Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вода в маслото?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вода в маслото?

    Здравейте,
    понеже чувам противоречиви мнения бих искал да пусна една тема по въпроса. Бял маслен налеп под капачката за маслото. Конденз или спукан блок/глава/гарнитура?
    За слабостта на 16-клапановите Витари четох тук има много изписано. И не само, за подобни проблеми четох и за Фронтера, и за BMW и т.н.
    Та конкретно - гледах една Витара, хареса ми много, но под капачката на маслото има много тънък слой бял налеп, обхваща половината от вътрешната площ. По сондата (клечката) за маслото също има едва забележими бели наслоявания. Двигателят е 8 клапановата версия, има и газова уредба ако това има значение. На 80 000 км, ако се вярва на километража, 98 г. произведен. Маслото е сменяно скоро.

    Въпросът ми е има ли причина за притеснения. Засега които съм гледал една на четири коли малко или много имат бели наслоявания. Не виждам връзка с това дали има или няма газова уредба. И защо едни коли имат а други нямат този "проблем"? Карал съм 25 годишни таралясници, такова нещо не съм виждал по тях.

  • #2
    До: Вода в маслото?

    Ако е само това, няма повод да се тревожиш.

    Белият налеп е смес от кондензирали пари на маслото и водата. Образува се при всички коли. Получава се, когато се кара често на кратки разстояния. На дълъг път изчезва. Газовата уредба помага в образуването му, защото при горенето на газ се образува малко повече водна пара.

    Проблем става, ако всичкото масло е в такова състояние. Тогава не е от конденз, а от изтичане на вода в маслото през неплътности на охладителната и мазилната уредба (от прегряване или некачествени детайли). Такъв двигател е за много сериозен ремонт или за смяна.

    Коментар


    • #3
      До: Вода в маслото?

      Може да е всичко и конденз, и пукнатина, и кофти масло, и дълго седяла при лоши условия и т.н.
      Принципно с газта няма връзка освен ако някой цилиндър не "подухва" към картера......ама си е дълга за писане тема
      П.П. писали сме с Ясен заедно и той е те е насочил
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
        Може да е всичко и конденз, и пукнатина, и кофти масло, и дълго седяла при лоши условия и т.н.
        Принципно с газта няма връзка освен ако някой цилиндър не "подухва" към картера......ама си е дълга за писане тема
        П.П. писали сме с Ясен заедно и той е те е насочил
        Виждам, че няма еднозначен тест дали двигателя става или е за нов... Май ще я пропусна тази кола.

        Забравих да спомена - колата е в движение всеки ден, собсвеникът живее на няколко километра от работа.Като дойде при мен колата си беше в градуси, беше си загряла достатъчно. Колите, които споменах че съм карал си бяха доста поиздухани, карал съм ги с най-евтиното масло в градски условия - често припалване на студен двигател. И нямаше и помен от тия неща. Абе крайно време е да започнем да наливаме масло вместо антифриз, че да няма проблем с мешането .
        Последно редактирано от cveti; 07-05-09, 18:04.

        Коментар


        • #5
          До: Вода в маслото?

          Първоначално публикуван от Rabindranat Преглед на мнение
          Виждам, че няма еднозначен тест дали двигателя става или е за нов... Май ще я пропусна тази кола.
          В по-хладен сезон, така ще пропуснеш всички бензинови и газови коли. Дизелите по-рядко го правят.

          Коментар


          • #6
            До: Вода в маслото?

            Могат всички да работят на газ.Някои по-добре други по-зле.Проблема с налепа е лесно разрешим.Просто един тест на картерните газове щете уреди.

            Коментар


            • #7
              До: Вода в маслото?

              Първоначално публикуван от Rabindranat Преглед на мнение
              Май ще я пропусна тази кола.
              Точно така.Моята витара ,след като смених главата,нямаше вече никакви налепи-нито топла ,нито студена.Аз също я карах на газ.
              Румен Николов

              0888 358 572

              Коментар


              • #8
                До: Вода в маслото?

                Бягай от тази кола и въобще от всяка подобна, дори при малко съмнение! Моята Витара като я купих нямаше и следа от такова нещо. След 2-3м.каране започна да губи охладителна течност без да има течове.Тогава погледнах и открих налепа. Писах и питах тук - сигурно си видял. Диагнозата съвпадна с отговорите, които получих - главата беше пукната..А със сигурност не бях прегрявал колата, защото знаех за слабите глави и много внимавах. Последва смяна на главата с нова и разделяне с около 1300лв. Сега, вече 7-8 хил.км маслото по пръчката е съвсем бистро и капачката напълно чиста. Антифризът също си стои на мястото.
                Последно редактирано от Stanchev; 05-05-09, 21:08. Причина: добавяне

                Коментар


                • #9
                  До: Вода в маслото?

