Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

    По отношение на блокажи ... дифове ... хъбове и всякакви такива неща. Витарата четох, че няма централен диф ... при Самурая някъде четох, че има... добре ли съм прочел или не точно? Също така ще се радвам да споделите какви гуми могат да съберат без лифт... мерси предварително.Кой мотор е по-безпроблемен ... на Самурай 1.3 моно или 1.6 моно на Витара, ще се кара на газ или дори метан, че имам една система свалена от старата ми кола.Със Самурай трагедия ли е да се минат 150км ... пътувам примерно 1 път на 2 месеца София-Сандански ... пътя знаете, че е хубав.Принципно имам и други коли, но все пак може от време на време да ми хрумне да ходя по чукарите около Сандански...80-90 поддържа ли на равно тая въшка?Айде стига с въпросите, че се отклонявам от заглавието...

  • #2
    От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

    Здравей,

    Самурай няма централен диференциал, т.е. part-time. Витара, и ако не греша Гранд витара до 2003 също е part-time. Така изглежда лостът -

    След 2003 Гранд Витара е full-time, превключва се с тази "врътка" -

    Какви гуми влизат в Самурая ? Най-добре са стандартния размер - 195/80/15. След това махаш броните или сменяш окачването и влизат по-големи. Махаш калниците и влизат каквито искаш.

    За дистанцията до Сандански задължително е да си с 5 степенна предавателна кутия, т.е. 1.3 - с пет скорости. Освен моно-инжекцион има вариант и с карбуратор (моят е такъв). Това съвсем опростява газификацията.

    Скоростта по магистралата може да бъде и 100 - 110. Ако имаш други въпроси - питай.
    Последно редактирано от Жоро; 09-03-15, 22:02.
    По-добре късно, отколкото по-късно.

    Коментар


    • #3
      От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

      Самурая бях чел, че е на пружини от 94та...по същото време ли се сменя фейса?Гледам обяви на 96-97ма преди фейс и се чудя дали са на пружини...дали има на пружини със стария фейс?Има и Саурай пъен инжекцион или само моно, ако има...от коя година...

      Коментар


      • #4
        От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

        Колега, мисля, че новия фейс на Самурай е от 1996 г, но има и на пружини и на ресори. Моя е 96г- японец с пружини, а мисля, че сглобените в Испания в тия години още са с ресори. От по старите с пружини само правени има. С пълна инжекция вече е Джимини.

        Коментар


        • #5
          От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

          Моноинжекциона работи ли надеждно, че доста теми четох с проблемния сложен карбуратор на Самурая... не знам дали ми се занимава да слагам в един момент от Лада.Другото, което ми се стори странно ... в разните сайтове за техническо инфо ... дават старите модели с карбуратор по-икономични от моноинж... което няма много логика.С моно би трябвало да има по-точно впръскване на смес ... има и сонда ... кубатурата си е същата.Има ли такова нещо или инфото по сайтовете нещо е сбъркано?

          Коментар


          • #6
            От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

            Не знам дали е проблемен, но наистина карбураторът е сложен. А може би има защо - казваш, че е по-икономичен от инжекциона! Проблем, с който съм се сблъсквал беше липсата на празен ход - след като загрее гаснеше. Но предвид това, че карам на газ не е било фатално за мен. Смяната на карбуратора с руски не мисля, че е добра идея, освен ако не е крайно наложително. Все пак и карбураторът има движещи се части, които се износват.

            С две думи, не съм имал автомобил, който да е по-лесен, по-евтин за подръжка.
            По-добре късно, отколкото по-късно.

            Коментар


            • #7
              От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

              И аз съм на мнение, че карбуратора е доста сложен за центровка, а и майсторите са ми го казвали. Общо взето всички е и доза късмет , на какво ще попаднеш !

              Коментар


              • #8
                От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                Днес ми попадна един коментар, направих скрийн шот на коментара ... за какъв редуктор става въпрос... и има ли такова нещо?Никъде другаде не съм чел за това.Как да проверя дали го има или го няма въпросния редуктор... каква му е функцията?И наистина ли го има само при тези произведени след 88г?В уикипедия пише за по-дълга 5та предавка след средата на 88г ... това ли има предвид, човека ... като редуктор? The 1988.5 model Samurai was re-tuned for better on-road use in the United States. This revision included softer suspension settings and a larger anti-sway bar to reduce body roll. A lower 5th gear (.865:1 vs the earlier .795:1) increased engine rpm and power on the highway, and improved dashboard and seats made the Samurai more comfortable

                .
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Samuraiii.jpg
Прегледи:1
Размер:215.7 КБ
ID:5648399
                Последно редактирано от Vangelis84; 13-03-15, 22:04.

                Коментар


                • #9
                  От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                  Интересно.... какъв е този редуктор който по презумция трябва нещо да редуцера и да подобри проходимостта извън пътя...
                  Притежавам Samurai набор 88-89 и незнам да има редуктор пък и проходимоста му е такава .... каквато е.....
                  Но ако на пък на раздатъчната кутия с опция за бавни я наричат редуктор е друга работа........

