Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане на Сузуки Гранд Витара 2,0 128 к.с. J20A мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Охлаждане на Сузуки Гранд Витара 2,0 128 к.с. J20A мотор

    Здравейте,

    През последните години два пъти сменям воден радиатор на витарата от заглавието на темата, всеки път се цепи горния съд по ширина.
    Винаги ми е правило впечатление, че маркуча, който свързва металната тръба от мотора с горния край на радиатора стои, като раздут.
    Наскоро при дълго време работил мотор и минати километри установих, че долния маркич, който е след термостата е студен, а в системата има налягане, това ме наведе на мисълта, че може да е повреден термостата и го смених.
    За съжаление нищо не се промени след смяната на термостата.
    Стрелката на температурата винаги стои в норма. Виското е изрядно. Колата има газов инжекцион висок клас БРЦ. Парното работи много добре.
    Дайте съвет, къде да търся проблема, защо не отваря термостата и защо половината ми радиатор реално стои студен, а горе има налягане.
    Не губи антифриз и си е бистър син.
    Радиатора е нов.

  • #2
    Термостатът отваря със сигурност, щом температурата ти е в норма.
    Капачката изправна ли е и с правилното налягане за модела ли е ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Ако термостатът отваря маркуча след него ще е топъл. А той е студен след пробег от 70 км примерно, а горния не се пипа. Капачката е правилната за модела 1.1 , работи

      Коментар


      • #4
        Бъркаш в едно нещо. Там където е термостата, от там влиза охладен антифриз от радиатора, а горния (топъл) маркуч извежда горещ антифриз към радиатора.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Да де и аз това казвам. Като отвори термостата, който в случая е долу, през горната тръба почва да навлиза горещ антифриз в радиатора и да циркулира.

        • novatech
          novatech коментира
          Редактиране на коментар
          Термостата е на изхода от двигателя и на входа на радиатора , не както ти си мислиш на изхода на радиатора. Никой свестен производител няма да сложи термостата срещу потока на антифриза.

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Добре де, в такъв случай входа на радиатора може ли да е от долната страна ?
          Защото в момента имам една РАВ 4 и термостата е към маркуча от долната страна на радиатора...

      • #5
        В такъв случай излиза, че новия радиатор е запушен

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Ако беше запушен щеше да окотиш мотора много бързо.

      • #6
        Първоначално публикуван от viking Преглед на мнение
        Здравейте,

        През последните години два пъти сменям воден радиатор на витарата от заглавието на темата, всеки път се цепи горния съд по ширина.
        Винаги ми е правило впечатление, че маркуча, който свързва металната тръба от мотора с горния край на радиатора стои, като раздут.
        Наскоро при дълго време работил мотор и минати километри установих, че долния маркич, който е след термостата е студен, а в системата има налягане, това ме наведе на мисълта, че може да е повреден термостата и го смених.
        За съжаление нищо не се промени след смяната на термостата.
        Стрелката на температурата винаги стои в норма. Виското е изрядно. Колата има газов инжекцион висок клас БРЦ. Парното работи много добре.
        Дайте съвет, къде да търся проблема, защо не отваря термостата и защо половината ми радиатор реално стои студен, а горе има налягане.
        Не губи антифриз и си е бистър син.
        Радиатора е нов.
        Или духа изгорели газове в антифриза - пукната глава или отишла гарнитура.
        Или изпарителя надува ЛПГ в антифриза.

        Аз съм за първото ... не питай как съм го научил.
        В кой град си?

        Коментар


        • #7
          novatech
          Ето го мотора на Тойотата за която говоря.
          Термостатът не е преди горния маркуч (в червено), който отива в горната страна на радиатора.
          Там където съм оградил в жълто, там е термостата, отзад от към маркуча, който влиза в долната страна.
          Къде е изхода и къде е входа на радиатора в случая ?
          Не се заяждам, просто питам, ако греша да си поправя грешката.
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250213_205332.png Прегледи:0 Размер:532.2 КБ ID:6988572
          ​​​​
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • novatech
            novatech коментира
            Редактиране на коментар
            Входа на радиатора е в жълто а изхода в червеното. Термостата е на изхода от блока , идеята е помпата да тласка водата към термостата и да спомага отварянето . Така като гледам червеният маркуч вкарва охладена вода , вероятно към помпата.

