Обява

Свий
Няма добавени обяви.

как се метанизира витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: как се метанизира витара

    Първоначално публикуван от robocop Преглед на мнение
    разликата е 5-6лв,а що се однася до килограмите,притегли пълна метанова и пропанбутанова с еднаква литрова вместимост и тогава се изкажи
    ти пък ги измери празни и тогава пак се изкажи.
    Тук въпроса не е да си джавкаме, а да помогнем максимално на човека. От днес вдигат цената на метана с повече от 30 %, така че разликата вече наистина не е 5-6 лева, освен ако колата ти харчи 30/100. Витарката ми харчи 10лв за 100км на пропанбутан. ако с метан я свалиш на 4 лв за 100км. бурето с ракия ти го връчвам тържествено пред всички.
    Ако искаш да слагаш метан, то единствено екологичните причини биха могли да са +, което само по себеси не е малко.
    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
    0888 315 794
    LZ1UPI
    A1 (Rh+)

    Коментар


    • #17
      До: как се метанизира витара

      Първоначално публикуван от sineto Преглед на мнение
      Вижте ,това с метана има резон и икономията въобще не е лев -два.Другояче стои въпроса че витарата по подразбиране е сравнително икономична,и едно обикновено газифициране решава въпроса с икономията на гориво.Метановата уредба според мен се осмисля, при по едри автомобили, с по лакоми двигатели.Правя сравнение между газовата ми витара 1.6 и метановата ми фронтера 2.2.Финансово разхода им е еднакъв.
      Привет!
      Прав си...
      Историята на цивилизацията може да се опише с шест думи: колкото повече знаеш, толкова повече можеш.
      .................................................................................................
      Е. Абу

      Коментар


      • #18
        До: как се метанизира витара

        Първоначално публикуван от robocop Преглед на мнение
        разликата е 5-6лв,а що се однася до килограмите,притегли пълна метанова и пропанбутанова с еднаква литрова вместимост и тогава се изкажи
        Е как ги докарваш тези 5-6 лева разлика???Хайде да ти дам патрула да му сложиш и на него точно такава уредба....А и въпроса с първоначалната инвестиция калкулирал ли си го в цената?След колко време точно ще почнеш да си на "икономия"???Въобще джип на метан(особено ако се кара в гората или е експедиционен автомобил)е меко казно необмислена идея...На витарата пък като и бухнеш бутилката/ите в огромният багажник става весело...Единствено има някакъв смисъл(за мен няма) ако я слагаш на някой луксозен,голям джип с голям двигател....но пък ако джипа е такъв едва ли разхода ще ти е основният проблем...Не зная колко време си карал джип,но аз съм карал кола на метан и ми се беше разказала играта през два дена да ходя на майната си да се редя по опашки и да зареждам...Така,че газ-при определени условия съм съгласен(малка бутилка около 20 л някъде под купето за града и голям резервоар за пътуванията извън страната или по горите),но метана поне за момента не мисля че е алтернатива...
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • #19
          До: как се метанизира витара

