До: Тунингово окачване
от НАЙ-старите Волги(с еленчето на капака) за същиата хурочина като самурайските, само че са доста по-дълги. Ковача за 20 лева на ресор ми ги шренгова и направи нови уши по втуките. Предните са с 4 листа, а задните с 2 и един ограничителен. Сега "творя" нови по-дълги люлки, за по добро разчупване. Оригиналните люлки позволяват 10 см ход на окачването + още 5 см от линейното огъване на самите листи. Надявам се с новите люлки да достигна минимум 20 см ход на окачването + онези 5см които при мен може и да са повече (все пак листите са по-дълги).
Да кажа нещо по въпроса за амортисьорите - ТВЪРДИте амортисьори не са СПОРТНИ !! Особенно за джиповете. Много хора са на погрешното мнение и като сложат твърди амортиьори (най-често от нещо 2-3 пъти по тежко) и се почват едни "градски легенди".... Даже слагат и по 2 броя. Истинският (спортен) амортисьор за джип наистина вози по-твърдо от оригиналните. Има по-дълъг ход, по-дебел стержън, НО в него има много добре настроени (за модела) клапанчета. Те служат при скок или удар в препятствие амортисьора да "пропусне" първоначалният удар, който се поема от окачването с ПЪЛНИЯ му ход, и веднага след това отново "втвърдява" и стабилизира. Докато при пропадане на колелото в дупка, амортисьора го задържа, и ако скороста е голяма, или дупката малка, колелото може и изобщо да не пропадне в нея. Щом не е пропаднало достатъчно, следователно и удара след дупката ще е по-малък. В първата ситуация ТВЪРДИТЕ амортисьори спират удара и така цялото натоварване остава в моста и точките на зактепване на амортисьорите. Ето ТАКА се чупят мостове !!! Каква е ползата да имаш 20-25 см ход на окачването, а да ползваш само 5-10 см от него.
от НАЙ-старите Волги(с еленчето на капака) за същиата хурочина като самурайските, само че са доста по-дълги. Ковача за 20 лева на ресор ми ги шренгова и направи нови уши по втуките. Предните са с 4 листа, а задните с 2 и един ограничителен. Сега "творя" нови по-дълги люлки, за по добро разчупване. Оригиналните люлки позволяват 10 см ход на окачването + още 5 см от линейното огъване на самите листи. Надявам се с новите люлки да достигна минимум 20 см ход на окачването + онези 5см които при мен може и да са повече (все пак листите са по-дълги).
Да кажа нещо по въпроса за амортисьорите - ТВЪРДИте амортисьори не са СПОРТНИ !! Особенно за джиповете. Много хора са на погрешното мнение и като сложат твърди амортиьори (най-често от нещо 2-3 пъти по тежко) и се почват едни "градски легенди".... Даже слагат и по 2 броя. Истинският (спортен) амортисьор за джип наистина вози по-твърдо от оригиналните. Има по-дълъг ход, по-дебел стержън, НО в него има много добре настроени (за модела) клапанчета. Те служат при скок или удар в препятствие амортисьора да "пропусне" първоначалният удар, който се поема от окачването с ПЪЛНИЯ му ход, и веднага след това отново "втвърдява" и стабилизира. Докато при пропадане на колелото в дупка, амортисьора го задържа, и ако скороста е голяма, или дупката малка, колелото може и изобщо да не пропадне в нея. Щом не е пропаднало достатъчно, следователно и удара след дупката ще е по-малък. В първата ситуация ТВЪРДИТЕ амортисьори спират удара и така цялото натоварване остава в моста и точките на зактепване на амортисьорите. Ето ТАКА се чупят мостове !!! Каква е ползата да имаш 20-25 см ход на окачването, а да ползваш само 5-10 см от него.
Коментар