Това ми е вторият Рънър с втори газифициран 22RE мотор, и пак има някои неща, които не мога да си обясня. Текущият двигател е "швейцарец" на 260 хиляди, с току-що сменена ангренажна верига с всичките зъбни колела и обтегачи, изцяло профилактирана глава и ново масло - предишният MOTUL 6100 за 1500 км. отми всякакви гадости от мотора и беше станал чисто черен, така че наляхме ново масло, пак от същото.
В момента двигателя работи идеално, има мощност, но някои дреболии остават под въпрос:
- от 3500 оборота и нагоре се появява отчетливо и доста силно бучене. Старият двигател бучеше по същия начин. Този работи по-чисто, но пак бучи и нямам идея от какво може да е;
- след последната смяна на маслото стрелката за налягане на маслото стои малко по-ниско от преди. На загрял двигател на празен ход (900 оборота) е по средата между минимума и първото деление, при напържване на 3-4000 се вдига до средата на скалата, но не и по-нагоре. Това дали е знак, че маслените магистрали са се отпушили и маслото циркулира по-леко от преди, или обратното - е признак за по-лошо мазане?
- "новият" двигател е с прехвърлена газова уредба (обикновена) от предишния; всичко е същото, само изпарителят е сменен с турско копие на "Ловато" (италианският "Заволи" се беше спекъл тотално за половин година престой). Всичко работи нормално, но на новия двигател периодично ми светва лампата "Check Engine" при едни и същи условия: загрял двигател, след кратко гасене - например, след зареждане на бензиностанция. След 5-6 километра равномерно движение - шосе или магистрала - лампата светва; като превключа на бензин, до минута изгасва, и повече не светва и на газ (до следващо гасене и потегляне). В града не е светвала досега никога, на шосе не винаги - но когато светне, винаги е при едни и същи условия.
Ще бъда много благодарен за мнения и препоръки.
Борис
В момента двигателя работи идеално, има мощност, но някои дреболии остават под въпрос:
- от 3500 оборота и нагоре се появява отчетливо и доста силно бучене. Старият двигател бучеше по същия начин. Този работи по-чисто, но пак бучи и нямам идея от какво може да е;
- след последната смяна на маслото стрелката за налягане на маслото стои малко по-ниско от преди. На загрял двигател на празен ход (900 оборота) е по средата между минимума и първото деление, при напържване на 3-4000 се вдига до средата на скалата, но не и по-нагоре. Това дали е знак, че маслените магистрали са се отпушили и маслото циркулира по-леко от преди, или обратното - е признак за по-лошо мазане?
- "новият" двигател е с прехвърлена газова уредба (обикновена) от предишния; всичко е същото, само изпарителят е сменен с турско копие на "Ловато" (италианският "Заволи" се беше спекъл тотално за половин година престой). Всичко работи нормално, но на новия двигател периодично ми светва лампата "Check Engine" при едни и същи условия: загрял двигател, след кратко гасене - например, след зареждане на бензиностанция. След 5-6 километра равномерно движение - шосе или магистрала - лампата светва; като превключа на бензин, до минута изгасва, и повече не светва и на газ (до следващо гасене и потегляне). В града не е светвала досега никога, на шосе не винаги - но когато светне, винаги е при едни и същи условия.
Ще бъда много благодарен за мнения и препоръки.
Борис
Коментар