          Първоначално публикуван от upi Преглед на мнение
          ти пък ги измери празни и тогава пак се изкажи.
          Тук въпроса не е да си джавкаме, а да помогнем максимално на човека. От днес вдигат цената на метана с повече от 30 %, така че разликата вече наистина не е 5-6 лева, освен ако колата ти харчи 30/100. Витарката ми харчи 10лв за 100км на пропанбутан. ако с метан я свалиш на 4 лв за 100км. бурето с ракия ти го връчвам тържествено пред всички.
          Ако искаш да слагаш метан, то единствено екологичните причини биха могли да са +, което само по себеси не е малко.
          Привет!
          И ти си прав приятелю...
          Ама хайде това буренце да го гаврътнем без бас...
          Всъщност метана все още не е обложен с данък...вярно е, че цената се вдига, но тя е съобразена и с международния пазар на енерго носители...всъщност вдигне ли се метана се вдигат и всички енергоносители...барабар с кюмюра...
          Не облагането на определен вид гориво си е държавна политика...
          Не се знае кога на някой гащник от парламента ще му скимне да се направи на велик...и данъка на метана ще бъде факт...
          Колко ли по евтино ще бъде на метан???
          Според някой велики Бг журналисти това ще стане факт когато 15-20% от автомобилите в България се метанизират...може пък и да са прави...
          Шефовете не са ме карали да проучвам въпроса...
          Струва човек да помисли по въпроса...ама сега нямам време...тече есено-зимната подготовка...
          Ах да забравих да спомена, че моята Витара е на пропан...пък всеки ден на работа се давя в метан...
          Защо ли???
          Последно редактирано от hun_ter; 12-09-08, 09:03.
          Историята на цивилизацията може да се опише с шест думи: колкото повече знаеш, толкова повече можеш.
          .................................................................................................
          Е. Абу

          Коментар


          • #20
            До: как се метанизира витара

            Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
            Е как ги докарваш тези 5-6 лева разлика???Хайде да ти дам патрула да му сложиш и на него точно такава уредба....А и въпроса с първоначалната инвестиция калкулирал ли си го в цената?След колко време точно ще почнеш да си на "икономия"???Въобще джип на метан(особено ако се кара в гората или е експедиционен автомобил)е меко казно необмислена идея...На витарата пък като и бухнеш бутилката/ите в огромният багажник става весело...Единствено има някакъв смисъл(за мен няма) ако я слагаш на някой луксозен,голям джип с голям двигател....но пък ако джипа е такъв едва ли разхода ще ти е основният проблем...Не зная колко време си карал джип,но аз съм карал кола на метан и ми се беше разказала играта през два дена да ходя на майната си да се редя по опашки и да зареждам...Така,че газ-при определени условия съм съгласен(малка бутилка около 20 л някъде под купето за града и голям резервоар за пътуванията извън страната или по горите),но метана поне за момента не мисля че е алтернатива...
            ставаше въпрос за витара не за патрул,но дори и при него разликата метан-пропан ще е голяма(имам наблюдение на ланд круизер 3000бензин на метан и на пропан)Това че ще запълни багажника-пълно щастие няма.Карам кола на метан от 2 години.(според мен по добре метан отколкото пропан)Втора употреба вече се намират и по 7лв. за литър.Но всеки сам си решава кое е по добре за него
            на сушата и град помага

            Коментар


            • #21
              До: как се метанизира витара



              Привет!
              Ето един от отговорите на този въпрос...
              Да ви кажа честно тази бялата Витарка не я Виждам из дупките по Добрич пък да не говорим за къра и гората...
              Колко голяма мислите, че е бутилката на нашия приятел с бялата витарка, а...най много 40 или 2 по 20...като километри...около 100...
              Извода си направете сами...
              Последно редактирано от hun_ter; 12-09-08, 14:45.
              Историята на цивилизацията може да се опише с шест думи: колкото повече знаеш, толкова повече можеш.
              .................................................................................................
              Е. Абу

              Коментар


              • #22
                До: как се метанизира витара

                Първоначално публикуван от hun_ter Преглед на мнение


                Привет!
                Ето един от отговорите на този въпрос...
                Да ви кажа честно тази бялата Витарка не я Виждам из дупките по Добрич пък да не говорим за къра и гората...
                Колко голяма мислите, че е бутилката на нашия приятел с бялата витарка, а...най много 40 или 2 по 20...като километри...около 100...
                Извода си направете сами...
                Да около 100км.(7.50-8лв.) ще са ама в града,а ти с колко ще миниш на пропан 100км.в града.А тези двете няма какво да ги сръвняваме,първо са с доста различни гуми и второ не се знае и за състоянието на окачването.Нека този с червената сложи 40кг.в багажника и да се види разликата преди и след.Плюс това може да се сложат по яки пружини
                Последно редактирано от robocop; 12-09-08, 18:35.
                на сушата и град помага

