Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-03-27_22-42-45.jpg
Прегледи:1
Размер:27.7 КБ
ID:6008405Добър вечер на всички Имам следния въпрос, а именно какво означават положенията на лостчето, защото имам приятел с такава тойота и неможем да ги разгадаем. Тои я кара от 6 години и миналата седмица разбра че колата не е part time , а е all time 4 х 4 :Д Благодаря предварително

  • #2
    От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

    Здравей колега!Според мен, ако лостчето е на Н, колата се движи в режим 4х4 на бърза скорост с неблокиран диф на раздатката(full time).Удобно за каране по заснежени/заледени пътища и по сухи такива, или тук там замръзнало.Ако лоста е на HL, то дифа на раздатката се блокира и въртящия момент се разпределя по-равно между преден и заден мост(part time) и се препоръчва за каране не по сух асфалт/паваж, а по черни пътища, кал ,пясък, сняг,трева-навсякъде където терена ще даде възможност предния и задния мостове да приплъзват един спрямо друг през прилежащите им гуми.Ако лостчето е на N(neutral) то въртящ момент не се предава през раздатката.И на L e със заключен диф на раздатката като на HL, само че е на бавни, т.е. много по-голям въртящ момент се предава към предният и задният мостове за сметка на много по-бавните обороти.По-ниската скорост дава възможност за по-лесно контролируемо преодоляване на по-трудни терени.Означенията на буквите са следните: H-бързи+отключен диф/HL-бързи+заключ.диф/N-неутрална /L-бавни+заключ.диф Под диф се разбира дифа в раздатката/трансфера.Това не е блокаж на заден или преден диф.Хайде със здраве и по-бавно и на пътя, и извън него!
    Последно редактирано от metotem; 28-03-13, 01:41. Причина: граматика и данни
    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

      Щом за 6 години не я е счупил без да знае какво прави тоя лост значи или колата е много здрава или лоста не е пипан.

      Задължително прочетете ръководството на потребителя за колата. Прочетете и лепенките на обратната страна на сенниците и на шофьорската врата. И спазвайте всичко което пише там.

      Съвсем накратко, това лостче абсолютно задължително трябва да е в позиция H на всякакъв терен на който гумите не могат да превъртат свободно. Иначе ще има ремонти за няколко хиляди лева.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

        Първоначално публикуван от Exit Преглед на мнение
        Имам следния въпрос, а именно какво означават положенията на лостчето....
        Звънни ми след 10ч. че не ми се пише толкова рано
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

          Има напредък ... този път поне малкото не е млекопитаещо и лосТчето е написано правилно ... вероятно за сметка на ползванетo на бутона "търсене"...

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

            Това е някакъв майтап,
            И ако все пак не е, отидете в Тойота да ви обяснят. Или си изтеглете инструкцийте от интернет и ги прочетете.

            Ако ви се играе без да четете, когато ще мърдате малкия лост, големия трябва да е само на N или на P. Колата трябва да е в покой, да не се движи.

            Тая снимка си я пазете за да знаете къде и бил лоста първоначално. Ако това е вашата кола, щото е снимана кола с десен волан, а преди 6 г не бяха разпространени тук такива.
            Т5
            Crossrunner

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

              Първо добър ден на всички ! Второ използвал съм " търсене ", но точна и конкретна информация за самите позиции на лоста и какво точно означава всяка не намерих. Трето, колата не е моя и искам да помогна на приятел, защото и аз съм съгласен, че неможе да имаш кола от 5-6 години и да не знаеш кое за какво се използва.. Историята е следната : аз също карам " джип " - Муссо и с него обикаляме напред назад по гори и т.н. Но естествено дойде момент, в който закъсваш. И аз му казвам да пусне бавни и т.н и той ми казва, че незнае кое за какво е.. И затова реших да му помогна, защото ми е жал за колата Джипа е Тойота ЛК 120 2006 3.0 д-4д и е ляв волан. По - късно ще сложа снимка, с която ще го покажа Благодаря на тези, които помогнаха с мнения Лек и успешен ден !

