Колеги от известно време и аз влязох в отбора с една 20 годишна витарка - за ловно - риболвни и разходкаджийски цели. След обслужване и смяна на консумативи (по нататък ще пусна една тема - как се сдобих и колко ми излезе...) дойде ред да се реши един проблем. Казуса е следния - колата е била моноинжекция, в последствие е сложен мотор 16 клапана пълен инжекцион. Никой не си е играл да сменя помпа, инсталация, комп. Дори и компа на моното го няма... двигателя работи само на газ. Колектора на инжекциона е доста опоскан и служи само да дроселира въздуха. Това състояние на нещата много ме дразни, още повече, че мисля да сваля газовата бутилка на место резорвоара, а той да бъде с по-малък размер... някъде. Така няма да се вижда колко газ има и ми трябва резервно гориво. С резорвоара и бутилката ще се справя някак, но как да подкараме на бензин пустия двигател? Главоболене със закупуване на инжекция и комп + кабелите не ми се нрави. Струва ми се разумно решение да се сложи един карбуратор - няма невъзможни неща. Ако някой е минал по този път, ще бъда безкрайно благодарен да сподели решението на проблема. За сега въпросите са: какъв колектор да се ползва - от моно ( дали става?) , или направо да се изработи за целта ( къде?) И разбира се какъв карбуратор е най-удачно да се ползва - елементарен, лесен за настройки и да се вмести под капака все пак
По стечение на обстоятелствата имам възможност да издиря от някоя стара бракма - шкода, лада1600 или друга със сравнително прости такива, но ако има готово, работещо решение предпочитам да не откривам топлата вода... а още по-добре ако някой може да удари едно рамо.
Почна се то един филм...
Почна се то един филм...
.
Няма такива неща като аванс и смукач т.е. студена не държи обороти. Сложена е някаква плочка на входа на колектора и там отива маркуча от изпарителя. До делкото има бобина - не знам дали е така на G16B. Гледам, че има някакъв вакуум до дистрибуторната капачка, но не ми е ясно къде трябва да се закачи на този "съберичарк" Една снимка щеше да помогне, но сега е при приятели в сервиз... Та си мисля, че един карбуратор ще реши доста от проблемите по захранването с гориво, дори и при работата на газ. Иначе си пали, държиш малко педала на газта да позагрее и си върви нормално - даваш "газ" - ускорява. Загряла държи 900 оборота, но при товар на генератора -включени фарове, чистачки и др. падат неприятно на 400- 500. С гуми регенерат малатеса 225/75/15 в града гори 17 - 18 - не знам добре ли е и дали върви като хората защото това е първата такава която карам. За оправяне не инжекцията не става въпрос, защото няма да е оправяне, а създаване - струва ми се по-сложно и скъпо. Принципно обичам нещата да се правят като хората, и си мисля че ако се направи кадърно това с карбуратора няма да се усеща интервенцията.
Коментар