                Коментар


                • #23
                  До: как се метанизира витара

                  Първоначално публикуван от robocop Преглед на мнение
                  Да около 100км.(7.50-8лв.) ще са ама в града,а ти с колко ще миниш на пропан 100км.в града.А тези двете няма какво да ги сръвняваме,първо са с доста различни гуми и второ не се знае и за състоянието на окачването.Нека този с червената сложи 40кг.в багажника и да се види разликата преди и след.Плюс това може да се сложат по яки пружини
                  Привет!
                  Знаеш ли приятелю метанизираната витара губи едно свое голямо предимство, а то е имено килограмите...
                  Е друг е въпроса, че ако желаеш винаги можеш да сложиш труп в багажника...не се стряскай...сиреч метанова бутилка...
                  На въпроса аз с колко пропан изминавам 100 км. градско...ами с около десет литра...не мисля, че разликата е голяма...
                  Аз съм с матор два литра и с мулти-пойнт система(сиреч газов инжекцион)
                  Пробвано разлика от около 3 левъра...при сегашни цени на горивата...
                  Няма да ти казвам, колко струва едната и другата уредба...
                  При 1,6 матор разликата е от около два левъра...
                  Всъщност вървежа зависи от горежа...от номера на обувката и тежината на крака...
                  Последно редактирано от hun_ter; 12-09-08, 20:48.
                  Историята на цивилизацията може да се опише с шест думи: колкото повече знаеш, толкова повече можеш.
                  .................................................................................................
                  Е. Абу

                  Коментар


                  • #24
                    До: как се метанизира витара

                    Приятелю Робокоп, не ти се сърдим задето си си сложил метанова уредба. Недей и ти да ни се сърдиш, че не мислим като теб. Проучили сме въпроса от всичките му краища и за нас това не е вариант. За пробега с метан не споменаваш нищо... Зависи от много неща, има си и плюсове и минуси . Ако трябваше да си слагам на буса метан - сигурно щях да си сложа. Относно карането в града - ми аз не съм си взел витарата за градска кола. Относно карането в гората - метана определено повече ти пречи отколкото ти помага. Относно ужесточения начин, по който си защитаваш тезата - няма нужда, тук всички гледаме да сме приятели. Не се надцакваме, а споделяме.
                    В този дух да споделя една моя сметка :
                    2лв на 100 километра спестявам с метан спрямо пропанбутан
                    20лв за 1000 км
                    200лв за 10 000
                    2000лв за 100 000км - това е и разликата в цената между газов инжекцион за пропан бутан и за същия при метан. Тая сметка иде да рече, че след 100 000 км. аз ще започвам да пестя от метана и след още 100 000 км. ще съм 2 бона напред. (ако каже някой, че не са 2 лв а са 3, аз ще сметна и амортизацията по гуми и ходова част и пак ще стане същата сметка). Така като помисля, не съм сигурен, че цените на горивата ще са същите в близките 200 000км, така че това си е сметка без кръчмар, но все пак ... сметката си е сметка.
                    Последно редактирано от upi; 13-09-08, 02:50.
                    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                    0888 315 794
                    LZ1UPI
                    A1 (Rh+)

                    Коментар


                    • #25
                      До: как се метанизира витара

                      Първоначално публикуван от robocop Преглед на мнение
                      Да около 100км.(7.50-8лв.) ще са ама в града,а ти с колко ще миниш на пропан 100км.в града.А тези двете няма какво да ги сръвняваме,първо са с доста различни гуми и второ не се знае и за състоянието на окачването.Нека този с червената сложи 40кг.в багажника и да се види разликата преди и след.Плюс това може да се сложат по яки пружини
                      Здравей колега,вярно че сме с различни гуми,моите са 255/60/15 а на бялата Витарка са 195/80/15,сиреч моите са по ниски с 3мм в радиус В багажника си имам бас каса и разни джунджурии,а под него пълен резервоар(20л) и газова бутилка (30л)-незнам дали правят 40кг Нямам лифт на окачването.Днес ако имам възможност,ще направя малко снимки на бялата Витарка,за да стане по-ясно положението.До скоро
                      Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                      Коментар