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                Е за какво да пуска бавни? на 2006та лоста малкия няма нищо общо с тоя всичко е различно, като почнеш от скороти... На 2006та тоя лост е бързи бавни, не се пипа никога, стига да не ходи където аз с Черокито ходя, ама надали човек с 120ка ще се завре там все още, след 10г може ама сега Та на 2006та има бързи бавни, които не са вързани с блокажа, което е уникално ако се тегли нещо. Има едно копче за блокаж, на N се включва, при изключване ако не угасне се дава напред назад. Ако се зарови някъде са включва блокажа и се вади бушона за Тракшъна.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                  Голям смях, не мога да повярвам че някой кара 6г собствено ТЛК 120 и не се е поинтересувал за какво служи аджеба тая ръчка. Или пишещия си прави гаргара с форума, или пък собственика е уникален шофьор

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                    Повярвай, има много такива. За мен най-изтрещял случай е когато собственик на нова 120ка на втората година разбра, че за да работи климатика трябва да включи АС бутона. Беше се пекал лято и половина. Друг случай беше когато собственик на 120ка без гума на вратата си купи още една гума и джанта и си я сложи в багажника, мислил че няма такава. Две счупени раздатки знам защото като се заключи централния диф ноември и се изключва март. Един американец докара на репатрак заварена кутия и раздатка, карал я на първа незнам си колко километра, не знаел как се кара с ръчни скорости.
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                      Повярвай, има много такива. За мен най-изтрещял случай е когато собственик на нова 120ка на втората година разбра, че за да работи климатика трябва да включи АС бутона. Беше се пекал лято и половина. Друг случай беше когато собственик на 120ка без гума на вратата си купи още една гума и джанта и си я сложи в багажника, мислил че няма такава. Две счупени раздатки знам защото като се заключи централния диф ноември и се изключва март. Един американец докара на репатрак заварена кутия и раздатка, карал я на първа незнам си колко километра, не знаел как се кара с ръчни скорости.
                      Потресен съм.Даже незнам какво да напише човек,за такива индивиди.
                      Последно редактирано от qnis; 30-03-13, 18:32.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                        Е как какво...те са късметлии. Да имаш пари да си купиш такава кола, без акъл как да я караш, значи си късметлия. А поговорките за късмета ги знаем всички, така че да не им берем грижа.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                          За това е много опасно да си купиш джип от жена или програмист реално 120ката с фултайма си ако не ходиш на хард офроуд никога няма да и ползваш ни блокаж ни бавни ни нищо, просто не пипаш нищо

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                            А въпросното положение HL ? То не трябва ли да се включи, когато колата е в коловози, кал, сняг и каквото и да е там, както е обяснил колегата в първия пост ? Ние не ходим на хард офроуд, но някой път особено когато е кално се случва затъване и т.н. Айде аз съм с ръчни хъбове и при мене няма значение и т.н. Но той, когато затъна и незнаеше кое за какво е затова и пуснах темата.
                            Поздрави !

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос относно малкото лостче на Тoyota Land Cruiser 120 3.0 Д-4Д

                              Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                              Здравей колега!Според мен, ако лостчето е на Н, колата се движи в режим 4х4 на бърза скорост с неблокиран диф на раздатката(full time).Удобно за каране по заснежени/заледени пътища и по сухи такива, или тук там замръзнало.Ако лоста е на HL, то дифа на раздатката се блокира и въртящия момент се разпределя по-равно между преден и заден мост(part time) и се препоръчва за каране не по сух асфалт/паваж, а по черни пътища, кал ,пясък, сняг,трева-навсякъде където терена ще даде възможност предния и задния мостове да приплъзват един спрямо друг през прилежащите им гуми.Ако лостчето е на N(neutral) то въртящ момент не се предава през раздатката.И на L e със заключен диф на раздатката като на HL, само че е на бавни, т.е. много по-голям въртящ момент се предава към предният и задният мостове за сметка на много по-бавните обороти.По-ниската скорост дава възможност за по-лесно контролируемо преодоляване на по-трудни терени.Означенията на буквите са следните: H-бързи+отключен диф/HL-бързи+заключ.диф/N-неутрална /L-бавни+заключ.диф Под диф се разбира дифа в раздатката/трансфера.Това не е блокаж на заден или преден диф.Хайде със здраве и по-бавно и на пътя, и извън него!
                              Първоначално публикуван от Exit Преглед на мнение
                              А въпросното положение HL ?
                              Subaru Outback H6 MY 05 продаден :(
                              Opel Frontera V6

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X