Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дебитомер : (

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дебитомер : (

    Здравейте колеги,

    От скоро съм горд собственик на Сузуки Витара 1.6i, 16v, дълга база, 1996. Дотук много добре... Обаче, при направената диагностика, се оказа, че дебитомерът е излязъл от строя. Понеже досега не съм бил собственик на Сузуки, не знам към кой и къде да се обърна, за да намеря тази част. В сервиза ми обясниха, че дебитомерчето много трудно се намирало ново, било скъпо и ме посъветваха да търся втора ръка, но при условие - вземам, пробват го, ако работи - плащам. Автомобилчето (и аз) се намира в София.

    Ще съм благодарен, ако някой ми помогне в терзанието...

  • #2
    До: Дебитомер : (

    А колата как се държи като динамика, разход на гориво
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      До: Дебитомер : (

      Я вземи щракни дебитомера и качи снимката, че ако не бъркам, тия години се срещат два вида дебитомери.
      Иначе втора ръка няма начин да няма, Витари се навъдиха доста, съответно и чаркалак за тях... стига да си сигурен, че е дебитомер, защото понякога грешка дебитомер на компа излиза и от други неща.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        До: Дебитомер : (

        Разходът е леко увеличен, а динамиката понякога липсва. Двигателят при ниски обороти понякога работи на 300-400 об/мин, а понякога нормално - 850-900.

        Още утре сутринта ще снимам и ще кача снимки на дебитомера.

        П.С. Диагностикът беше категоричен, че е дебитомер. Даже каза, че имало някаква контролна лампа на таблото, която светела, ако дебитомера не работи, а при мойта машинка просто е разкачена...

        Коментар


        • #5
          До: Дебитомер : (

          Първоначално публикуван от doctor_d Преглед на мнение
          ....Разходът е леко увеличен, ...
          Доктор .....хипохондрия ....шъ звънкаш и шъ идваш да си говорим за "жипки" .....лечението после
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            До: Дебитомер : (

            Първоначално публикуван от doctor_d Преглед на мнение
            Разходът е леко увеличен, а динамиката понякога липсва. Двигателят при ниски обороти понякога работи на 300-400 об/мин, а понякога нормално - 850-900.

            Още утре сутринта ще снимам и ще кача снимки на дебитомера.

            П.С. Диагностикът беше категоричен, че е дебитомер. Даже каза, че имало някаква контролна лампа на таблото, която светела, ако дебитомера не работи, а при мойта машинка просто е разкачена...
            Хм, я вземи наистина се обади на Дедо Владо, пък тогава се вкарвай в разни филми. Да няма после редовното оплакване "Набутах се една торба пари за дебитомер, пък проблема остана...". Имам известни съмненя в точността на диагнозата.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              До: Дебитомер : (

              И аз имах съмнение за Дебитомера на един Голф, а се оказа зацапана дроселова клапа. Малко WD40 и проблема се реши

              Коментар


              • #8
                До: Дебитомер : (

                Аз пуснах сутринта снимките, но поста ми не се е появил във форума - не знам защо. Сега ще направя втори опит.

                А иначе, ще се обадя на дядо Владо, ако може да погледне машинката, да не си хабим куршумите на халост.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Дебитомер : (

                  здр. приател нямам витара но сам се навил да си копувам в наи скоро време но си тарся автоматик, но по темата че се отплеснах. със сигорно ти е прецакан дебитомера , щом ти мени оборотите , неговия живот е 200000 км. така 4е маи е минала 200000, и наистина е много скъп. по то4но безбожно скъп. вътре в кутията има една клапа , а отгоре кадето си оградил натписа с малкото кръкче, има едно капаче в което влиза буксата. та под това капаче има едно полу запчато колело на които зъпци е закаченоедна натегателна прожина . та тази цялата система поема информация от компа колко точно въздух да пусне на бензина да обогати горивната смес и да подържа нормални обороти и когато и дадеж газ на пътя да не забива първо муцуната и после да трагва , а направо да тръгва. НОООО.... небарзаи да си копуваш друг заштото ще е сащия, тои дебитомера се ремонтира и изкарва още 200000 км. , като се разпечата това капаче което споменах до буксата. то е капсоловано и като гледам маи твоито е отваряно вече от някои в бг да го праи. та отка4аш цялата кутия и нагласяш клапата вътре така че да се движи свободно вътре без да опира никаде. после постажяш всичко и отваряш капачето откачаш прожината и я натягаш или отпускаш с по едно деление докато като изфорсираш двигателя тои не глахне а направо почне да подскача . залепяш капачето с силикон да не влиза вода и си готов . УСПЕХ