                      • #26
                        До: как се метанизира витара

                        Първоначално публикуван от upi Преглед на мнение
                        Приятелю Робокоп, не ти се сърдим задето си си сложил метанова уредба. Недей и ти да ни се сърдиш, че не мислим като теб. Проучили сме въпроса от всичките му краища и за нас това не е вариант. За пробега с метан не споменаваш нищо... Зависи от много неща, има си и плюсове и минуси . Ако трябваше да си слагам на буса метан - сигурно щях да си сложа. Относно карането в града - ми аз не съм си взел витарата за градска кола. Относно карането в гората - метана определено повече ти пречи отколкото ти помага. Относно ужесточения начин, по който си защитаваш тезата - няма нужда, тук всички гледаме да сме приятели. Не се надцакваме, а споделяме.
                        В този дух да споделя една моя сметка :
                        2лв на 100 километра спестявам с метан спрямо пропанбутан
                        20лв за 1000 км
                        200лв за 10 000
                        2000лв за 100 000км - това е и разликата в цената между газов инжекцион за пропан бутан и за същия при метан. Тая сметка иде да рече, че след 100 000 км. аз ще започвам да пестя от метана и след още 100 000 км. ще съм 2 бона напред. (ако каже някой, че не са 2 лв а са 3, аз ще сметна и амортизацията по гуми и ходова част и пак ще стане същата сметка). Така като помисля, не съм сигурен, че цените на горивата ще са същите в близките 200 000км, така че това си е сметка без кръчмар, но все пак ... сметката си е сметка.
                        не,не се сърдя,но явно тук никои не е сръвнявал два еднакви автомобила с метан и пропан а всички говорите на изус.Аз (за мен) съм сигурен че витара на метан ще икономиса около 5лв.на 100км.от същата на пропан.По горе kamcho е написал колко гори неговата на метан-130км. с 8.50лв.От моите наблюдения до сега на два еднакви автомобила на метан и пропан винаги метановият е давал около 40проценте икономия в пари
                        на сушата и град помага

                        Коментар


                        • #27
                          До: как се метанизира витара

                          Първоначално публикуван от robocop Преглед на мнение
                          не,не се сърдя,но явно тук никои не е сръвнявал два еднакви автомобила с метан и пропан а всички говорите на изус.Аз (за мен) съм сигурен че витара на метан ще икономиса около 5лв.на 100км.от същата на пропан.По горе kamcho е написал колко гори неговата на метан-130км. с 8.50лв.От моите наблюдения до сега на два еднакви автомобила на метан и пропан винаги метановият е давал около 40проценте икономия в пари
                          Знаеш ли къде е неразбирането в спора?За теб икономичността е от първостепенно значение,докато за останалите е важна,но не чак най- съществена.Същественото е основното предназначение на джипа-да е висок и проходим.В твоят случай-ти си с метан на лека кола,която ползваш ежедневно,но явно основно в града.Другите ползват джипа много често извън града.Истината е някъде по средата между бензина и метана-сиреч-пропана...В моя случай например от първостепенно значение беше да повдигна джипа,да го обуя с подходящи гуми,абе въобще да го подготвя за гората.След тези преустройства се замислям дали пък ми се плащат по 12.5 литра бензин на сто или мога да мина по-евтино...Това разбира се обаче не на всяка цена-в никакъв случй не бих си жертвал багажника и в никакъв случай не бих сложил газ,ако дори с малко ми се нарушава работата на бензин...
                          Поздрави.
                          08седемшест5едно513четири

