Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TLC 80 - спукан радиатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: TLC 80 - спукан радиатор

    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
    ... С две думи - експериментирай за чужда сметка. ...
    Ще платиш ли сметката, ако "китвания" радиатор цъфне в неподходящ момент на неподходящо място?
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #17
      От: TLC 80 - спукан радиатор

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Ще платиш ли сметката, ако "китвания" радиатор цъфне в неподходящ момент на неподходящо място?
      Странни хора. Странни разбирания. Един иска да закърпва и пита как , друг иска някой да плати сметката.
      Всичко това на приказка в ефир и накрая - Тойотата е велика.
      Че коя джипка няма радиатор?
      Кой не е експериментирал на своя джип?
      И с какво тойотата е по-голяма от друг автомобил?
      Да не би тези радиатори да са усилени, да са от метал целите или ... какво толкова различно?
      Да - АНДРО е прав - този джип трябва да се поддържа с пари и с нови части. ТОВА Е ЯСНО.
      Тогава тази тема какво търси тук?
      Всичко зависи от собственика, от неговите умения като водач на ДЖИП и от неговите умения като монтьор на такъв.
      Автора на темата .....дойде на правилната позиция - НОВ радиатор.
      Това не значи да не се обсъждат други алтернативи.
      Освен това - китваното място ще е най-здравото място на този радиатор. Ще цъфне , но на друго място със сигурност.
      Само, че това го знаят хората с умения.
      Китването не е просто полагане на КИТ върху нещо си.
      Има си начини за здраво китване, има си начин за подготовка и различни видове кит.
      Но ... това отново е за хора с познания.
      Ако си мислите, че тази тойота в върха на технологията - пак си помислете.
      Винаги ми е било интересно да гледам как нещо елементарно (китване или купуване на нов радиатор) провокира такива спорове.
      И така разбрах истината:
      Тойота - само с нови части се поддържа.
      Това отново потвърждава мнението ми за тойотата.
      Просто прехвалена.

      Коментар


      • #18
        От: TLC 80 - спукан радиатор

        Хохохох голям дебат стана тука.На мене на РЕЙНДЖА ми се напука по аналогичен начин.В понеделник ще си поръчам казанче което по спомени е около 150лв и 50лв за труд а един русенски майстор ще ми го сменя.А дотогава ако си намеря радиатор 2ра употреба направо целия ще го сменя.А сега съм го залепил моето казанче с едно лепило на хенкел издържащо до 80С както и на вода.Дай боже да укряка въпреки че нямам големи надежди.А може би щеше да е по-добре с епоксидна смола.......Новия радиатор за РЕЙНДЖА струва 890лв тук и 144 паунда в UK.Големи кожодери са тукаааааааааааа (((((

        Коментар


        • #19
          От: TLC 80 - спукан радиатор

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Експериментират само смелите и те стават откриватели.
          Не ги мързи да пробват и не се страхуват от неуспеха.
          Нито от присмех на хора, дето питат елементарни неща.
          Всички други или задават тъпи отговори или копират тези, дето експериментират .
          Естествено, че нов е най-добре. Защо трябва да се коментира?
          Но да попиташ "какво да правя" и после да се подиграваш - показва колко още такива ситуации ще имаш.
          Другите колеги - могат колкото искат дъвки да дъвчат, но на теб, задал подобен въпрос не ти приляга да се подиграваш.
          Имаш нужда от подкрепа, а се правиш на велик. Жалка комбинация......
          Успех !
          П.С. Ако все пак ти стиска - дай този радиатор да го залепим с кит. После го монтирай и експериментирай.
          Пращай го за моя сметка и лепенето за моя сметка. От теб се иска само малко труд.
          С две думи - експериментирай за чужда сметка.
          Приемам неуспеха и присмеха с усмивка. Спокойно !
          Колега bgbul, много навътре си приел нещата и явно си се засегнал и то доста от отговора ми на шегата на Джамбазов. Аз пък така съм свикнал, да отговарям на шегата с шега и на усмивката с усмивка . Не съм вложил, ама и капка дори, ирония към теб и твоето предложение.

          Попитах ясно, може ли да се лепи или трябва нов, получих болшинство аргументирани отговори за нов и това е.

          Относно определенията ти в цитирания пост, не мисля да ги коментирам.

