Скъсах успокоителя на ангренажната верига,та в тази връзка имам няколко въпроса към тези, които са запознати с този мотор.
Двигателя ми е на 222000 км със сигурност.Без никакви предшестващи признаци при едно тежко и продължително буксуване, ангренажа затрака силно.
Веднага завлякохме джипа при майстор и след разглобяването се оказа скъсано ухо на един пластмасов успокоител.Купих аз този успокоител и го монтирахме.
Единствения метод,който знам за проверка на разтягането на веригата е този с повдигането и' от зъбчатката, и според него веригата не е износена, т.е. не може да се отлепи от зъбчатката при опънато положение. При зацепването обаче възникна дилема -точно на белезите зъбите не можеха да се зацепят.Зацепихме го с половин зъб предварение.
След сглобяването двигателя заработи много шумно и имаше тракане от веригата.Отворихме отново капака на клапаните и презацепихме веригата с половин зъб закъснение на разпределителния вал.Запалихме и двигателя заработи по-тихо но тракането на веригата си остана.Не е нещо фрапиращо, но дразни и не смея така да ида в гората.Та въпросите са ми следните:
1 Как така преди късането на успокоителя двигателя си работеше без да трака,а след това с новия успокоител трака?
2 Разликата с половин зъб при зацепване на разпределителния вал, признак ли е за износена верига?
3 Късането на успокоител признак ли е за износена верига?
4 Ако се наложи смяна, какво да сменям:само верига,верига с хидравличен обтегач или верига със зъбчатки и хидравличен обтегач.
5 Преди да ме посъветвате да сменя всичко имайте предвид и това,че тези неща не са евтини-за тъпия пласмасов успокоител-44лв.
Двигателя ми е на 222000 км със сигурност.Без никакви предшестващи признаци при едно тежко и продължително буксуване, ангренажа затрака силно.
Веднага завлякохме джипа при майстор и след разглобяването се оказа скъсано ухо на един пластмасов успокоител.Купих аз този успокоител и го монтирахме.
Единствения метод,който знам за проверка на разтягането на веригата е този с повдигането и' от зъбчатката, и според него веригата не е износена, т.е. не може да се отлепи от зъбчатката при опънато положение. При зацепването обаче възникна дилема -точно на белезите зъбите не можеха да се зацепят.Зацепихме го с половин зъб предварение.
След сглобяването двигателя заработи много шумно и имаше тракане от веригата.Отворихме отново капака на клапаните и презацепихме веригата с половин зъб закъснение на разпределителния вал.Запалихме и двигателя заработи по-тихо но тракането на веригата си остана.Не е нещо фрапиращо, но дразни и не смея така да ида в гората.Та въпросите са ми следните:
1 Как така преди късането на успокоителя двигателя си работеше без да трака,а след това с новия успокоител трака?
2 Разликата с половин зъб при зацепване на разпределителния вал, признак ли е за износена верига?
3 Късането на успокоител признак ли е за износена верига?
4 Ако се наложи смяна, какво да сменям:само верига,верига с хидравличен обтегач или верига със зъбчатки и хидравличен обтегач.
5 Преди да ме посъветвате да сменя всичко имайте предвид и това,че тези неща не са евтини-за тъпия пласмасов успокоител-44лв.
Коментар