                  Благодаря на всички за инфото. Да живее Интернета по всичките земни кълбета! Ето линкове в помощ на някой интересуващ се (като мен) от препатили:
                  http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=41655

                  http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=50439

                  Да смъква 3 пъти глава не го пожелавам на никого!
                  Ще си позволя да споделя какво мисля от всичко прочетено.
                  1. Бялата пяна не е ОСНОВНО ОТ конденз. От втория линк се вижда колко са капризни колите на тема "шлайфани" глава и блок, било то и напълно здрави. Всяка кола имаща този ефект - ОСНОВНО причината е сълзене на вода през гарнитурата. Понеже маслото работи с висока температура - постига се някакъв баланс между приток на вода и изпаряване. При студено време е увеличено времето между палене и загрявяне и съотв. съкратено при охлаждане - ето причина за повече пяна в студено време, тъй като балансът е в полза на по-малко изпарена вода. Освен това температурните разлики глава-блок са по-големи при палене. Гарнитурата, която обира механичното разширение е подложена на по-голям стрес.
                  2. Защо на стари дрънгели рядко се наблюдава бяла пяна (по мои скромни наблюдения). Охладителната течност на новите коли работи под налягане при запазен двигател. Съответно картерното налягане е ниско (неодухан двигател) - посоката на налягането на водата е от антифриза към картера. За стар двигател обратно - високо картерно налягане и ръждясала капачка на радиатора (няма налягане в охладителната течност) -наблюдавано многокрано от мен.

                  Заключение: това е единствената логична според мен причина след смяна на гарнитура маслото вече да остава чисто (виж първия линк). И една кола да има, а друга да няма пяна. Може цял живот да си караш с тази процеждаща се вода в маслото без проблем (пак от линковете). Разбира се, проблем става ако главата е спукана сериозно (10 - 15 см пукнатина по думите на колегата ).
                  Последно за дизелите - поради голямата компресия имат - масивни блок-глава съотв. гарнитура с по-голяма площ. Оттам и по-малката вероятност да се процеди вода. Лично съм наблюдавал мехурчета от газове в антифриза на дизелов двигател, т.е. гаранция с гарнитурите няма.
                  p.s. Простете за невежия коментар, просто споделям мнение на лаик и няма да се разсърдя ако някой ме поправи ако греша.
                  p.p.s. Щехме с един да се хващаме на бас дали като има пяна има вода в маслото - той вика че не било вода било конденз :-) Сякаш конденза не е вода :-) Продължавам да мисля, че няма начин със сигурност да се диагностицира дали има спукани отливки.
                  Последно редактирано от Rabin; 07-05-09, 10:01.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Вода в маслото?

                    Определено има начин да се различи водата от конденз и водата от охладителната уредба. Било с флуоресцентни, било с химически маркери. Продават се на достъпни цени.

                    Препатили твърдят, че маслото образува различна на външен вид емулсия с водата от конденза и водата от охладителната уредба. Може да е вярно, аз просто рядко съм виждал втория вид. Вероятно разликата е главно защото втората съдържа гликол, понякога над 50%.

                    Теорията за картерното налягане и износването е интересна, но не издържа количествената сметка. Картерното налягане варира от сериозен вакуум (при някои двг с вентилация през смукателните колектори) до 1-2% над атмосферното. Повече няма как да се събере, защото маркучът на отдушника е много широк. Колкото и стар дръгел да имаме. От друга страна, охладителната уредба работи на 0.5-1.5 бара над атмосферното налягане. Т.е. посоката винаги е към картера, освен за маслената магистрала (2-3 бара) и около цилиндрите, където пък налягането скача до 40-70 бара. И за нови, и за стари двигатели.

                    Единственото, с което износването на двигателя спомага за повече вода в картера е, че просмуква различно количество изгорели газове през сегментите. А изгорелите газове съдържат вода, която се образува при горенето. Когато картерът е студен, тя остава там.