          И последно, благодаря за предложението да ми залепиш радиатора, но както вече писах съм поръчал нов. Приеми отказа ми както искаш...
          Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
          BMW F650CS
          Радо о885 5о 59 5о

          Коментар


          • #20
            От: TLC 80 - спукан радиатор

            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
            Странни хора. Странни разбирания. Един иска да закърпва и пита как , друг иска някой да плати сметката.
            Всичко това на приказка в ефир и накрая - Тойотата е велика.
            Че коя джипка няма радиатор?
            Кой не е експериментирал на своя джип?
            И с какво тойотата е по-голяма от друг автомобил?
            Да не би тези радиатори да са усилени, да са от метал целите или ... какво толкова различно?
            Да - АНДРО е прав - този джип трябва да се поддържа с пари и с нови части. ТОВА Е ЯСНО.
            Тогава тази тема какво търси тук?
            Всичко зависи от собственика, от неговите умения като водач на ДЖИП и от неговите умения като монтьор на такъв.
            Автора на темата .....дойде на правилната позиция - НОВ радиатор.
            Това не значи да не се обсъждат други алтернативи.
            Освен това - китваното място ще е най-здравото място на този радиатор. Ще цъфне , но на друго място със сигурност.
            Само, че това го знаят хората с умения.
            Китването не е просто полагане на КИТ върху нещо си.
            Има си начини за здраво китване, има си начин за подготовка и различни видове кит.
            Но ... това отново е за хора с познания.
            Ако си мислите, че тази тойота в върха на технологията - пак си помислете.
            Винаги ми е било интересно да гледам как нещо елементарно (китване или купуване на нов радиатор) провокира такива спорове.
            И така разбрах истината:
            Тойота - само с нови части се поддържа.
            Това отново потвърждава мнението ми за тойотата.
            Просто прехвалена.
            И аз така мисля за дъвката, ама не ми се пише толкова много. Това кита било голяма работа. Не е като да не съм работил автобояджия, че и автобуси съм боядисвал та поназнайвам нещо за китове, но ти май не поназнайваш за радиаторите. Защо според теб се е спукал радиатора? После ще говорим и за китовете.
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • #21
              От: TLC 80 - спукан радиатор

              Прегряване над 100 градуса. Не веднъж и дваж.
              Каране с вода вместо с антифриз. Пластмасата се е изпекла и е станала трошлива (крехка). Не е от старост.
              Друго?
              Да беше кола дето нормално си работи над 100 градуса да се чуди човек ДАЛИ ще издържи, ама тази...?
              Както и да е - НОВ е най-добре. Тойота ...... не е УАЗ.
              Щом ще се изпитваме - ти си специалист . Кажи:
              Как трябва да се залепи с кит (ако някой поиска да експериментира) такава цепнатина ?
              Да научим нещо. Ще го прилагаме на нивата или на друго. И там има пластмаси.
              Както казах - това (китованото място ) ще е най-здравото място на този радиатор (от пластмасите става въпрос).
              Съгласен ли си ?
              Последно редактирано от bgbul; 01-09-12, 22:07.

              Коментар


              • #22
                От: TLC 80 - спукан радиатор

                Китът с каква смола е?

                Коментар


                • #23
                  От: TLC 80 - спукан радиатор

                  Нека спора се измести в конструктивна равнина!Человека е решил да си закупи нов радиатор и това е нчй-доброто!Но...не пречи да разберем от знаещите как с подръчни материали можем да си залепим радиатора ,ако не даи Боже се спука някъде ,където няма нито сервизи,нито магазини,което би могло да се случи при пътешествие с джипката!Тогава бихме оценили тези китове,защото друга алтернатива не бихме имали!И така??
                  0899 шест5313нула
                  За всекиго по нещо

                  Коментар


                  • #24
                    От: TLC 80 - спукан радиатор

                    В общия случай имаме три вида повреди по радиаторите:
                    - от външна намеса-удар, усукване, замръзване и други
                    - от корозивна намеса-агресивен или неправилен за материала антифриз, вода и други
                    - от умора на материала предизвикана от непрекъснатото разширение и свиване и затопляне и изстиване

                    Успешно в някой случай се възстановяват повреди от първият вид, останалите повреди се възстановяват колкото да стигнеш до най близкият сервиз. Подходящи са лепила които са еластични (защото радиатпра "диша"), и с добра адхезия към материала от които е изработен радиатора. На пазара има доволно много от тях, не е нужно да се открива топлата вода. Другото важно е да се лепи на сух и добре почистен и обезмаслен радиатор.
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #25
                      От: TLC 80 - спукан радиатор

                      Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                      Нека спора се измести в конструктивна равнина!
                      Человека е решил да си закупи нов радиатор и това е най-доброто!
                      Но...не пречи да разберем от знаещите как с подръчни материали можем да си залепим радиатора ,ако не даи Боже се спука някъде ,където няма нито сервизи,нито магазини,което би могло да се случи при пътешествие с джипката!Тогава бихме оценили тези китове,защото друга алтернатива не бихме имали!И така??
                      Знам, че тойотата........ и така нататък.
                      Сега за лепенето на въпросния или друг радиатор с кит.
                      Напук на всеобщото разбиране за пукнатината (всеки иска да я затвори) ТЯ (пукнатината) ТРЯБВА да се отвори.
                      1. Разпробива се с подходяща бургия (подходяш размер) на няколко места. Да речем около 4 мм е добре и през 2 см.
                      Това е за да влезне кит през отвора и да държи отвътре. Отвътре се образува удебелена капка,пъпка и тя вече държи кита.
                      Отделно, ако може си помагате с някакво притискане на тази пъпка за да я уголемите. Леко се притиска.
                      Това до тук е за запълване на пукнатината
                      2. Изглажда се кита външно на тънък слой около 1-2 мм.
                      3. След изсъхването се слага лента (фибро или друга подходяща, подобно на бинт лента) по цялата горна повърхност на радиатора.
                      Лентата да обхваща и металните части (израстъците дето притискат пластмасовия капак ). Подгответе я.
                      И така - надраскайте цялата повърхност вкл. металната и почистете с бензин . (не с кореселин или АМБ).
                      Намажете с кит и бързо сложете приготвената лента. Наместете я добре и изчакайте втвърдяването.
                      След втвърдяването следва последен слой кит - завършващ по цялата повърхност. Така на практика оформяте нов горен капак на радиатора.
                      Ако сте по-напористи може дори да прекарате и няколко "ребра" около пукнатината. Но това е вече за да стане вечен "новия " горен капак.
                      И аз вече си купувам нови радиатори или части, но .... не съм забравил от къде съм тръгнал и колко съм "закърпвал" ....къде успешно, къде многократно.
                      Пожелавам на всеки да може да си купува нови части и дай Боже нови джипове!

                      Коментар


                      • #26
                        От: TLC 80 - спукан радиатор

                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        Китът с каква смола е?
                        Обичайно с полиестерна.
                        LZ1AIV

                        Коментар


                        • #27
                          От: TLC 80 - спукан радиатор

                          Ако не стане така, сваляш радиатора, сковаваш едно кофражче до половината на радиатота с по десетина сантиметра място от всяка страна, малко арматура и изливаш високоякостен бетон. После викаш двама приятели да качите радиатора.
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #28
                            От: TLC 80 - спукан радиатор

                            И после никакъв антифриз! Само вода и то от маркуча. Аман от баровци дето не си знаят парите и наливат скъпия антифриз.
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • #29
                              От: TLC 80 - спукан радиатор

                              Гледам тук сте почнали да се карате, та дано не налея масло в огъня.

                              Понеже и на моята Тойота радиатора не е в добро състояние - тече, стар е, с пласмасови казани, а и след като го свалих се оказа, че вече няколко пъти е ремонтиран. След това се оказа, че да си намеря нов никак не е лесна работа и трябва да чакам със седмици. Поразтърсих се и намерих няколко места където изработват нови радиатори по стария.

                              Едните моментално отпаднаха, поради премеждията на колегата ни Чавдар, а и братята Петрови са писали "суперлативи" по техен адрес (фирмата е от София има във форума за нея). Другите потенцални доставчици така да ги нарека са от Сливен и Добрич. Аз обичам да експерментирам и се спрях на фирмата от Сливен. Чух, че колеги от форума са ги ползвали и са доволни. Радиаторът, който ще ми изработят ще е изцяло мед и месиг, като на Уаз-ка , пратих чертежи и май всичко е наред. Утре ще им пратя и оригиналния за мостра. След няколко дни се надявам да пристигне новия и ще кача снимки за мнения и надавам се поздравления

                              Коментар


                              • #30
                                От: TLC 80 - спукан радиатор

                                Стоянчо,пита ли дали ги правят от безшевни тръби в Сливен?Май това беше разликата м/у двата български производителя.
                                Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                                Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                                Враца

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X