Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

    Тъй като Витарата ми няма бензинов резервоар, а само газова бутилка съм тръгнал да правя една работа - да вържа нивомера на газовата към стрелката на таблото. Че така стрелката седи безполезна, а тая информация на таблото би вършила добра раобта.

    Нивомера на газовата ми бутилка е с 2 извода и вътре има 20-30 SMD резистора в резисторна стълбица (не съм сигурен дали това е правилното име). Та плана е следният - разбирам колко ома е съпротивлението на заводския нивомер, отварям сензора на бутилката и му подменям резисторите с подходящи. Смятам резисторите така, че съпротивлението на сензора да е линейно зависимо от количеството газ в бутилката (т.е. на 20% газ в бутилката да дава 20% съпротиление). Малък проблем е, че при пълна бутилка съпротивлението на сензора е максимално, а на заводския нивомер е минимално, но и това ще се реши - местя кабела от единият край на резисторната стълбица на другият край. И след това остава да вържа сензора на газовата бутилка към инсталацията за заводският нивомер.

    Има и друг вариант това да се реши - тъй като Витарата е стара най-вероятно всичко е аналогово. И вътре в таблото има един резистор с подходяща стойност дето да образува делител с този в нивомера в резервоара. Ако там се преправи малко платката на таблото (сменя се резистора с подходящ и се разменят местата на който са вързани кабелите за нивомера и този резистор) би трябвало да почне да работи с обърнатият сензор за нивомера без да иска промени по него. Ама първо ще пробвам със сензора на бутилката (щото е приложимо при всички коли) и ако не стане - ще направя решение дето да е лесно приложимо само при мен.

    Та имам два въпроса

    Първият е от къде минава кабела на заводския нивомер в двигателният отсек. Знам, че върви по шасито с горивопроводите, но при мен липсва в момента. Предполага, че като песъкоструехме шасито е бил откачен и сега се търкаля някъде в гаража. Ама нито кабела намирам, нито свободна букса за него в двигателния отсек. Та всякакви насоки как да открия тоя кабел биха били полезно. Примерно къде излиза от купето към двигателния отсек, в кой сноп кабели е, къде му е буксата...

    Вторият въпрос е свързан с нивомера - някой знае ли му съпротивлението? В нета попаднах на несигурна информация, че е 0-250 ома. Не че не мога да видя във какъв диапазон показва стрелката, но заводските данни също биха свършили работа.

  • #2
    От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

    Аз направих така с моето Мицу, на мястото на резервоара сложих газова бутилка и свързах кабела за уреда на таблото, и работи като "оргиналдЪ". Така че преди да преправяш "резисторни стълбици" (въобще не знам какво е туй), пробвай дали ще работи както си е. Дори да не е точно, с течение на времето ще му свикнеш на колко литра къде ти седи стрелката.
    Поздрави и Успех!
    MITSUBISHI MONTERO 3.0 V6
    (А1+)
    О877ООО98О

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

      Кабела за нивомера имам някакви смътни спомени, че не върви по шасито(успоредно с бензинопроводите, които също нямаш), а е на едно с ел. инсталацията за задните светлини. Т.е. идва през купето и излиза отгоре на резервоара през една дупка(с гумена тапа) в гредичката под задната врата. Пада се горе долу под задната лява светлина.
      В купето предполагам върви над левия калник, оттам в прага на лявата врата и оттам към арматурното табло.
      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

        А, интересно какво ли е било т'ва мойто тогава, щото 100% имаше кабел вървящ заедно с горивопроводите вързан със свински опашки . Но благодаря за насоките, ще погледна какво става под гредата на задната врата.

        Първоначално публикуван от ТониМонтеро Преглед на мнение
        ...
        Ами не искам . Иначе предположението е, че ще работи 2/5 от скалата и няма да работи линейно спрямо оставащото количество газ, а като е пълна/празна бутилката стрелката ще се движи бързо, а като е горе-долу към средата - бавно. Това заради начина по който работи нивомера - връща съпротивление линейно на нивото на газта. Ама по средата бутилката е доста по-широка .

