Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с 4х4 (Vitara)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с 4х4 (Vitara)

    Здравейте,
    на скоро си купих витара (дълга база, 96г.) и вчера за първи я окалях. Наложи ми се да карам авера дето беше с мен да я бута за да изляза от калта.
    Та.. по същество - не ми работи 4х4-то, автоматик е.
    Какво се случва - навирам се в калта и "закъсвам". Пускам 4х4 бързи и ще "излизам от локвата", но уви наистина съм закъсал. Задните въртят а предните хич барем. Опитах да включа 4х4 на работещ двигател и на неработещ. Опитах бързи и бавни - само задното върти. Излязохме от калта с малко бутане.
    Обадих се на брат ми и го питах за съвет, каза ми да опитам да пусна 4х4 преди да "закъсам" за да има малко ход на предните колела - опитах. Също нямаше ефект - предните не въртят.
    Въпрос 1 - има ли вероятност аз да бъркам нещо и ако да какво може да е то.
    Въпрос 2 - ако не бъркам...?

    Едит: благодаря предварително на всеки отзовал се!

  • #2
    погледнал ли си с какви хъбове си.
    дали са автоматични или ръчни
    "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

    Коментар


    • #3
      Няма от къде да ги заключа. И като пусна 4х4 от лоста светва лампа '4WD' на таблото... предполагам, че ако е ръчно няма да светне ако не са заключени хъбовете...

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Imil
        Няма от къде да ги заключа. И като пусна 4х4 от лоста светва лампа '4WD' на таблото... предполагам, че ако е ръчно няма да светне ако не са заключени хъбовете...
        Значи първо погледни на предните колела, по средата на джантата дали имаш капачка или има един палец, който можеш д завъртиш на ръка или с клещи на него има стрелки на ляво и на дясно и пише съответно free и lock.
        Ако си с капак, което значи че си с автоматични хъбове трябва наистина преди да влезнеш в калта да включиш от малкият лост на позиция 4Н и леко да минеш напред 1 м. ако си автоматик включваш само когато големият лост е на N. а в калта хъбовете нямат възможност да зацепат предните гуми и си оставаш там, както и е станало. А ако ти боксува някоя от задните гуми също не е гаранция, че не ти работи предното защото нямаш никакви блокажи и е напълно възможно да си седиш на едно място с една боксуваща гума при включен и изправен 4х4.
        Като тръгнеш да изключваш от 4Н на 2Н трябва пак да големият лост да е на N и тогава минаваш на 2Н. след което включваш на задна и минаваш около 2 метра за да изключат хъбовете....
        а за ръчните слизаш в калта и ги въртиш на ръка и газ ;-)
        LZ1RED

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от redair
          Първоначално публикуван от Imil
          Няма от къде да ги заключа. И като пусна 4х4 от лоста светва лампа '4WD' на таблото... предполагам, че ако е ръчно няма да светне ако не са заключени хъбовете...
          Значи първо погледни на предните колела, по средата на джантата дали имаш капачка или има един палец, който можеш д завъртиш на ръка или с клещи на него има стрелки на ляво и на дясно и пише съответно free и lock.
          Ако си с капак, което значи че си с автоматични хъбове трябва наистина преди да влезнеш в калта да включиш от малкият лост на позиция 4Н и леко да минеш напред 1 м. ако си автоматик включваш само когато големият лост е на N. а в калта хъбовете нямат възможност да зацепат предните гуми и си оставаш там, както и е станало. А ако ти боксува някоя от задните гуми също не е гаранция, че не ти работи предното защото нямаш никакви блокажи и е напълно възможно да си седиш на едно място с една боксуваща гума при включен и изправен 4х4.
          Като тръгнеш да изключваш от 4Н на 2Н трябва пак да големият лост да е на N и тогава минаваш на 2Н. след което включваш на задна и минаваш около 2 метра за да изключат хъбовете....
          а за ръчните слизаш в калта и ги въртиш на ръка и газ ;-)
          Чакаи сега, това с N и "големия лост" не го разбрах. Новобранец съм и съжелявам ако задавам глупави въпроси но не намерих никаде опътване за ползване на 4х4...
          1. Няма стрелки на капачките на джантите и не се мърдат (на брат ми джипката е с ръчни и знам как се заключват при него). По това съдя, че са автоматични.
          2. Имам два лоста - за скоростите и за 4х4. 4х4-то има 2H, 4H, N, 4L. 'N' така и не разбрах за какво е... когато съм на N форсирам все едно е на свободна.
          Аз ли немога да включа 4х4-то...?
          Колкото до въртенето на задните колела а предните не - не трябва ли да въртят всичките когато е включено 4х4?