                          Коментар


                          • #28
                            До: как се метанизира витара

                            Сметката е следната:
                            Например при разход:

                            Бензин 10л.- на - 100км-x2.35лв =23.50лв за 10000км-2350лв
                            Пропан 12л.- на 100км- x1.15лв =13.80лв за 10000-1380лв спестени 970лв спрямо разход бензин.
                            Метан около 5-6кг-на 100км-x 1.36лв=6.80-8.16 за 10000км 680-816лв спестени 1670-1534лв спямо разход на бензин.
                            Спрямо разлика цена пропан/метан - спестени м/у 564 до 700 лв.
                            Относно плюсове и минуси на двете горива нямам намерение да се произнасям подробно.
                            Ще кажа само че при цена на нормална/нова BRC/метанова уредба 1500лв/втора употреба-цени разни/, сте на печалба след първите 10000км.Липсват прословутите проблеми с ламбда сондите/в метана няма сяра/.Няма замръзване на изпарителя/редуктура/ при ниски температури.Цените на т.нар. газов инжекцион на метан, са естествено по- високи/3500лв нова-т.е ще са необходими повече км. за да излезете на +/.За мен недостатъците на метана са:Прекалено тежки и обемисти бутилки-все едно зад себе си имаш махало, което постоянно желае да те изпревари при завои с по-висока скорост.Багажника в повечето случаи остава неизползваем.Ускорението на метан е доста по-вяло.Скапва задното окачване/инвестиции/.Прекалено рехава мрежа от метан станции.
                            Така че, ако всичко това не ви притеснява, автомобилът/джипът ви позволява поставянето на обикновена метанова уредба/консултирайте се предварително/и в близост до ежедневния ви маршрут/ездовият ви цикъл/ има метан станция-смело метан!
                            Ако желаете ускорението да се запази като на бензин, да си ползвате багажника, да не управлявате "кривокрака патка" залитаща по завоите, да не минавате залудо10-15км за да заредите, като сте склонни да се примирите с неприятната миризма на пропана-е изборът си е ваш.
                            Комбинацията пропан/метан/бензин на един и същ автомобил - изглежда примамливо, но според мен е абсолютна бакшишка идиотия.
                            Само ще добавя, че карам на метан, но се кефя страшно когато ми свърши бутилката и си я обърна на бензин...........

                            Коментар


                            • #29
                              До: как се метанизира витара

                              Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                              Знаеш ли къде е неразбирането в спора?За теб икономичността е от първостепенно значение,докато за останалите е важна,но не чак най- съществена.Същественото е основното предназначение на джипа-да е висок и проходим.В твоят случай-ти си с метан на лека кола,която ползваш ежедневно,но явно основно в града.Другите ползват джипа много често извън града.Истината е някъде по средата между бензина и метана-сиреч-пропана...В моя случай например от първостепенно значение беше да повдигна джипа,да го обуя с подходящи гуми,абе въобще да го подготвя за гората.След тези преустройства се замислям дали пък ми се плащат по 12.5 литра бензин на сто или мога да мина по-евтино...Това разбира се обаче не на всяка цена-в никакъв случй не бих си жертвал багажника и в никакъв случай не бих сложил газ,ако дори с малко ми се нарушава работата на бензин...
                              Поздрави.
                              всичко започна от там,че denkata23 попита дали витарата става на метан и дали ще има проблеми след това,а не дали метан или пропан. Явно икономичноста е от значение за него-в което няма нищо лошо.А аз за да избегна всичко това около допълнителна инвестиция за газ или метан и неудобството да возя торпедо
                              в багажника си и поради това че го карам главно на лов и някоя друга разходка извън асвалта имам дизелов
                              на сушата и град помага

                              Коментар


                              • #30
                                До: как се метанизира витара

                                Така като гледам, май denkata23 въобще не се интересува от темата
                                Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                                0888 315 794
                                LZ1UPI
                                A1 (Rh+)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X