Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТЛК 150 Впечатления

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: ТЛК 150 Впечатления

    Защо не пробваш с двутактово масло като добавка в дизела. Ефекта е доказан...
    LZ1RED

    Коментар


    • #17
      От: ТЛК 150 Впечатления

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Тойота няма никакъв пръст в тая работа:


      Отделно дето патентите изтекоха преди нЕколко години. Quaife пък е изобретен от Quaife engineering, и към момента също е собственост на Torsen. Патентите изтекоха преди няколко години (не знам точно кога), и в момента аналози на Quaife се правят на различни места с различен успех.

      Яапонците (NISSAN, TOYOTA), просто са едни от всички, които ги вграждат в автомобилите си.
      Според мен грешиш. Тойота сакаха да са сигурни ,че няма да плащат патенти за Т2 на 120-ката и точно поради тази причина купиха torsen traction една година след катоо пуснаха платформата във продажба. Покупката е индиректна (нашите хора винаги правят така) и е осъществена чрез Toyoda.

      2003 - Bosch sells Torsen division to Toyoda Machine Works, Ltd.
      http://www.torsen.com/history.htm

      Доколкото знам патента за който говориш е за Т1 ,това е Диференциал дето винаги е бил много скъп и труден за производство. Аз лично имам челен опит със жалкия опит на Тойота да го произвежда (на JZA70 диффа са разхвърча на парчета още при около 300 коня). Т1 е INVEX патент ,а във ТЛК се слага Т2 за централен Диференциал което е EQUVEX патент и е коренно различно и единственото общо между Т1 и Т2 е реакционните им криви което е и най-голямата сила на всички Торсени.

      Т1: http://www.torsen.com/products/T-1.htm
      т2: http://www.torsen.com/products/T-2.htm

      П.С. Нисан не съм виждал да слагат торсени ,има невярна мълва че на едни по-спортни сентри предния Диференциал бил Торшен ,но съм виждал такива и изобщо не са - по-скоро някакъв хеликал дифф силно напомнящ на хондовите от началото на 90-те (S80).
      1x 1.5JZ = 621NM
      2x 5VZ-FE = 596NM

      Коментар


      • #18
        От: ТЛК 150 Впечатления

        То корпоративното мазало етествено е налице навсякъде. Аз не споря че toyota може да са купили тоя или оня по някое време. Просто нищо по въпроса не са измислили самите те.
        Патента върху Torsen е изтекъл мисля в 2004-та. Torsen T2 е чист Quaife. До колкото знам и върху тоя вид Torsen вече патент няма.
        Впрочем NISSAN ползват отдавна и доста щироко еквивалент на Quaife, но кой го прави нямам никаква идея.

        Сега, може напоследък да са променили някое болтче, да са вкарали допълнително управление или някаква друга промяна в устройството и да са стъкмили нов патент. Обаче класическия торсен от едно време към момента може да се прави от всеки, стига да му стиска. Quaife (то-ест Т2) го правят и китайци, и руснаци към момента, във варианта му за "краен" диф в мостовете. Т1 не знам да се прави от друг, но предвид че е и по-труден - обяснимо.

        Впрочем, ето снимка на Quaife:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:quaife-automatic-torque-biasing-differential-01.jpg
Прегледи:2
Размер:187.5 КБ
ID:5367251

        Някъде съм виждал разглобен Quaife, точно като тоя, с който се фукат Torsen - "ролките" са удължени, изрязани, и се зацепват и в другия край. Просто не помня кой от всичките им модели беше така.

        Такова като на снимлата ме чака от над година да го сложа за преден на тераното.

        Та, INVEX, EQUIVEX и прочие полюции - новото, добре забравено старо.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от msi200 Преглед на мнение
          150-ката съчетава доста качества и няма аналог на пазара, но според мен двигателят и е слабичък. 190кс са, но колата е доста по-тежка от предишния модел. За 120-ките имаше фабричен чип на ТТЕ, а за 150 май няма.
          Оригинално е 173 к.с./410 Нм. Още при покупката бях поръчал и оригиналния тунинг. За съжаление доставката се забави с един месец, но всяко зло за добро. След монтажа разбрах за какво съм си дал парите.
          в момента по данни от ТМ Ауто колата трябва да разполага с 204к.с./ 510 Нм. Мисля че са й напълно достатъчни.

          Първоначално публикуван от LordDigital Преглед на мнение
          Майтапя се колега ,просто самите японци се объркват като продават един и същи автомобил под 4 или 5 имена - въпросното ТЛК съм го карал като ЮРЖ150 (така си пишеше на него и изглежда малко по-различно) ,също и като Тойота 4ръннер ... за японския пазар господ знае как се казва Тез Европейските некои знае ли дали имат Торшен ,на ръчни и автоматични скорости?
          Приемам майтапа колега. Нека да е весело. Що се отнася до Торсен дифа ето цитат от брошурата с ТТ даните:
          Централен диференциал типТORSEN® с ограничено приплъзване (LSD)
          т.е. има Торсен диференциал и то той присъства в най ниското ниво на оборудване.
          Последно редактирано от CarTest™; 21-04-12, 13:52.
          LZ1GIB
          TOYOTA HZJ80,
          TOYOTA LC150

          Коментар


          • #20
            От: ТЛК 150 Впечатления

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            То корпоративното мазало етествено е налице навсякъде. Аз не споря че toyota може да са купили тоя или оня по някое време. Просто нищо по въпроса не са измислили самите те.
            Патента върху Torsen е изтекъл мисля в 2004-та. Torsen T2 е чист Quaife. До колкото знам и върху тоя вид Torsen вече патент няма.
            Впрочем NISSAN ползват отдавна и доста щироко еквивалент на Quaife, но кой го прави нямам никаква идея.

            Сега, може напоследък да са променили някое болтче, да са вкарали допълнително управление или някаква друга промяна в устройството и да са стъкмили нов патент. Обаче класическия торсен от едно време към момента може да се прави от всеки, стига да му стиска. Quaife (то-ест Т2) го правят и китайци, и руснаци към момента, във варианта му за "краен" диф в мостовете. Т1 не знам да се прави от друг, но предвид че е и по-труден - обяснимо.

            Впрочем, ето снимка на Quaife:
            ...

            Такова като на снимлата ме чака от над година да го сложа за преден на тераното.

            Та, INVEX, EQUIVEX и прочие полюции - новото, добре забравено старо.
            Съгласен съм ,че Quaife видимо ползват EQUVEX патента за дифовете си - изобщо обаче не съм убеден че този патент е изтекъл ,ти къде си чел подобна информация? Като се замисля логично ,Тойота са си знаели много добре как да произвеждат нераздъшими Т2-ки ,конкретно Супровите Освеи (JZA80) дето държат без проблеми над хиляда коня ... за какво им е тогава да дават един камион пари да купуват Torsen?

            Кирайците и Руснаците ,патенти не плащат Принципно Торсен не виждам като някаква особенна стойност за осев дифф ,карал съм го на тойота алтеза и зимата е учудващо зле ,а за съзтезания при достатъчно мощност същия проблем и на сухо известен като "едно-гумни блуждения" Quaife мисля че имаха някакви опции да добавят спомагателен амбриажен блокаж само че става сложно и скъпо. Силата на диффа е когато е централен ,Фердинанта едно време не случайно е натискал яко когато Ауди са правили Куатро-то. Тойотската имлементация при ТЛК системата е една стъпка по-добра ,позволява блокаж на Торсена ,както и откачане на единия мост. Скромният ми опит от еднократно каране на ТЛК120 със Торсен и системата на Ямаха със диагонално навързани амортисиори във газова нишка е ,че стабилноста при сняг е уникална - джипа започва да се плъзга съвсем контрилируемо когато газта е иначе до ламарината. Това разбирасе беше модел без никаква електроника за стабилност (първите години от производство).
            1x 1.5JZ = 621NM
            2x 5VZ-FE = 596NM

            Коментар


            • #21
              От: ТЛК 150 Впечатления

              Като купуваш фирма, купуваш готова производствена база, специалисти и knowhow. А това понякога е по-важно от патентите.

              Иначе, ето от тук:
              http://www.quaife.co.uk/company-info/history

              1986
              A milestone year, as it sees Rodney Quaife design, patent and manufacture the first Quaife helical gear Automatic Torque Biasing (ATB) differential, initially for a Maserati application.
              High profile success arrives quickly, as Gehard Berger wins the Mexico Grand Prix in a 1500bhp Benetton F1 car which uses a Quaife ATB differential.

              Патентите в общия случай траят 20 години. После всеки може съвсем легално да произвежда същото, стига да има технологичните възможности.

              До колкото знам към момента Quaife имат някакво взимане-даване с Torsen. Не помня по каква линия и не помня дали иде реч за договорни отношения, далове или прочие простотии.

              Относно това за какво плащат или не плащат руснаците и китайците - при наличен патент така или иначе няма да могат да ги продават например в САЩ, а те ги продават съвсем масово и легално. В UK - също. Мислиш ли че при тяхното законодателство и политика, някой ще ги търпи да си развяват байрака? Силно се съмнявам.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: ТЛК 150 Впечатления

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Като купуваш фирма, купуваш готова производствена база, специалисти и knowhow. А това понякога е по-важно от патентите.

                Иначе, ето от тук:
                http://www.quaife.co.uk/company-info/history



                Патентите в общия случай траят 20 години. После всеки може съвсем легално да произвежда същото, стига да има технологичните възможности.

                До колкото знам към момента Quaife имат някакво взимане-даване с Torsen. Не помня по каква линия и не помня дали иде реч за договорни отношения, далове или прочие простотии.

                Относно това за какво плащат или не плащат руснаците и китайците - при наличен патент така или иначе няма да могат да ги продават например в САЩ, а те ги продават съвсем масово и легално. В UK - също. Мислиш ли че при тяхното законодателство и политика, някой ще ги търпи да си развяват байрака? Силно се съмнявам.
                Аз си мисля ,че Т2 патента е направен доста по-късно и е много вероятно все още да е активен. Въпросните Китайски аналози ,се сетих за какво става въпрос - монтирал съм във много Хонди ОБХ се водят и ги има от преди 2004-та. Общо взето са пълен леш и за нищо не ставаха "out of the box" ,требеше всеки един Антонов да го разглабя и сглабя на ново. За моят личен картинг (ЦРХ Б16) си купих Куаиф ,защото вече немаше кои да преправя китайчето Живея във САЩ от 15 години и мога да ти гарантирам ,че поне тука продават много неща които имат патент инфриджмент ,търговеца дефакто е безмислено да го преследват понеже пазара е глобален - може да гонят само и единствено производителят - забележи ,че Т2 никои не копира или клонира във държави където преследването на призводителя може да се случи

                Quaife вероятно са на същата "далавера" която е подписал Фединанта за куатро-то (докато още можеше да идва в САЩ) ,плащат за патент но много малко защото са купили голямо количество на куп. Подобни количествени патенти имаха и GM ,Jeep и Ford - някои от тях си наричат Торсена със тяхно си специфично търговско име.
                1x 1.5JZ = 621NM
                2x 5VZ-FE = 596NM

                Коментар


                • #23
                  От: ТЛК 150 Впечатления

                  Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                  Защо не пробваш с двутактово масло като добавка в дизела. Ефекта е доказан...
                  Не знам. Първо трябва да си отговоря на много въпроси преди да пробвам. За 80-ката не бих се замислил. Но на 150-ката е с помпа-дюза система. Не съм се задълбочавал да чета, но предполагам че има допълнителни филтри, датчици и т.н. Страхувам се да не повредя нещо.
                  Какво количество се добавя по принцип?
                  LZ1GIB
                  TOYOTA HZJ80,
                  TOYOTA LC150

