Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТЛК 80 4,0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: ТЛК 80 4,0

    Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
    Трудна работа да има повече тяга в ниските от турбодизела...много трудна!...
    Грешиш. И при големите мотори с долен вал на НИСАН е същата работа - бензиновия и на каране и на книга има по-голям въртящ момент в целия диапазон на обороти.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #17
      От: ТЛК 80 4,0

      Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
      357 Нм при 1800 оборота....нека да речем,че срещу цифрите се изправят субективните преценки!
      Цифрите никой не оспорва. Но параметрите на всеки един двигател са много, ама много цифри... Наклони на кривата за въртящият момент, скорост на нарастване и прочие... Та ако случайно ги имате всички тези цифри и параметри, ще разберете за що иде реч... Но и пак ще Ви кажа, моето мнение е основано на реални тестове, върху реални автомобили... и е субективно, написал съм го като такова, не за да го наизустят другите, а евентуално да го имат предвид, ако ще им е полезно...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #18
        От: ТЛК 80 4,0

        Първоначално публикуван от sonda
        Въпрос на предпочитания...никакви цифри не ме интересуват пред мъркането на Тойотовския дизел!
        Тук вече никой не може да Ви оспори, щом Ви харесва, всичко е наред, аз само за въртящият момент имах предвид...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #19
          От: ТЛК 80 4,0

          Първоначално публикуван от sonda
          Въпрос на предпочитания...никакви цифри не ме интересуват пред мъркането на Тойотовския дизел!
          Ти си предпочитай, пък те цифрите са си цифри - 3F-E при 1000 об/мин - 270Нм; 1HD-T при същите 1000 об/мин - 160Нм., ако и да не те интересуват.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • #20
            От: ТЛК 80 4,0

            Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
            Ти си предпочитай, пък те цифрите са си цифри - 3F-E при 1000 об/мин - 270Нм; 1HD-T при същите 1000 об/мин - 160Нм., ако и да не те интересуват.
            Чудесно!Но продължават да не са ми интересни тези цифри,още повече че не понасям газови бутилки и т.н ,а и хилядате оборота не са ми любим диапазон от работата на мотора...или па монтирането на резервар половин тон!Вижте изумлението и проклинането на бензиновия мотор от Русев на Дакар-с мъка човека го държал на 25-26/100,верно ..за 4.5 иде реч там!Пак казвам-въпрос на лични пристрастия!
            0899 шест5313нула
            За всекиго по нещо

            Коментар


            • #21
              От: ТЛК 80 4,0

              Спорът тръгна от това твое изказване:
              Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
              Трудна работа да има повече тяга в ниските от турбодизела...много трудна!
              което, както виждаш, не се оказва вярно.
              Оттам нататък, никой не спори за експлоатационните предимства на 1HD-T пред кой да е от двата бензинови мотора.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #22
                От: ТЛК 80 4,0

                И двете машини си имат своята пазарна ниша. Да 25 гореше на Дакар, но виж в какви обороти и температури. Дизела не може така колкото и да е добър. Който търси разход и дълговечност взема дизела, който търси скорост при шибани условия и го бОли за разхода взема бензина.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #23
                  От: ТЛК 80 4,0

                  Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                  И двете машини си имат своята пазарна ниша. Да 25 гореше на Дакар, но виж в какви обороти и температури. Дизела не може така колкото и да е добър. Който търси разход и дълговечност взема дизела, който търси скорост при шибани условия и го бОли за разхода взема бензина.
                  Съгласен съм с теб..самия Русев казва,че дизеляците не са устискали на неговото темпо!В това отношение-да..за скорост и рали-бензин,но за експедиции-дизел!
                  0899 шест5313нула
                  За всекиго по нещо

                  Коментар


                  • #24
                    От: ТЛК 80 4,0

                    Ами Дончо направи 3 бая дълги (по разбиранията тук) експедиции с 4.5 бензин. Мотора си е все толкова дълговечен.
                    Моите лични предпочитания са също за дизела, но заклеймявания с наизустени фрази е комично.