                    Отделна тема, че "малкото просмукване" в една толкова натоварена термично и механично среда, е рядко явление. В двигателя, малките дупчици имат навика бързо да стават големи. Местата, където е възможен продължителен слаб теч, са далеч от горивните камери - семеринги и капаци.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Вода в маслото?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Определено има начин да се различи водата от конденз и водата от охладителната уредба. Било с флуоресцентни, било с химически маркери. Продават се на достъпни цени.
                      ....
                      ....
                      Да, вярно че може с химия да се види гликола, освен това може да се постави и маркер в антифриза. Понеже единствената причина да се откажа от кола е дискутирания проблем - моля да ме насочите конкретно ако някой е ползвал такива химии, аз също ще поразпитам. Патил съм от 'майстори', не ми е до парите за ремонта, но сервизите в голямата си част са "ходене по мъките"! Ако и до колесар се стигне сещате се че може да ти се отще от колата. Аз една дадох за скрап заради много по-дребни повреди. Като прочетох линковете на не един изпатил с тези симптоми - болтове, рязане на резби и т.н. ми се изправи косата. Имайки предвид че съм виждал не един 'майстор' затягащ до скъсване конусен лагер.

                      Единствено не съм съгласен, че налягането в охладителната уредба е високо. В старите ми коли излишната течност си ходеше напред-назад към разширителния съд, понякога и еднопосочно към земята :-) Капачките и на двете имаха пружинка за налягане, порядъчно изгнила разбира се. Без проблем си отвивах капачката при загрят работещ двигател.

                      Освен това теорията с конденза не обяснява защо повечето коли НЕ правят и грам бяла пяна. Но при ВСИЧКИ има конденз от ауспуха при студено време. Аз имам наблюдения че тази пяна се среща предимно на по-запазени двигатели, ако въоще я има.
                      Последно редактирано от Rabin; 07-05-09, 11:10.

                      Коментар


                      • #12
                        Та да си довърша мисълта - ако имаме стар мотор - картерно налягане само 2% над атмосферното, но охлаждащата течност е близо до нула процента над атмосферното - няма теч в маслото, посоката на налягането е картера към охл. течност със сила 2% атм. налягане.

                        Нов мотор - Ако имаме 50% над атмосферното (0,5 бара) в охл. течност и 2% над атм. в картера - теча на вода към маслото идва с 48% от атмосферното, в посока КЪМ картера. Във водопровода налягането в нас пада и под 0,5 бара (имам манометър) - ясно е че пробив по-малък от косъм при това налягане е способен да остави радиатора кух .

                        офтопик - Лично видях и да тече вода от ауспуха, наситено бял пушек и работа на 3 цилиндъра. Без да има и капка бяла пяна в маслото. Антифризът беше учудващо бистър - сигурно са доливали яко вода докато някой се излъже да вземе колата. Може и да греша - кофти свещи и т.н. също може да отрежат някой цилиндър.

                        Ето и други мнения:
                        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...d.php?p=413251
                        Мнение на Christo
                        - провери капачката на радиатора, не бива да има маслена "майонеза"

                        Погледни и на пръчката на маслото
                        Има ли "конденз" (така му викат продавачте) - моя съвет е "имай си едни поне 2000 лв наум за ремонт на блок и нова глава"

                        Като я избираш гледай да няма "конденз" на пръчката и на капачката. Ако някой ти каже, че е нормално да има - не му вярвай ако ще да е "капацитетът на всичко с колела по цялата земя"!
                        Последно редактирано от cveti; 07-05-09, 18:05.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Вода в маслото?

                          Първоначално публикуван от Rabindranat Преглед на мнение
                          ...
                          Освен това теорията с конденза не обяснява защо повечето коли НЕ правят и грам бяла пяна. Но при ВСИЧКИ има конденз от ауспуха при студено време. Аз имам наблюдения че тази пяна се среща предимно на по-запазени двигатели, ако въоще я има.
                          Изцяло зависи от експлоатацията.

                          Вземи произволна кола, карай по 1км без светофари всяка сутрин (и никакъв друг пробег) и ще имаш майонеза след 1-2 седмици, в който и да е сезон. Зимата - на втория ден. Вкарай същата кола в софийско задръстване или 50км извънградско - майонезата ще изчезне.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Вода в маслото?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Изцяло зависи от експлоатацията.

                            Вземи произволна кола, карай по 1км без светофари всяка сутрин (и никакъв друг пробег) и ще имаш майонеза след 1-2 седмици, в който и да е сезон. Зимата - на втория ден. Вкарай същата кола в софийско задръстване или 50км извънградско - майонезата ще изчезне.
                            Карал съм в такъв режим и майонеза не е имало. В зимни дни, всеки ден 2 пъти по 500-1000 метра. Имах някакъв теч на бензин в маслото от спукана мембрана на бенз. помпа. Казвам това , защото имах причина да проверявам често клечката на маслото.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Вода в маслото?

                              Имах същия проблем с едно Пежо 405 само на бензин карано. Проблема се реши кардинално чрез изтърбушване на филтъра за картерните газове и измиване на маркуча. Гнязта беше много. Нямам подходящо обяснение, но факта е на лице!
                              Иначе и аз бях с много черни мисли.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X