                  Коментар


                  • #10
                    До: Дебитомер : (

                    Първоначално публикуван от FABARM Преглед на мнение
                    здр. приател нямам витара но сам се навил да си копувам в наи скоро време но си тарся автоматик, но по темата че се отплеснах. със сигорно ти е прецакан дебитомера , щом ти мени оборотите , неговия живот е 200000 км. така 4е маи е минала 200000, и наистина е много скъп. по то4но безбожно скъп. вътре в кутията има една клапа , а отгоре кадето си оградил натписа с малкото кръкче, има едно капаче в което влиза буксата. та под това капаче има едно полу запчато колело на които зъпци е закаченоедна натегателна прожина . та тази цялата система поема информация от компа колко точно въздух да пусне на бензина да обогати горивната смес и да подържа нормални обороти и когато и дадеж газ на пътя да не забива първо муцуната и после да трагва , а направо да тръгва. НОООО.... небарзаи да си копуваш друг заштото ще е сащия, тои дебитомера се ремонтира и изкарва още 200000 км. , като се разпечата това капаче което споменах до буксата. то е капсоловано и като гледам маи твоито е отваряно вече от някои в бг да го праи. та отка4аш цялата кутия и нагласяш клапата вътре така че да се движи свободно вътре без да опира никаде. после постажяш всичко и отваряш капачето откачаш прожината и я натягаш или отпускаш с по едно деление докато като изфорсираш двигателя тои не глахне а направо почне да подскача . залепяш капачето с силикон да не влиза вода и си готов . УСПЕХ
                    Колега,много добра информация даваш,само,че е за Дебитомер,както е написал колегата пуснал темата.Но неговото е МАФ сензор,който е пак вид дебитомер,само,че по-нов вид.Не използва механика.Вътре в него(това което се вижда) има един температурен датчик(термистор),един нагревател и още един терморезистор.Разбира се и електрониката в кутииката,която е запечатана отгоре.Принципа на действие е такъв-Термистора мери температурата на входящия въздух,нагреватела(керамичен)се нагрява,а терморезистора ,плътно залепен за нагреватела му мери температурата.Колкото повече въздух преминава през МАФ сензора,толкова повече се охлажда нагреватела.Електрониката горе в кутийката взима показанията от термистора(мерещ температурата на входящия въздух) и терморезистора(мерещ температурата на нагревателя),обработва информацията и я праща готова на компютъра.Буксата има 3 кабела.Единия е +12В през контакт,другия е маса(-),третия връща информация на компютъра.При коректно работещ датчик от 1 до 5 волта(обща информация).На празен ход 1-1,6 волта,при подаване вдигане на оборотите волтажа се увеличава до 5 волта.
                    При изправна лампа "check engine"(оранжева) се диагностицира много лесна сам,без сервиз.Правиш "мостче" на диагностичната букса,която се намира в коша на двигателя(покрита е с гумено капаче),"четеш" кода,чрез премигванията на лампата и установяваш къде е проблема.Код 33 или 34 е повреда в Маф сензора.
                    Дано да съм бил полезен.
                    Поздрави-Николай
                    Прикачени файлове
                    Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                    Коментар


                    • #11
                      До: Дебитомер : (

                      Използвам момента да питам дали ако се махне дебитомера (~1300 лв. нов) и се монтира обикновена газова няма да реши проблема вовеки?
                      Последно редактирано от Rabin; 09-01-10, 12:14.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Дебитомер : (

                        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                        Използвам момента да питам дали ако се махне дебитомера (~1300 лв. нов) и се монтира обикновена газова няма да реши проблема вовеки?
                        Почти. Само дето някой трябва да казва кога да плющи искрата и ако този някой е ECU, става мазало. Плюс дребния проблем с байпаса, или както е по известен "степера" - за ниските обороти.

                        Който проблем Е решим, разбира се, но само газовата, самам по себе си, не помага особено. Би трябвало да има инфо из нета, аз самия се каня да направя една своя си интерпретация, но ще е към края на февруари.

                        Естествено, има и друг начин - делко и карбуратор от Жигула и пей сърце
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Дебитомер : (

                          Първоначално публикуван от FABARM Преглед на мнение
                          ... та тази цялата система поема информация от компа колко точно въздух да пусне на бензина да обогати горивната смес и да подържа нормални обороти ...
                          Дебитомера мери, не регулира (може би имаш предвид L Jetronic)
                          Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Дебитомер : (

                            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                            Почти. Само дето някой трябва да казва кога да плющи искрата и ако този някой е ECU, става мазало. Плюс дребния проблем с байпаса, или както е по известен "степера" - за ниските обороти.

                            Който проблем Е решим, разбира се, но само газовата, самам по себе си, не помага особено. Би трябвало да има инфо из нета, аз самия се каня да направя една своя си интерпретация, но ще е към края на февруари.

                            Естествено, има и друг начин - делко и карбуратор от Жигула и пей сърце
                            +1 Да,донякъде проблема се решава,но не на 100%. Подаването на искрата не е точно на място,защото компа работи в авариен режим.В крайна сметка:малко по-шумен двигател,малко по-голям разход и малко по-добра динамика.Това на газ.На бензин нещата са по-зле:нестабилни обороти на празен ход,особено в режим на загряване (около 15-50 градуса на водата),отново по-шумен двигател,доста по-голям разход на гориво и малко по-добра динамика.Високо ниво на изгорели газове...Като се махне буксата на МАФ сензора,двигателя се държи все едно мафа не работи.
                            Колега ти диагностицира ли с лампата дали проблема е в МАФ сензора?
                            Поздрави
                            Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                            Коментар


                            • #15
                              До: Дебитомер : (

                              Колега намери от някъде МАФ сложи го и виж как ще работи колата ако е той купи втора ръка и карай
                              Лудак

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X