                    Коментар


                    • #25
                      От: ТЛК 80 4,0

                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      Ами Дончо направи 3 бая дълги (по разбиранията тук) експедиции с 4.5 бензин. Мотора си е все толкова дълговечен.
                      Моите лични предпочитания са също за дизела, но заклеймявания с наизустени фрази е комично.
                      Не съм се изказвал за ресурса на 4.5 бензин,още повече,че никой от нас не знае колко ресурс е останал от тези двигатели,попадайки в наши ръце след двадесетилетие експлоатация !Но смятам,че не би отрекъл априори по-дълговечния ресурс на дизела при адекватна поддръжка!
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар


                      • #26
                        От: ТЛК 80 4,0

                        Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                        ... Но смятам,че не би отрекъл априори по-дълговечния ресурс на дизела при адекватна поддръжка!
                        Излез малко от крилатите фрази и велики постулати, иначе ще си пишеме 'само левски' още 15 страници.
                        И понеже основно теоритизираш, да ти кажа някои неща от практиката.
                        Дизела при 80тка се купува минимум на 300.000км. Твърде често и на доста повече. Ако е на по-малко, ще струва повече от колкото твърде хубава 100ца, което няма кой да го плати вече, дори и в Европа. След което имаш задължително турбина и в някакъв момент ревизия на мотора.
                        Бензина, независимо дали 4.0 или 4.5 имаш реален шанс да го вземеш на по-малко киломентри, в много по-добро състояние и за много по-добри пари. Познати купиха 2-3 4.5ци с пробег 120 до 170 хил.км. Венци обясни какво да се гледа при малкия бензин, при мен най-скъп проблем се оказа дебитомера - 1.800лв. в тойота. Една турбина за дизел при момчетата във Варна, дори не знам колко е в ТМ Ауто е над 3.000лв. Големия бензин страда от глава, но съвсем не се появява при всеки екземпляр и т.н.

                        С всичко това искам да кажа, че равносметката на старта и в последствие никак не е в полза на дизела. Знам го и от опит.

                        Коментар


                        • #27
                          От: ТЛК 80 4,0

                          В подкрепа на Яро, ще се повторя, че щом един двигател се произвежда, то със сигурност има причина за това, както и хора за които е най-доброто решение. Винаги се старая да обяснявам моят избор, без да забравям, че има хиляди причини, той да е дълбоко погрешен за друг... В тази връзка, точно за експедиционен автомобил, моят избор безапелационно е 4.0 бензин. Повтарям моят избор, имам си достатъчно причини и освен това времето го потвърждава. За мен...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #28
                            От: ТЛК 80 4,0

                            Интересно е ,щом смяташ,че задължително трябва да се дадат над 3000 лева за турбина,но може би не всеки би постъпил мъдро като теб!Виж последствията от спукване на глава при бензинките са нищо работа,нали!Ок...нека бензините имат тяга при 1000 оборота,нека всеки да трябва да даде 4000 лева за турбина ,след което веднага да разглоби мотора,за да види дали случайно лагерите са там/профилактика...нали/!А не знам,как радетели на бензиновата тяга /излизаща много по-евтино експлоатационно/,сменят три дизелови една по друга!Теоритезирам...нали..
                            Последно редактирано от sonda; 24-02-13, 14:18.
                            0899 шест5313нула
                            За всекиго по нещо

                            Коментар


                            • #29
                              От: ТЛК 80 4,0

                              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                              В подкрепа на Яро, ще се повторя, че щом един двигател се произвежда, то със сигурност има причина за това, както и хора за които е най-доброто решение. Винаги се старая да обяснявам моят избор, без да забравям, че има хиляди причини, той да е дълбоко погрешен за друг... В тази връзка, точно за експедиционен автомобил, моят избор безапелационно е 4.0 бензин. Повтарям моят избор, имам си достатъчно причини и освен това времето го потвърждава. За мен...
                              Абсолютно съм съгласен с личния избор и ненатрапването му!
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар


                              • #30
                                От: ТЛК 80 4,0

                                Напълно теоретизирате, показвайки незнание на важни детайли... Конкретно за бензините с главите има проблем на 4.5 литровият двигател, когато е произведен за Европа или САЩ. Главата е АЛУМИНИЕВА и при недостатъчно внимание има проблем... не чак толкова често. За Арабският свят главите са чугунени... същата, но чугунена. Те нямат проблеми... 4.0 литровият бензин се е произвеждал само и единствено с ЧУГУНЕНА глава... даже няма и верига за разпределителният вал.. с долен е...

                                Колкото до дизелите, те пък си имат други проблеми, напълно решими разбира се, особено когато човек знае какво прави. И да, турбината има живот измерващ се в пъти по-малко от този на двигателя...

                                Да не говорим, че всичко това се променя драстично само от факта с автоматик ли е или с ръчни скорости... и т.н.
                                VPetrov.photography

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X