Обява

Свий
Няма добавени обяви.

проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

    Някой знае ли как се сваля главина на гранд витара 2000гНатиснете снимката за да я уголемите

Име:SAM_4080.JPG
Прегледи:1
Размер:217.4 КБ
ID:5987274

    благодаря!

  • #2
    От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

    С обратен чук или избивач .Питаи някои стругар или ато сервиз.

    Коментар


    • #3
      От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

      Трябва да развиеш и 4рите болтчета от обратната страна на спирачната тава, за да освободиш капачето с уплътнението и евентуално може да се наложи да свалиш и челюстите. После както е написал оника.

      Целта каква е? Смяна на лагер?

      Качвам ти няколко снимки от витара, но би трябвало да няма много разлика: на 1вата се вижда извадената полуоска, на 2рата гайките които трябва да развиеш от обратната страна, на 3та моста след като е извадена полуоската с лагера.
      Прикачени файлове
      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

      Коментар


      • #4
        От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

        да смяна на лагер.мисля че е разбит.като хванеш главината цялата се клати и се чува като караш колата.развих болтовете от задната страна но не излиза главината.трябва ли ми скоба.и как става като няма гайка от предната страна?

        Коментар


        • #5
          От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

          Монтирай барабана.., но "обратно" и чукай внимателно с чука по него, като го въртиш леко... Ако си разглобил всичко,както са ти показали колегите,би трябвало да излезе без много "зор"..
          SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

          Коментар


          • #6
            От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

            Лагера вие ли? И какво се чува (чукане ,виене) ?Че не разбрах от поста ти



            пп Имаш ли ABS ?
            Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

            Коментар


            • #7
              От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

              Здравей колега!Ако всичко гореописано си демонтирал-слагай колелото и с голям чук бой по него(не директно,а подложи нещо дървенко)Това при положение,ако няма обратен чук.Успех!
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #8
                От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SAM_4090.JPG
Прегледи:1
Размер:244.1 КБ
ID:5419068
                Здравейте колеги!Благодаря на всички които писаха.След използване на "специален обратен чук" извадих главината.Как да извадя лагера сега е въпроса?
                Моля за съвети,снимки или видео.
                В Англия съм и работя на полеви условия без почти никакви инструменти а ме чака прибиране до бг трябва да го сменя........
                Благодаря ви!

                Коментар


                • #9
                  От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                  Лагерът се реже внимателно с ъглошлайф, за да не се нарани полуоската. Преди да го срежеш обърни внимание как е поставен- от едната страна вътрешната черупка на лагера е по- изпъкнала(като втулка). Почти винаги причина за виенето и разбиването на лагера е външната семерина - тази между главината и лагера. Според мен е задължително да се смени и тя при смяна на лагера. След поставянето на новата семерина, лагера се нагрява(може би най-лесно и най- безопастно на котлон) за да се разшири и след това веднага се набива на полуоската. Нямаш възможност за втори опит, ако лагера не си влезе веднага на мястото- трябва отново да го режеш и нов...Та това е общо-взето. УСПЕХ. По нататък е по обратният ред. Внимавай с ABS-са.
                  Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 99г.
                  Opel Corsa 1.7д 98г

                  Коментар


                  • #10
                    От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                    Колега, ти хубаво пишеш как се сменя, ама не бъркай детайлите, че човека наистина ще вземе да нагрява лагера...

                    Лагера НЕ СЕ НАГРЯВА. Слага се на мястото му(или се набива, не знам какви допуски са там), а се нагрява металната втулка която държи лагера да не се изхлузи през полуоската.
                    Значи старата втулка се реже внимателно с шлайф докато дебелината и падне до 1-2 мм, после се разкъсва със секач за да освободи, и се изкарва навън.
                    Сменят се семеринга и лагера, и новата втулка се грее до към 350 градуса. НА котлон става. Не е нужно да се зачервява-та са около 600 градуса.
                    Добре е да си приготвиш тръба с подходящ диаметър за да набиеш втулката ако не слезе сама до лагера. С нужния диаметър(да се нахлузва свободно на оста), и нужната дължина за да можеш спокойно да чукаш върху нея при набиването на лагера. Ако се наложи набиване на топлата втулка-трябва да се действа бързо защото полуоската охлажда бързо втулката, и тя започва веднага да стяга. А стегне ли-само рязане, и после нова втулка, ама нагрята повече

