Здравейте,
Става въпрос за Витара 1600к.см.,16V,д.база. Преди месец сменихме водната помпа, защото течеше. След това сложихме само вода, за да тестваме. Оказа се, че губи вода, а течове никъде не се виждат. Напоследък засякох разход около 2 литра за 400км. Вчера сутринта погледнах нивото на маслото и..неприятна изненада - по пръчката за маслото има бяла пяна...По капачката за маслото също има. Знам за проблема с главите на Витарите. Затова и особено стриктно гледам температурата. В редки случаи, по стръмни,черни пътища се е качвала малко(прим.на 1мм) след средата, т.е.по показанията на уреда не би трябвало да е прегрявана.
Ходих при моя майстор. Погледна и каза, че да - има пяна, но в долната част на пръчката маслото е бистро, а при такъв разход на вода, ако я смесва с маслото, то отдавна цялото да е станало на боза "дори ако влезе 100мл вода". Изказа предположение, че пяната може да е от конденз от смяната на температурите.
Това обяснение нещо мен не ме удовлетворява. Иначе бих се радвал, ако няма проблем по главата, както е според майстора.
Забравих да спомена, че карам на газ, с газов инжекцион. Имаше предположение, че и газовата система може да изпарява вода.
Какъв може да е проблемът? Евентуално каква е връзката при загубата на толкова много вода с пяната по капачката и пръчката на маслото?
Става въпрос за Витара 1600к.см.,16V,д.база. Преди месец сменихме водната помпа, защото течеше. След това сложихме само вода, за да тестваме. Оказа се, че губи вода, а течове никъде не се виждат. Напоследък засякох разход около 2 литра за 400км. Вчера сутринта погледнах нивото на маслото и..неприятна изненада - по пръчката за маслото има бяла пяна...По капачката за маслото също има. Знам за проблема с главите на Витарите. Затова и особено стриктно гледам температурата. В редки случаи, по стръмни,черни пътища се е качвала малко(прим.на 1мм) след средата, т.е.по показанията на уреда не би трябвало да е прегрявана.
Ходих при моя майстор. Погледна и каза, че да - има пяна, но в долната част на пръчката маслото е бистро, а при такъв разход на вода, ако я смесва с маслото, то отдавна цялото да е станало на боза "дори ако влезе 100мл вода". Изказа предположение, че пяната може да е от конденз от смяната на температурите.
Това обяснение нещо мен не ме удовлетворява. Иначе бих се радвал, ако няма проблем по главата, както е според майстора.
Забравих да спомена, че карам на газ, с газов инжекцион. Имаше предположение, че и газовата система може да изпарява вода.
Какъв може да е проблемът? Евентуално каква е връзката при загубата на толкова много вода с пяната по капачката и пръчката на маслото?
Коментар