От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д
Ей че си мързелив. Казах ти да четеш (има го много пъти разисквано) - не! Казх ти да ми звъннеш (че е най-лесно) - не! После що' в българските форуми "хранели"
При движение на колата в завой външните колела изминават по-голям път от вътрешните, за да има добра управляемост и малка трошливост е измислен и монтиран диференциала. При същото движение (завой) предните колела изминават по-голям път от задните за това в автомобилите 4х4 които са "фултайм" имат диференциал в раздатъчната кутия.....Проблема на нормалните (отворени, неблокируеми) диференциали е че прехвърлят въртящия момент на по-малко натовареното направление (колело или мост). За това някои имат блокаж за да разпределят въртенето между двете колела (моста) Ако си на 4Н може да боксуваш само с едно от четирите колела ( т.е. въртене да поучи само единия мост) за това като затънеш "у гюбрето" влкючваш 4НL и така със сигурност ще въртиш едно прдно и едно задно колело. Дали на 120-ката се разпределя 50/50 преден/заден мост или е друг процента да кажат запознатите с модела. Пожението "N" е "неутрал" тоест двигателя не предава въртящ момент към колелата използва се за влачене на колата. 4Lc (LLc) са така наречените "бавни скорости" Образно казано колата стева два пъти по-мощна, но и два пъти по-бавна, като правило при включването им се блокира и междумостовия диференциал........
Писна ми да пиша, дължиш ми кутия "Пияни вишни" или един голям натурален шоколад
Първоначално публикуван от Exit
Преглед на мнение
При движение на колата в завой външните колела изминават по-голям път от вътрешните, за да има добра управляемост и малка трошливост е измислен и монтиран диференциала. При същото движение (завой) предните колела изминават по-голям път от задните за това в автомобилите 4х4 които са "фултайм" имат диференциал в раздатъчната кутия.....Проблема на нормалните (отворени, неблокируеми) диференциали е че прехвърлят въртящия момент на по-малко натовареното направление (колело или мост). За това някои имат блокаж за да разпределят въртенето между двете колела (моста) Ако си на 4Н може да боксуваш само с едно от четирите колела ( т.е. въртене да поучи само единия мост) за това като затънеш "у гюбрето" влкючваш 4НL и така със сигурност ще въртиш едно прдно и едно задно колело. Дали на 120-ката се разпределя 50/50 преден/заден мост или е друг процента да кажат запознатите с модела. Пожението "N" е "неутрал" тоест двигателя не предава въртящ момент към колелата използва се за влачене на колата. 4Lc (LLc) са така наречените "бавни скорости" Образно казано колата стева два пъти по-мощна, но и два пъти по-бавна, като правило при включването им се блокира и междумостовия диференциал........
Писна ми да пиша, дължиш ми кутия "Пияни вишни" или един голям натурален шоколад
Коментар