                  Коментар


                  • #24
                    От: ТЛК 150 Впечатления

                    Първоначално публикуван от Ivk0v Преглед на мнение
                    Не знам. Първо трябва да си отговоря на много въпроси преди да пробвам. За 80-ката не бих се замислил. Но на 150-ката е с помпа-дюза система. Не съм се задълбочавал да чета, но предполагам че има допълнителни филтри, датчици и т.н. Страхувам се да не повредя нещо.
                    Какво количество се добавя по принцип?
                    Четвърт литър на 60 литра гориво. Но не е критично. Сипвал съм двойно - все тая. Виж ако сипеш по-малко, ефекта започва да отслабва.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: ТЛК 150 Впечатления

                      Първоначално публикуван от LordDigital Преглед на мнение
                      Quaife вероятно са на същата "далавера" която е подписал Фединанта за куатро-то (докато още можеше да идва в САЩ) ,плащат за патент но много малко защото са купили голямо количество на куп. Подобни количествени патенти имаха и GM ,Jeep и Ford - някои от тях си наричат Торсена със тяхно си специфично търговско име.
                      Ама нали това ти обяснявам - Quaife са го измислили и патентовали това, направено по тоя начин. То си пише. Даже бях издирил патента като се ровичках, ама кой знае къде е сега. И това - 86-та. И от тогава правят за квото се сетиш, включително и за серийни автомобили. Какво са направили Torsen след това не съм се ровил. Както горе изказах предположения - може да са добавили нещо, и да са патентовали това като нова система. Може с нещо да са изменили профила на зъбите, да са заменили един детайл с друг, да са набутали електроника или хидравлика, и какво ли още не. Просто Torsen не са ми били достатъчно в полезрението, че да се ровичкам. За моето возило Torsen няма. Има само Quaife.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        От: ТЛК 150 Впечатления

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Ама нали това ти обяснявам - Quaife са го измислили и патентовали това, направено по тоя начин. То си пише. Даже бях издирил патента като се ровичках, ама кой знае къде е сега. И това - 86-та. И от тогава правят за квото се сетиш, включително и за серийни автомобили. Какво са направили Torsen след това не съм се ровил. Както горе изказах предположения - може да са добавили нещо, и да са патентовали това като нова система. Може с нещо да са изменили профила на зъбите, да са заменили един детайл с друг, да са набутали електроника или хидравлика, и какво ли още не. Просто Torsen не са ми били достатъчно в полезрението, че да се ровичкам. За моето возило Torsen няма. Има само Quaife.
                        Ако това дето пишат е съвсем вярно ,тогава защо същата година Ауди взимат патент от Торсен? Има нещо което и двамата не знаем ,факт е че оргиналния патент няма как да е над 17 години живот т.с. вече не съществува ,обаче всеки производител дето сака да използва Торсен Т2 си плаща във момента точно на тойота ,ако не им са плаща си разработват собствени хеликал диффове до колкого могат (обикновенно неМогат)...
                        1x 1.5JZ = 621NM
                        2x 5VZ-FE = 596NM

                        Коментар


                        • #27
                          От: ТЛК 150 Впечатления

                          ...или си плащат на Quaife, да им ги произведе.

                          А де да знаем дали по някое време Torsen не са купили Quaife, и вече политиката им да е обща, макар да работят като уж отделни компании....
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: ТЛК 150 Впечатления

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            ...или си плащат на Quaife, да им ги произведе.

                            А де да знаем дали по някое време Torsen не са купили Quaife, и вече политиката им да е обща, макар да работят като уж отделни компании....
                            Корпоративни игрички - ходи ги хвани Между другото ти виж дали на твоя Quaife има начин да му сетнеш пре-Лоад още докато е на тезгяха ,би трябвало да помага до някъде особенно на лед.
                            1x 1.5JZ = 621NM
                            2x 5VZ-FE = 596NM

                            Коментар


                            • #29
                              От: ТЛК 150 Впечатления

                              С пружинни шайби е по средата. Предполагам за да променя нещо, или пренареждам шайбите, или слагам други.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: ТЛК 150 Впечатления

                                Нещо темата се разводни и май ще се наложи някой модератор да я разцепи на 2 правилни.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X