От: Теглене на закъсал автомобил с гранд витара с автоматични скорости
А па на Сузуки Самурай (и като се замисля, на сума други машинки с един лост на РК) като сложиш РК на N остават твърдо зацепени предния към задния мост с всички проблеми на това на твърд терен, даже и при теглене. На УАЗ (и пак много други) РК изобщо няма устойчиво N положение. Наш Стефан, понеже е хитър, на сивия УАЗ си е сложил хъбове и на задния мост, за да си го откача при нужда. Ама не всички са толко хитри.
Иначе въпросите за теглене на повреден автомобил се свеждат до два - да не трошиш трансмисията с паразитна мощност и да не въртиш детайли без смазка. Това второто е особено актуално при автоматите, но има и много ръчни скорости, които при теглене имат проблем с мазането. Едни направо си имат маслени помпи (ЛР, Фронтера) които се въртят от двигателя. Други (всъщност повечето класически ръчни скорости на задно-задвижвани коли) за мазането си разчитат да се върти междинния вал, който е и единственият, потопен в маслото и го вдига нагоре към другите въртящи се колела. Ако той е неподвижен, въртенето рано или късно изхвърля всичкото масло от иглените лагери на зъбните колела и от опорните лагери на валовете.
При трансмисиите на предно-задвижваните коли (и родствените на тях РК на фултайм джипките) пък има обратния ефект - можеш да ги теглиш колкото си искаш защото мазането го осъществява короната на диференциала, но продължителна работа на празен ход може да ги убие (първичният вал се върти и никой не му носи масло).
А па на Сузуки Самурай (и като се замисля, на сума други машинки с един лост на РК) като сложиш РК на N остават твърдо зацепени предния към задния мост с всички проблеми на това на твърд терен, даже и при теглене. На УАЗ (и пак много други) РК изобщо няма устойчиво N положение. Наш Стефан, понеже е хитър, на сивия УАЗ си е сложил хъбове и на задния мост, за да си го откача при нужда. Ама не всички са толко хитри.
Иначе въпросите за теглене на повреден автомобил се свеждат до два - да не трошиш трансмисията с паразитна мощност и да не въртиш детайли без смазка. Това второто е особено актуално при автоматите, но има и много ръчни скорости, които при теглене имат проблем с мазането. Едни направо си имат маслени помпи (ЛР, Фронтера) които се въртят от двигателя. Други (всъщност повечето класически ръчни скорости на задно-задвижвани коли) за мазането си разчитат да се върти междинния вал, който е и единственият, потопен в маслото и го вдига нагоре към другите въртящи се колела. Ако той е неподвижен, въртенето рано или късно изхвърля всичкото масло от иглените лагери на зъбните колела и от опорните лагери на валовете.
При трансмисиите на предно-задвижваните коли (и родствените на тях РК на фултайм джипките) пък има обратния ефект - можеш да ги теглиш колкото си искаш защото мазането го осъществява короната на диференциала, но продължителна работа на празен ход може да ги убие (първичният вал се върти и никой не му носи масло).
Коментар