След каране на бързи с включен блокаж на централния диференциал от бутона на таблото, при последващо натискане на бутона, централният диференциал остана блокиран, като индикаторът на таблото продължи да свети. Диференциалът в момента не може да се отблокира с натискане на бутона на таблото, както и с превключване между бързи и бавни. При изгасяне на двигателя и повторно запалване, колата стартира с блокиран централен диференциал, като индикаторът за централния диференциал свети непрекъснато, а при проверка на асфалт се усеща, че и на бързи и на бавни диференциалът е блокиран. В това положение селекторът за блокаж на задния и предния диференциал изобщо не включва. Ако някой има идеи за решение нека пише.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Заключен централен диференциал на HDJ80
Свий
X
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
Проблемът най-вероятно е в двигателчето (електрическо) което заключва 4wd режима. Намира се на раздатката, за съжаление почти отгоре и не е достъпно без сваляне на кутията. Другата много малка вероятност е някаква повреда в управляващата верига на бутона и контролера... той се намира в краката на водача, ляво... Но това е много по-малка вероятност... Препоръчвам, първо да проверите по схемата (има си точна процедура) дали с електрониката всичко е наред, ако да, ще трябва да свалите раздатката и да поправите каквото там е "закиснало"... Случва се, особено когато не е ползвано често...
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
провери електрическата част както е описано:
ако не откриеш проблем то тогава става сериозно и ще трябва да разглобяваш
докато откриеш проблема не е лошо да свалиш предния кардан и да караш без него иначе няма да се отрази добре на карета и на гумите, ще запонат да се износват и може да придобиеш луфт в каретата.BJ73 + HDJ80 = HDJ73
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
При мене е обратната ситуация. Централния диф не заключва. След дълго ровене се оказа, че датчика който отчита включен-изключен диф е повреден. Нещо не дава контакт в позиция изключено и съответно релето не включва моторчето да завърти и да заключи диференциала. Един вид защита. Японеца го е измислил. И понеже не ми се сваля раздатка за една такава дреболия, монтирах бутонче което да подаде контакт на съответното реле за кратко и всичко е ок. Само дето като ми трябва заключен диф трябва да натисна един бутон повече.
Та не е задължително проблема да е в ел. мотора. Нека проверят обстойно релето, датчиците, кабелите преди да свалят раздатката.LZ1GIB
TOYOTA HZJ80,
TOYOTA LC150
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
Снощи се захванах да правя проверка на електрониката, но първо реших да опитам още веднъж да отблокирам централния диференциал. Джипът запали с блокиран централен диф. С бутона на таблото не поиска да го отблокира, но след превключване на бавни и после обратно на бързи го отблокира, макар че преди няколко дни не успях да го отблокирам по този начин. Реших да оставя за почивните дни да направя по-обстойна проверка.LZ1ATN
Коментар
-
Re: Заключен централен диференциал на HDJ80
Откачи куплунга на електромотора и му подай директно захранване и реверсирай. Така ще разбереш дали проблемът е в управлението или в изпълнителния механизъм. Проблем е достъпът, но е преодолим."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
Здравейте колеги! Само да допълня към казаното от Scrapheap, че такава проверка може да се направи, но не с директно подаване на напрежението, а през реле.Тойота ползва релето на отоплителя най-често в такива схеми, вързано по определен начин, така че се следят вътрешните в моторчето крайни изключватели.Защото при директно връзване на напрежението, може да настъпят повреди по трансфера и/или моторчето което е с червячен винт на оста си и е твърде мощно.Причината ще е че не е спряло когато трябва.Най-грубо може да се определи по вида на щепсела на моторчето от кой тип е.Едноредов, със 6 щифта,обикновено от черна пластмаса е последната версия(от 1996г) и е част от корпуса на моторчето.Другият тип, по-старата версия е 2-редов,със 6 щифта, от сива пластмаса, и е отделен щепсел закачен на пластинка до моторчето.Разбира се, че на различните пазари са монтирани в различни години и по-стария модел може би още се монтира на някои модели.За съжаление нямам в момента схемата за проверка на по стария тип.Прикачил само снимка на част от проверката, за да се види как изглежда по стария щепсел.В ПДФ-а е схемата за проверка на трансфер с управление на център дифа от 2001 4Рънер.Дано да помогне!Прикачени файлове1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
А това е схемата за проверка на по-стария модел моторче.Релето в схемата е 90987-04002.Прикачени файлове1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
Само ще добавя снимката на моя тестер, който е за проверка на по-новия модел с едноредов щепсел.Проверката става чрез подаване на плюс и минуса на жици 1 и 2, а пък изпълнението е чрез връзване на командата(тъмносинята жичка) към 3 или 5 или 6.На 4 имаме постоянен минус.Когато го направих за първи път, открих грешка в схемата на Тойота, но ако някой иска може да му пратя схемата която аз ползвам.За съжаление, работя само с по новия модел и не съм го пробвал на по стар, просто защото нямам такъв трансфер, струват пари даже и от автоморга.1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ
Коментар
-
От: Заключен централен диференциал на HDJ80
Здравейте колеги!Закачил съм схемите за проверка на моторчето и превключването на трансфера и ел. схемата на 97 ЛК, FZJ80.Предполагам, че макар и различна по години,все пак е от Ланд Круизер и би била най-близка до HDJ80.Принципа на работа е същия като на 4Рънера-моторчето навива пружина и тя извършва работата по превключването когато условията позволяват, т.е. изравнят се ъгловите скорости на предния и задния вал.В същото време вътре в моторчето има 3 писти с различна дъжина, играещи ролята на крайни изключватели и спиращи го в правилната позиция, т.е. преди да се заклини в ограничителите на корпуса.Може би с малко творчество може да се изработи тестер с който да се извърши безопасно за механизма такава проверка.Дано свърши работа!Прикачени файлове1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар