Обява

Свий
Няма добавени обяви.

22RE - нЕкои въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 22RE - нЕкои въпроси

    Това ми е вторият Рънър с втори газифициран 22RE мотор, и пак има някои неща, които не мога да си обясня. Текущият двигател е "швейцарец" на 260 хиляди, с току-що сменена ангренажна верига с всичките зъбни колела и обтегачи, изцяло профилактирана глава и ново масло - предишният MOTUL 6100 за 1500 км. отми всякакви гадости от мотора и беше станал чисто черен, така че наляхме ново масло, пак от същото.

    В момента двигателя работи идеално, има мощност, но някои дреболии остават под въпрос:

    - от 3500 оборота и нагоре се появява отчетливо и доста силно бучене. Старият двигател бучеше по същия начин. Този работи по-чисто, но пак бучи и нямам идея от какво може да е;

    - след последната смяна на маслото стрелката за налягане на маслото стои малко по-ниско от преди. На загрял двигател на празен ход (900 оборота) е по средата между минимума и първото деление, при напържване на 3-4000 се вдига до средата на скалата, но не и по-нагоре. Това дали е знак, че маслените магистрали са се отпушили и маслото циркулира по-леко от преди, или обратното - е признак за по-лошо мазане?

    - "новият" двигател е с прехвърлена газова уредба (обикновена) от предишния; всичко е същото, само изпарителят е сменен с турско копие на "Ловато" (италианският "Заволи" се беше спекъл тотално за половин година престой). Всичко работи нормално, но на новия двигател периодично ми светва лампата "Check Engine" при едни и същи условия: загрял двигател, след кратко гасене - например, след зареждане на бензиностанция. След 5-6 километра равномерно движение - шосе или магистрала - лампата светва; като превключа на бензин, до минута изгасва, и повече не светва и на газ (до следващо гасене и потегляне). В града не е светвала досега никога, на шосе не винаги - но когато светне, винаги е при едни и същи условия.

    Ще бъда много благодарен за мнения и препоръки.

    Борис
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

  • #2
    От: 22RE - нЕкои въпроси

    -При мен "бученето" на по-високи обороти също е факт. Отдавам го на стари тампони на двигателя и лоша шумоизолация.
    -Масла с различен вискозитет променят положението на стрелката, също така и влияе доста и вида на масления филтър и състоянието му. При запушен фитър налягането и високо, но до толкова, че да отвори байпасния клапан.Средата на скалата е добре на празен ход, а налягането на маслото не би трябвало да се променя много от 1500 оборота нагоре.
    -За трето нямам идея, защото съм с карбуратор
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #3
      От: 22RE - нЕкои въпроси

      При мен нещата са още по зле.При запалване още докато маслото е студено стрелката на маслото е на първата чертичка.След това като добре загрее двигателя стрелката направо отива на минимум.И се чудя дали има ремонтни комплекти за маслена помпа.А пък като четох ръководството за ремонт доста е сложна процедурата .

      Коментар


      • #4
        От: 22RE - нЕкои въпроси

        Преди да стигнеш до ремонт на маслена помпа, провери състоянието на байпасния клапан, защото може да е заял в отворено положение. Освен това трябва се направи проверка на налягането на маслото с манометър, за да се изключи дефект в датчика или уреда. Масления фитлтър какъв е?
        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
        Drag Grand Canyon Daily
        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
        LZ1JYM

        Коментар


        • #5
          От: 22RE - нЕкои въпроси

          Яворе, за манометъра си много прав - най-добре е да си проверя и аз реалното налягане на маслото, вместо да изпадам в хипохондрия.

          За бученето - от шумоизолацията не мога да се оплача (или ако се оплаквам - само на себе си мога да мрънкам, ама повече изолация няма къде да набия по тая джипка). Версията за остарели тампони я бяхме обсъждали с майстори и покрай стария Рънър - но не можах да намеря правилните тампони на нормални цени, а междувременно камионът сдаде багажа. С новия Рънър май ще подновя пак търсенето на тампони - макар че почва да ми писва вече от висене в бокса, може да я покарам малко и така...

          Check Engine: сега се сещам, че май почна да светва след като се натегна малко пружината на дебитомерната клапа - че кочинката нямаше никаква мощ, а след тая операция тръгна доста по-пъргаво. (Встрани от темата - разглобяване и почистване на дросела също върна доста коне под капака.)