                  Коментар


                  • #10
                    От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                    Е то бавни има и преди и след 88г ... съмнявам се това да е имал предвид ... сигурно има предвид по-късата 5-та ... нещо е чел на английски примерно и не го е разбрал.Но пък сега и друго интересно ми попадна, което бих се радвал да ми разясните. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Saaamurai.jpg
Прегледи:2
Размер:105.1 КБ
ID:5648412

                    Коментар


                    • #11
                      От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                      Витара от старите 1.6 моно, къса база ... има ли екземпляри заводски излезнали с ръчни хъбове?И какви са вариантите Витара да мине отпред на цял мост, като си запази стъпката горе долу същата... широк мост от Самурай и минусови джанти примерно?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                        Първоначално публикуван от Vangelis84 Преглед на мнение
                        Витара от старите 1.6 моно, къса база ... има ли екземпляри заводски излезнали с ръчни хъбове?И какви са вариантите Витара да мине отпред на цял мост, като си запази стъпката горе долу същата... широк мост от Самурай и минусови джанти примерно?
                        Първата стъпка е ... да прочетеш повече и след това задай конкретен въпрос. Успех.
                        0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

                        Коментар


                        • #13
                          От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                          Ами чел съм доста към момента на задаване на въпроса ... после отделих още няколко часа и прочетох за мост от УАЗ.Ама не знам защо си мислиш, че хората имат часове на разположение да се ровят за да открият отговора на някой въпрос.Все пак ровя в търсачката за още доста неща... лок райт... мотори, минаване на пружини .. гуми ... лебедки и какво ли не.Мисля, че съм задал конкретен въпрос, ако не ти се отговаря е друга работа... аз примерно, когато знам нещо гледам да помагам.А за ръчните хъбове при Витара дали се слагат стандартно и то в модела за който питам след толкова теми никъде не съм видял нещо по въпроса.Знам, че има афтър маркет за по 250лв... Четейки темата за мост от УАЗ ... сега ми излиза друг въпрос... може ли да се направи така, че да не се промени лифта с повече от 5 или айде до 7-8см спрямо стандартното положение.Защото гледам едно изпълнение и нещата не бяха много за дейли драйв... може би изпълнението на конверсията е такова, че няма как да се случи без голям лифт. Пазара на Самураи е сравнително ограничен и това е причината да се замислям и за къса Витара 1.6 моно ... и варианта да е на преден цял мост, ако е много кекава и карета, и тампони са чест консуматив след оффроуд разходки.Искам ръчни хъбове защото бих сложил лок райт или дори заварен преден диф ... с идеята да са отключени хъбовете на пътя ... и включени съответно на черно... сиромашки пълен блокаж. Питам за ръчните хъбове защото, ако има заводски ... ще знам да търся такива Витари ... като предполагам заводските ръчни хъбове може би са по-здрави от разни китайски афтър маркет. По отношение на предния цял мост ... не бих се занимавал, ако не се чести повредите при Витарата ... и не са кой знае колко скъпи каретата.Иначе за тампони, ако се мине на полиуретанови тампони сигурно няма да има много грижи с тях.Обаче късащи се маншони ... и повредени карета не знам дали не са редовни ремонти при каране на черно.Все още не съм карал и това ще ми е първото 4х4 за такива разходки.Там, където ще го ползвам основно има стръмни изкачвания ... не малко дни в годината е кално и има сняг... ето защо държа на пълния блокаж и на 2та моста.Няма дълбоки коловози но от време на време трябва да минавам през изорана нива, която при първа и 2ра оран си изисква повечко просвет и едни гуми около 29-30 инча си трябват, предполагам ще са достатъчни.Калните наклони са примерно около 30 градусови но дългички по около 40-50 метра.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                            Първоначално публикуван от ivan popov Преглед на мнение
                            Първата стъпка е ... да прочетеш повече .... Успех.
                            В този форум, има много мъдрост......

                            И е важно да се ЧЕТЕ....

                            Лесно е да се пита, трудно е да се отговаря , но много може да се научи........?!!!
                            Последно редактирано от VenPS; 18-03-15, 23:01.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Какви са разликите при 4х4 системите на Самурай, Витара и Гранд Витара?

                              Айде да видим чрез търсачката как се намира лесно инфо дали заводски има с ръчни хъбове.Или пък намерете нещо за 2 и 4 пиниона диф при Самурай и съвместимост с лок райт при диф с 2 пиниона.За моста питах какви са вариантите ... ок ... пише се основно за УАЗ ... тва значи ли, че няма други варианти... макар и по-скъпи примерно, но по-удачни в някакво отношение.Разбирам да ме препращате към търсачката, ако питам какво е парт тайм или фул тайм ... или какво правят ръчните хъбове...ама все пак питам за неща за които инфо не се намира лесно или го няма изобщо.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X