Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с автоматични хъбове на Витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с автоматични хъбове на Витара

    Здравейте,

    От скоро съм собственик на Витара, дълга база, 1.6 бензин, с автоматични хъбове. Когато превключа в режим 4x4 се чува едно цъкане откъм хъбовете само на преден ход. Пробвах колата на пясък и макадам, хъбовете си заключват и предните колелета превъртат, когато дам повече газ без значение напред или назад. Това цъкане обаче ме дразни. Аз съм от Варна. Ходих в сервиза на Веско - Делфин. Разглобиха ги, погледнаха ги, главините си бяха смазани с грес, хъбовете също. Не можаха да ми дадат точен отговор какъв е проблема точно Предишния собственик ми каза, че си цъкали така откакто е купен автомобила от Миркат и досега не е имал проблеми. Някой да е имал подобен проблем? Благодаря, предварително за отговорите.

  • #2
    От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

    Логичен е въпросът - сигурен ли си, че е от хъбовете цъкането?
    Щото като включиш 4х4 започват да се въртят и много други неща - полуоски с карета(!), преден кардан, диференциал...
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

      Като се надвеся над прозореца, цъкането се чува точно от там. Цъкат и двата хъба - левия и десния. Мисля, че гумата не прави пълен оборот, за да се чуе цъкането. Не съм го засичал още. На заден ход с вкл. 4x4, цъкането престава. Звука е точно е точно цъкане, не се чува стържене или чаткане.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

        Когато включиш 4х4 и потеглиш напред се чува леко цъкане и толкова ,но ако дадеш назад хъбовете изключват и пак включват ,и пак ако дадеш напред пак цъкат (изк.вкл.) Това си напълно нормална работа на автоматите , така са направени защото като изключиш от 4х4 хъбовете остават включени и се върти предния диф .Та да обобщя караш на 4х4 спираш даваш един метър назад и хъбовете отцепват ,това даване назад трябва да го правиш всеки път след изключване от 4х4 А цъкането няма как да го отстраниш то си е фабрично ,но има начин ,купуваш си едни ръчни и ще ти цъкат само като слезеш да ги включиш
        Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

          Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
          Когато включиш 4х4 и потеглиш напред се чува леко цъкане и толкова ,но ако дадеш назад хъбовете изключват и пак включват ,и пак ако дадеш напред пак цъкат (изк.вкл.) Това си напълно нормална работа на автоматите , така са направени защото като изключиш от 4х4 хъбовете остават включени и се върти предния диф .Та да обобщя караш на 4х4 спираш даваш един метър назад и хъбовете отцепват ,това даване назад трябва да го правиш всеки път след изключване от 4х4 А цъкането няма как да го отстраниш то си е фабрично ,но има начин ,купуваш си едни ръчни и ще ти цъкат само като слезеш да ги включиш
          Джими, всичко точно! АМА като си през зимата на път който се редува лед и сухо недей кара човека да спира и да връща назад на всеки 50 метра
          о 88 з 417 оо 4 - Стоян

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

            Първоначално публикуван от stojan_defender-a Преглед на мнение
            Джими, всичко точно! АМА като си през зимата на път който се редува лед и сухо недей кара човека да спира и да връща назад на всеки 50 метра
            Казах че моста се върти при изключването от 4х4 ,но само моста и до там, и кардана де ,Все едно си с включени ръчни ,но при ръчните слизаш и въртиш врътката а на автомата даваш назад ,за да не се върти предния диф
            Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

              Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
              Когато включиш 4х4 и потеглиш напред се чува леко цъкане и толкова ,но ако дадеш назад хъбовете изключват и пак включват ,и пак ако дадеш напред пак цъкат (изк.вкл.) Това си напълно нормална работа на автоматите , така са направени защото като изключиш от 4х4 хъбовете остават включени и се върти предния диф .Та да обобщя караш на 4х4 спираш даваш един метър назад и хъбовете отцепват ,това даване назад трябва да го правиш всеки път след изключване от 4х4 А цъкането няма как да го отстраниш то си е фабрично ,но има начин ,купуваш си едни ръчни и ще ти цъкат само като слезеш да ги включиш
              Фабрично казваш. Ами аз си мислех, че по-принцип трябва да цъкат докато зацепят и после да спрат. При мен го прави постоянно, когато съм в режим 4x4. Естествено когато се увелича скоростта, цъкането се и то се увеличава и се чувствам като в часовникова кула . За изключването ясно, че трябва да дам назад. Имах едно Паджеро V20 с автоматични хъбове и при него беше същото - включваш 4x4 даваш напред, изключваш - даваш назад. Само че при него не се чуваше никакво цъкане при движение. За ръчни хъбове съм се замислил сериозно, но да не се окаже проблема другаде .

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                Поръчах си ръчни хъбове(оригинални) от Витара. Мисля че са фабрикат на AISIN. Ще тествам през уикенда. Някакви съвети да дадете при монтажа. Ако ги намажа с медна смазка по зъбците, проблем ли ще? Вътрешния механизъм на хъба си мислех да напръскам с WD40.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                  Доколкото разбирам ще са 2ра ръка? Преди монтажа им направи една ревизия. С каквото и да ги мажеш не прекалявай!!! Съвсем малко сложи Аз ти препоръчвам някакво тънко масло. Провери уплътненията - ако не са ОК ще влиза вода и други мръсотии и ще ти правят проблеми.
                  о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                    Първоначално публикуван от ogrigorov Преглед на мнение
                    Фабрично казваш. Ами аз си мислех, че по-принцип трябва да цъкат докато зацепят и после да спрат. При мен го прави постоянно, когато съм в режим 4x4. Естествено когато се увелича скоростта, цъкането се и то се увеличава и се чувствам като в часовникова кула . За изключването ясно, че трябва да дам назад. Имах едно Паджеро V20 с автоматични хъбове и при него беше същото - включваш 4x4 даваш напред, изключваш - даваш назад. Само че при него не се чуваше никакво цъкане при движение. За ръчни хъбове съм се замислил сериозно, но да не се окаже проблема другаде .
                    При всяка смяна на посоката си цъкат .
                    Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                      Малко ъпдейт. Ръчните хъбове пристигнаха и ги разглобих тотално. Много добро състояние. Поръчах си нови пружини, уплътнение на врътката , конусовидни втулки. Ако ги намажа с медната смазка от снимката ,мислите ли че ще има проблем (само това имам за момента и ми се мота в куфара с инструменти). Притеснява ме, че може да спече. Сложих я в фризера на хладилника и не замръзна. Аналогично мога да използвам молибденова грес, която трябва да си я купя от някъде от Варна.
                      След като ги сглобя предстои сваляне на автоматичните хъбове и разглобяване до съставните им части

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3708.jpg
Прегледи:1
Размер:112.1 КБ
ID:5506706Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3709.jpg
Прегледи:1
Размер:130.3 КБ
ID:5506707Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3710.jpg
Прегледи:1
Размер:80.8 КБ
ID:5506708

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                        Смажи ги с масло ,ако не е тайна от къде си поръча пружините и колко струват ?
                        Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                          Пружините от тук: http://www.micromaxtrade.com/, 7 лв на бройка. Дори ги накарах да завършат разтегнатите пружини (големите) с навивка в една равнина. Оригиналните от едната страна са като отрязани. Сигурен ли си за маслото, няма ли да изтече откъм страната на главината.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                            няма да изтече, просто защото се слагат 2 капки.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с автоматични хъбове на Витара

                              Аз слагам малко повече от две капки и пак не е проблем .Благодаря за микро макса ,не се сетих за него ,макар че често пазаря от там ,особено семеринги и фиксатори за резба (осигурители )
                              Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X