          Всички процедури са извършвани от Гого Флекса, така че глупости по двигателя не са правени.
          Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

          TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

          Коментар


          • #6
            От: 22RE - нЕкои въпроси

            Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
            В момента двигателя работи идеално, има мощност, но някои дреболии остават под въпрос:

            - от 3500 оборота и нагоре се появява отчетливо и доста силно бучене. Старият двигател бучеше по същия начин. Този работи по-чисто, но пак бучи и нямам идея от какво може да е;

            - след последната смяна на маслото стрелката за налягане на маслото стои малко по-ниско от преди. На загрял двигател на празен ход (900 оборота) е по средата между минимума и първото деление, при напържване на 3-4000 се вдига до средата на скалата, но не и по-нагоре. Това дали е знак, че маслените магистрали са се отпушили и маслото циркулира по-леко от преди, или обратното - е признак за по-лошо мазане?

            - "новият" двигател е с прехвърлена газова уредба (обикновена) от предишния; всичко е същото, само изпарителят е сменен с турско копие на "Ловато" (италианският "Заволи" се беше спекъл тотално за половин година престой). Всичко работи нормално, но на новия двигател периодично ми светва лампата "Check Engine" при едни и същи условия: загрял двигател, след кратко гасене - например, след зареждане на бензиностанция. След 5-6 километра равномерно движение - шосе или магистрала - лампата светва; като превключа на бензин, до минута изгасва, и повече не светва и на газ (до следващо гасене и потегляне). В града не е светвала досега никога, на шосе не винаги - но когато светне, винаги е при едни и същи условия.

            Ще бъда много благодарен за мнения и препоръки.

            Борис
            И моят 22R така бучи , прави ми впечатление , че в ниските обороти тръгва много добре и след 3500 започва да тъпче и да бучи ,като това е и на бензин и на газ и след няколко опита за различни варианти на центровки на запалителната и горивната системи стигнах до извода , че това се дължи на работната крива на разпределителния вал . Идеята на конструктурите най вероятно е завишена мощност в ниските обороти тъй като все пак това е джип а не лек автомобил и е нужна повече мощност и въртящ момент в ниските обороти. Тампоните на двигателя ако се заменят с по меки може би ще понамалее бученето , но няма да изчезне освен това аз добавих мека връзка на ауспуха тъй като в оригинал моя модел нямаше тя също позамаза проблема с бучене и вибрации над 3500 оборота.

            Маслото при мен отива над средата само на студен двигател над 1500 оборота като загрее двигателят над 1500 оборота застава на средата и си стой там така че не мисля че има място за притеснение за това , може би е добре да се премери налягането на маслото и да се сравни със заводски предписаното за да си сигурен че всичко е наред

            Светването на чек контрола на газ се дължи на коректна работа на ламбда сондата , която усеща бедната смес на газта и светва . При предния ти джип наи вероятно е била забила и не е усещала промените в качеството на сместта Но след като обърнеш на бензин и загасва не мисля че има място за притеснение , ако те дразни това светване можеш да монтираш ламбда емулатор което е по скъпия и неточен вариант или по лесния едно реле да я гаси тази чек лампа като обърнеш на газ , което е доста срещана препоръка в каталозите за газови уредби
            поздрави и успех с новия камион !
            2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
            ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

            Коментар


            • #7
              От: 22RE - нЕкои въпроси

              Тия дни с Гого Флекса посетихме доверения му диагностик (между другото, този е първият, който не почна да се пляска по баджаците и да се вайка откъде да намери софт за диагностика на 22RE-то). Предположението на turbodelta е вярно - компът беше записал грешка от ламбда сондата. Предписано лекарство - смяна на врътката за подаване на газта с ламбда контролер и добавяне на резонатор на мястото на пенсионирания катализатор, за да не прелитат газовете твърде бързо край сондата (сега има само гола тръба там). Ще ги мисля догодина - а засега весели празници на всички!
              Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

              TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

              Коментар


              • #8
                От: 22RE - нЕкои въпроси

                Мое мнение добавянето на резонатор не е наложително тези теории с твърде бързо прелитащите газове са мит Ако сондата е коректна няма никакъв проблем да си само с тръба
                поздрави и весели празници !
                2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
                ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X