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Imil
            Чакаи сега, това с N и "големия лост" не го разбрах.
            Казано на български - изключваш от скорост.


            Първоначално публикуван от Imil
            'N' така и не разбрах за какво е... когато съм на N форсирам все едно е на свободна.
            Да де, "все едно е на свободна"
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              РЕ:

              Скоростната кутия е ръчна а хъбовете са автоматични, N на малкото лостче е свободна, включва се само когато те дърпат.
              Най-добрия реглаж на преден и заден мост

              Коментар


              • #8
                N = neutral демек нулева !
                значи човека се е опитал да ти каже, че за включване/изключване на двойното предаване лоста (онзи "големия") се поставя на положение N и тогава се превключва "другия" лост - иначе няма ефект.
                2H - 2х4 = включено задно - кат нормална кола
                4H - 4x4 = включени два моста но на високи предавки - подходящо за заледено, мокро и лек офроуд
                4 L - 4x4 = включени два моста с понижени предавки - за офроуд и скорост до към 60 км. в Допълнение към това може да имаш отделно включване на блокаж и прочие.
                дано това да ти дава повече яснота

                Коментар


                • #9
                  Re: Проблем с 4х4 (Vitara)

                  Първоначално публикуван от Imil
                  Здравейте,
                  на скоро си купих витара (дълга база, 96г.) и вчера за първи я окалях. Наложи ми се да карам авера дето беше с мен да я бута за да изляза от калта.
                  Та.. по същество - не ми работи 4х4-то, автоматик е.
                  От първият ти пост разбрах, че колата ти е "автоматик" при автоматиците имаш позиция N - неутрална.... а при ръчните всеки знае :-)
                  LZ1RED

                  Коментар


                  • #10
                    Не съм се изразил правилно. Скоростите ми са ръчни а 4х4-то е автоматик както брат ми отбеляза.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Imil
                      Не съм се изразил правилно. Скоростите ми са ръчни а 4х4-то е автоматик както брат ми отбеляза.
                      значи хъбовете са ти автоматични ;-)
                      LZ1RED

                      Коментар


                      • #12
                        Лоша работа -счупени хъбове,или още по лоша-РАЗДАТКА.Пъхни се под колата и опитай да завъртиш някоя от предните полуоски,при изключено 4x4.Трябва да чуеш щракане и полуоската да спре да се върти свободно.Това означава че тя е зацепена към колелото.Ако гореописаното не се получи -радвай се ,имаш счупен хъб,ако обаче полуоските се заключват към колелата ,а ти още нямаш 4x4 отиваш на скъп ремонт, проблема най-вероятно е във веригата на раздатката.
                        Румен Николов

                        0888 358 572

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от sineto
                          Лоша работа -счупени хъбове,или още по лоша-РАЗДАТКА.Пъхни се под колата и опитай да завъртиш някоя от предните полуоски,при изключено 4x4.Трябва да чуеш щракане и полуоската да спре да се върти свободно.Това означава че тя е зацепена към колелото.Ако гореописаното не се получи -радвай се ,имаш счупен хъб,ако обаче полуоските се заключват към колелата ,а ти още нямаш 4x4 отиваш на скъп ремонт, проблема най-вероятно е във веригата на раздатката.
                          Само ще те помоля ако не си сигурен в това което казваш изобщо да не пишеш . Ок ? Не е тука мястото да си разказваме приказки от 1001 нощ .
                          Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                          Коментар


                          • #14
                            я качи на подемник и включи 4х4 както се изразяваш.и гледаи отдоло кво става
                            "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от v0id
                              Първоначално публикуван от sineto
                              Лоша работа -счупени хъбове,или още по лоша-РАЗДАТКА.Пъхни се под колата и опитай да завъртиш някоя от предните полуоски,при изключено 4x4.Трябва да чуеш щракане и полуоската да спре да се върти свободно.Това означава че тя е зацепена към колелото.Ако гореописаното не се получи -радвай се ,имаш счупен хъб,ако обаче полуоските се заключват към колелата ,а ти още нямаш 4x4 отиваш на скъп ремонт, проблема най-вероятно е във веригата на раздатката.
                              Само ще те помоля ако не си сигурен в това което казваш изобщо да не пишеш . Ок ? Не е тука мястото да си разказваме приказки от 1001 нощ .
                              Само да ти кажа,че е точно така...дано е хъб.Аз ги троша май вече редовно.Но не мога да намеря ръчни(по-здрави са)за КИА-та.
                              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X