                    За ваденето на старата втулка има и друг начин, ако на поляната нямаш ток за шлайфа.
                    Слагаш втулката на някое тежко желязо(може и голям чук), и с друг голям чук започваш да удряш по самата втулка. След 10-15 минути, а може и половин час-втулката се охлабва и може да излезе от полуоската. Псуването на "мамка ви японска" помага.
                    Ако не помага-поне не вреди...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                      Ако се изстуди (замрази) лагера няма ли да стане ?
                      Питам, щото съм гледал клипчета как се сменят лагери на веспи
                      Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                      Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                      Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                      Коментар


                      • #12
                        От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                        Колега, ти хубаво пишеш как се сменя, ама не бъркай детайлите, че човека наистина ще вземе да нагрява лагера...
                        Лагера НЕ СЕ НАГРЯВА. Слага се на мястото му(или се набива, не знам какви допуски са там), а се нагрява металната втулка която държи лагера да не се изхлузи през полуоската.
                        Значи старата втулка се реже внимателно с шлайф докато дебелината и падне до 1-2 мм, после се разкъсва със секач за да освободи, и се изкарва навън.
                        Сменят се семеринга и лагера, и новата втулка се грее до към 350 градуса. НА котлон става. Не е нужно да се зачервява-та са около 600 градуса.
                        Добре е да си приготвиш тръба с подходящ диаметър за да набиеш втулката ако не слезе сама до лагера. С нужния диаметър(да се нахлузва свободно на оста), и нужната дължина за да можеш спокойно да чукаш върху нея при набиването на лагера. Ако се наложи набиване на топлата втулка-трябва да се действа бързо защото полуоската охлажда бързо втулката, и тя започва веднага да стяга. А стегне ли-само рязане, и после нова втулка, ама нагрята повече

                        За ваденето на старата втулка има и друг начин, ако на поляната нямаш ток за шлайфа.
                        Слагаш втулката на някое тежко желязо(може и голям чук), и с друг голям чук започваш да удряш по самата втулка. След 10-15 минути, а може и половин час-втулката се охлабва и може да излезе от полуоската. Псуването на "мамка ви японска" помага.
                        Ако не помага-поне не вреди...
                        Колега, Извинявам се, че забравих да кажа, че се нагрява само втулката!
                        Кольо, благодаря за навременната и точна корекция!
                        Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 99г.
                        Opel Corsa 1.7д 98г

                        Коментар


                        • #13
                          От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                          Не сте ли сменяли лагер на полуоска на Жигула/Лада?
                          Ма що ли питам. Явно не сте.
                          Добре, че Кольо е.
                          сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                          dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                          Коментар


                          • #14
                            От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                            Тц, не е.
                            Ама е сменял на витарата.

                            @ Фаца-лагера не е проблем да се сложи на мястото. Влиза лесно. После се слага втулката за да не се изниже през полуоската лагера. А за да не се изниже-втулката трябва да стяга яко около полуоската. Това се постига с направата на отвор във втулката с няколко стотни по-малък от диаметъра на полуоската. Когато втулката се нагрее тя се разширява, съответно отвора и става по-голям, и може да се нахлузи съвсем свободно върху полуоската и да се остави да изстине на мястото където трябва да е.
                            За да се ползва изстудяване-трябва самата полуоска да се изстуди за да стане диаметърът и по-малък от диаметъра на отвора на втулката. Еми-по-лесно е да се нагрее втулката.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #15
                              От: проблем със сваляне на задна главина на гранд витара

                              Веднъж съм сменял лагера на Жигулата и то в двора на пожарната. Пожарникарите /знае се , че на тях им плащат за да не работят, щото когато работят - зле/ веднага ме наобиколиха и дадоха акъл. Лагера беше започнал да се обажда, нов струваше 10.50 лв., а втулката 1.20 лв. Счупихме стария лагер с чук и се отвори място да избием втулката. Иначе това става на преса. Сложихме новия лагер, изправихме полуоската вертикално и нагряхме втулката с бензинова лампа почти до червено. С клещи я пуснахме и тя си "клопна" на мястото. Веднага мокри парцали върху нея и това беше. Има - няма половин час.
                              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X