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

          Стоян е прав - оригиналния кабел за помпата и нивомера със сигурност върви заедно с инсталацията на задните светлини и задната врата. Разклонението е зад оригиналното място на номера приблизително.
          Може да имаш допълнителен кабел заради клапана на евросондата. Ако няма бензин, оригиналния кабел на бензиновата помпа е много по-удобен за целта - хем сработва само когато трябва, хем си е готов прекаран, хем си е с бушоните.

          Нивомера ... виждал съм 5 резистора, може да има и с повече, не знам. На някои коли става директно да се върже за показалката в таблото. Най-вече провери кое накъде показва. В смисъл - някои се отклоняват на макс при отворена верига, други при късо на свободния извод към маса. За съжаление не помня на Витарата как е, а не толкова отдавна го мерих
          Помня само, че беше наобратно на Голфа на съседа.

          Ако не минава директно, измисли му някакъв инвертор, би трябвало да стане.
          А, и за всеки случай премери колко ток харчи уреда на таблото, че май не е много малко.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

            Абе точно тоя дето е при мен е със 20-25 (може и повече) резистора, та играчка ще е, но пък ще работи плавно .

            Виж, ще премеря колко ток минава през тази верига (на нивомера) на късо, че да не вземе да изгори нещо покрай сензора.

            Относно клапана на евросондата - премахнат е защото е безмислен в моя вариант. Системата на газовата е малко тунингована - има два изхода от бутилката. Един през входа за зареждане и един през нормалният изход. При много студено време се взема газ от входа за зареждане - тя е изпарена и не замръзва изпарителят .

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

              Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
              Абе точно тоя дето е при мен е със 20-25 (може и повече) резистора, та играчка ще е, но пък ще работи плавно .
              Не споря изобщо. Това, че на мен не ми е попадало, не значи, че няма
              Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
              Системата на газовата е малко тунингована - има два изхода от бутилката. Един през входа за зареждане и един през нормалният изход. При много студено време се взема газ от входа за зареждане - тя е изпарена и не замръзва изпарителят .
              Тук леко не те разбрах. Ако можеш да вземеш газ от входа, значи ти е прееб@на сондата. Второ, до -17 околна температура и не много некадърно монтирана газова, си пали на газ като пич, проверено многократно и на различни коли. На по-студено просто не ми се е налагало, не знам.

              Съседа (той си е и газаджия де ), си е вързал нивомера от бутилката директно на мястото на датчика на резервоара и на таблото си му показва 1:1. Но както казах и горе, това е някакъв Голф. Имам мътен спомен, че на Витарата беше с обратно действие, но ако си наистина решен да сменяш резисторите (което си е бааааааси задявката, честно!), просто може да ги наредиш на обратно и си ти.
              После се похвали какво е станало, че ми е любопитно, пък и не си единствения с липсващ резервоар
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Тук леко не те разбрах. Ако можеш да вземеш газ от входа, значи ти е прееб@на сондата.
                Не е прееб@на, а хай-тек модифицирана .

                По принцип от 0 надолу като запалех и ако тръгнех без да чакам да се постопли ми замръзваше изпарителят. Оправя се със едно шише вряла вода върху него. А изпарителят е вързан на изходящата от мотора охладителна течност. Т.е. преди радиатора на парното. И въпреки това (и допълнителната рециркулационната помпа дето върти малкият кръг като е студено) пак замръзваше.

                Сега на таблото имам едно ключе с което казвам на каква газ да работи - течна или изпарена. Има всичко необходимо за да е обезопасена системата - клапан преди зареждачката за да не връща газ към нея и кранове на бутилката. И имам една бърза връзка на която мога да вържа външна бутилка ако случайно ми свърши газта.