            Това трябва да е РАВ4 втора генерация , двойка може би.
            Последно редактирано от novatech; 13-02-25, 20:32.

          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Значи, аз съм в грешка, входа може да е отдолу, може и отгоре.
            Досега си мислех, че все е от горната страна, без значение къде е термостата.
            Въпросът е, защо на колегата долния маркуч е студен, там където е термостата, а горния е топъл ?

        • #8
          Ами най вероятно не му отваря термостата или има въздушен джоб. Горния маркуч е топъл по конвекция и затова надува. Знаеш ли колко трудно се обезвъздушава ВАГ изчадие с долен термостат или фокус?
          Фиат Купе
          Опел Фронтера В
          Мицубиши Паджеро Пинин

          Коментар


          • #9


            TB=Throttle Body

            The cooling system on these can be considered as running "backwards" - the thermostat is located on the cooler radiator return(демек долу), and not on the hot feed from the cylinder head to the radiator - it is dependent on coolant circulation through the heater core (маркуч 22) to get hot enough to open ...
            https://www.suzuki-forums.com/thread...g-saga.262921/

            https://www.suzuki-forums.com/thread...bbling.269592/

            Т-статът се изварява задължително преди монтаж...а по тие неизправна капачка и/или нехерметизирани маркучлета можело да доведат до сцепване на радиатора (вакуум).

            Коментар


            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              Тук е дадено така, както аз си мислех, че е.
              Т. е. студената вода влиза през долната тръба, където е термостата. А през горната излиза гореща вода към радиатора.
              В такъв случай може просто горния маркуч от старост да се разплува, хубаво е да смени с нов.

            • viking
              viking коментира
              Редактиране на коментар
              Маркуча е сменен

            • Гаврил Груев Хлътев
              Гаврил Груев Хлътев коментира
              Редактиране на коментар
              За да се пукне радиатор - има сериозно налягане.

          • #10
            Току що карах Тойотата и след половин час каране, загря хубаво и проверих при мен как е.
            Горният маркуч е горещ, значи от там излиза антифриза от двигателя към радиатора.
            Долният маркуч до термостата е напълно студен, а там се явява входа на студената вода от радиатора към мотора.
            При мен всичко е наред и нямам никакви проблеми.
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение

              Или духа изгорели газове в антифриза - пукната глава или отишла гарнитура.
              Или изпарителя надува ЛПГ в антифриза.

              Аз съм за първото ... не питай как съм го научил.
              В кой град си?
              Тествана е за газове в антифриз - няма.

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от viking Преглед на мнение

                Тествана е за газове в антифриз - няма.
                Остава и да е тествана правилно ......
                Ако искаш ти правя тест пред теб:
                - ако има газове - плащаш ми консуматива.
                - ако няма - черпя те една бира

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                  Току що карах Тойотата и след половин час каране, загря хубаво и проверих при мен как е.
                  Горният маркуч е горещ, значи от там излиза антифриза от двигателя към радиатора.
                  Долният маркуч до термостата е напълно студен, а там се явява входа на студената вода от радиатора към мотора.
                  При мен всичко е наред и нямам никакви проблеми.
                  Напълно студен долния маркуч ..... или просто по-хладен ?

                  Коментар


                  • #14
                    Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение

                    Напълно студен долния маркуч ..... или просто по-хладен ?
                    Не беше леден, но не беше и топъл. Нещо около 35 градуса .
                    Който търси , намира !
                    Човекът е човек, когато е на път !

                    Коментар


                    • #15
                      Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение

                      Напълно студен долния маркуч ..... или просто по-хладен ?
                      напълно студен е моя

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X