Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Заключен централен диференциал на HDJ80

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Заключен централен диференциал на HDJ80

    След каране на бързи с включен блокаж на централния диференциал от бутона на таблото, при последващо натискане на бутона, централният диференциал остана блокиран, като индикаторът на таблото продължи да свети. Диференциалът в момента не може да се отблокира с натискане на бутона на таблото, както и с превключване между бързи и бавни. При изгасяне на двигателя и повторно запалване, колата стартира с блокиран централен диференциал, като индикаторът за централния диференциал свети непрекъснато, а при проверка на асфалт се усеща, че и на бързи и на бавни диференциалът е блокиран. В това положение селекторът за блокаж на задния и предния диференциал изобщо не включва. Ако някой има идеи за решение нека пише.
    LZ1ATN

  • #2
    От: Заключен централен диференциал на HDJ80

    На първо четене: Пробвай след изключване на блокажа метър,два на задна.

    Коментар


    • #3
      От: Заключен централен диференциал на HDJ80

      Не, карането напред или назад не помага. Блокажът остава включен.
      LZ1ATN

      Коментар


      • #4
        От: Заключен централен диференциал на HDJ80

        Проблемът най-вероятно е в двигателчето (електрическо) което заключва 4wd режима. Намира се на раздатката, за съжаление почти отгоре и не е достъпно без сваляне на кутията. Другата много малка вероятност е някаква повреда в управляващата верига на бутона и контролера... той се намира в краката на водача, ляво... Но това е много по-малка вероятност... Препоръчвам, първо да проверите по схемата (има си точна процедура) дали с електрониката всичко е наред, ако да, ще трябва да свалите раздатката и да поправите каквото там е "закиснало"... Случва се, особено когато не е ползвано често...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          От: Заключен централен диференциал на HDJ80

          провери електрическата част както е описано:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:test.png
Прегледи:1
Размер:114.0 КБ
ID:5416642
          ако не откриеш проблем то тогава става сериозно и ще трябва да разглобяваш
          докато откриеш проблема не е лошо да свалиш предния кардан и да караш без него иначе няма да се отрази добре на карета и на гумите, ще запонат да се износват и може да придобиеш луфт в каретата.
          BJ73 + HDJ80 = HDJ73

          Коментар


          • #6
            От: Заключен централен диференциал на HDJ80

            Благодаря за информацията. Ще проверя електрическата част. Ще може ли да ми препоръчате сервиз в Пловдив, ако се окаже че ел. проверката е ок и се наложи да се сваля раздатката.
            LZ1ATN

            Коментар


            • #7
              От: Заключен централен диференциал на HDJ80

              Говори със Стоян - ще ти е от полза.
              Успех.

              Коментар


              • #8
                От: Заключен централен диференциал на HDJ80

                При мене е обратната ситуация. Централния диф не заключва. След дълго ровене се оказа, че датчика който отчита включен-изключен диф е повреден. Нещо не дава контакт в позиция изключено и съответно релето не включва моторчето да завърти и да заключи диференциала. Един вид защита. Японеца го е измислил. И понеже не ми се сваля раздатка за една такава дреболия, монтирах бутонче което да подаде контакт на съответното реле за кратко и всичко е ок. Само дето като ми трябва заключен диф трябва да натисна един бутон повече.
                Та не е задължително проблема да е в ел. мотора. Нека проверят обстойно релето, датчиците, кабелите преди да свалят раздатката.
                Последно редактирано от Ivk0v; 15-10-12, 09:48. Причина: корекция
                LZ1GIB
                TOYOTA HZJ80,
                TOYOTA LC150

                Коментар


                • #9
                  От: Заключен централен диференциал на HDJ80

                  Снощи се захванах да правя проверка на електрониката, но първо реших да опитам още веднъж да отблокирам централния диференциал. Джипът запали с блокиран централен диф. С бутона на таблото не поиска да го отблокира, но след превключване на бавни и после обратно на бързи го отблокира, макар че преди няколко дни не успях да го отблокирам по този начин. Реших да оставя за почивните дни да направя по-обстойна проверка.
                  LZ1ATN

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Заключен централен диференциал на HDJ80

                    Откачи куплунга на електромотора и му подай директно захранване и реверсирай. Така ще разбереш дали проблемът е в управлението или в изпълнителния механизъм. Проблем е достъпът, но е преодолим.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Заключен централен диференциал на HDJ80

                      Здравейте колеги! Само да допълня към казаното от Scrapheap, че такава проверка може да се направи, но не с директно подаване на напрежението, а през реле.Тойота ползва релето на отоплителя най-често в такива схеми, вързано по определен начин, така че се следят вътрешните в моторчето крайни изключватели.Защото при директно връзване на напрежението, може да настъпят повреди по трансфера и/или моторчето което е с червячен винт на оста си и е твърде мощно.Причината ще е че не е спряло когато трябва.Най-грубо може да се определи по вида на щепсела на моторчето от кой тип е.Едноредов, със 6 щифта,обикновено от черна пластмаса е последната версия(от 1996г) и е част от корпуса на моторчето.Другият тип, по-старата версия е 2-редов,със 6 щифта, от сива пластмаса, и е отделен щепсел закачен на пластинка до моторчето.Разбира се, че на различните пазари са монтирани в различни години и по-стария модел може би още се монтира на някои модели.За съжаление нямам в момента схемата за проверка на по стария тип.Прикачил само снимка на част от проверката, за да се види как изглежда по стария щепсел.В ПДФ-а е схемата за проверка на трансфер с управление на център дифа от 2001 4Рънер.Дано да помогне!
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от metotem; 17-10-12, 15:20. Причина: добавяне на инфо
                      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Заключен централен диференциал на HDJ80

                        А това е схемата за проверка на по-стария модел моторче.Релето в схемата е 90987-04002.
                        Прикачени файлове
                        1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Заключен централен диференциал на HDJ80

                          Само ще добавя снимката на моя тестер, който е за проверка на по-новия модел с едноредов щепсел.Проверката става чрез подаване на плюс и минуса на жици 1 и 2, а пък изпълнението е чрез връзване на командата(тъмносинята жичка) към 3 или 5 или 6.На 4 имаме постоянен минус.Когато го направих за първи път, открих грешка в схемата на Тойота, но ако някой иска може да му пратя схемата която аз ползвам.За съжаление, работя само с по новия модел и не съм го пробвал на по стар, просто защото нямам такъв трансфер, струват пари даже и от автоморга.
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от metotem; 17-10-12, 14:55. Причина: граматика и добавяне инфо
                          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Заключен централен диференциал на HDJ80

                            Здравейте колеги!Закачил съм схемите за проверка на моторчето и превключването на трансфера и ел. схемата на 97 ЛК, FZJ80.Предполагам, че макар и различна по години,все пак е от Ланд Круизер и би била най-близка до HDJ80.Принципа на работа е същия като на 4Рънера-моторчето навива пружина и тя извършва работата по превключването когато условията позволяват, т.е. изравнят се ъгловите скорости на предния и задния вал.В същото време вътре в моторчето има 3 писти с различна дъжина, играещи ролята на крайни изключватели и спиращи го в правилната позиция, т.е. преди да се заклини в ограничителите на корпуса.Може би с малко творчество може да се изработи тестер с който да се извърши безопасно за механизма такава проверка.Дано свърши работа!
                            Прикачени файлове
                            1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X