                Като недостатък на схемата е това, че не ми работи клапата за 80% пълнене на бутилката. Та 50л бутилка събира 50л газ . Просто трябва да се зарежда с едно на ум в определени моменти.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                  Офтопик:
                  Изпитан съвет: разкарай изпарителя от парното, само си прецакваш топлото зимата. Двигателя си има място за тая работа и то е кръга на автоматичния смукач. Ако Витарника е моноинжекция де. Ако е "стерео", пак става, ама ... доста по-тегаво.
                  Другия тънък момент е да нямаш километрични маркучи. Мястото, където оригинално стои тъпата "тенджера" на вентилацията на резервоара е просто идеално за монтаж на изпарител ... ама предполагам, че за това и сам си се сетил.

                  От 15тина години каране на газ, само 2 пъти съм имал проблем с палене на студено (разбирай под -15 градуса) и двата пъти проблем с менте - антифриз, и в двата случая - готов за употреба. А не е като да спирам да карам, щото било малко захладняло И почти никога не паля на бензин, независимо от сезона.

                  П.П. лафа с високотехнологичното модифициране ми хареса Звучи почти толкова добре като оня за инженерното влакно (тоест тел)
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                    Къде е тоя кърг на автоматичния смукач ? Иначе моноинжекция е и изпарителя е точно на мястото на тенджерата за парите от резервоара.

                    Че при мен старият изпарител беше вързан на доста странно място - нещо като байпас. Тръгва тънък маркуч от колектора, горе-долу под термостата и се връща пак с тънък маркуч точно на тръбата зад водната помпа. Да не би за това да говориш?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                      Сега като споменахте, май наистина го има това, с по-бързото спадане на стрелката в най-пълно и най-празно състояние на бутилката. Има ли решение на проблема?
                      MITSUBISHI MONTERO 3.0 V6
                      (А1+)
                      О877ООО98О

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                        С пренареждане на резисторите в сенозра .

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                          Първоначално публикуван от ТониМонтеро Преглед на мнение
                          Сега като споменахте, май наистина го има това, с по-бързото спадане на стрелката в най-пълно и най-празно състояние на бутилката. Има ли решение на проблема?
                          То в най-пълно състояние е нормално да се движи по-слабо стрелката. На 60 литра, пука ти за литър-два напред-назад. Ама като останеш с 5, си е важно
                          Ако обаче и на празно се мотка, вече не е добре, че може да поизлъже кога най не трябва.

                          Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                          Къде е тоя кърг на автоматичния смукач ? Иначе моноинжекция е и изпарителя е точно на мястото на тенджерата за парите от резервоара.

                          Че при мен старият изпарител беше вързан на доста странно място - нещо като байпас. Тръгва тънък маркуч от колектора, горе-долу под термостата и се връща пак с тънък маркуч точно на тръбата зад водната помпа. Да не би за това да говориш?
                          Точно за това говоря. Маркучлето изглежда леко смешно, но върши добра работа. Хем не пречи на парното, хем поддържа автоматичния смукач мъничко по-дълго, което понякога е полезно.
                          Всъщност .... ти с какъв антифриз караш, че ти замръзва изпарителя? Ако не си прекалявал с водата, не би трябвало да ти замръзва, независимо дали е вързан на парното или на смукача.
                          както и да е, не е по темата.
                          като се оправиш с показалката, похвали се как е станало!
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                            Повечето нивомерни системи от 1960 насам са 90-омови. Първото, което трябва да се пробва е директно свързване.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за инсталацията/кабела на нивомера в резервоара

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Точно за това говоря. Маркучлето изглежда леко смешно, но върши добра работа. Хем не пречи на парното, хем поддържа автоматичния смукач мъничко по-дълго, което понякога е полезно.
                              И последно, за да съм сигурен - става дума за маркуча тръгващ от тук, нали?

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:26.8 КБ
ID:5461476

                              При мен там беше вързан в началото и доста чудене беше докато разбера к'ва е идеята. Е не успях тогава .


                              А относно посоката на сензора за нивото - лесно се обръща се оказа . Има си готово място за целта, само един резистор се премества и почва да работи на обратно. Събота/неделя ще вържа един потенциометър на мястото на нивомера и ще видя на какво съпротивление къде ходи стрелката. Ако се окаже, че работи в диапазон от 90-100 ома няма да преправям почти нищо .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X