крайна сметка и при мен накрая се оказа, че има проблем в диодния блок на алтернатора, като предишните "майстори" по колата в стремежа си да се справят с проблема бяха на**али още куп неща по веригата. Та искам да кажа, не е задължително да е нарочно, просто толкова си могат повечето...

        Правилно, купи си ново реле, не се занимавай да ровиш по моргите където ще ти поискат повече пари от ново.
        По номер на шаси, можеш да попиташ/ провериш тук:
        http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=97674

        Коментар


        • #5
          От: TLC 70 проблем с напрежение

          Хитрината на това реле е, че прави няколко неща едновременно.
          (1) регулира напрежението на алтернатора
          (2) светва лампата за ток на таблото, когато има повод
          (3) подава сигнал да ускори празния ход на двигателя, когато мощността на алтернатора не е достатъчна

          Доста съм му се чудил. За съжаление, намират се в обръщение доста ментета (или просто от друг модел Тойота), които изглеждат подобно, но пропускат някоя от функциите.

          Коментар


          • #6
            От: TLC 70 проблем с напрежение

            Ако е с 6 проводника се регулира(ако не е много опорочено). И някъде имаше тема, аз питах и нещо писах там. Май пак там пишеше за електронно, но потърси.
            LJ-70 регулира ли се напрежението на заряд?

            имаше и още
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #7
              От: TLC 70 проблем с напрежение

              В интерес на истината става дума точно за джипката на mbenz. Може би след като вече е бъзикано без успех ще се опитам да си набавя ново.

              Коментар


              • #8
                От: TLC 70 проблем с напрежение

                Тъй както разказваш не е релето ами пак имаш изпукал диод.

                Коментар


                • #9
                  От: TLC 70 проблем с напрежение

                  Ще сменя и релето, а ако пак е диод и него (гаранционен е така или иначе). Релето идва към 100 лв.

                  Коментар


                  • #10
                    От: TLC 70 проблем с напрежение

                    Да се изкажа по темата, още повече, че иде реч за бившето ми добиче
                    Малко след, като купих жипката смених всичките 6 диода с малко по-мощни, защото два бяха дали фира.М/у другото алтернатора беше в много добро състояние.Напрежението малко се вдигна, но играеше според оборотите.При Митко-фулдата направих проба с електронно и нещата заспаха, но не светкаше светодиода при претоварване на турбината, което за мен е важна "екстра" и върнах старото, като малко повиших напрежението, откакто и денем стана задължително карането на фарове и така 3 години...Убедил съм се, както каза и Ясен, че туй реле изпълнява доста роли, явно защото е навързано, като свински черва с другите релета(още 2, или три бяха?), затова бих го сменил само с оригинално-ново, или втора употреба.
                    Лично аз не мога да разбера дали оригиналното е дефектирало и какво точно, може ли да се оправи и дали точно това реле е проблемно?
                    Разбрал съм, че електриката на този модел трябва да се диагностицира от човек запознат с особенностите му.
                    много автомати-слаби резултати!

                    Коментар


                    • #11
                      От: TLC 70 проблем с напрежение

                      То е абсолютно сигурно, че релето (или поне част от него) може да се замени с нещо електронно и напрежението да се стабилизира, но си е играчка. При положение че за 100 лева въпросът се решава, играчката не си струва. Трябва да го прави някой за кеф, иначе ако трябва да му се плаща 100 ще са малко.

                      Коментар


                      • #12
                        От: TLC 70 проблем с напрежение

                        Намирисва ми на генератор,два пъти сменях диоден блок имаше аналогичен проблем,и накрая се запали генератора,от водите наверно...замених го Бош 100 ампера.Реле регулатора е стабилен,има две електромагнитни бобинки,работеше и пълно с вода,после го обезводних и силиконизирах,но проблем не е създавало,което не е критерии.
                        LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                        Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                        Коментар


                        • #13
                          От: TLC 70 проблем с напрежение

                          Забравих да кажа нещо важно, което надали се знае от хора, които не са притежавали(или ремонтирали) въпросния модел(не искам никой да се обижда, ок?)-оста на алтернатора върти...кво беше са...нещо свързано с вакуум ли, някаква маслена магистрала ли, но след ревизията му и смяната на диодите се наложи смяна на едно "О"-образно тънко гумено пръстенче, което трябва точно да съвпада, като дебелина(!!!), щото, като ливна едно масло малко, след като се монтира алтернатора-остави се-за минута работа изтекоха 2
                          литра масло!
                          И още-жипката никога не е давена при мен!А мисля и при предишния собственик(собственици).
                          много автомати-слаби резултати!

                          Коментар


                          • #14
                            От: TLC 70 проблем с напрежение

                            Днес ако не забравя ще проверя на едно място, където имаше отлично работещ регулатор, свален поради смяна на генератора с друг. Ако все още е наличен, ще пиша.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              От: TLC 70 проблем с напрежение

                              Май това е често срещан проблем при тия магарета.И мойта (2ЛТ) го има същия проблем.Първо смених механичното реле с електонно HUKO,и си мислех че нещата ще се оправят,но подобрението беше минимално.Миналата седмица поради моя грешка малко се подпалих,и после забелязах че не ми работи подгрева на свещите(сигурно релето е дало фира) и сега пак съм със старото механично,ама ме е страх да не ми изяде и този акумулатор.Та ако някой има адекватно решение нека сподели.Имам двама приятели със същите коли,при единя положението е като мойто,а другия няма никакви проблеми.Това нещо яко ме дразни и даже се замислям за продажба...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X